Xenon tuled

Autoelekter, elektroonika, lisaseadmed jne.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Kasutaja avatar
tibullus
Veteran
Postitusi: 1480
Liitunud: 20 Mai 2007, 18:17
Auto: Passat W8 4.0 4Motion
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Xenon tuled

Lugemata postitus Postitas tibullus »

Olen siin juba p?ris pikalt ajusid k?rsatanud, et milliseid esitulesid siis panna ja milliseid mitte. K?ige rohkem meeldivad hella xenonid. Nendega olen kuulnud aga peavad autol olema automaatne tulede k?rguse regulaator ja esitulede pesurid. Minu teada pesureid mul k?ll pole ja seda regul. ma ka ei tea. On siis v?i? Ma v?ga vabandan kui jutt tuleb v?ga loll...

Tuled siis ise peaksid sellised v?lja n?gema.


Pilt
Viimati muutis argo, 27 Dets 2012, 09:55, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Lisatud kategooria.
W8

UMMI
Huviline
Postitusi: 294
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:43
Asukoht: Tallinn, Õismäe

Lugemata postitus Postitas UMMI »

Automaatset k?rguse regulaatorit minuteada ilma tehase xenonita v?ga autodele peale ei pandud.

sillu7
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 19 Nov 2005, 20:06
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas sillu7 »

Kust sa tead, et need xenonid on? :D Xenonid on pirnid mitte tuled ;)

h4rz
Huviline
Postitusi: 1277
Liitunud: 21 Mär 2007, 11:01
Auto: 4.2/1.8T/2.0T
Asukoht: Tartu
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas h4rz »

Ma pakun, et ta m?tles hella luupe. Xenon kit tuleb veel eraldi osta.

Kasutaja avatar
tibullus
Veteran
Postitusi: 1480
Liitunud: 20 Mai 2007, 18:17
Auto: Passat W8 4.0 4Motion
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas tibullus »

Hahaa...tean ikka mis xenonid on. Tahaks lihtsalt teie arvamust kuulda kas on m?tet xenonid panna v?i mitte.

[Muudetud: 18-2-2008 tibullus]
W8

GTI
Moderaator
Postitusi: 7850
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 159 korda

Lugemata postitus Postitas GTI »

Lisaks ehita tulede pesurid ja autom. nivooreguleerimis s?steem - tee v?ike kalkull kas need ''popid sinised silmad'' on v??rt matmaks autosse tuhandeid.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

DaveWoss
Huviline
Postitusi: 411
Liitunud: 22 Jaan 2004, 13:40
Auto: Passat 3C 2.0 TFSI Tip. Highline
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas DaveWoss »

Jah ilma automaat k?rguse reguleerimise ja tulepesurita tuleb aegajalt ka tihedamalt ?levaatusel k?ia - onud sini valgete autodega ikka kasutavad seda v?imalust. Seaduses on kirjas et Xenon tuledega peavad olema paigaldatud ka tulepesuseadmed ja automaatne tulede k?rguse reguleering.

Kusjuures Hella minuteada pakub v?imalust osta koos nn "aftermarket" Xenonitega lisaks ka pesuseade ja automaatne k?rguse regulaator.
'07 VW Passat 2,0 Tfsi Tiptronic Highline, SpiceyRed metallik, beež alcantara/nahk, -15mm OEM sport vedrustus, 70% toon
Eesti Jeti ja Mootorkelgu Liit - www.ejml.ee

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5386
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 516 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

Algselt postitas: DaveWoss
Kusjuures Hella minuteada pakub v?imalust osta koos nn "aftermarket" Xenonitega lisaks ka pesuseade ja automaatne k?rguse regulaator.
T?si ta on ja kogu kupatus kisub sinna 10 kilo kanti + paigaldus minema. Kahju muidugi, et Eestis seda loodide kiti keegi veel ei m?? (kuigi nagu nats naljakas, sest KGKnuttson, kui Hella maaletooja, seda ei paku). E-bays aga saadaval mitmeid, hinnaks 2.5-3.5 kilo.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

