Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 03 Aug 2015, 19:38

Tervitus!
Täna vahetasin suksul pihustid ära ja seoses sellega tekkis pisike mure.
Nimelt vahetusse läks kõik neli pihustiotsa ja surved said ilusti 190bar-i peale aga koju sõites proovisin natuke pähe anda (3.manda käiguga kuni ~3500 pööret) aga mootor hakkab õrnalt nagu kakkuma. Möödasõitu tehes pedalit vajutades hakkab kah nagu kakkuma.
Milles võib probleem olla?

Ettetänades
Maikl

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5297
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 03 Aug 2015, 21:45

Oled kindel, et enne seda probleemi polnud? Millal kütusefilter vahetatud (selle vahetaks esimese asjana kui tükk aega tegemata)?

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 03 Aug 2015, 21:53

J.Aru kirjutas:Oled kindel, et enne seda probleemi polnud? Millal kütusefilter vahetatud (selle vahetaks esimese asjana kui tükk aega tegemata)?
Enne sellist probleemi polnud jah.
Filtrit mina vahetanud pole aga enne talve plaanis se teha.
Viimati muutis maikl369, 03 Aug 2015, 21:54, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5297
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 03 Aug 2015, 22:11

maikl369 kirjutas:
J.Aru kirjutas:Oled kindel, et enne seda probleemi polnud? Millal kütusefilter vahetatud (selle vahetaks esimese asjana kui tükk aega tegemata)?
Enne sellist probleemi polnud jah.
Filtrit mina vahetanud pole aga enne talve plaanis se teha.
Nagu ütlesin, siis esimese asjana vahetaksin filtri ära ja vaataks mis edasi saab. Endal kogemus kus alguses oli väidetavalt nagu "tühi koht" vahepeal sees (ise kahjuks veel sõita ei saa) ja lõpuks hakkas ikka väga hullult nõksutama ja pooma suurematel pööretel. Peale kütusefiltri vahetust oli kohe uus hingamine masinal ja kadusid kõik probleemid, k.a. "tühi koht".

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 04 Aug 2015, 13:43

Täna sõitsin pisut ja katsetasin natuke aga ikka kakub õrnalt. Mõtlesin, et peale pihustite maha võtmist natuke õhku vahel aga se pole normaalne kui sõitnud juba üle 50km.
Täna kostus juhi rattakoopast imelik tiks kah mida varem pole kuulnud. kapoti alt hästi halvasti kuulda aga autost kui uks lahti kuuleb hästi. Oskab keegi öelda mis tiks se võib olla? https://www.youtube.com/watch?v=fWWP1gKyPFw" onclick="window.open(this.href);return false;
Mootor kuidagi vibreeris kah kahtlaselt vahepeal.

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 05 Aug 2015, 12:26

Mida rohkem sõidad seda paremini nagu sõitma hakkaks. Vb tõesti tuleb õhk raskelt välja või hakkad ise juba ära harjuma. Tänaseks siis juba ligi 200km sõidetud ja asi juba päris hea.
Vahetasin ka kütusefiltri kasutaja J.Aru soovitusel ära ja võib öelda, et tahhokas tõuses kiiremini küll :D Tänud sulle!
Oleks küll tahtnud KNECHT tootja filtrit aga fixuses polnud ja külge läks hoopis Hengst toodang ja loodame, et se pole kõige kehvem.
Viimati muutis maikl369, 05 Aug 2015, 12:26, muudetud 1 kord kokku.

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 06 Aug 2015, 18:18

Kui juba jebima hakkab siis ikka täiega.
Täna käisin sõitmas ja kui kohale seisma jäid hakkas mootor nagu kolme silindriga käima. Hakkas hullult hüplema. Jätsin seisma ja panin käima tagasi ja asi korras jälle. Seni kui jälle peale sõitu seisma jäid hakkas jälle nagu kolme silindriga käima. Kasutasin ka kliimat aga se ei tohiks mõjutada midagi. Foori all ei saaks vist ültse seista :D
Mis võib seda põhjustada? Pihustid on vahetatud ja kütusefilter samuti. Äkki peab midagi arvutiga ka näppima peale pihustite vahetust?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas copilot » 06 Aug 2015, 22:12

mis pihusti näidud on kui lonkab. Kindel et sai kõik pihustid sama ja õige surve peale? ingel [VW Bot: "Keel korda!"] kui pumpa ei näpitud ja ainult pihusteid.....kus mujal see kala olla saab? Ennem oli tibin tobin ju?
Diesel Power KEEPS ME GOING

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas ivohi » 06 Aug 2015, 22:33

Juhtpihusti juhet ei lõhutud ära äkki?

