1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 5 korda
1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Nonii meister mekaanikud ja diagnostikud, pange nüüd oma teadmised mängu .
Auto 1996 aasta Vw Golf 3 1.8 66kW (ADZ) mootoriga.
Probleemid hakkasid mootoril tasapisi vaikselt ilmuma, kõigepealt maanteel ühtlase kiirusega sõites hakkas vahepeal aegajalt nõkutama. Algusaegadel vähem, mida aeg edasi läks, seda hullemini. Probleemid tipnesid sellega, et lõpuks tulid ka hädad tühikäiguga- vahepeal külmalt käivitades viskas pöörded 2000-3000rpm kanti, hoidis neid mõni kümmend sekundit ja seejärel normaliseerusid. Nüüd lõpus pole tühikäiku üldse enam- gaasipedaaliga tuuritades suudab kuidagi mootorit töös hoida, nii kui lahti lasta, sureb peaaegu koheselt välja. Kui peale käivitamist üldse mitte gaasipedaali sõkkuda, siis sureb sekundi või kahe jooksul välja. Siinkohal ei mängi rolli mootori temperatuur- samad sümptomid nii külma kui ka töösooja mootoriga. Peale väljasuremist läheb võtmest uuesti käivitades käima koheselt ning igakord sureb koheselt ka välja. Peale käivitamist gaasipedaali sõkkudes on tunda ka, et mootor on hingest kinni- kogub tuure vaevaliselt ning podiseb. Kuskil peale 3500rpm hakkaks nagu taas normaalne mootorikäik taastuma. Sõites aga on koguaeg hingest kinni ning tahab välja surra .
Tehtud ja proovitud asjad:
* vahetatud kogu monopritse süsteem- ei mingit vahet
* vahetatud bensupump- ei mingit tulemust
* paigaldatud uus kütusefilter
* mootori tempiandur uus pandud
* proovitud teist töökorras süütepooli
* proovitud teiste süüteküünaldega
* otsitud vaakumlekkeid- neid pole
* uus monopritse padi
* puhastatud ja leotatud monopritset
* tehtud diagnostikat- ei näita ühtegi viga
* proovitud teist bensupumba releed
* proovitud muuta süütenurka- polnud mingit kasu
* kapoti all üle kontrollitud pea kõik elektripistikud- vajadusel kasutasin kontaktipuhastit ning mõnel puhul ka lihvisin kontakte. Lahti võtmata on veel jäänud suur ümmargune peapistik plokikaane juures.
Viimase kahe aasta jooksul vahetatud:
* uus boschi lambda
* uued küünlajuhtmed
* uus jagajakaas koos rootoriga
Ühesõnaga minu mõistus on otsas ning ei oska kuskilt poolt enam läheneda. Mida veel proovida? Haruharva oli minevikus ka probleem selles, et süüdet andes starter ei funksinud- 5 aasta jooksul max 3 korda nii. Praegu igatahes iga võtme keeramisega kõik toimib. Seega süütelukupõhja võiks välistada? (Proovimiseks on muidu olemas täiesti uus Valeo süütelukupõhi olemas). Immobilaiser jupsib äkki? Bensupumba pistikus olev puudulik mass võib ka sellist nalja teha?
Auto 1996 aasta Vw Golf 3 1.8 66kW (ADZ) mootoriga.
Probleemid hakkasid mootoril tasapisi vaikselt ilmuma, kõigepealt maanteel ühtlase kiirusega sõites hakkas vahepeal aegajalt nõkutama. Algusaegadel vähem, mida aeg edasi läks, seda hullemini. Probleemid tipnesid sellega, et lõpuks tulid ka hädad tühikäiguga- vahepeal külmalt käivitades viskas pöörded 2000-3000rpm kanti, hoidis neid mõni kümmend sekundit ja seejärel normaliseerusid. Nüüd lõpus pole tühikäiku üldse enam- gaasipedaaliga tuuritades suudab kuidagi mootorit töös hoida, nii kui lahti lasta, sureb peaaegu koheselt välja. Kui peale käivitamist üldse mitte gaasipedaali sõkkuda, siis sureb sekundi või kahe jooksul välja. Siinkohal ei mängi rolli mootori temperatuur- samad sümptomid nii külma kui ka töösooja mootoriga. Peale väljasuremist läheb võtmest uuesti käivitades käima koheselt ning igakord sureb koheselt ka välja. Peale käivitamist gaasipedaali sõkkudes on tunda ka, et mootor on hingest kinni- kogub tuure vaevaliselt ning podiseb. Kuskil peale 3500rpm hakkaks nagu taas normaalne mootorikäik taastuma. Sõites aga on koguaeg hingest kinni ning tahab välja surra .
