Rattalaager
Moderaatorid: etnies858, GTI, dellu, J.Aru
Rattalaager
Aasta alguses käisin teeninduses ja lasin vasaku esimese rattalaagri vahetada hiinaka vastu. Kestis see mingi aja ja nüüd mõned ajad tagasi hakkas jälle ulguma. Vahetasin seekord ise sama laagri ja sellega läks rool paigast. Varem oli rool otse, aga nüüd vaatab mingi 20 kraadi võrra vasakule. Millest selline erinevus, kui ma käändmikku (või kuidas seda nimetataksegi) rooliotsa küljest lahti ei võtnud?
Laagri vahetuse juures jäi veel silma, et laagri välimine sisemine osa (laager seest ju kahes osas) ei olnud wheel hubi (nr 24) põhjas vaid peaaegu cm oli seal vahel veel ruumi. Paar päeva tagasi vaatasin pealt kuidas samasugusel autol vahetati mõlemad esimesed laagrid ja seal ei olnud kohe kindlasti sellist vahet.
Tahangi teada, kas teenindus on teinud laagri paigaldamisel mingi vea (mis viis võibolla ka laagri enneaegse kulumiseni) või mitte. Protsessima kuhugi nagunii ei lähe ja tõestusmaterjali pole ka.
Kumb laager laulab, kui häälitseb ainult paremale keerates?
Laagri vahetuse juures jäi veel silma, et laagri välimine sisemine osa (laager seest ju kahes osas) ei olnud wheel hubi (nr 24) põhjas vaid peaaegu cm oli seal vahel veel ruumi. Paar päeva tagasi vaatasin pealt kuidas samasugusel autol vahetati mõlemad esimesed laagrid ja seal ei olnud kohe kindlasti sellist vahet.
Tahangi teada, kas teenindus on teinud laagri paigaldamisel mingi vea (mis viis võibolla ka laagri enneaegse kulumiseni) või mitte. Protsessima kuhugi nagunii ei lähe ja tõestusmaterjali pole ka.
Kumb laager laulab, kui häälitseb ainult paremale keerates?
Foori taga näeme, raisk!
- VWM
- Huviline
- Postitusi: 969
- Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
- Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
- Asukoht: Internet
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rattalaager
katsu kumb velg poltide juurest soojem on peale sõitu....
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /
Re: Rattalaager
Mõttetu teema laagri vahetuse koha pealt,kuna pole mainitud auto mudelit. Suur erinevus on kas vahetada laagrit G4 jal.millel silla,rataste kokkujooks jääb paika (kontrollida võib ikka) ,või tegemist G2-G3-ega. Viimati mainitutel tuleb külgkalle paika saada,ja siis kokku jooks paika. Selline jutt(kuigi keegi pole siiani seda ütelnud) ,et vahetati laagrit püstakut eemaldamatta on lollus kuubis.
-
- Huviline
- Postitusi: 1127
- Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
- Auto: g4 variant `05
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Rattalaager
pildi pealt ju näha, et tegu ei ole G4 tüüpi autoga vaid G2/G3 tüüpi autoga.T6nis2 kirjutas:Mõttetu teema laagri vahetuse koha pealt,kuna pole mainitud auto mudelit. Suur erinevus on kas vahetada laagrit G4 jal.millel silla,rataste kokkujooks jääb paika (kontrollida võib ikka) ,või tegemist G2-G3-ega. Viimati mainitutel tuleb külgkalle paika saada,ja siis kokku jooks paika. Selline jutt(kuigi keegi pole siiani seda ütelnud) ,et vahetati laagrit püstakut eemaldamatta on lollus kuubis.
Aga jah paremale keerates peaks olema vasak laager.
Saalel ja rummul ei tohiks vahet olla.
Kui rumm oleks väljapool siis oleks ju ka piduriketas väljapool.
Veovõlliga ju keeratakse laager veovõlliotsa ja rummu vahele kinni ja sinna ei jää kuskile mingit vahet.
