Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 06 Juun 2016, 10:14

Tere!

Otsisin foorumist ja leidsin sarnaseid probleeme, aga mitte täpselt sama asja.

Mure siis järgmine:

Peale plokikaane vahetust ei taha enam 1,8 66kw mootor normaalselt käia. käivitub ilusti hetkega, aga segu on ulme rikas. Nagu nii rikas, et auto ei ole sõidetav. Tühikäigul kas käib 400rpm või sureb kohe välja, veerandgaasiga ainult pudistab... Täiesti suva kas mootor on külm või soe, lambda [VW Bot: "Keel korda!"] välistatud.

*Pritse ja sisselaske kollektori vaheline flants vahetatud
*Sisse- ja väljalaskekollektorite thendid vahetatud
*Vaakum OK

Kuna tegu on igapäevaliikuriga, siis asjaga üpris kiire ka...

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas GTI » 06 Juun 2016, 10:59

Kas tegu monopritse või meh.hargpritsega mootoriga?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 06 Juun 2016, 13:11

Tegu on monopritsemootoriga.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas GTI » 06 Juun 2016, 15:39

Alusta temp. anduri kontrollist mis peaks istuma jahutusflantsis.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 06 Juun 2016, 17:08

Hammasrihma märgid ikka ilusti paigas?

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 07 Juun 2016, 09:43

hammasrihm on märkis, süüde stroboga paikas.

Tal on 3 temp andurit, nagu aru saan, siis üks ajule, üks kellaplokile ja üks ventikale. Mis värvi neist ajule? Sinine?

Kasutaja avatar
Ristotu
EVWK juhatus
Postitusi: 643
Liitunud: 28 Sept 2009, 08:19
Telefon: 58151062
Auto: VW Jetta G2, Audi Coupe typ85, Peugeot 406, VW G4, audi 100 avant, Lupo, Škoda Superb 2 FL
Asukoht: Kose vald
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Ristotu » 07 Juun 2016, 10:09

Aljoosa kirjutas:hammasrihm on märkis, süüde stroboga paikas.

Tal on 3 temp andurit, nagu aru saan, siis üks ajule, üks kellaplokile ja üks ventikale. Mis värvi neist ajule? Sinine?
sinine annab jah ajule infot.
Lugupidamisega
Risto

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 12 Juun 2016, 22:05

Temp andur vahetatud, monopritset sai ka teist proovitud, ikka sama jama majas. Ainus jäänud variant on ilmselt aju niiet kellel on pakkuda? Võiks kirja ps saata.

Pilt

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas 100avant » 13 Juun 2016, 23:39

Isiklikest kogemustest pakun- enne aju otsingu alustamist vaata/mõõda üle tempi anduri ja aju vaheline juhtmestik.
Endal olnud juhtum, kus samuti peale plokikaane maas käimist segu rikkaks muutus. Kuumast ja vanadusest jäigaks ja rabedaks muutunud tempi anduri juhe oli murdunud sellest kohast kus see rüüzi sisse kaob. Koos hoidis juhet ainult rüüz.
Teine pakkumine- mootori juhtmestiku massipunkt mis ilmselt kuskil klapikambrikaane poldi alla kinnitub. Uuematel läheb geneka kanti ploki külge. Enda Jetta doonormootori pundis oli massijuhe seest mäda. Ladus hunnikus veakoode, käis, ei käinud jne...
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 14 Juun 2016, 18:02

Proovisin aju vahetuse ära. proovisin anda massi kerest otse sinna kambrikaanest massi võtvatele juhetele - 0 edu. Temp andur on ise vahetatud, jäänud ongi ainult juhtmestik. Eks katsun juhtmed üle vaadata.

EDIT:
Ei tundunud, et juhtmetega midagi valesti oleks.
Mõõtsin testeriga ära, pinge tuleb peale temp anduri pistikule.
Proovisin vedada ajule lisamassi ja ka neile massidele, mis kambrikaane nurgale tulevad, proovisin anda lisamassi, tulemus 0.

Mõtted ausalt otsas. Ei oska kohe kuskilt alustada ka enam. Äkki on kellelgi mõni hea idee?
Viimati muutis Aljoosa, 14 Juun 2016, 19:57, muudetud 1 kord kokku.

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Priidik333 » 14 Juun 2016, 22:52

Kas gaasi andes hakkab välja surema? Või lubab gaasi andes pöördesse minna?
Kui esimene variant siis Kat umbes.Kui katalüsaator puudub siis juba natuke kõvem pähkel :)
Viimati muutis Priidik333, 14 Juun 2016, 22:55, muudetud 1 kord kokku.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 14 Juun 2016, 23:07

Gaasi anda läheb ilusti pöörde. Lihtsalt must väljas ja julm rikas segu ja veerandgaasiga puterdab, tühikäigul ei jaksa üldse käia.