Kasutaja avatar
snakey
Veteran
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Mär 2005, 13:38
Telefon: +372 53 4II 937
Auto: Passat B8 Var. 4Motion
Asukoht: Eesti, Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas snakey »

aa, olen kusagilt nagu lugenud et autod mis on toodetud kas oli 97 sept kuni 2000 aasta ei ole vaja automaat reguleeringut xenon tulede puhul.. peab j?rgi veel uurima kas nii see oli
Küsi, küsi julgelt +372 53 4II 937

Kasutaja avatar
tibullus
Veteran
Postitusi: 1480
Liitunud: 20 Mai 2007, 18:17
Auto: Passat W8 4.0 4Motion
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas tibullus »

Ega jah, olude sunnil tuleb vist ikka need fk inglisilmad panna.
W8

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5386
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 516 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

Algselt postitas: snakey446
aa, olen kusagilt nagu lugenud et autod mis on toodetud kas oli 97 sept kuni 2000 aasta ei ole vaja automaat reguleeringut xenon tulede puhul.. peab j?rgi veel uurima kas nii see oli
Ma miski p?rast kahtlustan, et see miski seaduse meeste n?pukas, k?ll nad selle likvideerivad;D.
M?tle n??d ise loogiliselt: v?tame n?iteks vanaisa mondeo aastast 97 oktoober ja ?mma mondeo aastast 97 august v?i siis 99a ja 2001 Golf, masinad ise ju identsed, kas siis ?hel peab olema ja teisel mitte. Vaevalt, et k?ik auto tootjad 97 a septembris oma k?kidele mudelitele mingid muudatused tegid ja selle hiljem 2000 a-l ?ra nullisid.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

ranz2
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 25 Veebr 2004, 12:15
Asukoht: Pärnu/Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ranz2 »

Originally posted by jussike
Algselt postitas: snakey446
aa, olen kusagilt nagu lugenud et autod mis on toodetud kas oli 97 sept kuni 2000 aasta ei ole vaja automaat reguleeringut xenon tulede puhul.. peab j?rgi veel uurima kas nii see oli
Ma miski p?rast kahtlustan, et see miski seaduse meeste n?pukas, k?ll nad selle likvideerivad;D.
M?tle n??d ise loogiliselt: v?tame n?iteks vanaisa mondeo aastast 97 oktoober ja ?mma mondeo aastast 97 august v?i siis 99a ja 2001 Golf, masinad ise ju identsed, kas siis ?hel peab olema ja teisel mitte. Vaevalt, et k?ik auto tootjad 97 a septembris oma k?kidele mudelitele mingid muudatused tegid ja selle hiljem 2000 a-l ?ra nullisid.
Seda k?ll pole kuulnud, et niimoodi kirjas kuskil oleks, et selles vahemikus masinatel seda olema ei peaks... aga tehasest on v?lja tulnud k?ll neid mudeleid sellisena jah, ?ks n?ide on esimesed audi A8-d. Arvatavasti ka nendele masinatele selle koheapealt m??ndusi tehaksegi, sest tehasest on ta sellisena tulnud ning keegi tema ?mberehitust tavaliste pirnide v?i miski automaatika peale n?uda ei saa.
Ma ei tea kui v?ga neid seal tallinnas kontrollitakse... kuid P?rnus veel asi nii hull ei ole, et r?medalt seda kontrollitaks ja ?levaatusele saadetaks. Usun, et ?heks suureks probleemiks on see, et inimesed tahavadki just neid "siniseid" silmi omale, mitte paremat n?htavust... ehk siis kasutatakse pirne 6000K ja ?le. Ise kasutan 4300K varianti (samade tugevustega on ka tehaste xenonid) ning valgus on siiski valge mitte sinine ning usun, et see on p?hjus miks ei ole veel kinni peetud.
Edasi viib ökoliikur VW passat 1,9TDI & Audi S2

ivar80
Huviline
Postitusi: 178
Liitunud: 16 Aug 2004, 13:08
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas ivar80 »

No tegelikult ikka ?tleb k?ll kellel on pannud kodugaraa?is tavalisse laternasse xenon sisse ja kellel tehasest. Aftermarket Xenon pirnid on tavaliste soklitega H1,H7,H4 jne. OEM Xenonitel aga spetsiaallatern ja teise sokliga pirn D2S, D2R. Kuna tavaline l?hitule latern on projekteeritud tavalise halogeenlampidega koos kasutamiseks, siis nimekad valgusallikaid tootvad firmad ntx. Osram, Philips sellist H soklitega xenon lampe ?ldse ei toodagi. Sellised tulevad eranditult k?ik kusagilt aasiast.

