Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Jutud VW diiselmootorite teemadel.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

diako
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 17 Dets 2010, 19:40
Telefon: 5076791
Auto: VW Passat.2001a96kw diisel ja A4 66kw diisel 1996a
Asukoht: Lõuna Eesti.

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas diako »

No sel juhul peaks mu 66kw audi lausa külmkapp olema.Aga ei ole.Kulub umbes 4kilti,et saavutada 90c.Ja seda ka -25.Sama maa kulub ka Passatil.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas copilot »

diako kirjutas:No sel juhul peaks mu 66kw audi lausa külmkapp olema.Aga ei ole.Kulub umbes 4kilti,et saavutada 90c.Ja seda ka -25.Sama maa kulub ka Passatil.
kui sul termostaat korras siis ei ole muidugi probleemi. Ja teine asi on see kui kõrgel sa pöördeid hoiad....kui sõidad ökolt siis vast nii kiiresti ei lähe kui pole peal lisasoojendust, pole ette pappi pandud, pole all põhjakatet jne mis aitavad mootoril kiiremini soojaks minna. kui lased ja hoiad pöördeid kogu aeg 2500 ja 3000 vahel algul ja kiirendades samuti pöördeid kõrgemaks lased kui tarvis oleks, siis läheb jah rutem soojaks.
Viimati muutis copilot, 05 Jaan 2011, 16:43, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

anryo
Huviline
Postitusi: 88
Liitunud: 15 Sept 2010, 13:35
Auto: VW Passat Variant 1.9 TDI '02
Asukoht: Tallinn

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas anryo »

Mul on 2002.a. Passatil 77kW chipitud mootor ning ei enne ega peale chippimist ei ole kunagi soojaga probleeme olnud. -15C panen hommikul 5-10min tiksuma maja ette ja selle ajaga on aknad juba sulanud. Umbes 5km sõidu jooksul läheb ilusti soojaks ka mootor (90C) ning kuuma puhub korralikult. Auto on Saksast toodud kunagi.
Kui mootor soojaks ei lähe ja kuuma ei puhu, siis vaadata üle järgmised asjad:
- termostaat
- salongi radiaator
Ventikad võivad isegi kogu aeg puhuda radika ees, kuid kui termostaat on korralik, siis see ei mõjuta asja. Ja kui salongi radikas on ikka umbes, siis ei tule ka kee sa mootoriga salongi sooja. Salongi radika puhul üldjuhul läbipesemine ei aita - tuleb välja vahetada.
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.

olcu
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 21 Mär 2010, 16:46
Auto: Vw passat 2001 1.9Tdi 96kw
Asukoht: Tallinn

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas olcu »

no nii nüüd siis talv käes autoks passat 1.9 tdi 96 kw ja võin niii palju öelda et hommikul lumi auto pealt maha ja minekut u 2 km sõitu ja 90c on olemas ja salong soe.
eelmine aasta talvel olin sharani omanik see oli täiesti jube kogemus. -10 oli täiesti võimatu autot soojaks saada oli küll kero peal aga meeletult kaua läks aega ennem kui salongi soojaks sai:D

turbohoolik
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 31 Aug 2010, 23:21
Auto: G2
Asukoht:

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas turbohoolik »

Et salong soojaks ei lähe, see oleneb mitmest asjast. Kui on salongi radikas vahetatud, siis uus B varuosa ongi palju kehvema soojus juhtimisega, kui originaal. uues ei suuda niipalju sooja välja anda.
Kui nüüd peaga mõleda, et väljas on -20 ja Sul auto mootor vaevu soe ja siis paned veel puhuri ka põhja, mis sooja õhku sa tahad kui külma õhu kogus on meeletu mis väljast sisse tõmmatakse. Muidugi ei jaksa vaevu soe olev soojedus radukas seda õhku soojendada. Ja mis mootori soojenemisest seal veel rääkida, kui enams tekkivast soojusest üritatakse salongi puhuda. Ja Kui veel termostaat on omadega otsas, siis on väike lootus, et lühikestel sõitudel ja tasasel gaasil nii tuba kui mootor soojaks lähevad. Aga külma mootori piitsutamisest tulevad jälle omakorda probleemid aga see juba on teine teema.
Isiklikult soojendus venti panene harva teisele astmele, ainult siis kui tarvis akent kiirelt puhtaks saada (aknad udused see tuleb ka mitmest eri põhjusest). Muidu on ventikas ikka esimesel astmel.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas copilot »