Tehtud ja proovitud asjad:
* vahetatud kogu monopritse süsteem- ei mingit vahet
* vahetatud bensupump- ei mingit tulemust
* paigaldatud uus kütusefilter
* mootori tempiandur uus pandud
* proovitud teist töökorras süütepooli
* proovitud teiste süüteküünaldega
* otsitud vaakumlekkeid- neid pole
* uus monopritse padi
* puhastatud ja leotatud monopritset
* tehtud diagnostikat- ei näita ühtegi viga
* proovitud teist bensupumba releed
* proovitud muuta süütenurka- polnud mingit kasu
* kapoti all üle kontrollitud pea kõik elektripistikud- vajadusel kasutasin kontaktipuhastit ning mõnel puhul ka lihvisin kontakte. Lahti võtmata on veel jäänud suur ümmargune peapistik plokikaane juures.
Viimase kahe aasta jooksul vahetatud:
* uus boschi lambda
* uued küünlajuhtmed
* uus jagajakaas koos rootoriga
Ühesõnaga minu mõistus on otsas ning ei oska kuskilt poolt enam läheneda. Mida veel proovida? Haruharva oli minevikus ka probleem selles, et süüdet andes starter ei funksinud- 5 aasta jooksul max 3 korda nii. Praegu igatahes iga võtme keeramisega kõik toimib. Seega süütelukupõhja võiks välistada? (Proovimiseks on muidu olemas täiesti uus Valeo süütelukupõhi olemas). Immobilaiser jupsib äkki? Bensupumba pistikus olev puudulik mass võib ka sellist nalja teha?
Viimati muutis J.Aru, 19 Veebr 2017, 19:37, muudetud 2 korda kokku.
Põhjus: Pealkiri informatiivsemaks muudetud
Põhjus: Pealkiri informatiivsemaks muudetud
-
- Moderaator
- Postitusi: 7843
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 179 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Veakoodid ja jooksev info ajus?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 10
- Liitunud: 09 Juul 2015, 10:50
- Telefon: 58872993
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Ventol 1.8 66kw mootoriga oli sama jama, samamoodi vahetasin ja kontrollisin palju asju ära, lõpuks leidsin vea katkisest juhtmest mis tuli pritse juurest ja läks sealt edasi juhtmepuntrasse.
-
- Huviline
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Veakoodid puuduvad ning engine all live datat vaadates on kogu info reaalajas toimiv. Kõikide terminite ja gruppide tähendust muidugi täpselt ei tea . Mida sealt täpsemalt jälgima peaks?GTI kirjutas:Veakoodid ja jooksev info ajus?
Oli ka minu autol aastaid tagasi sama probleem pritsepeasse minevas pistikus- tookord sai doonorjuhtmestikust vajalik jupp võetud ning vahele joodetud. Monopritse küljes olevad pistikud on ülevaadatud- pistikute tagant kummilutid eemaldatud ning klemme ja juhtmete ühendusi vaadatud, kõik tundub okei. Pistikutest edasi jooksvaid juhtmeid aga ei ole ülevaadanud- peaks vist kogu sellel juhtmepundil seal teibid mahakoorima ja ülevaatama. Samas diagnostika peaks ju näitama, kui pritseküljes mõni andur ei toimi?uno1 kirjutas:Ventol 1.8 66kw mootoriga oli sama jama, samamoodi vahetasin ja kontrollisin palju asju ära, lõpuks leidsin vea katkisest juhtmest mis tuli pritse juurest ja läks sealt edasi juhtmepuntrasse.
