Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Haava
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 20 Jaan 2015, 20:06
Auto: Sharan TSI 2.0, 162 kW, 2017
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Haava » 13 Veebr 2015, 08:32

rako kirjutas:Kas sa oled kindel, et silindrid on katki?
Seega vahetatakse välja terve plokk? Või tegemist siiski vigaste kolbidega?
Jah, tegemist oli ikka vigaste kolbidega. Kaks tükki vahetati välja.

Haava
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 20 Jaan 2015, 20:06
Auto: Sharan TSI 2.0, 162 kW, 2017
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Haava » 13 Veebr 2015, 08:33

tito kirjutas:Sportlikust huvist palju auto läbisõit on? Pakun 100-150 tuhat :roll:
Läbisõit on 104000 kopikatega.

Haava
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 20 Jaan 2015, 20:06
Auto: Sharan TSI 2.0, 162 kW, 2017
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Haava » 13 Veebr 2015, 08:40

Veel update - paar päeva pärast auto remondist kätte saamist, hakkasid jälle mootori tuli ja epc tuli põlema ning auto käitus samamoodi, hakkas vibreerima, polnud nagu jõudu. Viisin auto töökotta tagasi. Kus siis öeldi, et üks küünal ei andnud sädet, mille peale kõik küünlad välja vahedati. Nüüd kolm päeva sõitnud, hetkel on ok. Loodetavasti ka jääb nüüd pikaks ajaks korda :) Aga just väga odav see "lõbu" polnud. Ei tea küll palju nö. uus/kasutatud mootor maksaks, aga see parandus oli kah suht soolane.

anonymous2
Klubiline
Postitusi: 821
Liitunud: 28 Okt 2013, 08:09
Auto: Vw Passat Alltrack 4Motion 2014
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Tänanud: 114 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas anonymous2 » 13 Veebr 2015, 10:23

Haava kirjutas:Veel update - paar päeva pärast auto remondist kätte saamist, hakkasid jälle mootori tuli ja epc tuli põlema ning auto käitus samamoodi, hakkas vibreerima, polnud nagu jõudu. Viisin auto töökotta tagasi. Kus siis öeldi, et üks küünal ei andnud sädet, mille peale kõik küünlad välja vahedati. Nüüd kolm päeva sõitnud, hetkel on ok. Loodetavasti ka jääb nüüd pikaks ajaks korda :) Aga just väga odav see "lõbu" polnud. Ei tea küll palju nö. uus/kasutatud mootor maksaks, aga see parandus oli kah suht soolane.
palju see siis maksma läks sul? kui see just saladus ei ole.
"When I die, bury me face down so the world can kiss my ass."

Haava
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 20 Jaan 2015, 20:06
Auto: Sharan TSI 2.0, 162 kW, 2017
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Haava » 13 Veebr 2015, 10:27

anonymous2 kirjutas:
Haava kirjutas:Veel update - paar päeva pärast auto remondist kätte saamist, hakkasid jälle mootori tuli ja epc tuli põlema ning auto käitus samamoodi, hakkas vibreerima, polnud nagu jõudu. Viisin auto töökotta tagasi. Kus siis öeldi, et üks küünal ei andnud sädet, mille peale kõik küünlad välja vahedati. Nüüd kolm päeva sõitnud, hetkel on ok. Loodetavasti ka jääb nüüd pikaks ajaks korda :) Aga just väga odav see "lõbu" polnud. Ei tea küll palju nö. uus/kasutatud mootor maksaks, aga see parandus oli kah suht soolane.
palju see siis maksma läks sul? kui see just saladus ei ole.
Koos küünalde vahetusega sai kokku kaks tuhat eurot. :shock:

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5174
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 232 korda
Tänatud: 273 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas tito » 13 Veebr 2015, 11:21

Haava kirjutas:Ei tea küll palju nö. uus/kasutatud mootor maksaks, aga see parandus oli kah suht soolane.
Uus mootor on ca 7-8 k
03C 100 039 H
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

Asko
Huviline
Postitusi: 1313
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Asko » 15 Veebr 2015, 18:57

julm mis hinda küsitakse ikka :S Kui kellegil sama häda siis saan aidata ja leiame odavama lahenduse :)
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

Asko
Huviline
Postitusi: 1313
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Asko » 15 Veebr 2015, 18:57

