Passat B5.5 2.8 v6 mootor 4-vedu

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: MustVälk, J.Aru, GTI, dellu

volkswagenonkaauto
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 27 Veebr 2013, 14:30
Telefon: 56845563
Auto: Vw Golf Variant Gl 2.0 Aut.

Passat B5.5 2.8 v6 mootor 4-vedu

Lugemata postitusPostitas volkswagenonkaauto » 07 Aug 2017, 18:24

Hei,

Hakkasin vahetama mootoril ketipingutit, sest see klõbises, kahises ja käivitamisel ka kõrises (Või kuidas seda nimetada) ning see hakkas ka veidi häirima. Mõtlesin, et vahetan ära siis. Sain klapikambri kaane maha ilusasti ja seal oligi näha kuidas kett polnud täiesti pinge all. Hakkasin seda maha kiskuma ning tegin poldi ja seibidega ühe tööriista millega pingutus maha saada. Sain maha ja keerasin poldid lahti ning proovisin kuidagi seda kätte saada sealt aga ei saanud, kuna kett jääb ette. Otse nina suunas välja ka ei anna tõmmata sest ma pean siis juba eemaldama ka ühe nukkvõlli hammasratastest ning ka selle taga oleva pleki.

Siit ka tekkisid mitu küsimust, kuidas oleks edasi kõige mõtekam minna ?
Auto on hetkel sellises seisus:

Ketipinguti:

Pilt

Kas ülemised hammasrihma märgid on õiged?

Pilt

Tundub, et alt on rihmaratas paigas

Pilt

Ma mõtlesin, et siis kui masin nii lahti kisutud juba on siis vast oleks õige ka hammasrihm ära vahetada. Lahti oskan võtta ja kokku vast ka panna aga ma tahan endas kindel olla muud midagi.

Oleks väga tänulik kui saaks veidi abi selles asjas.
Kalle.

Link:
Peida postituse lingid
Näita postituse linke

tseiso
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 24 Nov 2016, 17:14

Re: Passat B5.5 2.8 v6 mootor 4-vedu

Lugemata postitusPostitas tseiso » 07 Aug 2017, 18:52

Niisama ei saagi pingutit vahetada, pead mõlemad nukkvõllid eemaldama. Kui plaanid kasutada vana ketti siis kindlasti pead märgid peale tegema, uuel ketil on märgid peal, mis pead kokku ajama lihtsalt pärast. Aga jah alustama pead ikka hammasrihma eemaldamisest ja visco jne..

Link:
Peida postituse lingid
Näita postituse linke

volkswagenonkaauto
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 27 Veebr 2013, 14:30
Telefon: 56845563
Auto: Vw Golf Variant Gl 2.0 Aut.

Re: Passat B5.5 2.8 v6 mootor 4-vedu

Lugemata postitusPostitas volkswagenonkaauto » 07 Aug 2017, 19:24

Siis on natukene jama. Ehk kui mul on hammasrihm maas ja nukkvõllid mõlemad eemaldatud siis kuidas ma need kõik paika saan. Ma tean , et nukkvõllidel on sälgud peal ja need peavad olema ülemises asendis ning kui keti peale panen siis peab olema 16 lüli kahe nukkvõlli sälgu vahel. Aga kuidas ma ajan parema poole paika, kui mul väntvõll on õiges kohas ja vasaku poole (eestpoolt vaadates) nukad ka ?

Link:
Peida postituse lingid
Näita postituse linke

tseiso
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 24 Nov 2016, 17:14

Re: Passat B5.5 2.8 v6 mootor 4-vedu

Lugemata postitusPostitas tseiso » 08 Aug 2017, 16:16

Täpselt nii vahe peab 16 lüli olema. Heh kuidas ma piltlikult seletan Sulle. Nukad on ju ketiga ühendatud ja sellest johtuvalt kogu krempel liigub ju sünkroonis vastavalt hambumisele. Ehk siis täispöördel on ainult üks konkreetne positsioon mida me taga ajame ja see on kui mõlemad märgid lähevad kokku. Ehk siis vastus Su küsimusele, märgid märgid märgid. Paar asja mainiks veel uue keti puhul vist jooksis vasaku nuka märk veits nihkes mitte vertikaalselt alla, kui ise märgid vana ketti siis ajad oma märgi järgi kokku nii nagu teed selle. Kui nukad peal siis kindlasti tee test kas kõik toimib keera vändast mootorit kaks täispööret veendumaks, et klapid pähe ei käi. Et jumala eest kohe käivitama ei hakka. Ma soovitan ehk juutuubis on mingi video, kus saad visuaalselt näpuga järge ajada, sest see ikka päris suur töö. Vaata otsi uuri, edu ja jaksu!

Link:
Peida postituse lingid
Näita postituse linke

teet82
Huviline
Postitusi: 200
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Telefon: 51919778
Auto: VW Passat 4Motion 142Kw
Asukoht: Võrumaa

Re: Passat B5.5 2.8 v6 mootor 4-vedu

Lugemata postitusPostitas teet82 » 08 Aug 2017, 19:08

Kõrvalistuja poolel saab põhimõtteliselt ka nii ära vahetada, et ei võta hammasrihma maha, lased lihtsalt nukkvõllid lahti ja kergitad üles tagant otsast. Aga oht on ära rikkuda nukkvõlli simmer sellisel viisil, õige on rihm maha võtta. Nukkvõlli rihmarattal pole kiilu, kui ratta otsast tõmbad, siis tagasi panemiseks on vaja rakist. See on parajalt keeruline mootor selle koha pealt, eriti just see 16 lüli lugemine, sest reaalselt jääb asi nihkesse märkidest.
Kui kuskil lähedal asud, siis mul peaks olemas olema vajalikud rakised, võin laenata.

Link:
Peida postituse lingid
Näita postituse linke


Jaga seda sotsiaalvõrgustikus

     

Mine “Mootor”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole

Eesti VW Klubi foorum : Lahtiütlus