mis kellegi jaoks piitsutamine on? selge see et külma motoga põhjagaasiga sõita hea ei ole ehk max 3000 PRMi välja lasta lühiajaliselt kiirendades ja siis käik üles. linnas maximaalse suurima käiguga sõites(5 v 6 käik ja pöörded alla 1500) siis ei ole kah jah vist eriti seda kiiret soojenemist loota.
Diesel Power KEEPS ME GOING

vooster
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 30 Sept 2006, 19:48
Asukoht:

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas vooster »

Ei hakka uut teemat tegema, kuigi mul probleem veidi erinev. Autoks G3 55kw, bens ning probleemiks mootori temperatuur. Vahetasin enne talve tulekut jahutusvee radiaatori, termostaadi ning peale seda mootor enam norm. kraadide (80 C) juures ei tööta sõidu ajal (osuti ei liigu üldse). Kui väljas oli -20, siis oleks see mõistetav olnud, kuid nüüd kui väljas sula (+2), siis sama fenomen jätkus. Kui auto seisab ja töötab, siis kerkib vee temperatuur normaalse töötemperatuurini, kuid niipea kui sõitma hakkan langeb kiiresti skaala miinimumini. Salongisoojenuse keerasin täna sulaga maha, seega suurt mahajahutust sealt tulla ei saanud.
Arvasin siis, et äkki uus radiaator liiga hea soojajuhtivusega ning seepärast katsin radika ¾ ulatuses vineeri tahvliga, et tuul ribide vahelt läbi ei puhuks sõidu ajal. Kuid kui testima läksin, sama fenomen jätkus, seisu ajal temeratuur tõuseb normaalini, sõidu ajal osuti lanbeb miinimumini. Kui seisu ajal radikasse tulevaid voolikuid katsun, siis mõlemad on soojad, samuti on kuumad salongi radikasse minevad voolikud.
Kas või olla, et ka uus termostaat jama või või valesti paigaldatud vms. Ons kellelgi ideid, mida veel kontrollida, oma pea ei võta enam. :cry:

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas raiku »

vooster kirjutas: Kas või olla, et ka uus termostaat jama või või valesti paigaldatud vms. Ons kellelgi ideid, mida veel kontrollida, oma pea ei võta enam. :cry:
kui ikka miinimumi kukub siis termostaat jama jah.
osades teemades on räägitud et odavamaid järelturu termostaate peaaks ise enne toas veekeetjaga testima, sest ei taha nad õieti toimetada.
aga temperatuur ikka niimodi maha kukkuda ei tohi.
viljandi mölamies

vooster
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 30 Sept 2006, 19:48
Asukoht:

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas vooster »

Lasen nv. siis mahlad välja jälle, ning keedan seda termostaati veidi, ilmselt muud üle ei jää...

CharlieF
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 28 Veebr 2010, 18:17
Auto: VW Passat`04, VW Polo`96
Asukoht:

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas CharlieF »

Mul Polo 47kw ja passat 74kw, mõlemad diislid ja mõlemad lähevad ilusasti soojaks. Sealjuures Polol läheb umbes 2 minuti sõidu järel juba salong soojaks, Passatil läheb kauem, kuis eks salong ka palju suurem. Välistemperatuurist ei sõltu, olgu -20 või +4. Üks tähelepanek on küll see, et Polo temperatuurinäidik jääb ka kuhugile 80 kraadi kanti pidama, kuid kuna soojaga mingeid probleeme pole, siis jätab see mind üsna ükskõikseks, pealegi võib viga hoopis näidikus olla.

