Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
-
- Huviline
- Postitusi: 5
- Liitunud: 11 Okt 2018, 19:24
- Auto: Passat 1.8TDI B6 2010
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Tere!
Hiljuti märkasin, et peale pikkemat sõitu parkides ~10km on väljast kuulda esimese ratta juures prõpsumis... Metalli jahtumis heli.
Peale pikemat sõitu (100km), kui 1. korda märkasin, siis oli ka ratta südamik kuum ~50 kraadi. Seejuures piduriketas ja support olid külmad.
Häält ei tee ning ratas ei logise autot kergitades.
Hoolduses öeldi, et ei ole rattalaager ning soovitati rohkem sõite
Mina aga kardan sõita pikemaid otasid eriti kiirteedel.
Kas minu kartus on põhjendatav? Kas tasub karta? Mida ja kui palju?
Kas see võib olla rattalaagi kulumise esimesi etappe? Mis muu kui rattalaager? Pidurdus detailid on välistatud (kulumismärke ei olnud). Samuti sõites anomaaliaid ei esine.
Täna ette vastuse ja arvamuste eest.
Hiljuti märkasin, et peale pikkemat sõitu parkides ~10km on väljast kuulda esimese ratta juures prõpsumis... Metalli jahtumis heli.
Peale pikemat sõitu (100km), kui 1. korda märkasin, siis oli ka ratta südamik kuum ~50 kraadi. Seejuures piduriketas ja support olid külmad.
Häält ei tee ning ratas ei logise autot kergitades.
Hoolduses öeldi, et ei ole rattalaager ning soovitati rohkem sõite
Mina aga kardan sõita pikemaid otasid eriti kiirteedel.
Kas minu kartus on põhjendatav? Kas tasub karta? Mida ja kui palju?
Kas see võib olla rattalaagi kulumise esimesi etappe? Mis muu kui rattalaager? Pidurdus detailid on välistatud (kulumismärke ei olnud). Samuti sõites anomaaliaid ei esine.
Täna ette vastuse ja arvamuste eest.
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5373
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Arvesta, et selline metalli kuumenemine pole ok, ehk see eeldab ikkagi metallide omavahelist liigset hõõrdumist. Ja usu v mitte, siis teinekord ei tee p*rses rattalaager pea mingit, eriti uluvat häält (ehe näide ca. nädal tagasi Scania esiratta laagri näol).
-
- Huviline
- Postitusi: 2610
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 32 korda
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Sellise kirjelduse korral pakuks küll rattalaagri varjanti. Vastuolu on siiski selles,kui ütled,et häält ei tee. Piduri detailid on sellepärast välistatud,kuna mainisid,et need on külmad. Mis autoga tegemist? Profiilis oleva autoga ei saa arvestada. Pead auto marki ise ütlema.
-
- Huviline
- Postitusi: 5
- Liitunud: 11 Okt 2018, 19:24
- Auto: Passat 1.8TDI B6 2010
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Riite, tänana vast use eest.
Ise olen rääkinud paari kogenuma inimesega ja kõik nentisid, et helis peab olema et oleks põhjuseks rattlaager. Ka service inimised.
Kaua ma sellise laagriga sõita saan? Mis on see oht? NV service ei tööta ning kas 40km x2 on O.K?
Mis on hullim stsenaarium? Kas kellegil seda ka juhunud?
Ise olen rääkinud paari kogenuma inimesega ja kõik nentisid, et helis peab olema et oleks põhjuseks rattlaager. Ka service inimised.
Kaua ma sellise laagriga sõita saan? Mis on see oht? NV service ei tööta ning kas 40km x2 on O.K?
Mis on hullim stsenaarium? Kas kellegil seda ka juhunud?
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5373
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
No, aga siis pead ikkagi oma kogenumaid spetsialiste ja service inimesi edasi kuulama, aga nemad sulle ilmselt teepeale appi ei tõtta?vw4ever kirjutas: ↑11 Okt 2018, 21:46 Riite, tänana vast use eest.
Ise olen rääkinud paari kogenuma inimesega ja kõik nentisid, et helis peab olema et oleks põhjuseks rattlaager. Ka service inimised.
Kaua ma sellise laagriga sõita saan? Mis on see oht? NV service ei tööta ning kas 40km x2 on O.K?
Mis on hullim stsenaarium? Kas kellegil seda ka juhunud?
Kui küsid kogemust, siis jah, on tulnud vist paar aastat tagasi 1 oma veokas ka öösel puksiiriga koju lasta vedada, kuna mitte mingit häält tegev rattalaager otsustas nii kinni joosta, et hea veel, et auto teele jäi (ok, siin mängivad ka massid natuke rolli). Aga kui küsid, mis seal toimub või mis oht seal on, siis mingil hetkel saavutab metall sellise temp.-i ja paisub selliselt, et ratas (laager rummu sees) jookseb lihtsalt kinni.