Ilmselt see 1.oktoober 2000a on kuup?ev millal hakkasid autotootjatele kehtima n?uded, et kui xenon laternatega auto valmistate, siis peavad olema k?ljes ka autom.reguleerimine ja tulepesurid.

[Muudetud: 19-2-2008 ivar80]

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade »

Originally posted by ivar80
No tegelikult ikka ?tleb k?ll kellel on pannud kodugaraa?is tavalisse laternasse xenon sisse ja kellel tehasest. Aftermarket Xenon pirnid on tavaliste soklitega H1,H7,H4 jne. OEM Xenonitel aga spetsiaallatern ja teise sokliga pirn D2S, D2R. Kuna tavaline l?hitule latern on projekteeritud tavalise halogeenlampidega koos kasutamiseks, siis nimekad valgusallikaid tootvad firmad ntx. Osram, Philips sellist H soklitega xenon lampe ?ldse ei toodagi. Sellised tulevad eranditult k?ik kusagilt aasiast.

Ilmselt see 1.oktoober 2000a on kuup?ev millal hakkasid autotootjatele kehtima n?uded, et kui xenon laternatega auto valmistate, siis peavad olema k?ljes ka autom.reguleerimine ja tulepesurid.

[Muudetud: 19-2-2008 ivar80]
Absoluutselt ?ige jutt. ?rge toppige neid HID kite endale. Olin ka alguses kiti mees aga l?ksin originaalile ?le :http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=48237

Tulemus tunduvalt parem kui ennem. Ja seda kah et 4300K on ikka enamv?hem ainuke pirn mida kasutada. Vb paneks veel 5000K aga ?le selle kindlalt mitte. Peale selle pidi 4300K silmadele k?ige parem olema.

Ja nagu ivar juba r??kis, Hella ega Philips ega Osram ei tee mitte keegi HID kite. Kasutatakse ainult nende tootjate komponente (ballastid ja pirnid). Hella teeb tegelikult kite, kus on aga k?ik vajalik sees (projektorid, ballastid ja pirnid jne).

Hella pakub jah automaatset tulede nivoo reguleerijat ja tulede pesurit kah. Need on tellitavad kah(kes iganes see hella ametlik maaletooja oli). K?sisin, ?tlesid hinnaks 3700.- ja saab tellida. Saksa eBay sellesm?tes parem, sealt saab asja 3k eest ja ma kaldun arvama et saab varem k?tte. AAVE'st ?eldi mulle kah 3.7 ja kuna kuskil l?hedal ei ole siis tellimise aeg kipub midagi m?ne kuu peale minema.

Endal plaan se regulaator ?ra osta kunagi, mul alles detsembris ?levaatus. Pesureid ei osta, ?elgu mis tahavad aga nende asjade kasutegur on suht 0. Pesuvedeliku varastab k?ik ?ra ja puhtaks kah ei pese. Peale selle maksab asi kah midagi 2k kanti.

K?ige hullemad on xenon pirnid reflektor tuledes. T?ilik peegelduste ja pimestuse m?ll. Kusjuures nendel vendadel on tavaliselt mingid ?ber sinised pirnid kah sees. Tartus on ?ks G3 selline ja paar jeepi tean veel. Ja no muidugi se valge limu :D.
Imestan et seda golfi venda veel diskopoisid maha ei ole v?tnud, pidin ?ks ?htu pimedaks j??ma.

siil
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 23 Okt 2003, 11:34
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas siil »

Laterna t?histuse pealt on v?imalik v?lja lugeda kas see on ette n?htud gaaslahendus- v?i halogeenlampidega kasutamiseks. Seega ei teki kahtlust kas tegemist on tehase lahendusega v?i kodukootud tuledega.

