Passat B5 veovõlli flantsi tihendi vahetus

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5296
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Passat B5 veovõlli flantsi tihendi vahetus

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 19 Mär 2015, 23:14

Kuna oli vaja selline töö ära teha ja tegin ka töökäigust pilte, jagan ka teistega kuidas asi käib. :) Õpetus on tehtud Passat B5-e 5 käigulise manuaal käigukasti põhjal, mis on 1.9Tdi 81kw mootori otsas. Usun, et kehtib paljude manuaal kastide kohta.

Vajalikud tööriistad ja abivahendid:
13mm padrun ja lapik kruvikeeraja (põhjakatte eemaldamiseks, seda võiks keegi täpsustada kas orginaal põhjakatte ka nende töötiistadega kätte saab)
27mm padrun (veovõlliotsa lahti keeramiseks) Tuleb täpsustada enne tööde algust, võib ka kuuskant peaga polt olla, mõõtu kahjuks ei mäleta.
M10 kaksteistkant padrun (veovõlli sisemiste otste lahti keeramiseks)
17mm kuuskant (käigukastiõli kontrollpunni lahti keermaiseks)
Spets 12 kant padrun, auk peab keskel olema (käigukastiõli väljalaskmis punni lahti keeramiseks)
Kaks kümnest polti, pikema keermega (veovõlli flantside välja tõmbamiseks)
Kaks raua tükki (mida saab toetada poltide alla vastu käigukasti kui poltidega veovõlli flantsi välja keerata)
L kujulist rauda või tugevat lapikud kruvikeerajat (vanade tihendite välja tõmbamiseks)
Umbes 55mm torujuppi (uue tihendi paigaldamiseks)
1.5M voolikujupp (käigukasti õli mugavaks sisse valamiseks)
2.5L käigukasti õli (käigukasti on midagi sisse ka vaja pärast valada :mrgreen: )
Kaks või üks uut tihendit veovõlli flantsile (olenevat kas teha mõlemad pooled korraga või ainult üks)
Haamer

Kõigepealt võiks alustada auto kanalipeale ajamisest, vb on kuidagi võimalik ka külili autoall teha aga kanalis või tõstukil kindlasti mugavam. Peale seda tuleb eemaldada põhjakate ja paistabki käigukastiõli väljalaskmis punn.

Pilt

Nüüd võib õli välja lasta. Enne õli välja laskmist võiks keerata ka kontroll punni lahti, asub see juhipoolse veovõlli juures (järgmisel pildil on seda punni näha). Kui kontroll punn kinni on hakkab mulksutama õliga, aga jookseb välja ikka.

Peale seda võib asuda veovõlli sisemise otsa lahti keeramise juurde. Selleks tuleb keerata M10 padruniga veovõlli sisemise otsa küljes olevad poldid lahti.

Pilt

Mugavamaks toimetamiseks oleks mõistlik terve veovõll autoalt eemaldada , selleks tuleb rattapoltide "keskel" asuv polt 27mm padruniga lahti keerata (võib ka kuuskant olla), , mis hoiab veovõlli välimist otsa kinni. Pilt jäi kahjuks tegemata aga võin selle ka teha. :D
Kui see polt ka lahti keeratud annab veovõll käigukasti juurest välja nikerdada kui rattad ühele ja teisele poole välja keerata.

Pilt

Nüüd saab asuda flantside eemaldamise kallale, sellesks tuleb otsida kaks pikema keermega kümnest polti ja rauajupid mis saab käigukasti ja poldi vahele panna (pildil rauajuppe pole). Arvan, et poltidega vastu käigukasti ei ole hea mõte keerata. Vahemärkusena ütlen, et need nõellaagrid liiguvad väga imelikult krõks-krõks nagu oleks kuulid kandilised vms. Tegelikult aga olid nad uueväärsed ja mitu inimest kellega sai konsulteeritud, ütlesid, et neil oli samamoodi olnud. Igastahes läksid samad laagrid tagasi, ja töötavad need laagrid ainult siis kui keerad või üks ratas kerib ehk siis kui rataste kiirused üksteisest erinevad.

