GTI 8V ja G60 termostaadi avanemistemperatuur

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
hallarvi
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 06 Jaan 2011, 17:13
Telefon: 5172121
Auto: Golf 3 GTI, Sharan 2005, Sharan 2002, passat G60, Passat 2006
Asukoht: Tartu

GTI 8V ja G60 termostaadi avanemistemperatuur

Lugemata postitus Postitas hallarvi »

Müügil on erinevad- 71, 75 ja 80 kraadi. Missugune see õige oleks?

spool
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 09 Veebr 2009, 15:40
Auto: VW Passat B5.5 4Motion AVF
Asukoht: Pärnu

Re: GTI 8V ja G60 termostaadi avanemistemperatuur

Lugemata postitus Postitas spool »

Kõik on õiged. Madalama temperatuuriga termostaadid ilmselt soojemasse kliimasse.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: GTI 8V ja G60 termostaadi avanemistemperatuur

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

spool kirjutas:Kõik on õiged. Madalama temperatuuriga termostaadid ilmselt soojemasse kliimasse.
Ma hetkel mõtlen, et miks ainult sellises temperatuurivahemikus avanevad termostaadid ?
Meie kliimas ikka 85-90 kraadi.

hallarvi
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 06 Jaan 2011, 17:13
Telefon: 5172121
Auto: Golf 3 GTI, Sharan 2005, Sharan 2002, passat G60, Passat 2006
Asukoht: Tartu

Re: GTI 8V ja G60 termostaadi avanemistemperatuur

Lugemata postitus Postitas hallarvi »

Tere.

Ma siin ise nagu eeldasin, et igal mootoril on optimaalne töötemperatuur, kus õlitus kõige parem jne. aga siis oleks vist 90 jah õige.
Kuigi ma ei saa aru, miks näiteks Itaalias peaks mootori temperatuur olema 70 kraadi.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: GTI 8V ja G60 termostaadi avanemistemperatuur

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

hallarvi kirjutas:Tere.

Ma siin ise nagu eeldasin, et igal mootoril on optimaalne töötemperatuur, kus õlitus kõige parem jne. aga siis oleks vist 90 jah õige.
Kuigi ma ei saa aru, miks näiteks Itaalias peaks mootori temperatuur olema 70 kraadi.
Mootori temperatuur ei pea olema 70 kraadi, vaid avamistemperatuur on 70. Kui mootor hingab sisse seal 30+ kraadist välisõhku, siis võib rahumeeli jahutamisega alustada juba madalamatel temperatuuridel, sest nagunii jõuab ta töötemperatuurini. Parem hoida alla 90ne kui üle selle.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7846
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 158 korda

Re: GTI 8V ja G60 termostaadi avanemistemperatuur

Lugemata postitus Postitas GTI »

Ega termostaadi avanemistemperatuur ei ole mootori töötemperatuur - viimane sõltub ikka nii mõnestki muust asjast ka.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

hallarvi
Huviline
Postitusi: 135
Liitunud: 06 Jaan 2011, 17:13
Telefon: 5172121
Auto: Golf 3 GTI, Sharan 2005, Sharan 2002, passat G60, Passat 2006
Asukoht: Tartu

Re: GTI 8V ja G60 termostaadi avanemistemperatuur

Lugemata postitus Postitas hallarvi »

Nüüd seletage mulle lollile ära. kuidas mootori töötemperatuur saab olla üle 70 kraadi, kui termostaat avaneb 70 kraadi pealt. No kui mõni kraad, siis iseasi, kuid et radikassse läheb vesi 70 ja mootor on sii 80 või rohkem. Mis muust asjast saab veel mootori töötemperatuur oleneda.
Viimati muutis hallarvi, 30 Juun 2015, 21:13, muudetud 1 kord kokku.

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn

Re: GTI 8V ja G60 termostaadi avanemistemperatuur

Lugemata postitus Postitas Tannu19 »

hallarvi kirjutas:Nüüd seletage mulle lollile ära. kuidas mootori töötemperatuur saab olla üle 70 kraadi, kui termostaat avaneb 70 kraadi pealt. No kui mõni kraad, siis iseasi, kuid et radikassse läheb vesi 70 ja mootor on sii 80 või rohkem. Mis muust asjast saab veel mootori töötemperatuur oleneda.
Läbi mootori jookseb jahutusvedelik, mis soojeneb vastavalt mootori sees toimuva põlemise tagajärjel. Loogiline, et mootori töötemperatuur ehk siis õlitemperatuur jõuab kiiremini mingi vastava tasemeni.
Mingi teatud süsteemi hilinemine seal on. Päris 10 kraadist erinevust seal olla ei saa, sest läbitav jahutusvedelik jahutab mootorit kohe.

Lihtsalt teadmiseks!
Termostaat asub suure ja väikse jahutusringi vahepeal ning kui jahutusvedelik jõuab mingi kindla temperatuurini, siis hakatakse jahutama uue/suure ringi vedelikuga. Minul endal põhjamaade termostaat 87* ning vastavalt selle loogikale, peaks olema järelikult mootori töötemperatuur 3* kõrgem kui seda on jahutusvedelikul. :wink:

Vasta

Mine “Mootor”