Mis ma sellega öelda tahan? Kui masin soojaks ei lähe, siis ikka on midagi viga, mitte et "1,9 diisel ei tahagi eriti kunagi soojaks minna"
Isegi -20 kraadiga pean pärast 10-15 minutit sõitmist polo soojendust maha hakkama keerama, sest palavaks läheb. Passati kliima regullib temperatuuri muidugi ise.

ee36
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 02 Dets 2009, 18:27
Asukoht:

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas ee36 »

Mul oli mure selline et salong ei läinud soojaks armatuuris vesi vulises kui kaasi andsin. mootor läks 90 peale kiiresti.
mure oli salongi radikas mis oli kinni. pesin radikat 50 min et lahti saada ja peale seda on salong soe ka .

Kasutaja avatar
worldonfire
Klubiline
Postitusi: 1283
Liitunud: 19 Aug 2008, 21:19
Auto: VW Passat B8 2.0 TDI 176kw 4mot | VW Passat B4 1.9 TDI 81kw
Asukoht: Võru/Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 40 korda

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas worldonfire »

Mul 2003 aasta 1.9TDI 96kw bora, ja temp läheb 90 kraadi peale, aga salongi annab soojaks saada... maanteel läheb temp ilusti 90 peale, aga kui näiteks sõita linnas või lasta autol kohapeal käia, siis langeb temperatuur väga ruttu alla. Ja salong ei taha ka just eriti soojaks minna. Kas võib viga olla termostaadis? Autol muidu põhjakate olemas, pappi radika ette pole toppinud... Olen kuulnud et TDI mootorid väga kasu peale välja töötatud, ja soojusenergiat eriti üle ei jää, kuid üsna kahtlane on siiski, sest isegi kui väljas mingi -7 või rohkem külma, siis temp langeb.
Vw-le vaja diagnostikat? Või mingisugust lisavarustust? Küsi, leiame lahenduse! Pakun diagnosti/kodeerimisi jne Ross-Tech originaal Hex-Can-V2 kaabliga. Külasta ka meie facebooki Le VW Freaks või kodulehte levwfreaks.eu

vamps
Klubiline
Postitusi: 189
Liitunud: 30 Mai 2004, 20:26
Telefon: 51982593
Auto: ŠKO O3 / VW G7.5
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 13 korda

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas vamps »

worldonfire kirjutas:Mul 2003 aasta 1.9TDI 96kw bora, ja temp läheb 90 kraadi peale, aga salongi annab soojaks saada... maanteel läheb temp ilusti 90 peale, aga kui näiteks sõita linnas või lasta autol kohapeal käia, siis langeb temperatuur väga ruttu alla. Ja salong ei taha ka just eriti soojaks minna. Kas võib viga olla termostaadis? Autol muidu põhjakate olemas, pappi radika ette pole toppinud... Olen kuulnud et TDI mootorid väga kasu peale välja töötatud, ja soojusenergiat eriti üle ei jää, kuid üsna kahtlane on siiski, sest isegi kui väljas mingi -7 või rohkem külma, siis temp langeb.
Ära muretse, Sa pole ainuke kellel sellised sümptomid esinevad. Midagi viga Su masinal ma usun, et ei ole. Kui ventilaator puhub keskmise kiirusega ning temperatuur on max-i peale pandud, siis võib foori taha seisma jäädes kohe silmaga näha, kuidas veetemperatuur langeb.
psiiaaaooooo

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas copilot »

mul endal on sama, ja see on üsnagi palju seoses sellega palju sa oled pannud ventikad salongi sooja puhuma. Muidugi mina ei saa öelda et salong soojaks ei läheks. Jah, leili päris ei viska aga ega ma ei panegi kunagi nii sooja peale kah, tav 20-23c vahemikus ja vendi kiirus 2. v 3. astme peal. Teinekord kui sellises seades on siis rahulikult sõites ei lähegi mootor päris 90 c ära kui väljas -7 v allapoole on. Termo on korras sest ennem kui seier jõuab 90 c peale on lõdvik, mis tuleb termostaadist, külm, seega suur ring avatud pole.
Nii et midagi muretseda ses suhtes pole. Ainult et kui salongi ikka sooja üldse ei taha tulla, siis võimalik et salongi radikas kinni vms, arvan mina.
Diesel Power KEEPS ME GOING