Olen lasknud ka teisel persoonil autot käivitada ning ise samal ajal kapoti all olnud ning ilma õhukopsikuta pritset vaadanud- tühikäigumootor liigutab ennast küll ning ise käsitsi seal gaasitades on ka näha, et monopritsest tuleb kena bensiinilehvik . Üle ka nagu ei uputa- tagant sumbutiotsast mingit üleliigset bensuhaisu ei tule ning küünlaid vaadates on need ka nagu peavad (pruunikad ning mitte märjad).
-
- Huviline
- Postitusi: 56
- Liitunud: 20 Dets 2011, 17:24
- Auto: MK3, A3 8L
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 0
- Tänatud: 1 kord
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Endal sama mootoriga b4-l samad sümptomid, samuti palju osasi vahetatud ning anomaalia jätkub. Jätan märgi, mõtete ammutamiseks
"Mis sul on vedrud läbi vä?"
-
- Huviline
- Postitusi: 466
- Liitunud: 01 Juul 2008, 18:19
- Telefon: 5027277
- Auto: Golf mk3 VR6, Polo G60, Jetta mk1 16V, Passat B3 16V
- Asukoht: Märjamaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 21 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Võiks veel juhtmed üle mõõta, samal ajal neid liigutades, pääseb vast esialgu täielikust koorimisest. Selle ümara pistikuga on ka aegajalt ikkagi ühenduse probleeme olnud. Hallika signaali võiks ka käimise ajal jälgida, lediga peaks täitsa näha olema kuigi sagedus on ilmselt liiga suur, et sealt mingeid ebatavasi tuvastada.
-
- Huviline
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Hallianduri tööd näeb ju ka diagnostika kaudu- engine all mingi grupis on ju süütenurk reaalajas näha, siiamaani on see koguaeg sujuvalt mootori tööga kaasa ''mänginud''.CD-R kirjutas:Võiks veel juhtmed üle mõõta, samal ajal neid liigutades, pääseb vast esialgu täielikust koorimisest. Selle ümara pistikuga on ka aegajalt ikkagi ühenduse probleeme olnud. Hallika signaali võiks ka käimise ajal jälgida, lediga peaks täitsa näha olema kuigi sagedus on ilmselt liiga suur, et sealt mingeid ebatavasi tuvastada.
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Kunagi olin sama murega hädas. Katki oli pritsealune padi. Ostsin forsist uue, mis kestis umbes nädal aega, siis oli jälle katki. Kui vahetasid padja siis kontrolli kas sai kvaliteetne jupp.
-
- Huviline
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Pritsepatju on selle 7 omatud aasta jooksul vahetatud kolm korda. Kui need jamad algasid, siis hakkasin ise ka esimese asjana pritsepatja kahtlustama- oligi teine juba kahe aastaga üsna mõraliseks läinud. Kohe sai uus ostetud- pead nüüd ei anna minu arvates oli Corteco toodang (neid ju mingeid erilise firma omasid valida pole ). See vahetus aga tulemust ei toonud.martinjev kirjutas:Kunagi olin sama murega hädas. Katki oli pritsealune padi. Ostsin forsist uue, mis kestis umbes nädal aega, siis oli jälle katki. Kui vahetasid padja siis kontrolli kas sai kvaliteetne jupp.
-
- Huviline
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Nonii härrased, pisut uuendusi .
Auto seisis akuta tsirka kaks nädalat ning möödunud nädalavahetus sai aku uuesti peale pandud ning masinat käivitada proovitud. Käivitus kenasti esimese korraga ning oh imet, jäi ka enamvähem normaalselt tööle. Tühikäik õige grammike ''ujus''. Kõik oli ilus ja tore ning lasin mootoril kohapeal tiksuda. Kuna kõik tundus okei olema, siis mõtlesin, et lähen proovisõidule. Esimesed mõnikümmend meetrit oli kõik okei, kuni ühel hetkel oli jälle ''hingest kinni'' ning hakkas jälle see jant, et tühikäik kadus ning gaasiga tuuritades suudab mootoril eluvaimu sees hoida. Viskasin siis kohe arvuti järgi ning voilaa, arvuti näitab ka viga:
Proovisin seda viga kustutada aga ei õnnestunud kuidagi- VAG COM tarkvara lihtsalt hangub ära ning lõpuks tuleb kiri, et ei saa antud mooduliga ühendust . Lõpuks ei saanud üldse enam kaabliga autole ligi- mõtlesin, et äkki arvutis või kaablis asi aga proovisin enda Passati peal ning polnud mingit probleemi .
