Esisild undab
Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI
Esisild undab
Tere!
Autoks siis G3 1992 aasta 55 kw turbo diisel.
Umbes 1,5 kuud ja 1500 km tagasi , vahetati ära mõlemad välimised pool teljeotsad ja veel mõned silla puksid. mingi 10 päeva tagasi hakkas esisild undama. esialgu oli undamist kuulda vaid maanteel sõites nüüd juba ka linnas liigeldes. undamise kirjeldus: naasuke ütles selle kohta et nagu lennukiga sõidaks, kindlati tegu pöörleva liikumisega kuna vahel tekib sisse väike tumeda poolne kõlks( nähtavasti resoneeruvalt). valjususe poolest kiirustel 60+ konstantne.
Esimene arvamus oli et rehvid aga rehvide undamine teistsugune oleks ja siis sööks ka rehve aga seda pole...siin foorumis tuhnides jäi sõelale et sisemised pooltelje otsad võivad ära olla.... juhipoolse ma olen mingi 2,5-3 aastat tagasi ära vahetanud.... poldid jooksid lihtsalt lahti, ei mingit häält ega midagi... kogu jama hakkas pihta korraga st. 1 päev ei unnanud ja järgmine päev juba undasid. ..kuidas kontrollida kas on pool telje juures viga või mitte. mis variandid veel? erinevate variantide tagajärjed?
Autoks siis G3 1992 aasta 55 kw turbo diisel.
Umbes 1,5 kuud ja 1500 km tagasi , vahetati ära mõlemad välimised pool teljeotsad ja veel mõned silla puksid. mingi 10 päeva tagasi hakkas esisild undama. esialgu oli undamist kuulda vaid maanteel sõites nüüd juba ka linnas liigeldes. undamise kirjeldus: naasuke ütles selle kohta et nagu lennukiga sõidaks, kindlati tegu pöörleva liikumisega kuna vahel tekib sisse väike tumeda poolne kõlks( nähtavasti resoneeruvalt). valjususe poolest kiirustel 60+ konstantne.
Esimene arvamus oli et rehvid aga rehvide undamine teistsugune oleks ja siis sööks ka rehve aga seda pole...siin foorumis tuhnides jäi sõelale et sisemised pooltelje otsad võivad ära olla.... juhipoolse ma olen mingi 2,5-3 aastat tagasi ära vahetanud.... poldid jooksid lihtsalt lahti, ei mingit häält ega midagi... kogu jama hakkas pihta korraga st. 1 päev ei unnanud ja järgmine päev juba undasid. ..kuidas kontrollida kas on pool telje juures viga või mitte. mis variandid veel? erinevate variantide tagajärjed?
Re: Esisild undab
Hoo pealt võta vedu tagant ära, kas siis muutub miskit? Rattalaagritele pole mõelnud?
Re: Esisild undab
kuda kontrollida laagreid, kas sama nagu taga omasid, et tungipeale ja loksutama? seda hoo asja proovin...
-
- Moderaator
- Postitusi: 7852
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 159 korda
Re: Esisild undab
Kontrolli, kas pooltelje otsad on ikka korralikult kinni. Tõsta ratas tungile ja loksuta - ennegi juhtunud et nõrgalt pingutatud pooltelje mutrid tulevad lahti ja sellest hakkavad rattalaagrid undama. Kas sõites suunda muutes undamise tugevus muutub (vaiksemaks/tugevamaks)?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Re: Esisild undab
Hoo pealt vaba käigule minnes või gaasi maha lastes mingit muutust pole, aeglustudes lihtsalt undamine sumbub. Suunda muutes mingit muutust ei ole. kuna eile j atäna olin sunnitud pikki maid sõitma siis pikkades laugetes kurvides tekkis nagu selline mulje et väljapoole nagu tiba libiseks st keeramise vastu... ehk tõesti pooliku otsa mutter tiba lahti..??
Re: Esisild undab
Kasutaks ka seda teemat korra ära ja küsiks sellist asja, et kas suunda muutes ühele ja teisele poole undamise valjenemine ja kadumine viitab üheselt rattalaagrile või on veel midagi, mida tasub vaadata? Laagrites käega tuntavat loksu sees pole, aga undamine on, ning koormust paremale rattale lastes valjeneb ning vasakule lastes kaob. Selle järgi nagu oleks rattalaager väsinud.
