Külma mootoriga ei käivitu.

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas freeser »

Mure selline, et külma mootoriga käivitub halvasti, tahab pikemat käiamist nii suvel kui ka talvel. Mootoriks 1,9tdi 66kw 95a.

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

esimese asjana võiks alustada eelsüüte küünaldest :)

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas freeser »

Ma olin selles 100% kindel, et selline vastus. Mis neist kui ta suvel ka sama jama?? Mis sa suvel eelsüüteküünaldega teed?:)

Mafeikin17
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 01 Mai 2007, 21:33
Asukoht: viljandi

Lugemata postitus Postitas Mafeikin17 »

no kui eelsüüte küünlad on korralikud siis käivitub nii suvel kui ka talvel paremini.
Aga sa kirjuta parem mis asjad sa üle kontrollinud juba oled ?
vigu on ju tõesti mitmeid mis võib põhjustada käiamist.
diisli tagasivajumine ntx kui sul klappi pole ees.
süütelukupõhi võib väsinud olla. neid vigu on mitmeid.
Kergem on öelda mis sa juba ülevaadanud oled ning siis paar varjanti juurde pakkuda kellegil ehk .
Kuna ise eriti diislitega ei tee tegemist siis soovitasin esimese asjana eelsüüte küünlad üle kontrollida kuna hetkel on veel talv :P:lol:

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1950
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 35 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

TDI-l võib ka asjatundmatust rihmavahetusest tingitud vale süüde (rihma märgid või pump paigast ära) käivitust kehvemaks muuta. Mida varajasem, seda paremini käivitub, liiga hilisega läheb kehvalt käima ja suitseb. Paika saab selle panna kõige täpsemini arvuti abiga, aga arvan, et kui sa pumba rihmaratta poldid lahti keerad ja keskelt pumba võllist 22-se (vist oli) võtmega millimeetri auto nina poole pumpa keerad siis ei lähe ka midagi halvemaks. Kui diisli lagin liiga kõvaks läheb siis on järelikult liiga varajane saanud.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

tobimarg kirjutas:TDI-l võib ka asjatundmatust rihmavahetusest tingitud vale süüde (rihma märgid või pump paigast ära) käivitust kehvemaks muuta. Mida varajasem, seda paremini käivitub, liiga hilisega läheb kehvalt käima ja suitseb. Paika saab selle panna kõige täpsemini arvuti abiga, aga arvan, et kui sa pumba rihmaratta poldid lahti keerad ja keskelt pumba võllist 22-se (vist oli) võtmega millimeetri auto nina poole pumpa keerad siis ei lähe ka midagi halvemaks. Kui diisli lagin liiga kõvaks läheb siis on järelikult liiga varajane saanud.
just nii ta on, minu 1,9 TDI 81 kw oli süüde üpris hiline ja oli külmaga käivtamisega raskusi(ka -8) nüüd panin veidi varajaseks ja selle tembi juures paugupill, nii et kindlasti kontrolli süüde üle, ise ei oskanud selle peale tullagi, kuid juhuslikult huvi pärast kontrollisin ja selle probleemi avastasin.
Diesel Power KEEPS ME GOING

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas freeser »

Kohe kui auto kätte saab sis tuleb süüdet näppida:) Kellelgi veel ideid muide?

Huligaan
Veteran
Postitusi: 441
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Freeser, sul on TD mitte TDI

Tagasivooluklapi vaataks üle, lõhnab selle järgi et kütus vajub tagasi.
Oled seda klappi vaadanud?
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas freeser »

Klapp vahetatud minuteada;) See suur et ma oma golfist ei räägi ;) G3-ga tegu ;)

Huligaan
Veteran
Postitusi: 441
Liitunud: 25 Veebr 2008, 00:40
Auto: B8 Alltrack
Asukoht: Tallinn/Saaremaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Huligaan »

Sorry, minu viga :$
Aga jah, siis süüde on järgmine, mida kontrollida :)
Kui nupp ei jaga, siis käed korrutavad või rahakott astendab.

freeser
Huviline
Postitusi: 1328
Liitunud: 03 Sept 2007, 22:24
Telefon: 5176554
Auto: Audi a4 1,9TDi Quattro VW Golf I Cabri turbo
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas freeser »

Süüte peab järgi vaatama jah :)

