Kett ja ketipinguti hammasrihmaga mootoril?

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Rakser
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 11 Sept 2017, 15:31
Auto: Golf V 2.0 110kw
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Kett ja ketipinguti hammasrihmaga mootoril?

Lugemata postitus Postitas Rakser » 11 Sept 2017, 15:52

Tere.

Ostsin äsja oma esimese auto, suurt midagi veel ei jaga.

Asja juurde: autol tuleb kapoti alt klaginat madalate käikude kõrgematel pööretel. Külmalt ehk pisut rohkem kui sooja mootoriga. Autot ostma minnes sõber teadis öelda, et tegu ketipingutiga ning kalliks selle vahetamine ei lähe.
Sai käidud tuttava mehhaaniku juures, kes häält kuulates samale järeldusele jõudis.

Autol hooldus ka tulemas, seega lasen kõik korraga ära teha. Hammasrihma komplekt, õlid, filtrid ja mõnda veel.
Siit ka küsimus. Mootorit ajab ringi kas hammasrihm või mootorikett. Kuna minu auto mootor peaks olema rihmaga, siis kus see kett on ja mida ta teeb?

Töökaaslasest endine autoremondiluksepp teadis öelda, et mõlemat olla ei saa ning mingil määral tundub ka loogiline, ja arvab ka, et ehk mehhaanik üritab remondi hinda kõrgemaks ajada.

Kiire otsing netis targemaks mind ei teinud ning ingliskeelseid termineid veel ei jaga. Tahtsin enne üle küsida, kui mehaaniku juurde viin.
Pisut liiga pikaks sai, kuid tänud ette, kes vastata viitsib.

E: Mootoriks 2.0 FSI 110kw Golf V kerel.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7833
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Kett ja ketipinguti hammasrihmaga mootoril?

Lugemata postitus Postitas GTI » 11 Sept 2017, 16:16

Antud motot ei tea aga kui on 2 nukaga mootor siis kett tavaliselt nukkade vaheline.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Beluuga
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
Telefon: 58383262
Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 4 korda

Re: Kett ja ketipinguti hammasrihmaga mootoril?

Lugemata postitus Postitas Beluuga » 11 Sept 2017, 17:45

Sellised read leidsin Audi foorumist : "Ei ole 100% kindel aga 2.0 FSI mootoril võib nukkvõllide keti pinguti üles öelda. TFSI osad ütlevad, et on juhtunud. Hakkab tühikäigul diisli plaginat tegema. Remont ca 500euri."

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Kett ja ketipinguti hammasrihmaga mootoril?

Lugemata postitus Postitas ivohi » 11 Sept 2017, 18:14

Nukad on omavahel ketiga jah. Tavaline nähtus kui pinguti enam koostööd ei tee ja kett ka veninud. Mootori ülemine ots teeb kõva häält ja sõltub kui kaugele arenenud on - hakkab mootor peal tudisema kuna gaasijaotus on paigast ära. Halvimal juhul võivad tänu sellele klapid pähe joosta. Tasub esimese asjana ära teha.
Jupid+töö ca 300€.

Rakser
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 11 Sept 2017, 15:31
Auto: Golf V 2.0 110kw
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Kett ja ketipinguti hammasrihmaga mootoril?

Lugemata postitus Postitas Rakser » 11 Sept 2017, 20:38

Tänud vastuste eest.

Sai õhtul mehhaaniku juurde viidud, homme õhtuks ehk valmis.
Väike kergendus kuna klagina põhjus ilmselt teada. Kuid eelmine omanik ütles, et tal oli see tükk aega häält teinud. Olevat isegi diagnostikas käinud, kuid probleemi sealt ei leitud. Loodetavasti pole väga hull.
Jupid iseenesest kallid pole. Pinguti 40-50 ning kett 25 euri.

Vasta

Mine “Mootor”