Re: Esisild undab
Just jamasin golfi tagumise laagriga. Ka mingit loksu polnud, aga undas kohutavalt. Vahetamine aitas.
Viimati muutis krl, 20 Juul 2012, 14:27, muudetud 1 kord kokku.
Re: Esisild undab
Kuidas aru saada, kas undab esi või tagaratta laager? Salongis väga ei erista, kas tuleb eest või tagant, ainuke helimuutus on suunda muutes.
-
- Huviline
- Postitusi: 349
- Liitunud: 20 Juul 2012, 14:44
- Telefon: 5114080
- Auto: Volkswagen Bora 1.9 Tdi 110kW 4Motion 2002a, Volkswagen Passat 1.9 Tdi 85 kW 4Motion 2000a
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Esisild undab
Tõsta tungiga kordamööda kõik rattad ülesse ja aja rattaid ringi see ratas mis undab selle laager on läbi. Või teine variant on see, et võta keegi asjatundjam sõber kaasa ja mine sõida ringi ja las ta istub tagaistmel ja kuulab siis saab välistada tagasilla esisillast.
Viimati muutis tartuvaim, 20 Juul 2012, 15:25, muudetud 1 kord kokku.
Re: Esisild undab
Kuulmine on paras loterii. Enda kogemuse järgi kui kuulen paremalt undamist, vahetan vasaku laagri ära. Helil on kombeks peegelduda. Variant on tungiga yles tõstes ratast keerutades vedrust kinni võtta ja siis kui on tunda midagi, siis laager õhtul.
-
- Huviline
- Postitusi: 819
- Liitunud: 05 Aug 2010, 15:45
- Telefon: 55596240
- Auto: Golf II
- Asukoht: Haapsalu
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Esisild undab
Mul oli ka nii, et põhimõtteliselt kõige paremas korras laager tegi kõige valjemat häält. Seda muidugi kõrva järgi kuulates ja tegelikult tollel laagril miskit viga ei olnud. Seega see kuulamine on ka nii ehku peale minek.
Rait.
-
- Huviline
- Postitusi: 349
- Liitunud: 20 Juul 2012, 14:44
- Telefon: 5114080
- Auto: Volkswagen Bora 1.9 Tdi 110kW 4Motion 2002a, Volkswagen Passat 1.9 Tdi 85 kW 4Motion 2000a
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Esisild undab
Samas mainiti, et suunamuutuse peale undamine tuleb ja undamine läheb siis ei ole ju eriti keeruline selgeks teha kas parempool või vasakpool ja siis juba kas esimene või tagumine. Ise niimoodi vähemalt 6-7 autol kui mitte rohkemgi tuksis rattalaagreid tuvastand. Siiamaani pole küll petta saanud aga tungi meetod on muidugi lollikindlam.
Re: Esisild undab
Sai tungiga kõik 4 ratast kordamõõda üles tõstetud ja ei mingit loksu ega teismoodi heli. Samas sileda asfalti peal suunda muutes on selgelt kuulda, kui vasakule keerata, siis ulumine valjeneb, ehk siis parempoolne laager peaks olema. Salongis jällegi tundub, et vasakult poolt tuleb ja täna allalastud klaasiga sõites kuulsin väljast ka vasakult poolt nagu tulevat ulumist. Keerasin siis vaskpoolse esiratta maha ja ei näinud muud midagi kahtlast kui et veovõlli kattekumm on katki ja määret välja ajanud korralikult. Paar kuud tagasi sai õõtsasi vahetatud ja siis oli terve veel. Ulumine nagu hakkaski enam-vähem peale õõtsade vahetust. Kogenumad mehed - kas välimine veovõlliots saab ka õhtule minnes teha ka muid helisid kui klassikaline rakk-rakk rooli välja keerates ja kas ma võisin alumisi õõtsasid vahetades teha midagi valesti? Mäletan, et alumistel õõtsadel ei tahtnud käändteljepoolsed kinnitused kuidagi lahti tulla ja sai mõned kolakad haamriga pihta tulistatud nõ.ehmatamiseks. Lisaks veel nii palju, et see undamine ei ole nagu uluv vaid pigem vuhisev undamine ja kohati oleks isegi kuulda kohatist vuhh-vuhh sarnast heli. Segane jutt, aga eelmistel autodel on rattalaager konkreetselt ulunud.