Seega arvan, et seal ei saanud olla mingit vahet peale paigaldust vöi sõitmise ajal muidu oleks laager loksuma jäänud.
Br.
Re: Rattalaager
Sel juhul ei pandud laagrit korralikult püstakusse,laager on ju mõlemalt poolt stoperdatud. Teine probleem oli rooli asetusega. Seegi näitab et külgkaldega pole vaeva nähtud+kokkujooksu reguleerimine.
Re: Rattalaager
Iseenesest see veovõll oli kõvasti kinni küll. See vahe tundus lihtsalt jõle kahtlane + et nüüd läks uue laagri vahetusega rool päris tugevalt paigast. Selle pärast teema tegingi.Wizard kirjutas:Saalel ja rummul ei tohiks vahet olla.
Kui rumm oleks väljapool siis oleks ju ka piduriketas väljapool.
Veovõlliga ju keeratakse laager veovõlliotsa ja rummu vahele kinni ja sinna ei jää kuskile mingit vahet.
Seega arvan, et seal ei saanud olla mingit vahet peale paigaldust vöi sõitmise ajal muidu oleks laager loksuma jäänud.
Ei tea, kuhu profiilist auto kadunud on. Autoks 92 aasta passat.
Kas puhtalt külgkaldest võib ka nii suur vahe sisse tulla?
Viimati muutis riaak, 09 Apr 2010, 00:08, muudetud 1 kord kokku.
Foori taga näeme, raisk!
-
- Veteran
- Postitusi: 1692
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Rattalaager
Riaak, sorry OT pärast. Aga peaks mainima G4 laagrit, et endal küll G4 ei ole, on Bora, aga on saanud vahetada mõlemad esimesed rattalaagrid ja peale seda on olnud vaja mõlemad korrad teha sillastend.T6nis2 kirjutas:Mõttetu teema laagri vahetuse koha pealt,kuna pole mainitud auto mudelit. Suur erinevus on kas vahetada laagrit G4 jal.millel silla,rataste kokkujooks jääb paika (kontrollida võib ikka) ,või tegemist G2-G3-ega. Viimati mainitutel tuleb külgkalle paika saada,ja siis kokku jooks paika. Selline jutt(kuigi keegi pole siiani seda ütelnud) ,et vahetati laagrit püstakut eemaldamatta on lollus kuubis.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!
Re: Rattalaager
Saab laagrit vahetada ka ilma püstikut eemaldamatta.
Vaja lahti lasta vaid sarniir. Ja pole mingit sillastendi vaja pärast.
Kes tahab näha kuidas asi käib , võtku laager ja rahakott kaasa ja ma võin kiirkorras ära vahetada.
Lihtsalt laagri vahetuseks vaja ÕIGEID tööriistu, mitte haamrit.
Vaja lahti lasta vaid sarniir. Ja pole mingit sillastendi vaja pärast.
Kes tahab näha kuidas asi käib , võtku laager ja rahakott kaasa ja ma võin kiirkorras ära vahetada.
Lihtsalt laagri vahetuseks vaja ÕIGEID tööriistu, mitte haamrit.
-
- Huviline
- Postitusi: 1127
- Liitunud: 01 Mär 2005, 13:30
- Auto: g4 variant `05
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 1 kord
Re: Rattalaager
külgkaldest läheb jah rool piisavalt viltu.
Kui on külkalle ära siis on ka jooks ära.
To: Woody
Arvan, et sinu sillaregulli pakkus välja mõni teenindus sulle mitte sa ise? Seda siis raha saamise eesmärgil kuna G4/bora laagrivahetusel küll ei ole pärast vaja silda teha.
Seal ei saa lihtsalt midagi paigast ära minna.
Kui on külkalle ära siis on ka jooks ära.
To: Woody
Arvan, et sinu sillaregulli pakkus välja mõni teenindus sulle mitte sa ise? Seda siis raha saamise eesmärgil kuna G4/bora laagrivahetusel küll ei ole pärast vaja silda teha.