Üks mõte juba tekkis, räägin siis ka lähemalt...
Avastasin, et lambda [VW Bot: "Keel korda!"] juhe on mingist punktist kaheks jagatud (keegi eelnev omanik on mingit aretust teinud), üks ots läheb andurile, teine kambrikaane külge massi (Mainin ära, et ilma soojenduseta 1 juhtmega lambda [VW Bot: "Keel korda!"]). Esialgu ei pööranud sellele tähelepanu, sest lambda [VW Bot: "Keel korda!"] ju peaks ideejärgi tööle hakkama alles sooja mootoriga millalgi. Autodata jagas tarkust, et pinge peaks pulseeruma 0,1-1v vahel. Kui ta aga massitud on, siis see tõmbab ju pinge maha ja siis peaks ta ütlema ajule et segu on lahja keera peale... Huvitav mida sellega on üritatud saavutada? Äkki oli mul eelmine pritsepea defektne ja seda üritati kompenseerida, nüüd aga peale pritsepea vahetust ja siis peale plokikaane vahetust hakkasid need hädad pihta. Eks ma homme katsetan seda sealt massist eemaldada, et kas midagi on ka muutumas.
Ehk aga oskate mulle jah öelda, et mida võiks olla üritatud saavutada sellise lahendiga.
Viimati muutis Aljoosa, 14 Juun 2016, 23:12, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas GTI » 15 Juun 2016, 07:46

Kui 1-juhtmeline lambda signaalijuhe on ühendatud massi siis ei saagi see ju töötada. Või läheb massi juhtme varjestus (on mõnel ka selline juhe)?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 15 Juun 2016, 09:02

Proovisin seda massist lahti tõmmata. Ei aidanud. Kas yhejuhtmelise lambda [VW Bot: "Keel korda!"] anduri enda rike kylmast peast mõjutab? Ei tohiks ju?
Viimati muutis Aljoosa, 15 Juun 2016, 09:02, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas GTI » 15 Juun 2016, 11:27

Kas sel veakoode kuidagi saab lugeda?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 15 Juun 2016, 12:01

Minuteada monokatega küll selliseid trikke teha ei saa, võin küll eksida. Ma tõin igatahes uue lambda [VW Bot: "Keel korda!"] anduri mis ühtlasi on ka ilmselt viimane loogiline õlekõrs. Eks proovin selle ära ja annan teada...

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 15 Juun 2016, 13:39

Lamdaga korras. Nüüd ei lähe ta millegipärast enam üldse käima! Närvid on viimase juuksekarva otsas. Nii lihtne mootor nagu 1.8 monokas võib sellist peavalu tekitada, ennekuulmatu. Polnud kahte inimest ka, et sädet kontrollida. Ei tea enam tõesti mida ette võtta. Nädalavahetusel oleks juba autot vaja..

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas 100avant » 15 Juun 2016, 21:47

Kas käigukangi katte all kahte kahest (diagnostika)pistikut pole?
91-se aasta 1,8 66KW monokal olen neid seal kohanud.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 15 Juun 2016, 22:55

Ei ole kursis enam vist pole vajadust ka.
Asjad hakkavad vaikselt lahenema. Käivitusprobleem oli sellepärast, et jagaja otsustas koostöö lõpetada (ilmselt halliandur).
Veel selle lambda [VW Bot: "Keel korda!"] kohapealt, et ilmselt oligi varjestus veetud tal sinna, küll aga saab ka ilma selleta. Homme panen uue lambda [VW Bot: "Keel korda!"] külge, endal polnud käepärast anduri võtit ja homme koolis loodetavasti saan vahetatud.
Selgines ka iseasi, et mootor oli märkis, aga tiir vale. Peale tiiru peale tegemist ja uuesti rihma peale panemist hakkas ta juba tühikäiku hoidma, aga kuna lambda [VW Bot: "Keel korda!"] on lukustunud ühe väärtuse peale, siis ikkagi nats mustab.

Ehk siis mingit arengut juba on, peale lambda [VW Bot: "Keel korda!"] vahetust saab teada, kas probleem laheneb lõplikult.

Väheke offtopicut ka:
Nimelt suutsin oma madaldusega summuti kuskilt tagumise sektsiooni ühendusest nats lahti sõita ja mulle tundub, et nagu kõrgematel pööretel käiks lahtisemalt? On see loogiline? Tegu on täispikkuses originaal väljalaskega, võib-olla on ta läbimõõdult nii väike, et hakkab u 3500rpm juures õhuvoolu piirama?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas GTI » 16 Juun 2016, 07:25

Aljoosa kirjutas: Nimelt suutsin oma madaldusega summuti kuskilt tagumise sektsiooni ühendusest nats lahti sõita ja mulle tundub, et nagu kõrgematel pööretel käiks lahtisemalt? On see loogiline? Tegu on täispikkuses originaal väljalaskega, võib-olla on ta läbimõõdult nii väike, et hakkab u 3500rpm juures õhuvoolu piirama?
Igasugune leke summutist kajastub kohe ka häälte muutuses - kas läriseb rohkem?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 16 Juun 2016, 22:13

Aljossa . Mootor oli märkis,kuid tiir vale. Said korda,kuid küsin kohe moderaatori G T I .käest foorumi kaudu ,miks lased lollitada teemasse ? Kas ei näe tegelikku probleemi tehniliselt . Kes küsivad ,kellel tõesti on tahtmist abi küsida. Mina ei saa vastata tehniliselt, kuid vasta mida tähendab eelnev jutt mootorist. Lauri.Tiir vale ja OK.
Kes tänasid kasutajat t6nis3 selle postituse eest:
HT27