Haava kirjutas:
anonymous2 kirjutas:
Haava kirjutas:Veel update - paar päeva pärast auto remondist kätte saamist, hakkasid jälle mootori tuli ja epc tuli põlema ning auto käitus samamoodi, hakkas vibreerima, polnud nagu jõudu. Viisin auto töökotta tagasi. Kus siis öeldi, et üks küünal ei andnud sädet, mille peale kõik küünlad välja vahedati. Nüüd kolm päeva sõitnud, hetkel on ok. Loodetavasti ka jääb nüüd pikaks ajaks korda :) Aga just väga odav see "lõbu" polnud. Ei tea küll palju nö. uus/kasutatud mootor maksaks, aga see parandus oli kah suht soolane.
palju see siis maksma läks sul? kui see just saladus ei ole.
Koos küünalde vahetusega sai kokku kaks tuhat eurot. :shock:
julm mis hinda küsitakse ikka :S Kui kellegil sama häda siis saan aidata ja leiame odavama lahenduse :)
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

Maxpower
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 26 Sept 2012, 08:54
Auto: Traxxas Maxx / BMW X5 G05 M-sport
Asukoht: EU
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Maxpower » 16 Veebr 2015, 09:18

siLc kirjutas:
andres635 kirjutas:Aga 2012 B7 1.8 118kw Passatil on kett või rihm?Kas seda mootorit tasub ka karta?
Kett on. Kui ei vea, võib see keskmisest suuremal määral õli sööma hakata. Lahenduseks uued kolvid ja muu juurdekuuluv.
sry, teema risustamise eest aga kui juba küsimiseks läks siis 2,0 155kw...kuidas see kestab ja mis hädasid võib oodata? nii palju kui ise olen vaadanud netist, siis audide peal tundub ka õli hakkavat sööma. Aga kas keegi teab on see seotud mingite kornkreetste aastate masinatega, et hiljem võib-olla juba korda tehtud tehase poolt :roll:

Asko
Huviline
Postitusi: 1313
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Asko » 16 Veebr 2015, 15:47

söövad nad kõik õli :) paned uue jooksu kolbe sisse ja on jälle hea :)
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

Maxpower
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 26 Sept 2012, 08:54
Auto: Traxxas Maxx / BMW X5 G05 M-sport
Asukoht: EU
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Maxpower » 16 Veebr 2015, 16:47

see ei olnud muidugi päris see vastus mida ootasin 8)
aga alates mis kulust juba läheb jamaks? sellesmõttes et mingi 2013a autol näiteks garantiid ka veel, selle kannataks ju lasta tehasel korda teha? samas kuidas selgeks teha et kulu liiga suur :roll:

GTI
Moderaator
Postitusi: 7838
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas GTI » 16 Veebr 2015, 18:12

Maxpower kirjutas:see ei olnud muidugi päris see vastus mida ootasin 8)
aga alates mis kulust juba läheb jamaks? sellesmõttes et mingi 2013a autol näiteks garantiid ka veel, selle kannataks ju lasta tehasel korda teha? samas kuidas selgeks teha et kulu liiga suur :roll:
Õlikulu on enamustel autodel garantiiaja jooksul normi piires, peale garantiiaja lõppu kipub ta liiga suureks minema :thumbup: - pm-selt nii mulle üle leti öeldi ühe teise margi puhul õlikulu ja garantiiremondi kohapealt. Sel oli veel kasutajajuhendis tehasepoolne lubatud õlikulu 12,5l/15000 km peale. :clap: Õlikulu määramiseks on küll mingi metoodika, missugune ta vag autodel on vast valgustab keegi kes asjadega rohkem kursis.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Asko
Huviline
Postitusi: 1313
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Asko » 16 Veebr 2015, 18:34

Tehakse õlikulu test ehk siis pannakse autosse kaalutud kogus õli ja siis auto sõidab 1000km ja tuleb tagasi siis laseme õli välja ja vaatame palju on õli kulutanud ja siis otsustatakse kas vahetatake kolvid või ei aga pm on lubatud 5000km peale 1l õli kuluda. Se siis kehtib ühe vag gruppi auto kohta! Aga kui õli ei ole kulunud siis peab klient ise selle kinni maksma! Pm se kulu on tekkinud 50 000km pealt alates.
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