Seal ei saa lihtsalt midagi paigast ära minna.
Br.
-
- Veteran
- Postitusi: 1692
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Rattalaager
Teenindus ei pakkunud välja. Šarniir tuli lahti lasta õõtsast, mitte käändteljest, kuna ta lihtsalt ei irdunud vabatahtlikult käändteljest. Külgkalded ei lähe tõesti paigast ära, seda ma tean isegi.
TO maits, sul on õigus, saab ka ilma hakkama, aga haamriga harjutavad võib- olla kuskil muud tegelased, mina olen neid siiani pressi all vahetanud.
TO maits, sul on õigus, saab ka ilma hakkama, aga haamriga harjutavad võib- olla kuskil muud tegelased, mina olen neid siiani pressi all vahetanud.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!
-
- Huviline
- Postitusi: 184
- Liitunud: 05 Mai 2008, 13:56
- Auto: Golf 3 2.9 syncro
- Asukoht: Haapsalu
Re: Rattalaager
Ei tasu võtta tõe pähe kõike, mida autokoolis räägitiWizard kirjutas:
Aga jah paremale keerates peaks olema vasak laager.
Laager ei hakka alati undama, kui teda koormata, tihtipeale hakkab undama, kui koormus langeb. Ehk siis võib paremale keerates undama hakata ja PAREMA ratta laager on läbi. Oleneb sellest, milline pool laagril läbi on.
Re: Rattalaager
Lollus kuubis ja oma harimatust näidata on väita, et laagrit ei saa vahetada püstakut eemaldamata, just nimelt õigeid tööriistu tuleb kasutada. Ise korduvalt kasutanud sellist pressi : http://buy1.snapon.com/catalog/OBJECTS/47000/46901.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;T6nis2 kirjutas:Mõttetu teema laagri vahetuse koha pealt,kuna pole mainitud auto mudelit. Suur erinevus on kas vahetada laagrit G4 jal.millel silla,rataste kokkujooks jääb paika (kontrollida võib ikka) ,või tegemist G2-G3-ega. Viimati mainitutel tuleb külgkalle paika saada,ja siis kokku jooks paika. Selline jutt(kuigi keegi pole siiani seda ütelnud) ,et vahetati laagrit püstakut eemaldamatta on lollus kuubis.
Omal olnud juhus, kus pakendist välja võetd laager oli juba defektne, ei olnud mõtet alla toppidagi, eks nende hiinakatega sama lugu, kvaliteet (ja ka kestvus) seal suhteline mõiste. Kui just tõesti haamriga sisse ei kolgitud. Ja paremale keerates julgen 99% väita, et häält teeb vasakpoolne laager(ehk see, millele langeb suurem koormus).
Rehvitööd soodsalt Tartu lähedal. Tel 55 89 462. Ka õhtuti ja nädalavahetustel (kui vaja, siis ka öösel, ikka sama soodsalt, 10-17''. Teise pingiga kuni 20''. ). Täisvahetus ja tasakaalustus 15 euri, vahet ei ole, kas plekk või valuvelg.
Re: Rattalaager
No mis ingli pressi paiskab foorumisse kasutaja rewo. Tundub,et on tüüpiline interneti sõltlane,kes nokib välja ainult ,,omateada,, õigeid pilte. Jutt foorumis on lihtne,tuleb kasutada Õigeid tööriistu siis pole ka vaja amordi küljest püstakut eemaldada,kuna kasutasin ,,õiget pressi,,Midagi pole teha,kui mina olen vanakooli mees ja laagri vahetuseks eemaldan amordist püstaku ja lähen püstakuga pressi alla. Mis mõõtus laager on(välis mõõt) vastavalt sellele panen ka abinõu. Stopper rõngad tuleb ju ka eelnevalt eemaldada. Seal on ka natuke teooriat teada+praktika.
