VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 06 Apr 2014, 12:02

Tere
Autoks küll Mitsubishi Grandis 2005a, aga autol peal VW 2,0 100 kw tdi mootor. Turbo geomeetria oli kinni jäänud ja mingil hetkel viskas avariireziimi. Sai lastud ära puhastada. Nüüd tekkis aga uus mure. Kui auto käivitada liigub geomeetriat liigutav hoob alumisse asendisse, gaasi andes tõusevad pöörded max 1500-2000ni ja tagant hakkab meeletult musta välja ajama. Suit ei välju sumbutajast mitte joana, vaid hõljub vaikselt välja. Kui turbo geomeetriat liigutava klapi küljest vaakumvoolik lahti võtta ja turbo geomeetriat liigutav hoob tõuseb ülesse tagasi siis suits kaob ja auto läheb pöördesse. Arusaamatuks jääb ka see, kui geomeetria oli kinni, siis oli see kinni just alumises asendis, aga siis mootor ei suitsenud ja läks pöördesse ka, lihtsalt pikemal möödasõidul viskas teine kord avariireziimi. Mingeid veakoode ei ole tekkinud. EGR liigub, vahetasime välja ka rõhu anduri.
Endal on mõistus otsas, ehk viitsib keegi anda nõu mida teha?

Ette tänades
Marek
Viimati muutis daniil32, 06 Apr 2014, 21:00, muudetud 1 kord kokku.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: VW 2,0 tdi 100 kw anomaalia

Lugemata postitus Postitas teet82 » 06 Apr 2014, 13:15

Kui kohapeal tuuritada, kas siis geomeetria hoob/vaakumaktuaator liigub ka natuke tagasi või püsib ühe koha peal "sisseimetud" asendis?

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw anomaalia

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 06 Apr 2014, 13:40

Kui gaasiga mängida, siis hoob liigutab küll end natuke.

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw anomaalia

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 06 Apr 2014, 20:57

Tere taas
Kas selle anomaalia põhjuseks võib olla täis tahmanud jahuti, et rõhu tõustes ei lähe vajalikku kogust õhku läbi.
Kui võtsime mootori ja turbo poolt vooliku lahi ja puhusime siis õhk liikus küll vabalt aga suurel survel võibolla ei liigu vajalikku kogust õhku läbi?
Lihtsalt mõtted on otsas, kui turbo geomeetria ei liikunud oli kõik ok aga nüüd must suits ja jõudu pole.
Küsisin ka puhastajalt kas midagi sai kokku pannes turbos valesti minna, siis vastus oli kindel, et ei turbo geomeetriat saab ainult ühes asendis kokku panna.
Kui arvutiga mõõtsime turbo rõhku, siis alguses näityas arvuti rõhku miinustes, hiljem tõusis rõhk küll pluss poolele.

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: VW 2,0 tdi 100 kw anomaalia

Lugemata postitus Postitas _rein_ » 06 Apr 2014, 20:58

Võimalik et puhastajad ei pannud turbot õieti kokku.

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 06 Apr 2014, 21:21

Ka minul tekkis see mõte, et pandi valesti kokku. Kui vaadata geomeetriat liigutavat hooba turbo küljes, siis tõuseb see kõrgemale, kui vaakumklapi hoob laseks. Vaakumklapi varda pikkust pole keegi muutnud. Puhastajad väidavad, et kõik on ok ja seda pole võimalik valesti kokku panna. Usaldasin proffe, turbo puhastati BR turbos.

ylbik
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 24 Jaan 2007, 17:22
Auto: 2.5 TDI
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas ylbik » 07 Apr 2014, 01:14

Annab küll valesti kokku panna!

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas teet82 » 07 Apr 2014, 06:31

Kahju, et pole VAG auto peal see mootor, muidu oleks arvuti abil rõhutestid tehtud ja mingi suund olemas vähemalt. Kui just midagi muud lahti pole unustatud, siis äkki tõesti valesti kokku pandud midagi. Kuigi ei kujuta ise ka ette, et seal valesti annaks panna midagi.
Peaksid samasse kohta tagasi viima auto, kui lased mujal uuesti lahti võtta, siis pärast BR Turbo vaevalt oma viga tunnistaks. Kui väidad, et varem auto töötas geomeetria hoova selles asendis ja enam mitte, siis tõesti viga turbo sees äkki.

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 07 Apr 2014, 18:36

Mootor ise küll VW grupi oma aga jah Mitsu peal. Valesti kokku ka nagu ei pannud. Kõik, mis pidi omale kohale minema sinna ka läks.
Ühe mõttena hakkas mind kummitama võimalus, kas pikalt mittekorras turbo geomeetriaga sõites ei või tahmafilter umbe minna? Või nn inetcooler ummistuda, kuna turbo ei anna korralikult rõhku. Mis mõtted Teil pähe tulevad selliste sümptomite peale?

ylbik
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 24 Jaan 2007, 17:22
Auto: 2.5 TDI
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas ylbik » 07 Apr 2014, 19:10

Vii BR-i lammaste kätte tagasi ja las panevad selle kaalika õigesti kokku.