1.oktoober 2000 oli viimane kuup?ev, kui k?ik autotootjad pidid gaaslahenduslaternaid juba paigaldama ainult koos automaatsete k?rgusregulaatoritega ja tulepesuritega. Enamus autotootjaid tegid seda juba varem.

To Jussike: millist loodide komplekti sa m?tled, saada mingi link v?i veel parem tootekood, uuriksin seda asja natuke.

Tervitustega, Siil

ivar80
Huviline
Postitusi: 178
Liitunud: 16 Aug 2004, 13:08
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas ivar80 »

Ma usun, et Jussike m?tles kas 8XX 008 614-011 v?i 8XX 008 614-031 KITi

kolmnurk
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 24 Jaan 2008, 19:25
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas kolmnurk »

enda autol panin philipsi pirnid reflektor tuledele. valgus on valge,?rna sinaka tooniga,xenoni vihk teele on ainult pisut heledam. 3 kuu jooksul pole keegi vastus?itja vilgutanud,ega ka h?rrased sinipunased torkinud.

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas blade »

Originally posted by aksel
aga pole seadust mingite soklite ega tootjate kohta ;D on k?ll olemas t?his mis peab peal olema tule klaasil n?itamaks, et selle tulega v?ib xenonit kasutada ja sellest piisab. v?listab see siis selle, et "vanaaegsetele" originaal tuledele heledaid pirne sisse topitaks. kui v?tta aga ntx m?ni uhkem disaintulede tootja ntx Hella nagu tibullus soovis siis nende luuptuledel olen ?snagi kindel, et t?his olemas. Isegi minu In.Pro tuledel see m?rgistus peal ;) kui auto tehtud varem kui 2000 aasta 1 oktoober siis rohkem vaidlust polegi :cool:
Tuli on disainitud siiski vastavalt pirnile. Ei ole olemas mingit universaalset mis sobib m?lemale. See tuleneb sellest et xenoni ja halogeeni t??p?him?te on t?iesti erinev. Umbes sama nagu sina kasutaksid s?bra prille.

Pilt

HID pirn halogeeni sees p?hjustab valguse eba?htlast jaotust, cut-off ei ole enam terav ja valgus peegeldub vastutulijatele n?kku.
See pole muidugi mingi rusikareegel, m?ndades projektor tuledes on nad isegi t?itsa enamv?hem, kuid siiski kehvemad kui OEM xenonid. Reflektor tuledes on asi suhteliselt nutune..

Eestis t?esti pole seadust, kuid n?iteks USA's on hid kitide import ja kasutamine keelatud.
Natuke m?tlemisainet siniste tuledega vendadele:
Philips and Osram are the ones widely used in cars in North America/Europe. (GE is still trying to get their feet into car manufacturers budget.) They come with standard 4100K color temperature only. This is the only legal HID bulb color temperatire under DOT/ECE regulations. Many projector headlights in upscale vehicles may look like they have higher Kelvin rating, but that is an optical effect.
Vasakul p?leb halogeen paremal HID

Link

to kolmnurk, kui paned heledama halogeen pirni siis see ei p?hjusta midagi hullu. Nendel kellel reflektor tuled pigem soovitaks eraldi releega juhtmestik tuledele vedada, tuled ?ra pesta ja normaalsed pirnid panna.

[Edited on 19-2-2008 by blade]

V1rus
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 05 Veebr 2006, 21:57
Asukoht: Rapla

Lugemata postitus Postitas V1rus »

et siis just ise plaanisin golf 3 panna need tavalised HID xenonid et vist ei tohi siis nagu asjast aru sain . et on keegi siis trahvi saand ja mille j?rgi kontrollitakse tahaks teada ja kui suured trahvid , ja kui ?tlen et juba enne 2000 aastat need seal kuidas ta t?estab vastupidist

Kasutaja avatar
jussike
Tunnustatud
Postitusi: 5386
Liitunud: 25 Jaan 2005, 22:07
Auto: Passat B8 R-line Diamond White 132KW
Asukoht: Peetri
Tänanud: 51 korda
Tänatud: 516 korda

