Sharan/Galaxy salongi soojendus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
unicman
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 30 Okt 2012, 17:46
Auto: VW Passat 1,8T 1998a.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas unicman » 08 Jaan 2015, 10:09

Tere!

Korduvalt läbileierdatud teema, kuid otsingud ammendavat vastust ei andnud. Mure siis 1,9d 66kw Galaxyga. Esimene salongiradikast sooja ei tulnud ja radikas lekkis. Sai suvel ära vahetatud. Nüüd sama lugu, et sooja ei tule. Tundub nagu ei jõuaks jahutusvedelik ringi käia, kuna 3000+ pööret ja siis hakkab alles sooja puhuma ka eest. Taga ahi toimib ja tänu sellele kannatab ka hetkel sõita. Kas on kellelgi häid mõtteid, milles võiks probleem olla? Veepump, õhk radikas?

Reigo

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas GTI » 08 Jaan 2015, 17:28

Kas sooj. radika vahetuse käigus ka sooja-külmaõhu klapi olukorda kontrolliti, kas sulgub tihedalt? Kas sel võib ka olla nn. porolooni-probleem (pole Sharaniga nii sina peal :) )?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

unicman
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 30 Okt 2012, 17:46
Auto: VW Passat 1,8T 1998a.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas unicman » 08 Jaan 2015, 18:59

Otseselt ei kontrollinud. Samas tundub, et klapp toimetab. Sooja ei tule kohapeal tühikäigul ja ka sõites, kui pöörded jäävad alla kolme tuhande. Kuigi näidiku järgi on mootori temperatuur ilusti üleval. Pika maa peale(ca 40km) hakkab midagi ikka tulema. Samas kui kohapeal 3000+ pööret panna, siis puhub ilusti sooja.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas GTI » 08 Jaan 2015, 19:41

unicman kirjutas:Otseselt ei kontrollinud. Samas tundub, et klapp toimetab. Sooja ei tule kohapeal tühikäigul ja ka sõites, kui pöörded jäävad alla kolme tuhande. Kuigi näidiku järgi on mootori temperatuur ilusti üleval. Pika maa peale(ca 40km) hakkab midagi ikka tulema. Samas kui kohapeal 3000+ pööret panna, siis puhub ilusti sooja.
Tsirkulatsioon miskipärast puudulik, veepumba toimel peab hakkama vedelik läbi radika ringlema. Osadel mootoritüüpidel on vahel veel el.-ne pump mis aitab vedelikku liigutada - sul pole seda vahel?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas 100avant » 08 Jaan 2015, 20:34

Kas pole teadaolevalt üldse eest sooja andnud või lõppes see ise mingi aeg?Kas seisusoojendiga variant või sõidusoojendi ainult? MK1 seisusoojendil on igatahes tulemüüri pool jahutusvedeliku liinis mingi klapiga kolmik, mille tuttava autol lukksepad valesti ühendada oskasid. Oli ka mingi sarnane probleem et esimene ei tahtnud sooja anda.
Viimati muutis 100avant, 08 Jaan 2015, 20:38, muudetud 1 kord kokku.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

unicman
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 30 Okt 2012, 17:46
Auto: VW Passat 1,8T 1998a.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas unicman » 09 Jaan 2015, 09:48

Seda lisatsirkulatsiooni pumpa ei ole. Uuematel pidi peal olema. Eelmine talv oli ka suht sama jahe, aga siis kahtlustasin radikat ja see sai nüüd suvel vahetatud. Rohkem talvesid ma pole selle autoga sõitnud. Autol on peal sõidusoojendi. Neid voolikuid ei ole ise näppinud, aga võimalik, et varem tõesti midagi segi aetud.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas GTI » 09 Jaan 2015, 13:33

Mis tootja salongi radikas peale läks? Mingite noname toodetega on alati probleemid võrreldes oem, hella vm. tuntud tootja omadega.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

unicman
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 30 Okt 2012, 17:46
Auto: VW Passat 1,8T 1998a.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas unicman » 09 Jaan 2015, 14:14

Ava Quality Cooling. Kõige vingem vast ei ole, aga kuuldavasti kõige odavam saast vist ka mitte, või mis?