MadCatz
Huviline
Postitusi: 277
Liitunud: 07 Sept 2005, 22:54
Auto: VW Passat
Asukoht: Tallinn

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas MadCatz »

Kui Passat soetatud sai oli sama probleem, et soojaks ei läinud, 70 oli lagi talvel ja väga kiirelt jahtus. Vahetusse läks termostaat, sai pandud kangem termostaat sisse, neid on ju ka erinevaid, 2 sorti kui ma ei eksi, veel läks vahetusse jahutusvedelik, sest sees oli sinine, aga peab punast värvi olema ja probleemid lahenesid iseenesest, mõni aasta hiljem vahetasin suure radika ka ära kuna otsavann mädanes küljest ära ja lekkis vedelikku. Temperatuuri andureid näppinud pole ja veesärgi küünlad töötavad ka pärast käivitust poolteist minutit külma ilmaga.

joss1357
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
Telefon: 55587693
Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
Asukoht: Kuressaare

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas joss1357 »

mootori soojendmaisel tyhikäigul ja osalisel koormusel on mootori poolt tarbitava kytuse hulk nii väike (nagu 1.9diislitel), et mõnikord kasutatakse saastainete vähendamiseks plokikaane jahutussärgis hõõgkyynlaid.

käivitusel aktiveeritakse soojendus kui õhu temp on alla 5c. ja sõltuvalt generaatori pingest kasutatakse kas yhte, kahte või kolme kyynalt ;)

CharlieF
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 28 Veebr 2010, 18:17
Auto: VW Passat`04, VW Polo`96
Asukoht:

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas CharlieF »

kui kohapeal töötades mootor maha jahtub, siis viitab see ikka termostaadi veale. on selge, et tühikäigul on mootoril koormus väike, ning sooja annab ka vähem. termostaat peaks siis ringi sulgema. ära kuula seda juttu, et nii peabki olema. EI PEA! salong peab minema soojaks, ka -25 kraadiga!

Vader
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 29 Aug 2005, 08:05
Auto: vw passat 2008 2,0tdi DSG
Asukoht: Pärnu

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas Vader »

nagu ma siit loen on kõigil 1,9Tdi mootoritel sooja tootmisega probleeme ise olen sõitnud nii 66kw,81kw kui ka 96kw motodega ja kõik läksid soojaks.
siin pakutakse ikka seda termostaati aga kas keegi on uurinud kas tema autol ventilaatori viskosidur ka töötab??
reeglina vanematel masinatel need enam ei toimi ja siis see vent uhabki seal ees teil täispööretega koguaeg
töötava viskosiduriga hakkab vent uhama alles siis kui moto soojaks läheb
kontrollida saab nii, et külmalt proovige seda venti ringi ajada peaks liikuma ilma erilise takistuseta ja kui moto soe siis peaks juba päris korralik takistus olema
muidugi termostaat ja ka veepump peavad korras olema

osadel motodel on jahutus süsteemis ka eelsüüteküünlad kui need seal on peaks ka need töötama(reeglina asuvad plokikaane tagaosast tuleval flantsil)
Viimati muutis Vader, 12 Veebr 2011, 12:59, muudetud 1 kord kokku.
vw ei hoia meid elus
meie hoiame vw elus

veikko
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 17 Apr 2010, 22:10
Telefon: 53425213
Asukoht: Tartu-Võru

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas veikko »

Tere
papp radika ette ja korras :idea:
Kui läheb soemaks võtad ära :idea:
http://toru.ee/view/70410c371d66/" onclick="window.open(this.href);return false;

CharlieF
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 28 Veebr 2010, 18:17
Auto: VW Passat`04, VW Polo`96
Asukoht:

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas CharlieF »

jajah, ja kui läheb mootor jahedamaks, paned jälle ette! Parem tee auto korda.