Maxpower
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 26 Sept 2012, 08:54
Auto: Traxxas Maxx / BMW X5 G05 M-sport
Asukoht: EU
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Maxpower » 17 Veebr 2015, 10:12

kas tõesti juba al 50tuh km võib jamaks minna? ise mõtlesin et mingi 100tuh km on ikka nagu OK...ingel [VW Bot: "Keel korda!"] nii ei julge üldse neid bensukaid osta. Kui aus olla siis võtaks hea meelega selle 2,0 TSI enne kui 2,0TDI kuna rohkem sõitu linnas ja ole tegelt diislit vaja, aga osta niigi mingi 25K auto ja siis veel kohe varsti remoma hakata on ka ikka väga nõme :thumbdown:

Asko, ei taha küll pahatahtlik olla aga siis oleks juba pmst mõistlik selle 1000km jooksul ise veidike õli välja lasta et vahetus ikka kindel oleks :wink:

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7863
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas R36 » 17 Veebr 2015, 10:51

Pitser läheb peale, kui ise lasta on kihe need rikutud.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

GTI
Moderaator
Postitusi: 7838
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas GTI » 17 Veebr 2015, 12:00

golfi_vend kirjutas:Pitser läheb peale, kui ise lasta on kihe need rikutud.
Pitser läheb peale siis millele - alt õlipunnile, õlifiltrile, karteri poltidele, kõikide õlitorudele-lõdvikutele, nende klambritele, õlimõõte vardale, õlianduritele jne.? Seal ju võimalusi palju kuidas nivood alla saada, mida kaasaegsem auto seda rohkem variante.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Maxpower
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 26 Sept 2012, 08:54
Auto: Traxxas Maxx / BMW X5 G05 M-sport
Asukoht: EU
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Maxpower » 19 Veebr 2015, 09:02

jäi ikka kripeldama see mootori teema.
Targemad andke nõu, kui on valida 1,8 / 2,0 TSI või 2,0TDI...siis kumba eelistate? auto hinda, hoolduskulusid ja kütusekulu mitte arvestada. Lihtsalt huvitab kumb oleks töökindlam ja murevabam :?:
Autod aastast 2012-2013a. LS ikka alla 100tuh km.
Ja kas see jutt vastab ka tõele et 1,8TSI otsas olev 7-ne DSG on nõrgem kui 2,0 mootorite 6-ne DSG?

corbe
Huviline
Postitusi: 1203
Liitunud: 16 Juul 2005, 00:38
Auto: A5
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas corbe » 19 Veebr 2015, 09:49

Maxpower kirjutas:jäi ikka kripeldama see mootori teema.
Targemad andke nõu, kui on valida 1,8 / 2,0 TSI või 2,0TDI...siis kumba eelistate? auto hinda, hoolduskulusid ja kütusekulu mitte arvestada. Lihtsalt huvitab kumb oleks töökindlam ja murevabam :?:
Autod aastast 2012-2013a. LS ikka alla 100tuh km.
Ja kas see jutt vastab ka tõele et 1,8TSI otsas olev 7-ne DSG on nõrgem kui 2,0 mootorite 6-ne DSG?
Oleneb kui palju sa päevas sõidad ja mis otsad seal on. Kui enamus on linnasõitu a la 10 km tööle ja 10 km koju, siis tänases päevas ma eelistaks ise juba 2.0 TSI. Sellsisel juhul on lootust, et see ka soojaks läheb ja saad talvel sooja autoga sõita.

Maxpower
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 26 Sept 2012, 08:54
Auto: Traxxas Maxx / BMW X5 G05 M-sport
Asukoht: EU
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Maxpower » 19 Veebr 2015, 10:01

tööpäevadel tuleb kuskil 30-50km...soojaga ei ole probleemi, kuna auto seisab maja all soojas garaažis. Küsiks siis niipidi, millist mootorit peab tõenäoliselt kõige vähem remontima? Hoolduseid ei ole mõtet arvesse võtta ega ka jooksvaid kulusid kütusele või liisingule, lihtsalt huvitab millise mootoriga oleks kõige murevabam :roll:

GTI
Moderaator
Postitusi: 7838
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas GTI » 19 Veebr 2015, 10:11

