Aku ja tema garantiiaeg

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
Sammalhabe
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 06 Okt 2006, 09:14
Auto: VW Sharan 1,9TDI, 2001, Tiptronic, Golf+ 2,0TDI DSG 2006
Asukoht: Tartu

Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas Sammalhabe »

Panen kirja oma kogemuse aku ja selle garantiiga. Ostsin 2008 aastal aku, millele sel ajal lubati 3 aastat garantiid ja mis oli ka selle võrra kallim. Eelmine aku pidas nimelt vastu natuke üle kahe aasta. Olen täitsa teadlik, et autol on eelsoojendus, mis kurnab akut ja seetõttu valisingi kallima variandi (lootes et peab paremini vastu). Kahjuks kestis ka kallim versioon kaks aastat ja kolmandal hakkas kiirelt tühjenema. EI aidanud minu laadimised (automaatlaadijaga), ega isegi kohapealse müüja juures tehtud kiirtest ja laadimine, aku oli eelsoojendust kasutades tühi kahe päevaga (teeninduses test:(cold ranking current (DIN), range 490-499A) soovitas kohe aku välja vahetada, järgi on 25% mahust, lõpppinge (load voltage) 8,7V , starting capability: bad). Saatsin siis aku maaletooja garantiitesti, selle tulemus on kirjas järgnevalt:
"Garantiiekspertiisi käigus selgus, et kogu elektrolüüt on täis tumedat sadet, mis viitab sellele, et tühja või alalaetud akut on laetud suure vooluga või auto peal olles generaatoriga. Musta sademe põhjustab liiga kõrge laadimisvoolu tõttu tekkiv keemiline protsess, mille käigus aku plaatides keedetakse välja aktiivmass, mis muudab elektrilüüdi tumedaks (Exide akude kasutusjuhend, aku ekspluatatsioon, punkt 13).
Sellega kaob aku mahtuvus. Tühja aku laadimisvool peab olema 1/10 aku mahtuvusest, auto ganeraatorilt laadides on see kordades suurem kui , isegi kuni 140A (exide akude kasutusjuhend, aku laadimine, punkt.4).
Aku siiski veel kasutuskõlbulik erikaal 1,28kg/l ja käivitusvool 800A. Vajab pidevat lisalaadimist kuna tumeda sademe tõttu ei suuda enam hoida pinget piisavalt kaua.
Selline aku ei kuulu garantiikorras väljavahetamisele ega hüvitamisele. (Pretensioonide esitamise kord Exide käivitusakude kohta, punkt 7) Aku tagastatakse kliendile."
Pikkadel telefonivestlustel selgus, et akut oli testide käigus korduvalt laetud ja ka elektolüüt viidud normi. Selle tulemusel on aku nüüd pea kaks kuud normaalselt töötanud ja ilmselt peab ka suve vastu. Iseloomulik on ka see, et enam ei leidu ühetgi akut, mille garantiiaeg ületaks kahte aastat (vähemalt selle tootja akude hulgas).
Aku kasutamise eeskirjades on kirjas, et akut ei tohi laadida ka -tempratuuridel, mis katkestab garantii, seega kaotab aku garantii kohe, kui autole paigaldada ja talvel sõita. Akut hakkavad keemilised protsessid pihta kohe tema ühendamisel auto elekrivõrku.Selline kogemus siis.

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas raiku »

kogu loo võib kokku võtta selliselt
kui mul aku tühi siis ma teda enam genekaga laadida ei tohi ?
ehk siis minigist auto käima vedamisest, akude korraks vahetamisest, krokodillidega käivitamisest vms juttu me ei tee?
ja muidugi kasutus temperatuurid.??????
ehk kui ostad aku siis garantiid pole:) palju õnne.
omal halvad kogemused puuduvad ja keda tean kogemustega on vaid positiivsed lahendid tulnud ja siis on ka aku surnud 1-1,5 aastaga.
(aga millega nad tõestavad et see must sade pole lahti tulnud praak akust mitte valest keetmisest.)
viljandi mölamies

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas GTI »

Akude maaletoojate hulgas liikus ringi kurikuulus dokument kus on välja töötatud põhjused miks aku ei lähe garantii alla (viited avapostituses). Pea enamuse akude maaletoojate juures on/oli see dokument pea sõna-sõnalt samasugune. Sellega sai kokku puututud juba ca. 10 aastat tagasi kui teatud tavakasutusest erinevates tingimustes ekspluateeritavad akud ei pidanud garantiiaega vastu ning ka siis pisteti nina alla see ülalviidatud dokument. Garantii jätkumiseks tuleb tühjakssaanud aku viia sooja, lasta tal soojeneda toatemp.-ni ja alles siis saab ta laadimisse panna, ei mingit käivitusabi, käima tõmbamist ega auto peal laadimist talvetingimustes ei tohi teha. Mis praktikas tegelikult toimub teavad kõik...
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

olc
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 12 Mär 2007, 15:45
Auto: Golf6 TSI DSG 2012
Asukoht: Põlva - Tartu

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas olc »

Gar. korras uut akut saab ainult siis kui see uus on tõesti kohe katki. Kui on konkreetne praak. Omal oli 3a gariga Varta ja ülla ülla, hägu sees ja mine kuhu tahad oma akuga. Autol polnd eelsoojendit ega midagi. Aku garantii kehtib üldiselt poe ukseni.