Mis järgmiseks? Proovida panna teise pritse ''keskmine osa'' ning vaadata, kas sama viga esineb?
Ise igatahes hakkan vaikselt kahtlustama, et kuskil on mingi elektroonika või juhtme ''kala''.
Auto seisis akuta tsirka kaks nädalat ning möödunud nädalavahetus sai aku uuesti peale pandud ning masinat käivitada proovitud. Käivitus kenasti esimese korraga ning oh imet, jäi ka enamvähem normaalselt tööle. Tühikäik õige grammike ''ujus''. Kõik oli ilus ja tore ning lasin mootoril kohapeal tiksuda. Kuna kõik tundus okei olema, siis mõtlesin, et lähen proovisõidule. Esimesed mõnikümmend meetrit oli kõik okei, kuni ühel hetkel oli jälle ''hingest kinni'' ning hakkas jälle see jant, et tühikäik kadus ning gaasiga tuuritades suudab mootoril eluvaimu sees hoida. Viskasin siis kohe arvuti järgi ning voilaa, arvuti näitab ka viga:
Proovisin seda viga kustutada aga ei õnnestunud kuidagi- VAG COM tarkvara lihtsalt hangub ära ning lõpuks tuleb kiri, et ei saa antud mooduliga ühendust . Lõpuks ei saanud üldse enam kaabliga autole ligi- mõtlesin, et äkki arvutis või kaablis asi aga proovisin enda Passati peal ning polnud mingit probleemi .
Mis järgmiseks? Proovida panna teise pritse ''keskmine osa'' ning vaadata, kas sama viga esineb?
Ise igatahes hakkan vaikselt kahtlustama, et kuskil on mingi elektroonika või juhtme ''kala''.
-
- Moderaator
- Postitusi: 7843
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 179 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Nagu siin ühes teises teemas välja tuli võib TPS rajad olla kulunud, vaata kas kaabliga TPS kontrollida saab ja mis % näidud reaalajas ette tulevad kui gaasi vajutad. Teine viga võib olla selle ühenduses/pistikus.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
- Huviline
- Postitusi: 172
- Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 10 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Ise vaataks Autodata õpetuse järgi kuidas seda positsiooni asendi andurit kontrollida, samuti vaataks kuidas tühikäigumootor toimetab. loomulikult tsekkaks juhtmekimbu ja pistiku(d) üle. Kuna varem ei näidanud üldse vigu, kuigi oleks pidanud nagu. Siis endale tundus et vbolla aju küpse
-
- Huviline
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Nonii härrased, seikused jätkuvad .
Auto oli mõnda aega jälle seisnud akuta ning sai lõpuks aku uuesti jälle peale pandud ja auto käivitatud. Käivitus ilusti paarist pöördest ning jäi ka tühikäigul käima. Peale käima panemist sai ka kohe arvuti taha poogitud ning kõigepealt veakoode otsitud- tulemus 0, täiesti veavaba. Hakkasin siis live näite vaatama- tühikäigul oli lambda näit koguaeg 0,744. Selge, ju vb tahab veidike soojendamist. Lasin tühikäigul olles tiksuda ning ise samal ajal koguaeg näite vaadates, lambda oli ikka muutumatu. Juba hakkasin mõtted liikuma, et äkki poolteist aastat tagasi pandud uus Denso andur omadega õhtal. Läksin siis proovisõidule, turtsus lärtsus ja paukus ning lõpuks hakkas lambda näit ka miskit näitama ning kiilus siis 1,244 näidu juures kinni ja sõites sinna jäigi. Tegin mootorile uuesti veakoodi otsingu arvutiga ning voilaa, näitaski et lambda viga. Egas midagi, mälusopis oli meeles, et garaazis peaks üks vana ja originaal Boschi lambda olema. Keerasin Denso maha ning paigaldasin selle originaalanduri. Käivitasin uuesti mootori, kustutasin lambda vana vea ära ja voilaa, viga tagasi ei tulnud. Lambdanäit mängib ilusti mootoritööga kaasa . Läksingi proovisõidule ning 35km ring maanteel ja kõik timmis, kui siis tsipake algul jõnksutas, hiljem kadus ka see.