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas tito » 09 Jaan 2015, 14:45

unicman kirjutas:Ava Quality Cooling. Kõige vingem vast ei ole, aga kuuldavasti kõige odavam saast vist ka mitte, või mis?
Pole kuulnudki :shock:
Ise kahtlustaks siiski lisapumpa, kui sul seda pole siis paneks ta algatuseks peale :)
Pulli pärast võid anda vin koodi, uurin kas see peaks olema või mitte :roll:
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

unicman
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 30 Okt 2012, 17:46
Auto: VW Passat 1,8T 1998a.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas unicman » 09 Jaan 2015, 14:54

Lisapump pidi aitama ainult siis, kui tuled sõidust ja jätad sooja mootoriga seisma. Siis pidi jahutama mootorit kiiremini. Ei ole kindel, et see nii on. VIN WF0GXXPSWGTB25162

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas tito » 09 Jaan 2015, 15:13

Huvitav et ei paku jah lisapumpa sellele isendile :roll:
Igatahes tasub vaadata üle see klapimajandus, et kõik liiguks ja võiks mõelda ka uuesti salongi soojusvaheti vahetusele. On olnud palju juhuseid, kus radikad ei funktsioneerigi nii nagu peaks mingil kombel!
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

unicman
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 30 Okt 2012, 17:46
Auto: VW Passat 1,8T 1998a.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas unicman » 09 Jaan 2015, 15:22

See viimane diagnoos kummitab mind ennastki, aga ei taha kuidagi alla kirjutada. Pole just kõige lõbusam töö :wink:

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas tito » 09 Jaan 2015, 15:41

Maadlesin Passati radikaga valides seda õiget ja maksin rohkem just selle nimel, et ei peaks roppu tööd 2x tegema :)
► Näita Spoilerit
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

unicman
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 30 Okt 2012, 17:46
Auto: VW Passat 1,8T 1998a.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas unicman » 09 Jaan 2015, 15:48

Ah, ega ta nii hull olegi, eks peab siis uuesti käsile võtma. Meenutusi siis ka eelmisest korrast:


Pilt

teet82
Huviline
Postitusi: 616
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas teet82 » 19 Okt 2017, 18:58

Siin teemas on mainitud seda klapiga kolmikut tulemüüri ääres, kas keegi on seda reaalselt vahetanud uue vastu ja kas on kasu olnud?
Nii palju sai ElsaWin-ist uuritud, et see on termostaat, mis hakkab avanema umbes 50 kraadi juures ja laseb jahutusvedeliku tagumisse soojendusse.
Autoks on 1.8T Sharan, sooja tuli tagumisest ahjust paremini kui esimesest, õigemini tuli ainult külma esimesest. Ringlus läheb plokikaanest ja turbost tsirkulatsioonipumpa ja sealt edasi jaguneb seal termostaadiga kolmikus kahe salongiradika vahel. On juba pandud uus salongiradikas ja tsirkulatsioonipump, klapid tundusid korras olevat armatuuri all. Lisaks sellele lülitab auto mingil põhjusel kliimakompressorit sisse, see vist jahutab ka salongiõhku maha. Prooviks sai tagumisse ahju minev toru kinni pandud ja nüüd tuleb ka sooja juba, aga päris õige nagu pole. Kas osta see termostaat sinna või pole see nii oluline? Mingeid mõtteid mida vaadata veel?

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Sharan/Galaxy salongi soojendus

Lugemata postitus Postitas 100avant » 03 Mär 2019, 18:27

Nüüd olen ise ka nö klubis oma Alhambraga, millel siis salongis jahutusvedeliku lõhna tunda.
Arvata on et tegu lekkiva salongisoojenduse radiaatoriga. Kas selle vahetuseks piisab armatuurlaua eemaldamisest või peaks kogu kliimaseadme kopsiku liikuma saama? Kliima tühjaks tõmbama?

Teine küsimus.
Mis tootjat siis radiaatorit otsides vältida/valida?

Kolmas küsimus.
Kas oleks mõtet need esimese ja tagumise soojenduse radiaatorid jadasse panna? Ehk siis ringvool lahendada nii- mootor- tagumine soojendus- ahi- esimene soojendus- mootor? Ahi standardse 3kw asemel 5,5Kw. Tööbussil(mis küll vähe suurem masin) just nii on ja toimib, ehk siis kohe peale ahju käivitumist hakkab sooja tuppa tulema...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Vasta

Mine “Mootor”