Vader
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 29 Aug 2005, 08:05
Auto: vw passat 2008 2,0tdi DSG
Asukoht: Pärnu

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas Vader »

selline garantii vastus on neil standartne ja selle saavad kõik kes oma aku tagasi toovad ma usun et nad isegi ei kontrolli neid akusid vaid annavad kohe selle "ekspertiisi" tulemused
vw ei hoia meid elus
meie hoiame vw elus

ounou
Huviline
Postitusi: 388
Liitunud: 10 Nov 2008, 11:21
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas ounou »

Vader kirjutas:selline garantii vastus on neil standartne ja selle saavad kõik kes oma aku tagasi toovad ma usun et nad isegi ei kontrolli neid akusid vaid annavad kohe selle "ekspertiisi" tulemused
aga teemaalgataja ju kirjutas: "Pikkadel telefonivestlustel selgus, et akut oli testide käigus korduvalt laetud ja ka elektolüüt viidud normi. Selle tulemusel on aku nüüd pea kaks kuud normaalselt töötanud ja ilmselt peab ka suve vastu."

ju siis ikka vaadati seda akut.enamus asjadega on nii, et garantiitingimuste kohaselt oled ise süüdi, et katki läks. lihtsalt tuntumad nimed ei saa seda endale lubada ja ka käibed on suuremad - seega garantii kliendisõbralikum, kuid tundub et Exide puhul on siis erand.

teisalt tunnistab teemaalgataja ise, et noname aku pidas tal kaks aastat (mul on üks noname peal praegu viiendat talve - sellest esimesed kolm talve sai igapäevaselt vaid 6 km otsi tehtud). mina teemaalgataja asemel kontrolliks oma elektrisüsteemi korrasolekut - pole üldsegi kindel, et see eelsoojenduse süü on, sest see ei tohiks tööle minna/olla kui aku laetuvuse tase liiga madalaks läheb.

Sammalhabe
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 06 Okt 2006, 09:14
Auto: VW Sharan 1,9TDI, 2001, Tiptronic, Golf+ 2,0TDI DSG 2006
Asukoht: Tartu

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas Sammalhabe »

Auto elektrisüsteemi on kontrollitud, laadimine on korras, tühitarbimise vool kipub olema 0,05A, kuskil räägitakse et ei tohi olla üle 0,02A. Ei tea, ei oska sellist tarbijat sealt välja koukida.
Täpsustuseks selle noname kohta, tegu oli Exide Classic mudeliga. Peale 2-aastast kasutamist pidas see tunduvalt kehvemini vastu kui vahepeal 2 aastat seisnud originaalaku. Laadimise järel ei kannatanud ka 10min. eelsoojendust välja. Samuti tühjenes ülikiiresti teiste autode peal asenduseks kasutades. Selles mõttes kasutan originaalakut praegugi vahel abivariandina.
Minu eelsoojendi töötab millegipärast aku lõpuni. On olukordi, kus soojendi töötab veel ilusti, aga starterit andes kostab vaid plõginat ja siis jääb ka soojendi seisma. Soojendi kell läheb nulli, samas autokellad veel jäävad töösse. On loomulikult võimalus, et ka mu soojendi kontrollsüsteemis on miski viga, aga ei ole veel selle otsimisele pühendunud, sest muus osas ta töötab. Soojendi juhtimine koos kellaga on mul lisatud hiljem esinduses, mitte tehaseseades.
Ma olen täitsa nõus sellega, et soojendi käib akule valusalt peale ja tõmbab ta ressurssi koomale. Küsimus oli tegelikult aku gaarantiiajas, mida algul tootja poolt lahkelt lubati, kuid nüüd on tagasi tõmmatud, saades ka ise aru, et ikka nii head need akud ei ole. Samas aku on selle töö peale ju ette nähtud.
Viimati muutis Sammalhabe, 11 Veebr 2011, 14:27, muudetud 1 kord kokku.