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas _rein_ » 07 Apr 2014, 19:11

Pakuks veel et vaakumvoolikud valesti ühendatud või juhtklapi viga.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas copilot » 07 Apr 2014, 19:13

Ma siinkohal natuke kahtlen, kas esialgse limp i minemise põhjustki üldse korralikult diagnoositi.
Diesel Power KEEPS ME GOING

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas teet82 » 07 Apr 2014, 19:32

Ega juhuslikult kuhugi torusse sisse ei unustanud midagi, mõnda kaltsu või paberit :D
Tahmafiltri kahtluse kontrollimiseks on kõige lihtsam mõni ühendus lahti lasta natuke, näiteks EGR toru. Aga mida saab seal turbo sees valesti panna, ma ei kujuta ikka ette nagu, eriti kui geomeetria hoob praegu liigub jne. Ringi ikka käib see turbo?
Huvitav teema igal juhul, ootan huviga lahendust.
Viimati muutis teet82, 07 Apr 2014, 19:39, muudetud 2 korda kokku.

andrek5
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 14 Apr 2013, 21:20
Telefon: 5148356
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas andrek5 » 07 Apr 2014, 19:45

Tere!

Minu jaoks huvitav see, et kuidas saab sumbutajast "musta" ja "suitsu" ajada, kui tahmafilter vahel? See peaks ju kõik sellise kraami kinni püüdma. Vähemalt minu 2,0 100kw tdi sumbutajast tuleb vaid puhast õhku. Et äkki on filter läbi puuritud või ei ole seda üldse vahel. Vigasest filtrist, selle anduritest võib ka avariisse minna.


Terv,
Andre

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 08 Apr 2014, 09:09

Tervitus

Vaakumvoolikut ma valesti ei ühendanud, kuna neid jookseb torboni ainult 1. Juhtklapi korrektses töös kindel olla ei saa/pole seda veel õnnestunud kontrollida.
Jah ega ka seda esmast avariisse minemise põhjust arvutiga ei diagnoositud. Kuna geomeetria oli kinni siis alustasime sellest.
Ka kaltsu/paberit olen juba enese rahustuseks torudest vaadanud, pole leidnud.
Sõrmega turbo tiivikut liigutades käib see ringi.
EGR küljest toru lahtikeeramist katsetan.
Võibolla väljendasin ennast valesti tahmafiltri osas. mõtlesin selle all sumbutaja 1 potti, mis on kohe turbo juures. Mingeid andureid ja lisatorukesi seal küljes pole. Kas enne isepõletavat süsteemi ei kasutatud lihtsamat tahmafiltrit, mille täitumisel tuligi see välja vahetada.

Cert85
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 11 Nov 2009, 15:34
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas Cert85 » 10 Apr 2014, 16:01

Kas turbo võll pöörleb igas geomeetria asendis? Liiguta geomeetriat igas suunas ja pööra võlli samal ajal.

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 10 Apr 2014, 18:30

Proovin järele ja anna tulemustest teada.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas teet82 » 10 Apr 2014, 18:48

Siiski on võimalik seda turbot ka valesti kokku panna, juhul kui labasid pöörav ketas pole sümmeetriline. Ise pole sellist varianti puhastanud, seega tundus valesti panemine võimatu.

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 10 Apr 2014, 19:56

Tere taas
Ka miunul on tekkinud praeguseks mingi arusaam peale paljude videote vaatamist, et mingite turbode geomeetriat saab valesti kokku panna, hetkel usaldan veel Br turbo väidet, et seda ei saa valesti kokku panna. Lihtsalt ühe sõbra turbo mille viisime sinna puhastusse asemele anti teise mehe turbo. Loodan siiralt, et see oli eksitus ja selle turboga mingit jama pole. Tobe olekks hakata jälle uusutihendeid ja õliturusid ostma.
Ehk saan lähiajal muud võimalused (tahmafiltri puhastus, intercooleri puhastus jne) ära teha ja vaadata, mis muutub. Kui midagi ei muutu alles siis teeksin neile ettepaneku uueks turbo ülevaatamiseks koos minuga ja vajadusel muude kulude kandmisega.
Kas oleks abiks ka kui kirjutaksin siis turgo koodi, et keegi teadja oskaks öelda juba täpsemalt selle kokkupanemise võimalusi?

ylbik
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 24 Jaan 2007, 17:22
Auto: 2.5 TDI
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas ylbik » 11 Apr 2014, 13:56

daniil32 kirjutas: Kas oleks abiks ka kui kirjutaksin siis turgo koodi, et keegi teadja oskaks öelda juba täpsemalt selle kokkupanemise võimalusi?
Jah, lao lagedale.

