Mono-jetronicu reguleerimine

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Mono-jetronicu reguleerimine

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Küsimus siis selline, et kas mono-jetronicut reguleerida ka saab (rikkamaks/lahjemaks)? Kui saab, siis sooviks teada, kuidas nimelt.

Kasutaja avatar
snakey
Veteran
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
Telefon: +372 53 4II 937
Auto: Passat B8 Var. 4Motion
Asukoht: Eesti, Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas snakey »

põhimõtteliselt on võimalik, kuid seda ei tehta, saab seadistada tühikäigu baasreguleeringut ja süüdet reguleerida jagajat keerates, samas vajadusel saab ka reguleerida gaasiklapi potensiomeetri asendit, mille tõttu segu koostis rikastub/lahjeneb, potensiomeeter on algupäraselt tehasepoolt ette reguleeritud ja järelreguleerimist ei vaja- kui muidugi keegi juba pole "kallal käinud".

Mul jääb ainult küsimus, miks vaja segukoostist muuta?
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Kahtlaselt palju võtab kütet nii väikse (1,8) mootori kohta

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Potensiomeetri peale mõtlesin ise ka kusjuures. Muidu kõik andurid/vidinad ok (vähemalt veakoodi ei anna)

Kasutaja avatar
snakey
Veteran
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
Telefon: +372 53 4II 937
Auto: Passat B8 Var. 4Motion
Asukoht: Eesti, Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas snakey »

olen omanud kahte sellise mootoriga autot, ja küttekulu kohta võin öelda, et linna sõidul oli keskmiseks 8,7l ja maantepeal kusagil 7 liitri kanti, eriti öko mootorid ei ole.

mis sinu arust on kahtlaselt palju?
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

mul ca 10

Kasutaja avatar
snakey
Veteran
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
Telefon: +372 53 4II 937
Auto: Passat B8 Var. 4Motion
Asukoht: Eesti, Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas snakey »

kontrolli lamba ja süüte nurk ära.
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Lugemata postitus Postitas daff »

veiqqq kirjutas:mul ca 10
Mul 55 kW 1.8 monopritse Passatil kipub ka sinna kanti. Arvuti näitab, et segu liiga rikas, aga kusagilt ei oska lahjesmaks keerats. Sport paneel filter aitas gaasipedaali alumise asendi jaoks, kuid kütusekulu ei muutunud.

[Muudetud: 29-10-2009 daff]

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

snakey446 kirjutas:kontrolli lamba ja süüte nurk ära.
Kuidas ma seda lambdat kontrollin? Auto enda diagnostikasüsteem näitab, et kõik on ok muidu.

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Kui süüde nö "kõrva järgi" paika panna, kas siis on nurk väga vale?

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Ahjaa - kas potekal on sellised kinnitusaugud, et saab veits nihutada ühele või teisele poole või kuidas seda reguleerida saab?

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Aidake siis rumalat inimest :lol:

veiqqq
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 28 Okt 2009, 22:54
Asukoht: Haapsalu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas veiqqq »

Ise küsin-ise vastan :lol:
Lambdat saab kontrollida voltmeetriga. Kui lambdaandur on saavutanud töösoojuse (ca 600 kraadi ), siis hakkab ta voolu genereerima ( kui mõõdetud pinge on ca 0,45 V, siis on tegemist ideaalilähedase õhu ja kütuse seguga ) Kui on pinge väiksem ( nt 0,1 -0,2 V ), siis on töösegu lahja - kui kõrgem ( kuni 1,1-1,2 V ), siis rikas. Kui lambdaandur ei tööta ( so. 0 V pinge), arvab aju, et töösegu on liiga lahja ja hakkab segu rikastama - sellest ka see meeletu kütusekulu kui lambda tuksis on. Lambdaanduri vahetusvälp oleneb konkreetsest andurist - tavalisel ( nagu minu autol ) 50000-80000 km, köetaval ( kolme ja enama juhtmega ) 100000 km ja üle selle. Lambdaanduri rikub ära nt kestev sõit liiga rikka seguga ( lambda juhe katki/lahti, temperatuuriandur pekkis või mingid muud pritse jamad ), ebatiheda plokikaanetihendi tõttu mootorisse lekkiv jahutusvedelik või nt kulunud õlirõngad mis õli põlemiskambrisse lasevad ja mille tagajärjel lambdaanduri pilud kinni tahmuvad.

Golfovod
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 18 Aug 2009, 15:05
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Golfovod »

on ka mingid nippid määrata lambda anduri rikkumise põhjust?
nt. nagu aru sain kui andur on tahmane siis õliga probleem.
Ja oli mingi võimalus lambda töökkorra määrata väljaheitegaaside kontrollides

martinto
Huviline
Postitusi: 273
Liitunud: 16 Mär 2009, 21:04
Asukoht:

Lugemata postitus Postitas martinto »

Vabandan OT pärast.
Kuid üks küsimus kasutajale veiqqq.
Mul endal G2 teeb sellist imelikku nalja, et hakkab jõnksutama (jõud kaob ära, ja pääseb lahti kui gaas põhja vajutada) pärast seisma jätmist ja uuesti käivitamist. Kui külmast peast käima panna on kõik OK, saab normaalselt sõita, aga jah kui kas või korraks tankida algab jama pihta. Ja siit ka küsimus, kas võib lambda läbi olla?
Tuttav pakkus veel temperatuuri andurit, kuid milline neist?

Ah jaa, vahepeal sain teada, et CO on 5korda normaalsest kõrgem.


[Muudetud: 17-11-2009 martinto]
Life is a peace of s..t when you look (ätt) it

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Lugemata postitus Postitas daff »

martinto kirjutas:Vabandan OT pärast.
Kuid üks küsimus kasutajale veiqqq.
Mul endal G2 teeb sellist imelikku nalja, et hakkab jõnksutama (jõud kaob ära, ja pääseb lahti kui gaas põhja vajutada) pärast seisma jätmist ja uuesti käivitamist. Kui külmast peast käima panna on kõik OK, saab normaalselt sõita, aga jah kui kas või korraks tankida algab jama pihta. Ja siit ka küsimus, kas võib lambda läbi olla?
Tuttav pakkus veel temperatuuri andurit, kuid milline neist?

Ah jaa, vahepeal sain teada, et CO on 5korda normaalsest kõrgem.


[Muudetud: 17-11-2009 martinto]
Mul eelmisel autol olid sarnased sümptomid pärast kehva kütuse saamist. Miks pärast tankimist sümptomid uuesti esile tulevad on sellest, et see saast, mis paagis settinud on juba keerutatakse põhjast üles jälle. Kuid CO taset ma ei mõõtnud, müüsin auto maha enne kui uus ülevaatus kätte jõudis.

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

martinto kirjutas:Vabandan OT pärast.
Kuid üks küsimus kasutajale veiqqq.
Mul endal G2 teeb sellist imelikku nalja, et hakkab jõnksutama (jõud kaob ära, ja pääseb lahti kui gaas põhja vajutada) pärast seisma jätmist ja uuesti käivitamist. Kui külmast peast käima panna on kõik OK, saab normaalselt sõita, aga jah kui kas või korraks tankida algab jama pihta. Ja siit ka küsimus, kas võib lambda läbi olla?
Tuttav pakkus veel temperatuuri andurit, kuid milline neist?

Ah jaa, vahepeal sain teada, et CO on 5korda normaalsest kõrgem.



Mul oli sama jama ning viga oli lambda anduris
[Muudetud: 17-11-2009 martinto]

Vasta

Mine “Mootor”