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

ja teine asi, et kui suvel ikka väljas 20c sooja, siis eelsüütekad ei tohikski pmt järgi lülituda, on mulle meelde jäänud, oli vist et kui jahutusvedeliku temp üle 9c vms siis ei pidavat järgi lülituma...vb oleneb autost mis temp aga mulle igatahes meelde jäänud just see number, nii et suvel ei tohiks eelsüütekad rolli mängida. rääkitakse, et kui mõni pihusti pees, siis samuti halb käivitus, kuid minul läheb nüüd -8 juures paugust käima aga nii 10 seci turtsub ikka, seega võib arvata et üks pihustitest ei toimi õigesti, kui ei toimiks rohkem kui üks, siis vb küll, aga minu masina puhul tundub et ei mängi rolli vähemasti sellise külma puhul. midagi muud põhjusena ei näe et nii kaua turtsub, õhku ei ole küttevoolikus näha, et selle pärast(enne filtri vahetust olid mullid, nüüd uue filtriga pole)

ja täpsustuseks siis veel, et minu masina puhul oli nii hiline, et oli veidi normist väljas, keerasin siis nii, nagu tobimarg ülevalpool õpetanud, silma järgi võttes ~1mm jagu, ja sain tulemuseks veidi varajane(graafikul siis sinise ja rohelise joone vahepeale keskele umbes), mis siis ikkagi normides. ja kui jah, liiga varajaseks keerad, siis tead vast isegi mis lõppkokkuvõttes juhtuda võib.

[Muudetud: 23-2-2010 copilot]
Diesel Power KEEPS ME GOING

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1950
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 35 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Kui süüde on varasemaks sätitud siis järgmine asi, et kas starter ja aku koostöös suudavad koheselt probleemivabaks käivitamiseks vajalikud mootoripöörded tagada (oli vist midagi 300 pöörde kanti).

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas copilot »

tobimarg kirjutas:Kui süüde on varasemaks sätitud siis järgmine asi, et kas starter ja aku koostöös suudavad koheselt probleemivabaks käivitamiseks vajalikud mootoripöörded tagada (oli vist midagi 300 pöörde kanti).
jap, vajalikud pöörded, milleni starter peab mootorit käitama, on 300rpm
Diesel Power KEEPS ME GOING

alambe
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 08 Juul 2004, 08:12
Asukoht: Harjumaa

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas alambe »

1.9 TDI 81kw -00 ja mure selline ,et külmaga tahab käiamist kõvasti et käivituks.
Sai kontrollitud : küünlad korras ja kui relee juurest otse kaabliga ära ühendada, siis kõik toimib.
Releed ennast sai ka proovitud ja klõpsus ka ilusti kui voolu peale anda . Aga kui mõõta neid relee pesa ergutuse klemme , siis sealt tuleb mingi 8 volti ainult. Skeemilt vaatasin, et üks ots läheb ECU-sse teine mingi peareleesse kust siis vool kõikidele tarbijatele peale antakse. Äkki keegi targem oskab aidata kus koihast viga otsida?

McPeet
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 14 Sept 2008, 20:58
Asukoht: Porolandia

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas McPeet »

Miks kontrollida eelsüüteküünlaid, kui suvel on soe...? Väga väga rumal küsimus, sul võib väljas olla ilusasti soe päikseline suveilm, võta eelsüüteküünlad järelt ära, ma tahaks näha kuidas sa oma auto käima saad :)
Fat and Furious

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas copilot »

alambe kirjutas:1.9 TDI 81kw -00 ja mure selline ,et külmaga tahab käiamist kõvasti et käivituks.
Sai kontrollitud : küünlad korras ja kui relee juurest otse kaabliga ära ühendada, siis kõik toimib.
Releed ennast sai ka proovitud ja klõpsus ka ilusti kui voolu peale anda . Aga kui mõõta neid relee pesa ergutuse klemme , siis sealt tuleb mingi 8 volti ainult. Skeemilt vaatasin, et üks ots läheb ECU-sse teine mingi peareleesse kust siis vool kõikidele tarbijatele peale antakse. Äkki keegi targem oskab aidata kus koihast viga otsida?

mul täpselt sama kw moto ja sama asi oli et külmaga tahtis pikemat käiamist, -8 v -10 juures polnudki nii hull, kuid -17 ja rohkem oli asi ikka väga hull, kuigi küünlad olid kontrollides korras. Ja lõpuks(nädal aega tagasi) kontrollisin süüte ajastust ja tuli välja et oli ikka väga hiline, nüüd -10 juures(max mis seni külmataat välja pigistanud) ja paugupill, kuigi alguses turtsub nii 10 sec(vb nende raskete käivitamistega ja mitu korda lühikeste vahedega eelsüüte andmisest mõni maha põlenud kuid igatahes selle külma juures ei mõjuta käivitamist). Nii et mina soovitan igatahes järgmise asjana süüte ajastus üle vaadata, ja ise seda paika panna ei ole raske(sain igatahes ise sellega hakkama).piisas 1mm ja sain veidi varajaseks. Lisaks sellele on ka minekut nüüd kõvasti rohkem erksam ja moto nurrub ühtlasemalt ja vaiksemalt(eriti hästi tunda ja kuulda nii 2000RPM i juures)
Diesel Power KEEPS ME GOING