Marx0
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 01 Okt 2009, 15:58
Auto: Passat
Asukoht: Lõuna

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas Marx0 »

Mis jutt et kangem ja lahjem termostaat, iga pädev autovaruosade pood annab 1,9 diislile 87kraadise termostaadi. Ise eelistan muidugi Behri Wahlerile. Igal korras mootoril peab temperatuur tõusma ikka keskele iseasi kui hästi see soe salongi jõuab. Erinevate autode salongi soojenemisest oli juttu üsna hiljutises autolehes, seal on selgelt näha kui palju see võib erineda juba uutel autodel.

veikko
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 17 Apr 2010, 22:10
Telefon: 53425213
Asukoht: Tartu-Võru

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas veikko »

CharlieF kirjutas:jajah, ja kui läheb mootor jahedamaks, paned jälle ette! Parem tee auto korda.
Vaata kõik ei viitsi ja ei taha mingi vana volkari rondi alla oma raha panna,lihtsalt pole mõtet eriti kulutada.
Ja jutt käis ilmast.
http://toru.ee/view/70410c371d66/" onclick="window.open(this.href);return false;

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas copilot »

veikko kirjutas:
CharlieF kirjutas:jajah, ja kui läheb mootor jahedamaks, paned jälle ette! Parem tee auto korda.
Vaata kõik ei viitsi ja ei taha mingi vana volkari rondi alla oma raha panna,lihtsalt pole mõtet eriti kulutada.
Ja jutt käis ilmast.
termostaadi vahetus on muidugi üüber kallis ettevõtmine :lol:

aga teemast, peab ikkagi vist termostaadi vahetuse ära tegema, tundub et peetis termostaadiga on võimalik ka see, et temp tõuseb 90c ini kui veidi agressiivsemalt sõita. rahulikult 90km/h püsikaga kruisides isegi -10c juures üle 70c väga ei taha minna ja kui lähebki siis korra peatudes jube kiiresti kukub temp alla. samuti kui väljas juba kerge +1c siis et saaks töösoojaks võtab liialt kaua aega. Ebanormaalne, et teistel dislavendadel juba 90c peale 6km ja seda ka palju külmema ilmaga, minu masinal ei hakka seier aga tõusmagi selle maa peale kuigi maanteesõit.
Viimati muutis copilot, 13 Veebr 2011, 11:57, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vader
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 29 Aug 2005, 08:05
Auto: vw passat 2008 2,0tdi DSG
Asukoht: Pärnu

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas Vader »

veikko kirjutas:Tere
papp radika ette ja korras :idea:
Kui läheb soemaks võtad ära :idea:
mul veel sulle paar head soovitust
kui kütuse jaoks raha ei ole siis sõida toiduõliga ja kui raha saad paned jälle kütust sisse
sama ka moto õliga kui seda osta ei jõua jälle toiduõli aitab

saa aru, et sinu auto ei oleks vanaront siis tulebki teda korrapäraselt hooldada ja kui midagi juhtub siis ka koheselt viga kõrvaldada
kui sa auto ostsid siis see ju vaevalt ront oli seega kui su auto on ront oled selles ise süüdi ja ei ole vahet mis marki auto on
kõik autod lagunevad vahe on lihtsalt selles, et kui ostad uue poest siis on garantii paar aastat
autoga kaasvevad kulutused ja kui need ülejõu käivad on äkki kasulikum ühistransporti kasutada
vw ei hoia meid elus
meie hoiame vw elus

_-I-_
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 12 Aug 2011, 07:23
Asukoht:

Re: Passati 1.9 TDI mootori soojenemine

Lugemata postitus Postitas _-I-_ »

Tere, mul siis 2001 a passat 96 kw täna proovisin, et kuskil 7km läks aega linnasõitu ennem kui mootor saavutas töötemperatuuri. Seda on vist liiga palju? Lisaks juurde, et sõidan väga ökonoomselt 70 alas lasen 6'da käiguga.

Vasta

Mine “Diislid”