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas GTI » 17 Juun 2016, 10:38

t6nis3 kirjutas:Aljossa . Mootor oli märkis,kuid tiir vale. Said korda,kuid küsin kohe moderaatori G T I .käest foorumi kaudu ,miks lased lollitada teemasse ? Kas ei näe tegelikku probleemi tehniliselt . Kes küsivad ,kellel tõesti on tahtmist abi küsida. Mina ei saa vastata tehniliselt, kuid vasta mida tähendab eelnev jutt mootorist. Lauri.Tiir vale ja OK.
Vaata iga inimese valulävi ning asjadest arusaamine on erinev. Kui üks inimene sajast tunneb end kuidagi puudutatuna ja teistele tehniline teema on hariv ja vastuseid andev siis jääb see teema paika. Kindlasti ei ole mootor märkis kui nukk või vahevõll on paigast ära, vast väljendati valesti. :D Aga las teemaalgataja mainib mitu hammast rihm valesti oli.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 17 Juun 2016, 11:13

Ma praegu ei mõistnud, mida kasutaja t6nis3 mulle üritas oma jutuga öelda. Ma pole väitnud et ma oleks mingi tehniline wizard ja ka sp. ma siin abi küsingi, targemate käest. Vahest kui oled asjaga kaua tegelenud siis on vaja kellegiga väljastpoolt nõu pidada, mõnikord jääb endal ka kõige lihtsam asi märkamata...

Pool tiiru vale ehk siis üks hetk kui vänt märkis on oli ka nukk märkis, aga kui natuke edasi liigutada ja uuesti vända märk jõudis, oli nuka peal täpp hoopis teiselpool plokikaane servaga tasa. Alumise otsa märki ma vaatasin kasti pealt, samast kohast, kust stroboga süüdet paika pannakse.

Lamdat ma vahetatud ei saanud, ka õige anduri padruniga oli ta nii kinni paakunud (kas üldse kunagi vahetatud on ei tea) et tahtis hakata üle andma... maas kindlasti mõtleks midagi välja aga hetkel mootor vahel ja sellega ei suuda midagi välja mõelda.
Nüüd ta rikastab kuidagi eriti haigelt üle. Pm käima kargab kohe, aga veerandgaasiga poob ja sureb ära, lapi põhja annad siis kargab pöörde. Kui sõitma saad kohapealt minema, siis maanteed sõita saab, aga noh midagi head muidugi pole. Kütust sööb ikka haigelt. Algul arvasin et küttefilter umbes äkki, kontrollisin ära. Tuli välja, et auto all oli originaal küttefilter :D Kindluse mõttes rändas sinna vahele tutikas, kuid probleem ei lahenenud.
Praegu on asi jõudnud sinna maale, et mõtted on ausalt otsas. Pritsepea külge tulevad pistikud said oma plussid ja miinused kätte (kontrollisin testriga) ja ka temp andur sai oma voolud, samuti ka lambda [VW Bot: "Keel korda!"]. Hetkel alustan teise kere pealt 1.8 82kw gti mootori maha keeramisega, sest monopritse on mul ajanud närvid nii püsti, et ausalt ei jaksa enam.
Kui muidugi vahepeal endal või teil mõnda head mõtet ei tule, sest mootorivahetus võtab aega.
Viimati muutis Aljoosa, 17 Juun 2016, 11:13, muudetud 1 kord kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas GTI » 17 Juun 2016, 13:10

Aljoosa kirjutas: Pool tiiru vale ehk siis üks hetk kui vänt märkis on oli ka nukk märkis, aga kui natuke edasi liigutada ja uuesti vända märk jõudis, oli nuka peal täpp hoopis teiselpool plokikaane servaga tasa. Alumise otsa märki ma vaatasin kasti pealt, samast kohast, kust stroboga süüdet paika.
Nii peabki olema, kuna väntvõll tehes 2 pööret teeb nukkvõll ühe pöörde. Olulisem on kas vahevõll ja koos sellega süütehetk oleks paigas.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Aljoosa
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 26 Jaan 2015, 19:36
Auto: Bora VR5
Asukoht: Viljandimaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Probleem 1.8 66kw mootoriga.

Lugemata postitus Postitas Aljoosa » 18 Juun 2016, 08:13

No enne hüppas ja kargas jne ju siis ei olnud aga nüüd peaks ometi olema...
Keegi pakkus umbes katalüsaatorit aga siis ei oleks must tagant väljas ja peaks pooma just kõrgematel pööretel kui õhuvool kiireneb. Lamdat ka pakutud aga minu seisukoht on endiselt et lambda [VW Bot: "Keel korda!"] rakendub sooja mootoriga ja hädadega vahet pole kas mootor soe või külm.
Viimati muutis Aljoosa, 18 Juun 2016, 08:14, muudetud 1 kord kokku.

Vasta

Mine “Mootor”