PS.
Kuna igav oli, siis tõstsin veelkord kõik rattad üles ja tundub, et parem esiratas teeb siiski kergelt erinevat heli keerutades. Ka oli selle ratta juures vedrust kinni hoides kerget vibra tunda ning see ratas neljast käis kõige kergemini ringi. Nii et esmaspäeval lähen ostan laagri ja veovõlli kattekummi ära. Üks loll küsimus veel - kas B5 passatil tuleks peale õõtsade vahetust sillaregull teha? Küsin seepärast, et rooliotsi ei puutunud, need on korralikud veel, aga tundus, et vasaku esiratta siseküljel on rehv rohkem kulunud ning see viitab paigast ära kokkujooksule.
PS.
Kuna igav oli, siis tõstsin veelkord kõik rattad üles ja tundub, et parem esiratas teeb siiski kergelt erinevat heli keerutades. Ka oli selle ratta juures vedrust kinni hoides kerget vibra tunda ning see ratas neljast käis kõige kergemini ringi. Nii et esmaspäeval lähen ostan laagri ja veovõlli kattekummi ära. Üks loll küsimus veel - kas B5 passatil tuleks peale õõtsade vahetust sillaregull teha? Küsin seepärast, et rooliotsi ei puutunud, need on korralikud veel, aga tundus, et vasaku esiratta siseküljel on rehv rohkem kulunud ning see viitab paigast ära kokkujooksule.
Viimati muutis lepik, 28 Juul 2012, 18:37, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 349
- Liitunud: 20 Juul 2012, 14:44
- Telefon: 5114080
- Auto: Volkswagen Bora 1.9 Tdi 110kW 4Motion 2002a, Volkswagen Passat 1.9 Tdi 85 kW 4Motion 2000a
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 1 kord
Re: Esisild undab
``Ulumine nagu hakkaski enam-vähem peale õõtsade vahetust. Mäletan, et alumistel õõtsadel ei tahtnud käändteljepoolsed kinnitused kuidagi lahti tulla ja sai mõned kolakad haamriga pihta tulistatud nõ.ehmatamiseks.``- On variant, et rattalaagril oli viimane ``sada``jooksmas ja kolaka andmine andis viimase hoobi. Ükskord oli juhus kus üle raudtee sõites andis rattalaager saba. Kui see nii oli siis on kogu see värk julm asjade kokkulangemine, sest käändtelje vastu koputamine rattalaagrit küll tuksi ei keera
.
``Kogenumad mehed - kas välimine veovõlliots saab ka õhtule minnes teha ka muid helisid kui klassikaline rakk-rakk rooli välja keerates ja kas ma võisin alumisi õõtsasid vahetades teha midagi valesti?``- Veovõlliots ulub? pole kuulnud, kui tuksi hakkab minema siis ragiseb. Õõtsasid valesti allapanan eriti ei ole võimalik. Ja kui rooliotsasid ei käpi siis sild paigast ära ei lähe. Kõige suurem viga mis tehakse silla jubinate vahetusel on see kui auto on üleval ja rattaid ei ole alla ning siis keeratakse kõik silla kondid/hoovad jõuga kinni. Hiljem rattad alla keerates ja auto maapeale lastes muutub hoobade asend ja pukse hakatakse jõuga väänama ja selle tulemuseks ongi varsti katkised ja ribadeks õõtsade puksid. Viimane õõtsade pingutus tehakse siis kui rattad on alla ja auto on maapeal ilma kanalita on suht si** viimast pilgutuste teha aga saab hakkama.
ega ribadeks pukse pole meeldivam vahetada.
Kas õõtsade puksid olid korralikud? Kui puksid hakkavad äraminema või on puru siis hakkab auto ujuma ja sillakalle võib sellega muutuda küll kuna puksid annavad järgi.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
``Kogenumad mehed - kas välimine veovõlliots saab ka õhtule minnes teha ka muid helisid kui klassikaline rakk-rakk rooli välja keerates ja kas ma võisin alumisi õõtsasid vahetades teha midagi valesti?``- Veovõlliots ulub? pole kuulnud, kui tuksi hakkab minema siis ragiseb. Õõtsasid valesti allapanan eriti ei ole võimalik. Ja kui rooliotsasid ei käpi siis sild paigast ära ei lähe. Kõige suurem viga mis tehakse silla jubinate vahetusel on see kui auto on üleval ja rattaid ei ole alla ning siis keeratakse kõik silla kondid/hoovad jõuga kinni. Hiljem rattad alla keerates ja auto maapeale lastes muutub hoobade asend ja pukse hakatakse jõuga väänama ja selle tulemuseks ongi varsti katkised ja ribadeks õõtsade puksid. Viimane õõtsade pingutus tehakse siis kui rattad on alla ja auto on maapeal ilma kanalita on suht si** viimast pilgutuste teha aga saab hakkama.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kas õõtsade puksid olid korralikud? Kui puksid hakkavad äraminema või on puru siis hakkab auto ujuma ja sillakalle võib sellega muutuda küll kuna puksid annavad järgi.