Re: Rattalaager
Ei tea, sest omal ei ole kodus sellist, Tartus vw esinduses (praeguseks siis Skoda esindus) ja ühes teises firmas veel kus töötasin, on olemas. Otsisin väheke, stokkeri hinnakirjas tundus sama asi olema, hind aga soolane, 14000 kuni 34000, sõltuvalt töökäigust ja lisavidinatest.woody kirjutas:Veel siis OT´ed, rewo, palju selline asi maksab üldse? Saaks oma elu ka lihtsamaks teha.
Vot sellise pressi, mis oli Tartus juba 8 aastat tagasi olemas ja kasutuses. Tundud olema tüüpiline tainas, kes usub ainult neid asju, mida on ise näinud, et kui pole näinud, pole ka olemas. Ok, ma siis seletan sulle, äkki saad aru, kuidas see käib (NB: jutt ei ole copy-pastetud (sa ikka tead, mida see väljend tähendab ?) interneti avarustest) : kõige pealt ratas alt ära, sarniir käändtelje küljest lahti, pooltelg välja, lööktõmmitsaga rumm laagrist välja, eemaldad stopperrõnga(välimise), selle sinu jaoks ulmelise pressiga sikutad vana laagri käändteljest välja (kasutades sobivas mõõdus abinõusid). Ja siis kokku tagasi vastupidises järjekorras, ikka selle pressiga . Põhimõtteliselt kõik samamoodi, kui suure pressiga. Ei ole ju mingi raketiteadus, või siiski, sinu jaoks vist ikka on, sest sina ju seda ei usu, mida näinud pole. Mis siis, et mujal on juba ligi 10 aastat teisti tehtud, sinu jaoks ikka sinu tõde nr 1, ja ülejäänud kõik lollid kuubis.T6nis2 kirjutas:No mis ingli pressi paiskab foorumisse kasutaja rewo. Tundub,et on tüüpiline interneti sõltlane,kes nokib välja ainult ,,omateada,, õigeid pilte. Jutt foorumis on lihtne,tuleb kasutada Õigeid tööriistu siis pole ka vaja amordi küljest püstakut eemaldada,kuna kasutasin ,,õiget pressi,,Midagi pole teha,kui mina olen vanakooli mees ja laagri vahetuseks eemaldan amordist püstaku ja lähen püstakuga pressi alla. Mis mõõtus laager on(välis mõõt) vastavalt sellele panen ka abinõu. Stopper rõngad tuleb ju ka eelnevalt eemaldada. Seal on ka natuke teooriat teada+praktika.
Vabandused teemaalgataja ees teemavälise jutu pärast.
Rehvitööd soodsalt Tartu lähedal. Tel 55 89 462. Ka õhtuti ja nädalavahetustel (kui vaja, siis ka öösel, ikka sama soodsalt, 10-17''. Teise pingiga kuni 20''. ). Täisvahetus ja tasakaalustus 15 euri, vahet ei ole, kas plekk või valuvelg.
Re: Rattalaager
Mina olen oma vastused juba ammu kätte saanud ja siiani on nagu kogu jutt teemasse ka jäänud, ehk siis vabandada ei tule midagi.
Foori taga näeme, raisk!
-
- Moderaator
- Postitusi: 7846
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 158 korda
Re: Rattalaager
http://www.ssw-spezialwerkzeuge.de/reso ... B_2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
lk. 8 ja 9 on laagrivahetus tööriistad, käändtelge pole vaja maha monteerida.