Pilt

Seejärel peaks olema flants käigukastist käes ja avanema selline pilt

Pilt

Järgmiseks tuleb eemaldada veovõlli flantsi vana tihend. Selleks sai kasutatud L kujulist rauda aga peaks idee poolest saama ka kõvema lapiku kruvikaga

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Nüüd tuleb uus tihend tagasi panna. Et asi libedamalt läheks, tegin mina simmeri enne pealt õliga kokku. Peale seda sai haamri ja paraja torujupiga ta omale kohale koputatud.

Pilt

Peale seda tuleb teha simmer ka seest õliga kokku ja veovõlli flants pessa tagasi panna ning haamriga takka anda, kuniks omale kohale jõuab. Oleks soovitav ka peale flantsi tagasi löömist teda nõksu väljapoole liigutada, muidu poob ühe laagri seal flantsi peal kinni (ei selle liigutuse vajalikkuses kindel, vb liigutab kohe kui sõitma hakkad laager ennast õigele kohale).

Kui flants ilusti omal kohal peab veovõlli paika tagasi nikerdama ja poldid kinni keerama.

Soovikorral tuleb järgmiseks ka teiselpoolel simmer ära vahetada, enne õli ei ole mõtet sisse valada.

Kui teiselpoolel ka tihend vahetatud või ei vahetagi siis tuleb käigukasti õli sisse valada. Selleks keerata käigukastiõli väljalaskmis punn alla tagasi ja korralikult kinni ning kontroll punn eest ära. Seejärel võtta umbes 1.5M voolikujupp mille üks ots käigukasti kontroll punni august sisse lükata ja teine ots kuskile kapotialla jätta, et mugav õli sisse oleks panna. Sellel käigukasti õlil mis ise sisse sai pandud oli potskal oma toru ka olemas, see sai voolikuotsast sisse lükatud ja pudel tühjaks pigistatud (kui õhku oli vahele vaja lasta tõmbasin potska toru vooliku seest välja). Õli kulus umbes 2.5L, täpsemalt ehk 2.4L nagu Valvoline koduleht väidab. Õlitase peab olema kontrollpunni servaga tasa ehk siis tuleb õli nii kaua sisse lasta kuniks hakkab vaikselt välja immitsema.

Pilt

Nüüd kui õlitase on õige tuleb voolik ära võtta ja keerata kontrollpunn külge ja korralikult kinni.

Peale seda tuleb mitukorda üle mõelda, et ikka kõik punnid ja veovõlli poldid kinni said ning võib põhjakatte alla tagasi panna.

Nii peakski töö tehtud olema ja õlilekked loodetavasti peatatud. :thumbup:
Kellel mingeid küsimusi tekib, või kes midagi lisada tahab võib julgelt teemasse kirjutada. :)

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Passat B5 veovõlli flantsi tihendi vahetus

Lugemata postitus Postitas ivohi » 19 Mär 2015, 23:50

Lisaksin selle, et simmeri sügavus peaks jääma 5,5mm käigukasti pinnalt mõõdetuna.

JETTAMEES
Huviline
Postitusi: 573
Liitunud: 30 Sept 2012, 16:32
Telefon: 56503745
Auto: Audi q7. Multivan
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Re: Passat B5 veovõlli flantsi tihendi vahetus

Lugemata postitus Postitas JETTAMEES » 22 Sept 2015, 08:19

mina jälle lisaksin omalt poolt et simmeri asendit tuleks muuta + - 1.mm sest enamus juhtudel on vanematel autodel simmer võllile soone sisse kulutanud!
Viimati muutis JETTAMEES, 22 Sept 2015, 08:19, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 178 korda

Re: Passat B5 veovõlli flantsi tihendi vahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 22 Sept 2015, 09:27

JETTAMEES kirjutas:mina jälle lisaksin omalt poolt et simmeri asendit tuleks muuta + - 1.mm sest enamus juhtudel on vanematel autodel simmer võllile soone sisse kulutanud!
Selle vajaduse üle tuleb otsustada siis kui zimmerid näpuvahel kuna olenevalt zimmeri konstruktsioonist võib selle vedruga tihendushuul olla ka nihkes võrreldes algse zimmeriga eriti kui pole tegu orig. zimmeriga. VW puhul ei tea aga näit. osadel vanematel Fordidel on zimmeri pesa kasti sees juba nii sügav et sinna saab 2 zimmerit üksteise otsa lüüa kusjuures mõlemad jäävad ilusti tihendama. :)
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Vasta

Mine “DIY”