DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Do It Yourself, ehk siis tee ise ja õpeta teisi.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas R36 » 29 Nov 2013, 18:43

Teatavasti näitab golf 4 kellaplokk 90 kraadist temperatuuri ka siis kui see pole 90 kraadi vaid on isegi veidi madalam ja kõrgem. Seda saab muuta kui muuta kellaploki EEPORM mälu.

Sellejaoks, et üldse alustada on sul vaja oma EEPROM faili ja oskusi HEX DEC ja EEPROM valdkonnas.

Õpetus on koostatud VDO kellaploki 1J5 920 846 C V20 alusel. Teistel kellaplokkidel võib antud tegevuse teostamine olla teistsugune.

Ava oma EEPROM dump fail lemmik redigeerias.

Temp andurilt saadav info on aadressidel 02D4-02DF, seieri sammmootorile edasiantav info on aadressidel 02E0-02EB.
Kirjuta üles nendel aadressidel olev info. Näiteks minul oli aadressidel 02D4-02DF järgnev rida: F0 00 90 01 50 02 60 03 E0 03 10 04 ja aadressidel 02E0-02EB
52 00 52 00 12 03 12 03 39 05 D2 05 .

Kanna järgnevad numbrid excel tabelisse ja sordi need seal.

Et temperatuuri näitu korrigeerida peab arvutama uued väärtused aadressidel 02E4 ja 02E6 .
Sellejaoks peab kasutama lineaarfunktsiooni. (Kes nüüd pead vastu lauda taob, et mata tunni üle lasi? :D )

Pilt
Pilt



Kellaploki EEPROM-iga mässamine võib kahjustada sinu kellaplokki ja lõpetada selle piinad :) . Õpetus pole tehtud puust ja punaselt põhjusel, et see võtaks liiga palju aega ja ruumi, samuti pole ekspert ja kõik antud õpetuses on õpitud ise ja puudub arvutialane väljaõpe, kuigi võiks tunduda, et see on.


Juhul, kui märkate viga, palun teada anda.
Viimati muutis R36, 29 Nov 2013, 22:17, muudetud 3 korda kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

EiX
Huviline
Postitusi: 377
Liitunud: 25 Apr 2013, 22:21
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas EiX » 29 Nov 2013, 20:48

Täheldasin sama asja ka enda B5 Passatil -00a. Sai uus andur pandud ja näitab mootori ajus tempi 80-85 aga seier seisab ilutsi 90 peal.

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas Laur » 29 Nov 2013, 20:53

Kas kusagilt saab ka spido näitu korrigeerida?
M.O.T.T

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas R36 » 29 Nov 2013, 21:48

Laur kirjutas:Kas kusagilt saab ka spido näitu korrigeerida?
Saab, plaanis selle kohta ka õpetus teha.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Nov 2013, 22:28

golfi_vend kirjutas:
Laur kirjutas:Kas kusagilt saab ka spido näitu korrigeerida?
Saab, plaanis selle kohta ka õpetus teha.
Kas mitte kaablid, millega sa seda eepromi alla laadida üldse saad(vag com on siinkohal suht kasutu), ei võimalda juba iseenda funktsioonides seda ls muuta kiirelt ka kergelt. Seega what s the point?
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas R36 » 29 Nov 2013, 22:30

copilot kirjutas:
golfi_vend kirjutas:
Laur kirjutas:Kas kusagilt saab ka spido näitu korrigeerida?
Saab, plaanis selle kohta ka õpetus teha.
Kas mitte kaablid, millega sa seda eepromi alla laadida üldse saad(vag com on siinkohal suht kasutu), ei võimalda juba iseenda funktsioonides seda ls muuta kiirelt ka kergelt. Seega what s the point?
Ilmselt mõtles ratta kiirus vs spidoka näit. Muidu oleks öelnud ju läbisõit või hodomeeter.
Viimati muutis R36, 29 Nov 2013, 22:31, muudetud 1 kord kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Nov 2013, 22:37

golfi_vend kirjutas:Ilmselt mõtles ratta kiirus vs spidoka näit. Muidu oleks öelnud ju läbisõit või hodomeeter.
Jah, sry, selle peale ma kohe ei mõelnud, ja pähe lõi LS..my bad. Aga see 4 v 5km rohkemaks valetamine pole paha, samas on kindlasti ka vastupidiseid näite, mis ilmselt tingitud valest rehvi mõõdu valikust :roll:
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas R36 » 29 Nov 2013, 22:41