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 15 Apr 2014, 10:34

Tere taas

Sisestan nüüd lubatud turbo numbrid

GARRETT
724928-1
09 5A27
03G253019H

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 20 Apr 2014, 20:39

Tere taas

Sai eile siis päevake selle turbo juures veedetud, kahjuks olukord muutustetta. Kirjutan mida proovisin

1. Võtsin prooviks lahti EGR klapi juures oleva metall toru, masin läheb siis küll pöördesse aga suits ikka järel.
2. puhusin suruõhuga läbi intercooler radika ja torustiku, see muutusi ei andnud.
3. võtsin peale tahmafiltrit lahti sumbutaja, muutusi polnud.
4. võtsin turbo juurest lahti tahmafiltri, muutusi ei onud, masuin pöördesse ei lähe ja must suits järel.
5. puurisin tahmafiltrisse 2 12mm auku, muutusi pole, pöördesse ei lähe ja must tomu järel.

6. tegin veel järgmise proovi- kui egr juurest võtsin lahti õhutoru, siis mootori käivitades(kui vaakumklapp tõmbab turbo geomeetria alla asendisse) hakkab turbosst tulev õhu surve kasvama. kätt torul ees hoides surve kasvab ja hakkab tööle EGR. Turbost tulevat õhusurve käega katsudes ei muutu vaid jääb pidevalt peale. masin ajab tagant musta välja.
Kui võtta geomeetriat juhtival klapil vaakum küljest ära, siis turbo õhu survet ei tösta ja mootor läheb pöördesse ning ei suitse.

Tekkis mõte, ehk nöögib see vaakumeid juhtiv must suur plokk(7 voolikuga), et ei lase vajalikul hetkel geomeetrialt vaakumit tagant ära.

Kas kellelgi oleks viitsimist ja võimalust proovida seda vaakumite juhtplokki oma auto peal ja vastupidi (kui homme tööle lähen, kirjutan ka selle ploki koodi)? Ise paiknen Mustamäel.

Mis mõtted kellelgi tekivad, mida kontrollida või teha?

Ette tänades
Marek

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 21 Apr 2014, 08:02

Hommik

Kirjutan selle vaakumi juhtploki koodi

600 906 625

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas copilot » 21 Apr 2014, 09:58

Minu mõte on diagnostika tegemine,et näha mida live data kajastab rõhkude ja MAF näitude kohapealt.
Diesel Power KEEPS ME GOING

daniil32
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08 Nov 2012, 00:11
Telefon: 5114062
Auto: VW Golf IV 1,9 TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: VW 2,0 tdi 100 kw peale turbo puhastust ei lähe pöördesse

Lugemata postitus Postitas daniil32 » 22 Okt 2014, 21:53

Tere taas

Teema küll vana ja tükk aega pole kirjutanud.

Nimelt kuid tagasi kui see probleem oli sai siis seda torbo geomeetria piiraja kruvi ülesse poole keeratud, suits kadus ja auto töötas ok. keerasime kruvi oma asendisse tagasi ja sõber viis auto Koplis asuvasse Mitsu meeste juurde.
Lõpptulemus oli see, et nemad keerasid selle piiraja kruvi samuti ülesse poole ja ütlesid et nii peabki olema. mind see vastus küll ei rahuldanud aga sõber oli rahul ja mis teha.
Nüüd septembris hakkas jälle järsul kiirendusel turbot järelt viskama. Teed nn restardi ja jälle kõik ok.
Kontrollisin geomeetria liikumist, liikus teine poole peale ja edasi mitte. Panin asja lõpuni liikuma. aga muutusi polnud ikka jookseb mingi hetk avariise.
Sõber viis auto ühte margiesindusse. Sõbra sõnul tehti diagnost jne. Tulemus see, et turbo rõhk minevat liiga suureks. Geomeetria jäävat mingil hetkel kinni. Seekord reguleeriti turbo geomeetriat liigutavat vaakumklapi hooba. Hetkel asi küll töötab aga turbo rakendub autol ka võrreldes varasemaga( enne kui jamad üldse hakkasid) hiljem.
Minu mure ja küsimus on ikkagi see, kas selle geomeetria annab valesti kokku panna, kuna jamad hakkasid ju peale puhastamist?
Seda ei osanud sõbrale täpselt öelda ka margi esindus? Minu jutu eesmärkl pole mustata ega maha teha neid teenindusi. Tahaks asjale lahendusxe leida.
Kas kellelgi on pakkuda huvi pärast lammutamiseks ühte mittetöötavat sellist torbot?

Ette tänades

Marek

Vasta

Mine “Diislid”