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 60 korda
Kontakt:

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas dellu »

No olgem ausad, ega ükski garantii ei kehti loomulikule kulumisele. 1a pärast ei lähe ju piduriklotse ka tagasi viima, et näe ei pidanud mul vastu teie garantiiperioodi, mis siis et ise taksot sõidan linnas päevad läbi. Vahele üks väike OT, aga mulle meenus üks usutavast allikast kuuldud lugu mobiiltelefonide algusaegadest. Poodi tuli vihane klient, et näete ostsin telefoni, aga mul siin 3-4 päevaga pilt eest läinud, aga juhendis on kirjas et aku peab 2-3 aastat vastu. Teine näide kohe samade mobiiltelefonide ja akude teemal. Ma räägin suhteliselt vähe ja seetõttu laen ka vähe, samas isal loll komme autosse istudes telefon alati laadima panna ja nii mitu korda päevas. Tal neid akusid ikka on läinud, sest suures plaanis see laadimine ei mõju hästi. Kui sul ikka pidevalt koormus taga, mis tühjaks imeb ja siis kõrgema vooluga laadima sunnib on selge, et aku eluiga lüheneb. Nagu õeldakse, igal asjal on oma hind, ehk sisuliselt sinu jaoks iga paari aasta tagant võimalus uus aku soetada. Siin nagu maaletoojaid väga süüdistada küll põhjust ei näe. Usun, et enamustes garantiitingimustes on ikkagi sees viide, et garantii on siiski tehase praagi jaoks, mitte väärkasutamise või loomuliku kulumise vastu.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas raiku »

dellu kirjutas: loomuliku kulumise vastu.
kui antakse garantii näiteks kolmeks aastaks siis peavad nad ju sellega arvestama et ma kolm aastat kasutan seda akut:) mitte et pistan riiulisse ja kolme aasta pärast katsetan kas tõmbab veel auto käima. ja siis on järelikult aku sitalt toodetud kui platide küljest asi lahti tuleb.
aga tõele näkku vaadates selge on see et keegi oma arvele seda ei kavatse kirjutada kui asi on peaagu garantii lõpetanud.
viljandi mölamies

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 60 korda
Kontakt:

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas dellu »

Vaidlesks vastu. Täpselt samuti võiks siis ju öelda, et piduriklotside tootja on kehvad klotsid teinud, kui aasta aega vastu ei pea (mis siis et sina taksojuht oled või ringrada nendega sõidad). Garantii on tehase praagi vastu, mitte kulutamise. See on ju täpselt sama, miks uutele autodele antakse a la 3a, aga see ei kehti taksode, rendikatele jne (minu arust oli kuskil selline klausel). Täpselt samamoodi on laptopi akudega, kui Lenovo annab oma masinatele 3a garantiid, siis akule oli kas 6 kuud või aasta, kuna tegu on kuludetailiga. Või siis teine näide, kui seaduse järgi on garantii 1 aasta + teisel aastal pretensiooni esitamise võimalus, siis ma tahaks küll näha inimest, kes sügisel ostetud a la AllRide klaasipuhastajad läheb kevadel uute vastu vahetama, kuna nad ju enam ei pühi ja nõuab garantii korras uusi.
Seda enam kui teemaalgatajal on seal taga pidevalt soojendus. Ehk siis sisuliselt on iga hommik aku pea tühjaks imetud ja genekas peab kõrge vooluga laadima, et uuesti täis laadida, samas kui sinu hommikune käivitus leatakse täis näiteks minutiga ja peale seda enam akut rohkem ei laeta. Ehk nagu juba korra sai öeldud, igal asjal on oma hind, siis teemaalgataja mugavus sooja auto näol hommikuti tähendab iga paari aasta tagant aku vahetust.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

romeoD

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas romeoD »

Ostsin ka nyyd talvel endale Exide Premium aku. Lehti uurides leidsin garantii kohta, et disla masinate akudele antakse 2 aastat garantiid ja bensukale 3 aastat. Kui auto on öö läbi seisnud, siis hommikul võtme sisestamisel näitab volte alla 12...mingi 11,5. Eelsyyte sisse keeramisel langeb 11,1 peale. Peale käivitust kerkib aga yle 14 ja pysib seal. Kui tarbijaid taga pole, siis voltmeetri näit 14,5. Loodame, et kannatab kauem sõita, kui garantiiaeg ainult...

Sammalhabe
Huviline
Postitusi: 24
Liitunud: 06 Okt 2006, 09:14
Auto: VW Sharan 1,9TDI, 2001, Tiptronic, Golf+ 2,0TDI DSG 2006
Asukoht: Tartu

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas Sammalhabe »