Viimati muutis tartuvaim, 30 Juul 2012, 08:55, muudetud 2 korda kokku.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7852
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 68 korda
- Tänatud: 159 korda
Re: Esisild undab
Ei pea just rattad alla panema ja auto vastu maad laskma - piisab kui poltide kinnikeeramise hetkeks tõstad õõtsa ülesse n.ö. tööasendisse (s.t. paned tungi õõtsale alla või tõstuki peal lased auto õõtsaga puki peale) ning keerad selles asendis kinni. Ega seal miskit millimeetri mängu sellel õõtsal pole, enam-vähem saad aru, mis asendis peab õõts olema. Tõstuki peal on lihtsam, lased auto niipalju allapoole puki peale, kuni tõstuki käpp hakkab juba kergelt vabanema. Eks sama kehtib ka tungi peal kanali korral. Teeninduses teevad sillareg. mehed tavaliselt õõtsadele lõpliku kinnikeeramise kui auto regulli tuleb - 4-posti tõstukil on seda hea teha.tartuvaim kirjutas:Viimane õõtsade pingutus tehakse siis kui rattad on alla ja auto on maapeal ilma kanalita on suht si** viimast pilgutuste teha aga saab hakkama.ega ribadeks pukse pole meeldivam vahetada.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Veteran
- Postitusi: 1692
- Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
- Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
- Asukoht: Uhtna
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Esisild undab
Samas saad laagreid kontrollida ka sellega, et tõstad auto üles, üks käsi vedrule ja tõmbad vaba käega rattast hooga ringi, laagri urin tuleb päris korralikult külla, kui laager ikka otsas on. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimati muutis woody, 01 Aug 2012, 08:06, muudetud 1 kord kokku.
EI ole aega, üldse ei ole aega!!
Re: Esisild undab
Uued õõtsad olid korralikud, viimase pingutuse tegin ikka tattad maas asendis. Uue laagri tõin poest ära, vahetuseni pole veel jõudnud, pole kodus selliseid riistu ja tuleb ennast kuhugi töökotta sokutada. See vedrust kinni hoidmine on hea nipp tõesti!
Re: Esisild undab
Laager sai vahetatud, mainiti töökojas, et kergelt peetis oli, aga ei midagi hullu veel ning teine pool on täiesti korras. Sõitma minnes avastasin, et ulumine pole kuhugi kadunud... Tuli meelde, et kodus on kusagil garaazinurgas peidus 2 korraliku jääkmustriga rehvi tagavaraks. Lasin rehvikeskuses need allolevatega ringi pist ja voilaa - vaikus majas. Rehvivahetaja küsis veel imestunud näoga, et miks ma rehvid ära vahetan, all olid 4-5mm jäägiga Nokiad. Alt võetud Nokiaid lähemalt uurides on näha, et kuigi mustrijääk on suhteliselt korralik, on need siiski 4 hooaega all olnud ja muster on muutunud praguliseks, kohati tükikesed väljas ja väikesed liistakad lahti ning kogu rehv on käe all kuidagi pehme ja vedel. Eelmine hooaeg olid nad vaiksed veel ja sel aastal alla pannes ka, aga ju nad siis vaikselt aina kõvemat häält tegema hakkasid. Nii et kui keegi veel ulumisega maadlema hakkab, tasuks kriitilise pilguga ka rehve vaadata. Mainin ära ka fakti, et pärast laagri vahetust oli Nokiatega ikka kuulda, kuidas vasemale keerates ulumine valjenes kergelt, ju siis oli üks esirehv kehvemas seius kui teine, kuna uute rehvidega on täielik vaikus.