Lugemata postitus Postitas jussike »

V?ga lihtsalt saab t?estada, kuna enne 2000 aastat polnud HID kitte veel olemaski ja kui olekski, vaevalt, et neist m?ni siiamaani elus oleks.
Võin rääkida miskit keretöödest, ärge mootorite kohta minu käest midagi küsige.....

siil
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 23 Okt 2003, 11:34
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas siil »

Algselt postitas: V1rus
et siis just ise plaanisin golf 3 panna need tavalised HID xenonid et vist ei tohi siis nagu asjast aru sain . et on keegi siis trahvi saand ja mille j?rgi kontrollitakse tahaks teada ja kui suured trahvid , ja kui ?tlen et juba enne 2000 aastat need seal kuidas ta t?estab vastupidist
TSM M??rus nr 50 ?tleb:
Kood 201
2) laternad peavad olema koostatud nende ehituses etten?htud lampidest, optilistest elementidest ja hajutiklaasidest.

Seega kui auto tulele kantud HC, siis on tegemist halogeenl?hitulega ja selles tuleb kasutada etten?htud Halogeenlampi, mitte HID'i

Karistustest:
Omavoliliselt ?mberehitatud s?iduki juhtimise eest v?ib m??rata kuni 50trahvi?hikut.

Siil

magnus
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 26 Mär 2004, 14:45
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: Xenon tuled

Lugemata postitus Postitas magnus »

ma panin originaal bi-xenonid oma passatile ette ja sõitsin aastaid, kedagi ei kottinud. ülevaatusel ka kutid nägid vaeva reguleerimisega. see, et pesureid ei olnud ei huvitanud kedagi.

OldSchoolvw
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 30 Juun 2010, 10:41
Asukoht:

Re: Xenon tuled

Lugemata postitus Postitas OldSchoolvw »

minumeelest , peaks olema igal ühel ise valida mis pirnid ta külge lükkab. Tavalisse tulesse võid ka panna xenon kiti. miks peavad vanemate autode omanikud maanteel pimeduses sõitma kui mõni enda uhke xenon tuledega jeepiga nähtavuse ära pimestab ? Muidugi kui panna siis tuleks panna ikka valge valgusega.. sest eesmärk siiski ju parem valgustus mitte sinised tuled.
f*ck [VW Bot: "Keel korda!"] new model cars, I`M Riding Old school !!

Mflowy
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 18 Veebr 2009, 18:12
Auto: VW Passat B5 97.a. 1.8T 110kW (müüa)
Asukoht: Harjumaa, Saue vald

Re: Xenon tuled

Lugemata postitus Postitas Mflowy »

Teema küll juba vana, aga eks tuleb siis uueks teha. Kuna vanade tuledega probleemid, siis plaan uued soetada. Olen neid teemasid siin sirvinud ja lugenud, aga ikka ei ole veel selgusele saanud, kas VW Passat B5 1997 aasta masinal tohivad ees olla Xenon tuled, mis on paigaldatud DC tähisega lampi(D2S pirnid), aga puuduvad tulede pesurid ja autom. tulede korrektorid või siis ei tohi?

Võib-olla siin kohal võikski sõna võtta kõik B5 omanikud ja ka sama ajastu muude VWde omanikud, kes xenonidega ilma tulede pesuriteta ja atom. tulede korrektorita sõidavad. Kas Teil on sellepärast probleeme tulnud ülevaatusel või seadusesilmaga?

Taffa
Huviline
Postitusi: 337
Liitunud: 06 Veebr 2011, 20:16
Telefon: 56671856
Auto: B5
Asukoht: Tartu

Re: Xenon tuled

Lugemata postitus Postitas Taffa »

Minu omal ees Depo luubid. Peal on nii DC kui ka HCR ja selle järgi ütles tuttav ülevaataja, et xenonitega tema läbi ei laseks nende tuledega. Muudest lisavidinatest (pesur, regull) juttu polnud. Samas olen üle aasta xenonitega sõitnud, sinised pole kurtnud. ÜV ajaks panin sisse halogeenid.

Vasta

Mine “Elektroonika”