lk. 8 ja 9 on laagrivahetus tööriistad, käändtelge pole vaja maha monteerida.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: Rattalaager
Pildist on näha,et tegemist on teenenduse jaoks mõeldud abinõudega. Tahaks siiski seda küsida,mida annab efekt (omateada),kui laagri vahetusel ei eemalda püstakut amordi küljest? Kas tõesti kardetakse,,lisa,, kulutust silla reguleerimise kohapealt? Silla reguleerimine ,võrreldes laagri vahetusega on piltlikult öeldes nagu lumme kusta,noh nii muu seas toiming.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7846
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 158 korda
Re: Rattalaager
Mõne auto käändtelge (ei räägi VW-st) pole näiteks võimalik üldse pressi alla panna ja teda korralikult toestada et laagrivahetust üldse ohutult teostada (osa prantslasi, on ka riisikaid), selleks on tehasel spets abinõu millega käändtelg pressi alla fikseeritakse. Ole sa nüüd hiromant ja oma kõikide nende ''raskete'' mudelite abinõusid et rattalaagreid vahetada (jutt siis autoteeninduse seisukohast). Silla reguleerimine pole jah mingi probleem, enda autol vahetasin vana kooli meetodil rattalaagreid, pressi all, käändtelg läks tagasi eelnevalt tehtud märkide järgi amordi külge kinni, sillastendis selgus aga et polegi midagi reguleerida... Samas Audi 100 (C4) deformeerusid pressi all laagrivahetuse kõigus mõlemad käändteljed ära nii et läksid utiili, kuigi kogemustega tegija vahetas.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: Rattalaager
Huvi pärast pean vastama. Mis tehnilise iseärasuse kohapealt pole mõningatel autodel võimalik pressi all laagrit välja pressida,kuid rippuva püstaku korral küll. Samas on ka palju autosid ,millel laager läheb nn. tupikusse. Küsimusi jätkub,oleks vaid vastuseid.Võtan tagasi sõna -rippuva püstaku-. Lisa toestust vaja,jah see on arusaadav.
Viimati muutis T6nis2, 12 Apr 2010, 22:33, muudetud 1 kord kokku.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7846
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 158 korda
Re: Rattalaager
Mõnda käändtelge pole võimalik ohutul viisil pressi alla surumissuunaga samasihiliselt üles seada et saaks laagreid pressida. Olukorras kus pressimisjõud võivad ületada 2 tonni ei saa riskida. Selliste käändtelgede ülesseadmiseks on vastavad spets. rakised kuhu käändtelg sisse käib. Samuti ei tohi käändtelge toestada supordi kõrvadest, rooliotsa õlast, amordi kinnitusest vm. mis võib deformeeruda. Samas pole ka abinõu vist piisav kui laager on ikka väga kinni pesas -normaaltingimustel aga täiesti kasutatav.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 131
- Liitunud: 19 Okt 2005, 13:18
- Auto: VW Passat 1.8T 02.a
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Rattalaager
Kas rattalaagri korrasolekut saab kontrollida ainult tungiga masin üles ja rattast loksutades. Või on veel mingeid kavalaid võtteid?
http://www.newtime.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Rattalaager
Tõstad tungrauaga ühe ratta ülesse,neljas käik sisse,kiirus spido peale ca.80-kümmend.Kuula häält. Nüüd sama toiming vastas poole rattaga. Võrdle müra erinevust.
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
- Telefon: 55587693
- Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
- Asukoht: Kuressaare
Re: Rattalaager
ma kyll mitmes teeninduses töötanud aga no sellist asja ma pole kyll kuskil näinud, et tungi peal hakakataks sellist jama korraldama T6nis2
k6iguta ratast ja siis tunned kas on loks sees või mitte.
et teada kas laager kuival ja aeg vahetamisele mõelda tõsta lihtsalt ratas yles tungrauaga ning pane tiirlema. selle hääle tunned sa igaljuhul ära kui laager õhtal omadega.
k6iguta ratast ja siis tunned kas on loks sees või mitte.
et teada kas laager kuival ja aeg vahetamisele mõelda tõsta lihtsalt ratas yles tungrauaga ning pane tiirlema. selle hääle tunned sa igaljuhul ära kui laager õhtal omadega.
Viimati muutis joss1357, 17 Apr 2010, 17:48, muudetud 1 kord kokku.