Kliima probleem

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
taavi0045
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 13 Mai 2016, 15:45
Telefon: 58936322
Auto: Golf 4 V5 2.3 110kW
Asukoht: Pärnu, Pärnumaa

Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas taavi0045 »

Tere,
Kas on normaalne, et kui auto ei tööta ja kliima sisse lükata, et see tõmbab aku 5 minutiga tühjaks. Kas samma probleem võib olla ka siis kui autol on mootor tööle pandud. :?:

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas copilot »

Kas sa mõtled seda, et keerad süüte sisse ja siis lülitad konditsioneeri nupu sisse? V sul on kliimaautomaatika? Sa seda ikka tead, et kui süüde sees kondi nn sisse lülitad, siis hakkavad tööle mõlemad jahutusventilaatorid,mis sul seal kapoti all on! Kliimaautomaatika puhul vist peab ka mootor töötama, ennem kui ventikad tööle hakkavad.Ma ei oska öelda küll,milline on nende voolutarve, aga kehvema aku puhul ei imesta, kui tühjaks aku saab!
Diesel Power KEEPS ME GOING

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas GTI »

Selliseid tarbijaid nagu kliima ei kasutada seisva mootoriga kuna voolutarve on suur. Samamoodi ei saa kasutada seisva mootoriga tagaklaasi soojendust süüde sees, kuna aku on varsti tühi. Kui autol on laadimine vilets siis tühikäigul töötava mootoriga võib samuti palju voolu nõudvate tarbijate sisselülitamine akule tühjenevalt mõjuda. Tervet mõistust ikka auto kasutamisel.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord

Re: Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas Laur »

Kliima ventikad lülitatakse sisse rõhu tõustes, kuigi see rõhk tõuseb väga kiirelt.
M.O.T.T

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 72 korda
Kontakt:

Re: Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas silverpik »

Laur kirjutas:Kliima ventikad lülitatakse sisse rõhu tõustes, kuigi see rõhk tõuseb väga kiirelt.
Rõhk tõuseb ainult siis, kui on kliimapump taha pandud ehk mootor töötab. Ning ventikas hakkab ainult siis tööle, kui on vaja soojus süsteemist välja saada (antud kontekstis räägime kliimasüsteemi radiaatori ventilaatorist kapoti all).
Niisama tühjalt kohapeal, seisva mootoriga AC sisse lülitades lasevad ainult salongiventilaatorid ringi - sisuliselt ECON režiimis kuna pumpa ei saa taha rakendada. Kuipalju see jällegi voolu võtab - ma ei usu et nüüd nii palju. Pigem võiks siit kahte asja soovitada:
a) ära jäta niisama süüdet sisse & autot kohapeale seisma - seda enam erinevaid voolutarbijaid niisama taha (ja niikuinii jäid ka tuled peale, eksole 8) )
b) kontrolli aku üle - kui selle mahutavus olematu, siis ma tegelikult ei imesta et aku tühi.

c) või oli sul eelnevalt juba aku tühi (generaator ei lae korralikult või mis iganes põhjusel) ning antud ajahetkel mitme juhuse kokkulangemisel sai lõplikult särts otsa.
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas copilot »

Mk4 golf/Bora puhul,kui tegu tavalise kondiga(mitte kliimaautomaatika), siis AC nupp sees ning temp kõige külmema peal ja salongi vent vähemalt 1.eses astemes, hakkavad kapoti all olevad radika mõlemad vendid tööle ka siis kui ainult süüde sees...uuritud/loetud ja järgi proovitud! Kliimaautomaatika puhul peaks olema jah nii, et vendid rakenduvad vaid siis,kui pump töös!
Viimati muutis copilot, 06 Juul 2016, 22:20, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas rako »

Ei saa ju hakata käima ventikad? Kliimapump ju ei tööta süsteemis muutusi pole.
Seleta ära see kuidas golf/bora seda teeb?
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

Laur
Huviline
Postitusi: 993
Liitunud: 06 Mai 2011, 08:52
Auto: Mercedes E350CDI 4Matic
Asukoht: Vasalemma
Tänanud: 1 kord

Re: Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas Laur »

Ok. Golf on mul kliimaautomaat, sellel syyde sees ei pöörle mingid ventikad. Teine auto pole vw kuid tavalise AC , nupust lülitatav, süüde sees, ac nupp sees ei mingeid ventikaid, va. soojenduse oma. VW vähe kummaline systeem...
M.O.T.T

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas rako »

Mul B4-l ka ei tee vent mitte midagi kui süüde sees ja AC nupp sisse lülitatud.
Boral kliimaautomaat ei teinud ka mitte midagi.
Passatil kliimaautomaat ei tee ka mitte midagi.
Navaral kliimaautomaat ei tee ka mitte midagi.
Viimati muutis rako, 06 Juul 2016, 22:40, muudetud 1 kord kokku.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: Kliima probleem

Lugemata postitus Postitas copilot »

Vot ma ei tea miks G4/Bora/Jetta mk4 selline iseärasus....aga selle info sain välismaistest VW foorumitest ja kuna endal UK Boral tavaline kont, siis sai see ka järgi proovitud ja hakkavad tööle ka ainult süüde sees, nagu kinnitavad ka välismaistes foorumites kirjutajad. Kliimaautomaatika puhul jah ei toimi(endal vanakool kliimaautomaatikaga).
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Elektroonika”