Jetta MK2 1.3 mootori tühikäigu probleem
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
- Huviline
- Postitusi: 7
- Liitunud: 07 Nov 2015, 18:05
- Auto: Jetta MK2 1987
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Jetta MK2 1.3 mootori tühikäigu probleem
1987. aasta 1.3 mootoriga Jettal tüütu probleem:
Külmalt käivitub võrdlemisi hästi, pöörded kõiguvad ja on väga madalad kuni mootor soojeneb, kuid siis töötab ~10-15 minutit probleemideta ja stabiilselt.
Pärast umbes 15 minutit sõitmist hakkab aga vabakäik jamama - pöörded langevad väljasuremise piirini ja tihtipeale surebki foori taga välja. Praegu lahendab probleemi jala kergelt gaasipedaalile toetamine, kuid asi kipub juba tüütuks minema.
Olen püüdnud internetist lahendust leida ja probleem tõotab peituda kas karburaatoris, vaakumilekkes või mõnes anduris.
Peal on originaal karburaator, kiire googeldamine näitab, et Pierburg 2E3 mudel. Sain auto soodsalt ja väga palju raha ei taha selle sisse matta, kuid tean, et endal pole aega ega oskust vea tuvastamisega tegelemiseks.
Siit ka küsimus - on keegi sarnase probleemiga kokku puutunud ja oskab ehk mingi lahenduse välja pakkuda? Kui ei, siis kas Tartus leidub kedagi, kes oleks valmis (mõistliku) tasu eest asjale pilku peale viskama?
Tänud!
Külmalt käivitub võrdlemisi hästi, pöörded kõiguvad ja on väga madalad kuni mootor soojeneb, kuid siis töötab ~10-15 minutit probleemideta ja stabiilselt.
Pärast umbes 15 minutit sõitmist hakkab aga vabakäik jamama - pöörded langevad väljasuremise piirini ja tihtipeale surebki foori taga välja. Praegu lahendab probleemi jala kergelt gaasipedaalile toetamine, kuid asi kipub juba tüütuks minema.
Olen püüdnud internetist lahendust leida ja probleem tõotab peituda kas karburaatoris, vaakumilekkes või mõnes anduris.
Peal on originaal karburaator, kiire googeldamine näitab, et Pierburg 2E3 mudel. Sain auto soodsalt ja väga palju raha ei taha selle sisse matta, kuid tean, et endal pole aega ega oskust vea tuvastamisega tegelemiseks.
Siit ka küsimus - on keegi sarnase probleemiga kokku puutunud ja oskab ehk mingi lahenduse välja pakkuda? Kui ei, siis kas Tartus leidub kedagi, kes oleks valmis (mõistliku) tasu eest asjale pilku peale viskama?
Tänud!
Viimati muutis mihkels, 04 Dets 2015, 16:09, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 1300
- Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
- Telefon: 56682276
- Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jetta MK2 1.3 vabakäigu probleem
Kui seal Pierburg 2e3 peal, ei ole seal reeglina mingit lambda andurit.
Variant 1 - leia keegi, kes karpadest(soovitavalt Pierburgidest) jagab.
Variant 2 - tõmba netist asjalik 2E3 manuaal ja püüa süveneda teemasse.
Esimese hooga püüaks sooja mootoriga tühikäiku pisut juurde keerata probleemi kirjelduse järgi. Enne seda tasuks kõik vaakumvoolikud kriitlise pilguga üle vaadata, vajadusel uuendada. Vana karpa hääldepanek teinekord kõige lihtsam ülessanne ei ole...
Üks manuaal näiteks siin- http://vwa1.dadoghouse.com/wp-content/u ... rg_2E3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Variant 1 - leia keegi, kes karpadest(soovitavalt Pierburgidest) jagab.
Variant 2 - tõmba netist asjalik 2E3 manuaal ja püüa süveneda teemasse.
Esimese hooga püüaks sooja mootoriga tühikäiku pisut juurde keerata probleemi kirjelduse järgi. Enne seda tasuks kõik vaakumvoolikud kriitlise pilguga üle vaadata, vajadusel uuendada. Vana karpa hääldepanek teinekord kõige lihtsam ülessanne ei ole...
Üks manuaal näiteks siin- http://vwa1.dadoghouse.com/wp-content/u ... rg_2E3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...
-
- Huviline
- Postitusi: 2570
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 31 korda
Re: Jetta MK2 1.3 vabakäigu probleem
Teema pealkiri võiks siiski olla näiteks. MK2. Probleem 1,3 mootori tühikäiguga. Vabakäigu probleem on siiski probleemiks uuematel diislitel ja nende küljes olevatel generaatoritel. Samas ütlen,et kui mootor töötab,põrr,põrr ongi tühikäik mootorile. Vabakäik on ka käigukastil.
-
- Huviline
- Postitusi: 7
- Liitunud: 07 Nov 2015, 18:05
- Auto: Jetta MK2 1987
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Jetta MK2 1.3 mootori tühikäigu probleem
Muutsin pealkirja informatiivsemaks.