Tuleval nädalavahetusel satun taas antud auto juurde ning proovib ta uuesti käima panna- vaatab, kas siis ka kõik korras on . Annan ka siin märku .
Auto oli mõnda aega jälle seisnud akuta ning sai lõpuks aku uuesti jälle peale pandud ja auto käivitatud. Käivitus ilusti paarist pöördest ning jäi ka tühikäigul käima. Peale käima panemist sai ka kohe arvuti taha poogitud ning kõigepealt veakoode otsitud- tulemus 0, täiesti veavaba. Hakkasin siis live näite vaatama- tühikäigul oli lambda näit koguaeg 0,744. Selge, ju vb tahab veidike soojendamist. Lasin tühikäigul olles tiksuda ning ise samal ajal koguaeg näite vaadates, lambda oli ikka muutumatu. Juba hakkasin mõtted liikuma, et äkki poolteist aastat tagasi pandud uus Denso andur omadega õhtal. Läksin siis proovisõidule, turtsus lärtsus ja paukus ning lõpuks hakkas lambda näit ka miskit näitama ning kiilus siis 1,244 näidu juures kinni ja sõites sinna jäigi. Tegin mootorile uuesti veakoodi otsingu arvutiga ning voilaa, näitaski et lambda viga. Egas midagi, mälusopis oli meeles, et garaazis peaks üks vana ja originaal Boschi lambda olema. Keerasin Denso maha ning paigaldasin selle originaalanduri. Käivitasin uuesti mootori, kustutasin lambda vana vea ära ja voilaa, viga tagasi ei tulnud. Lambdanäit mängib ilusti mootoritööga kaasa . Läksingi proovisõidule ning 35km ring maanteel ja kõik timmis, kui siis tsipake algul jõnksutas, hiljem kadus ka see.
Tuleval nädalavahetusel satun taas antud auto juurde ning proovib ta uuesti käima panna- vaatab, kas siis ka kõik korras on . Annan ka siin märku .
-
- Huviline
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
- Auto: Borat
- Asukoht: Lõuna-Eesti
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: 1.8 66kW mootoril puudub tühikäik ja jõud
Nonii härrased, vabandan, et siia vastamine tibake soiku on jäänud .
Igatahes sai kättevõetud ning antud sõiduk Lõuna-Eestist pealinna toodud, omaljõul sõites: kogu 200km reisi võib edukaks lugeda. Ühtlasel maantee kiirusel sõidab ühtlaselt ning kütust tarbib ka mõistlikult . Madalamatel kiirustel pisut veel vahepeal teeb mõne jõnksu, selle vist võib äkki vana ja väsinud lambda süüks ajada. Peale pealinna jõudmist olen mitmeid kordi veel autot käivitanud ning sõitnud, kõik tundub praegu okei .
Ehk siis minupoolt võib teema lõpetatuks lugeda- võta sa nüüd kinni, mis minu puhul veaallikaks oli. Kas aitas see pistikute lahtivõtmine ja nende puhastus või hoopis lambda vahetus (mis muidugi andis kõige suurema muutuse).
Igatahes sai kättevõetud ning antud sõiduk Lõuna-Eestist pealinna toodud, omaljõul sõites: kogu 200km reisi võib edukaks lugeda. Ühtlasel maantee kiirusel sõidab ühtlaselt ning kütust tarbib ka mõistlikult . Madalamatel kiirustel pisut veel vahepeal teeb mõne jõnksu, selle vist võib äkki vana ja väsinud lambda süüks ajada. Peale pealinna jõudmist olen mitmeid kordi veel autot käivitanud ning sõitnud, kõik tundub praegu okei .
Ehk siis minupoolt võib teema lõpetatuks lugeda- võta sa nüüd kinni, mis minu puhul veaallikaks oli. Kas aitas see pistikute lahtivõtmine ja nende puhastus või hoopis lambda vahetus (mis muidugi andis kõige suurema muutuse).