Loomulikult arvestasin ma aku kiirema kulumisega, seetõttu valisngi "vastupidavama" variandi, mille eest kasseeriti ka suurem summa. Nimetatud X-Treme aku oli ette nähtud rohkete elektritarbijatega ja linna autole, nagu akude valiku programmid teevad. Juhin lihtsalt tähelepanu sellele, et tootja poolt hurraaga lubatud pikem garantiiaeg koos sama sarja akudega kaotati üsna kiiresti ära valmistaja poolt. Seega sai ka tootja aru, et nii pikka garantiid ei ole võimalik anda reaalselt ja need akud ei kesta seda aega. Ilmselt soojades maades ei olegi probleeme, kuid külmadele ei pea need akud vastu.
Ja liiga kiire kulumine ongi tehase praak, sest kasutatavatel materjalidel on alati vahe. Ka piduriklotsidel ja kõigil muudel asjadel, kui ikka tõestad ära, et klotsi pidav materjal on kuuga ja paari tuhande kilomeetriga kadunud, siis läheb tootja garantii alla. Muul juhul võid ju piduriklotsid papist teha, müüd poole hinnaga ja kehitad kiire kulumise peale õlgu.
Teine sama sarja aku on bensuka peal ja samamoodi saab vägagi kiirelt tühjaks, seisis nädalavahetuse ja täna oli tühi, kusjuures viimane laadimine soojas toas oli selle aasta algul. Ja seda autot ei soojenda eelsoojendi. Ei ole sellega veel jõudnud tegelema hakata, et ostutsekid ja garantiipaberid välja otsida.
Nagu välja tuli, on see aku 2008 aasta algusest, seega hakkab 3 aastat täis saama. Ja minu mälus ei ole ka sellist lõiku et sellel akul oleks 3a garantii. Seega jääb nagu on, keskendun laadimistingimuste parandamisele.
Viimati muutis Sammalhabe, 16 Veebr 2011, 14:56, muudetud 2 korda kokku.

onusnooker
Huviline
Postitusi: 435
Liitunud: 18 Juul 2005, 23:13
Auto: VW Passat 1.6 77kw 2014a
Asukoht: Harjumaa

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Ega siin siis sel juhul muud ei olegi, kui tsekid välja otsida ja "selga" sõita, eks oma müüüdava kraami eest tuleb ka vastutada.

Anna siis kindlalt teada kuidas garantiikeiss, kelle kasuks lahenes

diako
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 17 Dets 2010, 19:40
Telefon: 5076791
Auto: VW Passat.2001a96kw diisel ja A4 66kw diisel 1996a
Asukoht: Lõuna Eesti.

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas diako »

Kah akudega hädas ja garantiis öeldi,et ekspluatatsooni viga.No mida k...t kui auto sai kontrollitud ja kõik on korras aga akus voolu pole.Milleks ültse see garantii kui välja ei vahetata.Aku siis 13 kuud vana ja garantii pidi olema 24 kuud.

murka
Klubiline
Postitusi: 95
Liitunud: 18 Mai 2006, 12:53
Auto: G7 2014 77kW
Asukoht: Tallinn, Kristiine
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas murka »

Sügisel ostetud Bosch Silver aku sai ka tühjaks. Peamiselt on mul tõesti mõnekilomeetrised otsad ja siis seisis kolm nädalat (enne neid viimaseid suuri külmasid) ning nädal tagasi ei suutnud isegi immot enam maha võtta. Uue tookord ostsingi, et ei peaks talvel laadima ja arvasin, et päris nii kiiresti ka ei tohiks otsa lõppeda, aga näedsa.
Teine teema veel, et kas selle akupealse kaitsmekarbi kõrvale nihutamiseks on mingi lihtsam nipp ka, siiamaani olen aku kättesaamiseks ikka jubedat vaeva näinud, põhimõtteliselt kahekesi peab tirima, G4-l pole seal praktiliselt üldse ruumi?
Ning veel küsimus, kui suur on tõenäosus, et viimase kolme külma päevaga on aku kapitaalselt tuksi läinud (natuke paistes oli, aga lõhki vist mitte)?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas GTI »

murka kirjutas: Ning veel küsimus, kui suur on tõenäosus, et viimase kolme külma päevaga on aku kapitaalselt tuksi läinud (natuke paistes oli, aga lõhki vist mitte)?
Enda oma oli 3 päevaga jääs ja 7,6 V sees - seega üsna tõenäoline. Alati saab proovida laadida-tühjendada paar korda (nn. treenida), eks siis näeb. Ära visata saab alati.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

cooler
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 22 Juun 2006, 20:48
Auto: Impreza STI
Asukoht: Pärnu mk. / Tallinn

Re: Aku ja tema garantiiaeg

Lugemata postitus Postitas cooler »

Kui Bosch Silver nii ruttu suri siis küll miskit valesti, meil juba mitmendat aastat diisel Saabi peal, auto seisab tihti talvel mitmeid nädalaid ja ennem käima panekut alati ka pea tunnike Ebersprächeri eelsoendit jooksutab ning pole kordagi probleeme olnud. Olen ka mõned korrad ennetamise mõttes pingeid mõõtnud ennem käivitamist/peale pikemat seismist kuid alati üle 12,5v olnud.

Vasta

Mine “Elektroonika”