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 07 Aug 2015, 10:06

copilot kirjutas:mis pihusti näidud on kui lonkab. Kindel et sai kõik pihustid sama ja õige surve peale? ingel kui pumpa ei näpitud ja ainult pihusteid.....kus mujal see kala olla saab? Ennem oli tibin tobin ju?
Pumpa ei puutunud kindlasti, sest ma tegin ise pihustite vahetuse ja survestada lasin mujal ja surved said 190bar-i peale ise seisin kõrval kah veel.
Ennem pihustite vahetust lihtsalt vahest hakkas üks pihusti kusema ja tekkitas väikest vibrat ainult tühikäigul kuid selle hüpplemise kõrval polnud se midagi :D
Lähen käin päevapeale sõitmas siis viskan arvuti sappa vaatan mis seal näitab.

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 07 Aug 2015, 10:09

ivohi kirjutas:Juhtpihusti juhet ei lõhutud ära äkki?
Otseselt mitte aga vb vanadusest juhe hapraks läinud ja liigutamise käigus võis ta ära murduda küll aga ei usu millegipärast, sest suht normaalne tundus ja palju nätsutamist ei saanud.

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 07 Aug 2015, 17:16

Täna sain arvuti taha ja esimene tulemus selline;
Pilt

Teisel katsetusel tegin väikse kütusekoguse muudatuse mille näit kõigub nüüd 4,2 - 4,4mg/R (Adaptation grup 1 sai nüüd 32700 enne oli 32768)
Pilt

Panin tähele, et kui kiirendasin 0-100km/h siis seisma jäädes hakkas jälle raputama ka peale seda kütusekoguse muutmist.
Viimati muutis maikl369, 07 Aug 2015, 17:17, muudetud 1 kord kokku.

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas ivohi » 07 Aug 2015, 23:18

Päris kehvad numbrid "tehtud" pihustite kohta.

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 08 Aug 2015, 12:38

ivohi kirjutas:Päris kehvad numbrid "tehtud" pihustite kohta.
Miks nad kehvad on? Uuued otsad said ja lasin ära kah survestada kõik pihustid said 190bar-i peale. Ei tohiks ju nendes se viga olla?

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 08 Aug 2015, 12:47

Eile panin veel korraks arvuti sappa, sest tundus kuidagi kohmekam kui enne. Nüüd sai kütusekogus 3,0-3,2mg/r (32745) ja asi parem.
Aga ikka viskab seda vibrat sisse vahest aga mitte koguaeg. Vahest juba tunne, et saigi korda ja siis mingi hetk ikka hakkaks nagu kolme silindriga käima :D
Tegin ka veel ühe pildi kütusekogusest, süütest ja pihustitest. On nende näitudega asi korras?
Pilt
Viimati muutis maikl369, 08 Aug 2015, 12:49, muudetud 2 korda kokku.

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas ivohi » 08 Aug 2015, 17:46

No mul olid sellised näidud enne pihustiotste vahetust näiteks. (nüüd kõige rohkem 0,2 erinevus)
Ja selle rõhu kohta. 190bar on eelpritse rõhk. Karla autos öeldi, et nemad seda ei näegi ja panevad paika ikkagi põhipritse rõhu, mis on oluliselt kõrgem ja tähtsam ka.

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 08 Aug 2015, 18:13

ivohi kirjutas:No mul olid sellised näidud enne pihustiotste vahetust näiteks. (nüüd kõige rohkem 0,2 erinevus)
Ja selle rõhu kohta. 190bar on eelpritse rõhk. Karla autos öeldi, et nemad seda ei näegi ja panevad paika ikkagi põhipritse rõhu, mis on oluliselt kõrgem ja tähtsam ka.
Mhh...Huvitav aga pihusti enda peal on ka se 190bar-i kirjas ju se pihusti siis peab ka töötama sellisel survel.
Seda oleks pidanud teadma ka se survestaja kes neid pihusteid tegi aga tema ei öelnud midagi :D
Aga mis oleks siis normaalne pihusti surve?
Viimati muutis maikl369, 08 Aug 2015, 18:18, muudetud 2 korda kokku.

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas ivohi » 08 Aug 2015, 18:23

Pihusti peal on kirjas 190bari jah. Uuematel (golf4 2000+ jne) on see juba 220bar. Mõlema põhirõhk on aga 300bari. 300bariga köetakse enamus kütet sisse. 190bariga väike sörtsuke vaid. :)
Oleneb kus teha lasid. Igalühel ei ole stendi/pumpa, et seada põhirõhku. Seal on see mure, et pihusti läheb 190 peal juba lahti ju. :)

E: miks arvan, et rõhud võivad valesti seadistatud olla on sellepärast, et pihusti näidud on kehvapoolsed sul. Ja lisaks asjaolu, et see ei pruugi olla üldse probleemiks sellele, et auto sul vahest kolme pütaga käib. aga pärast pihustite vahetust sul see jama hakkas.

E2: kui tihti sul see viga esineb ja kus lõuna eestis asud. Mul oleks pakkuda töötava auto pealt pihustid proovimiseks. :)
Viimati muutis ivohi, 08 Aug 2015, 18:27, muudetud 2 korda kokku.