Maxpower kirjutas:soojaga ei ole probleemi, kuna auto seisab maja all soojas garaažis.
Märkusena et kahjuks on see kõige korrosioonialtim viis hoida igapäevakasutuses olevat aastaringselt kasutatavat sõidukit.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Maxpower
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 26 Sept 2012, 08:54
Auto: Traxxas Maxx / BMW X5 G05 M-sport
Asukoht: EU
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Maxpower » 19 Veebr 2015, 11:06

GTI kirjutas:
Maxpower kirjutas:soojaga ei ole probleemi, kuna auto seisab maja all soojas garaažis.
Märkusena et kahjuks on see kõige korrosioonialtim viis hoida igapäevakasutuses olevat aastaringselt kasutatavat sõidukit.
ei oskagi öelda, olen seda ise ka kuulnud aga nii juba mingi 5a autosid pidanud ja midagi juhtunud ple. Samas kui osta mingi paar aastat vana auto, siis sellel keregarantiid ka veel pikalt.

Ootaks ikka rohkem infot mootori teemal :?:

Asko
Huviline
Postitusi: 1313
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Asko » 19 Veebr 2015, 12:21

2.0TSI igatahes kuna on 6DSG mis kestab ka! 7DSG on täis jama asi sest küll lähevad sidurid läbi ja siis mehatronik jne jne koguaeg mingi jama sellega. Ise oman 2.0TSI 6DSG otsas ja olen väga rahul ja mul ls.56000 hetkel ja õli panen umbes 5000km 0.5-1l ja kõik oleneb sõidust ka ikka ehk siis mul auto chipitud ja olen raske jalaga ka.
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

Haava
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 20 Jaan 2015, 20:06
Auto: Sharan TSI 2.0, 162 kW, 2017
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Haava » 02 Nov 2015, 14:21

Jätkuvad mured mu Passatiga. :problem:
Kahjuks mure jälle sama, mis jaanuaris. Auto hakkas käituma sarnaselt, et vibreeris kõvasti ja fooritagant ei saanud kuidagi liikuma. Kuni lõpuks paar nädalat hiljem lõi mootoritule põlema. Eelmisele mootori remodile anti garantiid 6 kuud, siis see sai juulis läbi. Tookord oli kahes silindris rõhk vale ja lahti võtmisel selgus, et 2. ja 3. kolbil rõngad olid puru, siis nüüd on jälle 3. silindris rõhk vale ja selgus lahtivõtmisel, et kolvil tükk väljas ning kolb lausa peaaegu pooleks. Mehaanikud laiutavad käsi ja ei oska ühtegi seletust anda, kuidas selline asi juhtuda võis. Siis ma ikkagi ei saa aru, et mis mõttes pole selgitust. :wtf: Kas nüüd hakkan iga 8 kuu tagant kolbe vahetama ja kõike sinnajuurde kuuluvat. Üldse see on täitsa õnnetu masin, sest augustis vahetasin veel ka 7-DSG käigukasti ära. :evil:
Kui mootor saab korda siis tahaks auto maha müüa. Aga ei taha, et ostja pärast mu juurde poole aasta pärast tagasi tuleb kuna mootor vms. auto osadest hakkas lagunema... Ma olen VW nii pettunud, siiani ikka olin väga heal arvamusel :thumbdown:

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Tannu19 » 02 Nov 2015, 15:01

Lihtsalt väga õnnetu juhus sul :|
Lisaks on seda pikalt ette näha, et nii väiksest mootorist nii suure võimsuse väljapigistamine midagi head ei too. Mõtled küll, et ostad väikse, "ökonoomse" ja efektiivse mootori ning hoiad raha kokku :thumbup: Tulemus käes.

Kasutaja avatar
Siim
Huviline
Postitusi: 2487
Liitunud: 11 Juul 2009, 11:00
Auto: A6 C7 BiTDI, b6 TDI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Mootoririke? Passat b7, 1.4, 118kW, 2011, automaat

Lugemata postitus Postitas Siim » 02 Nov 2015, 18:28

Sp vw pidigi peaaegu pankrotti minema 90nendatel, et autod ei lagunenud. Eks seal se point peitubki, et 1.4 mootorist on 118kw välja võlutud ja tõenäoliselt on need kolvid ka nii pasast materialist, et ei kesta.

Vasta

Mine “Mootor”