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas copilot »

McPeet kirjutas:Miks kontrollida eelsüüteküünlaid, kui suvel on soe...? Väga väga rumal küsimus, sul võib väljas olla ilusasti soe päikseline suveilm, võta eelsüüteküünlad järelt ära, ma tahaks näha kuidas sa oma auto käima saad :)

kui jahutusvedeliku temp üle +9C siis ei puutu eelsüüte küünlad üldse asjasse...naljamiees :wink:

kui TDI de koha pealt miskit ei tea siis http://tdiclub.com/
http://www.myturbodiesel.com/1000q.htm
Viimati muutis copilot, 26 Veebr 2010, 20:59, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

alambe
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 08 Juul 2004, 08:12
Asukoht: Harjumaa

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas alambe »

soojalt käivitub mul paugust ja käib ilusti vaikselt ja jõudu on ka. Aga eks peab üle kontrollima süüte ka.
seda peaks vist VAGCOMiga ka saama vaadata ja siis nihutada seda pimbakest vastavalt vajadusele?

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1950
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Täpselt nii, vag-comiga vaatad (aga täisversioon peab olema, muidu ei näe) ja vastavalt vajadusele nihutad pumpa peale seda kui pumba rihmaratta 3 polti on lahti keeratud.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas copilot »

alambe kirjutas:soojalt käivitub mul paugust ja käib ilusti vaikselt ja jõudu on ka. Aga eks peab üle kontrollima süüte ka.
seda peaks vist VAGCOMiga ka saama vaadata ja siis nihutada seda pimbakest vastavalt vajadusele?

sama oli minugi moto puhul, et soojalt polnud mingit probleemi, vaid siis kui oli täiesti maha jahtunud!
Diesel Power KEEPS ME GOING

cesar
Huviline
Postitusi: 130
Liitunud: 01 Okt 2009, 22:51
Auto: Golf IV 1.9 TDI 4motion
Asukoht:

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas cesar »

mul hetkel sama jama... ja ei olene ilmadest...(ehk siis ei ole küünalde viga). tekkis peale seda kui süütenurka muutes prooviti klõbinat mootorist ära kaotada.(klõbin tuleb hüdrotõukurist, kuna õlikanal kinni, sest eelmisel omanikul oli kombeks hammasrihm ja õli samal ajal vahetada. :( ) Nüüd vajab pikka käiamist ja turtsub ning tossab, soojalt pole mingit probleemi. Hüppab käima poolest pöördest nii nagu varemgi. Kuna kaablit pole ja soomes diislitel igasugune diagnostika ja remont maksab hingehinda siis ootan hetke millal uuesti eestisse satun...

Või saan ka proovimise teel selle ise üle vaadata? Et nagu ilma selle kaablita...?

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas copilot »

noh ma ei tea, kui sa selgeltnägija oleksid siis vb saaksid aga paraku seda kõige õigem ja lihtsam kaabli abil teha, vajadusel veidi kruttida ja kontrollida. ja kui süüde paigas ja ikka sama jama siis edasi mõelda.
Diesel Power KEEPS ME GOING

cesar
Huviline
Postitusi: 130
Liitunud: 01 Okt 2009, 22:51
Auto: Golf IV 1.9 TDI 4motion
Asukoht:

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas cesar »

liigutasin tunde järgi natuke pumpa varasema peale.... kui enne tahtis ikka pikka käivitamist ca 20 pööret ja pealegi siis nüüd sain sellise pooleteise pöörde peale... ehk sis pole palju maad et jälle poolest pöördest käivituks...

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Külma mootoriga ei käivitu.

Lugemata postitus Postitas copilot »

cesar kirjutas:liigutasin tunde järgi natuke pumpa varasema peale.... kui enne tahtis ikka pikka käivitamist ca 20 pööret ja pealegi siis nüüd sain sellise pooleteise pöörde peale... ehk sis pole palju maad et jälle poolest pöördest käivituks...
tunde järgi keerates võid selle süüte nii varajaseks keerata et varsti oma moto peesse keerad kui kaua niiviisi sõidad. piisab paarist mm ja süüde nii varajane et graafikul pole tippu nähagi. endal tuli 2 või 3 korda üle keerata et saada varajaseks kuid normide piiridesse. esimene kord ei saanud sinna kuhu vaja, teise korraga läks normist välja ja kui õigesti mäletan siis alles 3. korraga sain sinna kus OK. seega soovitan seda asja teha kaabli abil.
Viimati muutis copilot, 17 Juun 2010, 13:58, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Diislid”