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 08 Aug 2015, 18:38

ivohi kirjutas:Pihusti peal on kirjas 190bari jah. Uuematel (golf4 2000+ jne) on see juba 220bar. Mõlema põhirõhk on aga 300bari. 300bariga köetakse enamus kütet sisse. 190bariga väike sörtsuke vaid. :)
Oleneb kus teha lasid. Igalühel ei ole stendi/pumpa, et seada põhirõhku. Seal on see mure, et pihusti läheb 190 peal juba lahti ju. :)

E: miks arvan, et rõhud võivad valesti seadistatud olla on sellepärast, et pihusti näidud on kehvapoolsed sul. Ja lisaks asjaolu, et see ei pruugi olla üldse probleemiks sellele, et auto sul vahest kolme pütaga käib. aga pärast pihustite vahetust sul see jama hakkas.

E2: kui tihti sul see viga esineb ja kus lõuna eestis asud. Mul oleks pakkuda töötava auto pealt pihustid proovimiseks. :)
Päris esinduses neid pihusteid ei lasknud teha aga tartus üks kohake teeb suht hea hinnaga ja ei sa öelda, et saamatu oli. Täitsa tavaline stend oli ja käis sutsakas 190bar-il.
Vb siis tõesti peab surve suurem olema aga kui suur seda ei tea.
Viga ongi täpselt selline, et on ja ei ole. Kord on juba tunne, et kõik korras ja siis mingi moment jälle rikkub su tuju ära :D
Peale sellist äkilisemat (paugutamist) seisma jäädes siis ongi se tunne nagu käiks kolme silindriga aga ka mitte koguaeg.
Asun ise Põlvas.
Viimati muutis maikl369, 08 Aug 2015, 18:40, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas copilot » 08 Aug 2015, 20:30

Põhisurtsakas peaks ikka käima neil veits suurema rõhu ajal!
Diesel Power KEEPS ME GOING

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 08 Aug 2015, 21:03

copilot kirjutas:Põhisurtsakas peaks ikka käima neil veits suurema rõhu ajal!
Mis võiks olla se surve mis oleks normaalne?
Laseks äkki uuesti survestada aga ei tea palju se pihustamis surve võiks siis olla?

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 08 Aug 2015, 22:54

Kui seda teemat lugeda --> http://www.myturbodiesel.com/wiki/tdi-n ... ector-faq/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis peaks olema ühe pihusti surve 220bar-i?

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5297
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 08 Aug 2015, 23:12

maikl369 kirjutas:Kui seda teemat lugeda --> http://www.myturbodiesel.com/wiki/tdi-n ... ector-faq/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siis peaks olema ühe pihusti surve 220bar-i?
Ma saan sealt nii aru, et 190 või 220 bar-i on see eelpihustamis surve vms. millest siin ka enne räägiti. Põhisurve aga 300bar-i. Ise kahjuks täpsemalt kaasa rääkida ei oska, mis surve peale pihustit stendis reguleerima peaks.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas copilot » 09 Aug 2015, 00:54

Some 1996 injectors had the pilot injection begin at 190 bar and were replaced under a recall (with a new ecu) with 220 bar injectors which were used in all other 1997-2003 TDI. The pilot injection pressure is set by the pilot spring. This is part of the reason why the 1996 ".184" nozzles are the only actual .184mm measured nozzles and all later ".184" nozzles are actually .170mm. The .170 has a smaller orifice but a higher fuel pressure and different injection duration which means that the same amount of fuel is injected regardless of nozzle size.

The main injection in all injectors, both "190" and " 220" is set at 300 bar and is determined by the main spring.
Mina loen välja, et eelpritse peaks olema sul 220bar ja põhipritse 300bar. Nagu ivo nimetas, siis mitte kõik kohad ei suuda oma seadmetega paika panna just põhipritset. Kui sa googeldada viitsid(kunagi uurisin seda asja) siis selle põhipritse paika panemine on hoopis keerulisem kui eelpritse paika panemine ja vajab kindlasti vastavat riistvara. Minu soovitus: vaata pihustid uuesti üle. Sisuliselt, nagu ma aru saan, igamehe tester suudab paika panna ainult eelpritset. Ma ei viitsi siinkohal linki sellisel kellajal otsida, kuna olen tööl, aga kunagi leidsin googeldades infi, mis seletas asja paremini lahti.
Viimati muutis copilot, 09 Aug 2015, 00:57, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

maikl369
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 31 Mai 2011, 17:51
Telefon: 5 üks 99 null 22 null
Auto: VW Passat Comfortline 1.9TDI 81kw AFN 1998a
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Passat 1.9TDI 81.kw AFN pihustid

Lugemata postitus Postitas maikl369 » 09 Aug 2015, 09:55

Selge!
Kas ma pean minema siis koos autoga või võib ise pihustid maha võtta ja kuhugi stendi viia?
Soovitage tartus, võrus kohti kus lasta se töö uuesti teha?

Ettetänades
Maikl

Vasta

Mine “Diislid”