Opsil hetkel said alla Golfi eelmise aasta rehvid(liiga head ja kallid, et mitte kasutada) ja need on maksimumid, mis alla sinna paigutada. Spido valetab suuremaks, mitte enam väiksemaks. Kiirusel 90 on tegelik kiirus 94 :roll: . Mõelgem nüüd, kui valetamine üldse ära nullida.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Nov 2013, 22:44

Jah, aga kui nüüd saab jälle alla mingis teises mõõdus rehvid v nn korralikud rehvid, siis läheb seis jälle vastupidiseks ja seekord a la topelt? Nagu ma aru saan, siis jääb ikkagi sensori signaali ja näidiku näidu vahele mingi suhe, mida siis saab muuta?
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas R36 » 29 Nov 2013, 22:48

Ikka jah, samamoodi nagu temp anduri voldid vs samm-mootori asend.

Selle kiiruse teema kohapeal on USA ja ilmselt ka UK kellaplokkid veidi lihtsamad, sest neil pole seda jõnkus sees 100 km/H peal.

USA
Pilt
EU
Pilt
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Nov 2013, 22:57

OK, eks sa võid selle kohta kah jah DIY teha....selle temp anduri kohta oli info olemas, aga spidoka näidu korrigeerimist pole veel trehvanud :wink: Ilmselt kasulik neile, kellele see 4 v 5km/h suuremaks valetamine ei istu v kel seoses tuuninguga all mingid x mõõtu rehvi mõõdud, mille järgi pole tehas neid kelladeblokke kalibreerinud ning tegelik vs reaalne ikka väga erinevad(eriti vähemaks valetamise suunas).

EDIT! Saab siis enda UK borati eepromi ka vaadata...mul isegi kuskil mälukal originaal olemas st ei pea vaatamiseks kaablit sappa toppima iga kord. :wink:
Viimati muutis copilot, 29 Nov 2013, 22:58, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas R36 » 29 Nov 2013, 23:04

Mul muidugi kahtlus, et enamus, kes kasutavad vales mõõdus rehve ei teagi, mis asi EEPROM on. Ärge siis puudutatuna tundke(Või tundke, ei saa ma teie tundeid kontrollida :P )
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas Laur » 30 Nov 2013, 00:32

Ma ikka spido näitu pidasin silmas jah. Valetavad mõlemad, nii praegune B6 kui ka endine B5.5 Praegusel 6-7km/h umbes Rehvideks 205/55 R16 Peaks nagu õige mõõt olema..
M.O.T.T

mella
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 11 Jaan 2012, 21:37
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: DIY: Golfi kellaploki temperatuuri lineaarsuse muutmine

Lugemata postitus Postitas mella » 09 Mai 2014, 22:21

Lihtsalt spido näidu muutmine on pool tööd. Arvestage, et odomeeter jääb siis erinevalt jooksma.
On kellelgi lahendust, kuidas impulsside loendamise koefitsenti eepromis muuta koos vastavate kontrollsummadega?
Ehk siis mitte vastava spido jaoks ette antud koefitsendid, mida saab ka VCDS-ga muuta, vaid näiteks K-arvu suurendamist mõne numbri võrra?

Ma passati plokil, milel T4 peale istutasin, kasutasin mingit ligilähedast passati koefitsenti ning spido arvutasin ringi, aga odo loeb 5% mööda.

Vasta

Mine “DIY”