Mono-jetronicu reguleerimine
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
Mono-jetronicu reguleerimine
Küsimus siis selline, et kas mono-jetronicut reguleerida ka saab (rikkamaks/lahjemaks)? Kui saab, siis sooviks teada, kuidas nimelt.
- snakey
- Veteran
- Postitusi: 495
- Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
- Telefon: +372 53 4II 937
- Auto: Passat B8 Var. 4Motion
- Asukoht: Eesti, Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 15 korda
- Kontakt:
põhimõtteliselt on võimalik, kuid seda ei tehta, saab seadistada tühikäigu baasreguleeringut ja süüdet reguleerida jagajat keerates, samas vajadusel saab ka reguleerida gaasiklapi potensiomeetri asendit, mille tõttu segu koostis rikastub/lahjeneb, potensiomeeter on algupäraselt tehasepoolt ette reguleeritud ja järelreguleerimist ei vaja- kui muidugi keegi juba pole "kallal käinud".
Mul jääb ainult küsimus, miks vaja segukoostist muuta?
Mul jääb ainult küsimus, miks vaja segukoostist muuta?
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937
Ise küsin-ise vastan
Lambdat saab kontrollida voltmeetriga. Kui lambdaandur on saavutanud töösoojuse (ca 600 kraadi ), siis hakkab ta voolu genereerima ( kui mõõdetud pinge on ca 0,45 V, siis on tegemist ideaalilähedase õhu ja kütuse seguga ) Kui on pinge väiksem ( nt 0,1 -0,2 V ), siis on töösegu lahja - kui kõrgem ( kuni 1,1-1,2 V ), siis rikas. Kui lambdaandur ei tööta ( so. 0 V pinge), arvab aju, et töösegu on liiga lahja ja hakkab segu rikastama - sellest ka see meeletu kütusekulu kui lambda tuksis on. Lambdaanduri vahetusvälp oleneb konkreetsest andurist - tavalisel ( nagu minu autol ) 50000-80000 km, köetaval ( kolme ja enama juhtmega ) 100000 km ja üle selle. Lambdaanduri rikub ära nt kestev sõit liiga rikka seguga ( lambda juhe katki/lahti, temperatuuriandur pekkis või mingid muud pritse jamad ), ebatiheda plokikaanetihendi tõttu mootorisse lekkiv jahutusvedelik või nt kulunud õlirõngad mis õli põlemiskambrisse lasevad ja mille tagajärjel lambdaanduri pilud kinni tahmuvad.
Lambdat saab kontrollida voltmeetriga. Kui lambdaandur on saavutanud töösoojuse (ca 600 kraadi ), siis hakkab ta voolu genereerima ( kui mõõdetud pinge on ca 0,45 V, siis on tegemist ideaalilähedase õhu ja kütuse seguga ) Kui on pinge väiksem ( nt 0,1 -0,2 V ), siis on töösegu lahja - kui kõrgem ( kuni 1,1-1,2 V ), siis rikas. Kui lambdaandur ei tööta ( so. 0 V pinge), arvab aju, et töösegu on liiga lahja ja hakkab segu rikastama - sellest ka see meeletu kütusekulu kui lambda tuksis on. Lambdaanduri vahetusvälp oleneb konkreetsest andurist - tavalisel ( nagu minu autol ) 50000-80000 km, köetaval ( kolme ja enama juhtmega ) 100000 km ja üle selle. Lambdaanduri rikub ära nt kestev sõit liiga rikka seguga ( lambda juhe katki/lahti, temperatuuriandur pekkis või mingid muud pritse jamad ), ebatiheda plokikaanetihendi tõttu mootorisse lekkiv jahutusvedelik või nt kulunud õlirõngad mis õli põlemiskambrisse lasevad ja mille tagajärjel lambdaanduri pilud kinni tahmuvad.
Vabandan OT pärast.
Kuid üks küsimus kasutajale veiqqq.
Mul endal G2 teeb sellist imelikku nalja, et hakkab jõnksutama (jõud kaob ära, ja pääseb lahti kui gaas põhja vajutada) pärast seisma jätmist ja uuesti käivitamist. Kui külmast peast käima panna on kõik OK, saab normaalselt sõita, aga jah kui kas või korraks tankida algab jama pihta. Ja siit ka küsimus, kas võib lambda läbi olla?
Tuttav pakkus veel temperatuuri andurit, kuid milline neist?
Ah jaa, vahepeal sain teada, et CO on 5korda normaalsest kõrgem.
[Muudetud: 17-11-2009 martinto]
Kuid üks küsimus kasutajale veiqqq.
Mul endal G2 teeb sellist imelikku nalja, et hakkab jõnksutama (jõud kaob ära, ja pääseb lahti kui gaas põhja vajutada) pärast seisma jätmist ja uuesti käivitamist. Kui külmast peast käima panna on kõik OK, saab normaalselt sõita, aga jah kui kas või korraks tankida algab jama pihta. Ja siit ka küsimus, kas võib lambda läbi olla?
Tuttav pakkus veel temperatuuri andurit, kuid milline neist?
Ah jaa, vahepeal sain teada, et CO on 5korda normaalsest kõrgem.
[Muudetud: 17-11-2009 martinto]
Life is a peace of s..t when you look (ätt) it
-
- Huviline
- Postitusi: 601
- Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
- Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
- Asukoht: Rakvere-Tallinn
Mul eelmisel autol olid sarnased sümptomid pärast kehva kütuse saamist. Miks pärast tankimist sümptomid uuesti esile tulevad on sellest, et see saast, mis paagis settinud on juba keerutatakse põhjast üles jälle. Kuid CO taset ma ei mõõtnud, müüsin auto maha enne kui uus ülevaatus kätte jõudis.martinto kirjutas:Vabandan OT pärast.
Kuid üks küsimus kasutajale veiqqq.
Mul endal G2 teeb sellist imelikku nalja, et hakkab jõnksutama (jõud kaob ära, ja pääseb lahti kui gaas põhja vajutada) pärast seisma jätmist ja uuesti käivitamist. Kui külmast peast käima panna on kõik OK, saab normaalselt sõita, aga jah kui kas või korraks tankida algab jama pihta. Ja siit ka küsimus, kas võib lambda läbi olla?
Tuttav pakkus veel temperatuuri andurit, kuid milline neist?
Ah jaa, vahepeal sain teada, et CO on 5korda normaalsest kõrgem.
[Muudetud: 17-11-2009 martinto]
-
- Huviline
- Postitusi: 325
- Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
- Asukoht: viljandi
martinto kirjutas:Vabandan OT pärast.
Kuid üks küsimus kasutajale veiqqq.
Mul endal G2 teeb sellist imelikku nalja, et hakkab jõnksutama (jõud kaob ära, ja pääseb lahti kui gaas põhja vajutada) pärast seisma jätmist ja uuesti käivitamist. Kui külmast peast käima panna on kõik OK, saab normaalselt sõita, aga jah kui kas või korraks tankida algab jama pihta. Ja siit ka küsimus, kas võib lambda läbi olla?
Tuttav pakkus veel temperatuuri andurit, kuid milline neist?
Ah jaa, vahepeal sain teada, et CO on 5korda normaalsest kõrgem.
Mul oli sama jama ning viga oli lambda anduris
[Muudetud: 17-11-2009 martinto]