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Vaevalt, et laager. Ilmselt pidur jääb peale ja kuumutab südamiku. Ketas ja sadul jahtuvad oluliselt kiiremini. Ennustan, et juhtuma hakkab järgmisena see, et pidurdades hakkab rooli vibra tekitama. Vaja on sadul molekulideks lahti võtta ja kõik määrida ja seda õige määrdega.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5373
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Kusjuures Lauri, minu näitel olid pidurid korras, kuigi selline kuumus kõrvetab seal lõpuks kõik pehmeks. Trassil 90 km/h, ei mingit kiskumist ega pidurdamist, kui korraga oli käinud kerge raksatus ja vedas jõuga auto (koos koormaga ca. 40 tonni) kraavipoole.tlauri kirjutas: ↑11 Okt 2018, 22:15 Vaevalt, et laager. Ilmselt pidur jääb peale ja kuumutab südamiku. Ketas ja sadul jahtuvad oluliselt kiiremini. Ennustan, et juhtuma hakkab järgmisena see, et pidurdades hakkab rooli vibra tekitama. Vaja on sadul molekulideks lahti võtta ja kõik määrida ja seda õige määrdega.
-
- Huviline
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Raskeveokitel pole harv nähe selline seis nagu Tiit eespool kõneles, omalgi ''suurega'' kaks korda nii juhtund. Väiksemate puhul olen eranditult tunksiga auto üles tõstnud auto ratast käega ringi ajanud ning samal ajal vedrust näppudega kinni hoidnud- kui laager on tuksis/hakkab minema, siis on ka vedrus kerget vibra tunda. Päris mitme autoga nõnda õigel ajal jälile saanud .
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Inimene käis autohoolduses ja kontrolliti laager. Seate kahtluse alla, et seal ei osatud laagrit kontrollida?
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5373
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Jah, sean küll, ennegi igasuguseid "hooldajaid" nähtud. Lisaks Lauri su eelmisele jutule, et olen katsunud kinnijäänud piduritega velje (jutt alu veljest, plekkvelge ei tea) keskosa, kannatab kätt küljes olla, mida aga ei saa sama ratta piduriketta kohta öelda...seal võib sõna otseses mõttes peekonit ja muna praadida.
- J.Aru
- Moderaator
- Postitusi: 5298
- Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
- Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
- Asukoht: Rahkla
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 58 korda
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
See küll natuke teemast välja aga kui pidur ikka korralikult peal on (kusjuures tundus, et isegi vast väga hullu pole, sai käidud ühte doonorit toomas) siis on valuvelg ka nii kuum, et kätt ei taha isegi lähedale panna.TiitRE kirjutas: ↑11 Okt 2018, 23:23Jah, sean küll, ennegi igasuguseid "hooldajaid" nähtud. Lisaks Lauri su eelmisele jutule, et olen katsunud kinnijäänud piduritega velje (jutt alu veljest, plekkvelge ei tea) keskosa, kannatab kätt küljes olla, mida aga ei saa sama ratta piduriketta kohta öelda...seal võib sõna otseses mõttes peekonit ja muna praadida.
Meetri kaugusel rattast juba õhkas korralikult.
Pekkis ratalaagrit alati ei tuvasta vedrust kinni hoidmise teel, Passatil undas uus laager peale 30 000km ja vedrust kinni hoides mitte midagi ei tundnud. Peale uuesti laagri vahetust jälle vaikne ja juba pikemat aega.
Ehk siis kui ratta rumm kuumaks läheb ja piduriketas külm on, siis pigem vahetaks laagri ära.
- TiitRE
- Huviline
- Postitusi: 5373
- Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
- Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
- Tänanud: 59 korda
- Tänatud: 93 korda
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Kui juba korralikult pidur kinni, siis on seda ka sõites tunda, kuid mul Volvol oli täpselt niipalju, et ei kiskunud ega poonud vms, kuid koju jõudes oli kärskakas üleval ja siis saigi velge katsutud...näpuga korra ketast puutudes, oli vill garanteeritud.J.Aru kirjutas: ↑11 Okt 2018, 23:33
See küll natuke teemast välja aga kui pidur ikka korralikult peal on (kusjuures tundus, et isegi vast väga hullu pole, sai käidud ühte doonorit toomas) siis on valuvelg ka nii kuum, et kätt ei taha isegi lähedale panna.
Meetri kaugusel rattast juba õhkas korralikult.
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Kus hoolduses seda kontrolliti?
Ma ei tea, kus teie oma sõidukeid hooldate, aga sellise elementaarse asja sõiduautol suudab kontrollida iga paberitega lukksepp. Kui palju teist siin on paberitega lukkseppad? Vaatate ehk siis ise reaalselt üle mitte üle internettuse.
Ma ei tea, kus teie oma sõidukeid hooldate, aga sellise elementaarse asja sõiduautol suudab kontrollida iga paberitega lukksepp. Kui palju teist siin on paberitega lukkseppad? Vaatate ehk siis ise reaalselt üle mitte üle internettuse.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012
-
- Klubiline
- Postitusi: 1690
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
- Tänanud: 97 korda
- Tänatud: 50 korda
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Täna näiteks Pärnu maantel linnas väljuval suunal järvel nägin kus ühel uuemal Vw polol esimene pidur lausa suitses. Tollel oli savi ja lasi edasi.
Mina juhtisin tähelepanu aga kahju et ollakse nii kinni oma telo ekraanis. Ja see hais. See on ju teada. Kuidas sellest aru ei saada.
Mina juhtisin tähelepanu aga kahju et ollakse nii kinni oma telo ekraanis. Ja see hais. See on ju teada. Kuidas sellest aru ei saada.
Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu
Rattalaagril on 4 erinevat osa+ tihendid , alati ei aita see üles tõstetud ratta keerutamine viga tuvastada.