Temperatuuri langedes käib mootor ka külmalt päris halvast ja on väljasuremise äärel. Katsun homme veidi autoga tegeleda ja alustuseks küünlad ära vahetada. Kahju see ju teha ei saa.
Vaatan ka vaakumvoolikud üle ja katsun karburaatori puhastusvahendiga üle käia.
Temperatuuri langedes käib mootor ka külmalt päris halvast ja on väljasuremise äärel. Katsun homme veidi autoga tegeleda ja alustuseks küünlad ära vahetada. Kahju see ju teha ei saa.
Vaatan ka vaakumvoolikud üle ja katsun karburaatori puhastusvahendiga üle käia.
Viimati muutis mihkels, 04 Dets 2015, 16:12, muudetud 1 kord kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 2570
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
- Asukoht: harjumaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 31 korda
Re: Jetta MK2 1.3 mootori tühikäigu probleem
Küünalde vahetuses jälgi nende ,,tahma,, sisaldust. Kas on erinevusi. Jutu mõte. Kas on probleem süüte ahelas ,või siiski karburaatoris,mono pritsungis.
-
- Tunnustatud
- Postitusi: 627
- Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
- Telefon: 53644681
- Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Jetta MK2 1.3 mootori tühikäigu probleem
Tehniline ekspert DR.Tõnis avastas ,et 1,3 volkari mootoril on monopritse.Respectt6nis3 kirjutas:Küünalde vahetuses jälgi nende ,,tahma,, sisaldust. Kas on erinevusi. Jutu mõte. Kas on probleem süüte ahelas ,või siiski karburaatoris,mono pritsungis.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681
-
- Huviline
- Postitusi: 7
- Liitunud: 07 Nov 2015, 18:05
- Auto: Jetta MK2 1987
- Asukoht:
- Tänanud: 0
- Tänatud: 0
Re: Jetta MK2 1.3 mootori tühikäigu probleem
Küünlad said vahetatud ja auto käivitub küll veidi paremini, kuid probleemid jätkuvad.
Pöörded enam niiväga üles-alla ei mängi, kuid sooja mootoriga sureb auto aeglustades laksti välja: armatuuril läheb punane akutuluke põlema ja kõik täpselt nii, nagu oleks süüde välja keeratud. Võtmega korra süüde välja-sisse ja sõit jätkub kuni järgmise foori, kurvi või ringteeni.
Külma mootoriga probleemi ei ole, ilmneb just pärast 10-15 minutit sõitmist ja sooja saavutamist. Puhastasin karburaatori ja uurisin vaakumjuhtmeid, kuid midagi kahtlast silma ei paistnud.
Vanad küünlad olid süsimustad, mis tähendab et segu on täiesti paigast ära. Püüan seda homme veidi näppida ja kütusefiltri ära vahetada, kuid pärast seda ei oska enam midagi teha.
Oskab keegi foorumlastest mõnda Tartu tegijat soovitada, kes end vana Pierburgi tujudest läbi hammustaks ja probleemile lahenduse leiaks?
Pöörded enam niiväga üles-alla ei mängi, kuid sooja mootoriga sureb auto aeglustades laksti välja: armatuuril läheb punane akutuluke põlema ja kõik täpselt nii, nagu oleks süüde välja keeratud. Võtmega korra süüde välja-sisse ja sõit jätkub kuni järgmise foori, kurvi või ringteeni.
Külma mootoriga probleemi ei ole, ilmneb just pärast 10-15 minutit sõitmist ja sooja saavutamist. Puhastasin karburaatori ja uurisin vaakumjuhtmeid, kuid midagi kahtlast silma ei paistnud.
Vanad küünlad olid süsimustad, mis tähendab et segu on täiesti paigast ära. Püüan seda homme veidi näppida ja kütusefiltri ära vahetada, kuid pärast seda ei oska enam midagi teha.
Oskab keegi foorumlastest mõnda Tartu tegijat soovitada, kes end vana Pierburgi tujudest läbi hammustaks ja probleemile lahenduse leiaks?
Viimati muutis mihkels, 20 Dets 2015, 22:35, muudetud 2 korda kokku.
- boatses
- Huviline
- Postitusi: 146
- Liitunud: 19 Nov 2012, 18:21
- Telefon: 53811512
- Auto: AUDI 4000S, 80Q,100, Ford Taunus 17M Super
- Asukoht: Järvamaa/Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 3 korda
Re: Jetta MK2 1.3 mootori tühikäigu probleem
Näiteks gaasitrossi reguleerimata, manualist vaata milline klapp/vedru peaks ära hoidma et mootor aeglustades välja ei sureks. Piisab kui mingi vedru on väsinud või klapp jääb kinni ja annab kütet peale.mihkels kirjutas: sooja mootoriga sureb auto aeglustades laksti välja
Kaheksakümnendatel lõpetati autode tootmine...