Pierburg 2e2 probleem

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
puskar
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 28 Aug 2013, 22:05
Telefon: 56922419
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas puskar » 09 Dets 2017, 17:51

Tahaks siis karbussi millegi asjalikuma vastu vahetada ja üle minna manuaalsele tooreklapile. Kuna mul on toimivas 3step süsteemist mingid osad puudu ja kapotiall ka juhtmeid lõigatud siis tahakski teada, et mis oleks kõige mõistlikum lahendus.
Auto ise käivitub, tühikäigul jääb kuidagi käima. Soojenedes töötab juba paremini aga pedaali vajutades tahab ikka välja surra.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas 100avant » 09 Dets 2017, 21:11

Üle minna manuaalsele tooreklapile ja vahetada 2e2 millegi asjalikuma vastu?
Kõige lihtsam see ilmselt olema ei saa.
Kasutatuna sellise asja leidmine? Need autod mis tehasest manuaaltoorega välja veeresid on 98% vähemalt juba uuteks autodeks moondatud.
Kui kuskil miskit leidub, siis ei pruugi see eriti elujõuline/komplektne isend olla. LADA riiulist võib ehk midagi leida nii uue kui kasutatuna.
Uusi asju muidugi saab. Hinnad on aga sellised et keskmine 300 euri väärt oleva auto omanik neid ostma ei kipu. Näiteks see- https://www.ebay.com/itm/WEBER-32-34-DM ... SwGhFZgKvM
Ei tea selle peal oleva 2e2 seisukorra kohta miskit siit kaugelt ütelda, kui palju tööd selle tööle saamine nõuaks. Korras isend on kindlasti ka asjalik. Korduvalt tõestatud. Aga vanus, remondiga koonerdamine, arvestatavalt karmi hinnaga jupid ja keskmise "lukksepa" suutmatus neid häälde panna on oma jälje jätnud.
Kasutatud asja leidmine mitte toimiva masina pealt on karpade hingeeluga mitte kursis olijale paras peavalu. See, et asi väidetavalt kunagi töötas, ei maksa midagi. Seisnud karbussis või seismisest igasugu üllatusi olla. Bensiin aurab välja, aastate saast kanalites ja ujukiruumis kuivab lahti ja ongi ummistus vms käes.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

puskar
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 28 Aug 2013, 22:05
Telefon: 56922419
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas puskar » 09 Dets 2017, 21:31

Pilt

Puudu iseenesest on see klapp. Juhtmete osas on samuti kapotiall natuke imelik seis. Ainuke juhe mis hetkel külge ühendatud on tuleb selle korpuse küljest milles asub see vedru mis jahutusvedelikuga toimib.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas 100avant » 09 Dets 2017, 22:57

Karpa küljest on puudu siis nn termoklapp. See peaks mingi aja(räägime sekunditest) sõltuvalt temperatuurist külmal mootoril pööret tõstma.
Kui vaakumvoolikud vastavalt ühendatud, ei ole selle puudumine väga suur probleem. Probleem on esimesed (võibolla ka kümned ) sekundid peale külmkäivitust, kui segu veel väga rikas, aga mootor ei suuda ennast madalatel pööretel "puhtaks" käia. Vaakum, mis pulldowni kaudu õhuklappi pisut avaks, võib seetõttu ka nõrk olla ja kuni esimese gaasivajutuseni vahaelemendi hoob oma külmkäivituse asendisse ei tule. See klapp ei vaja ka andureid, sest töötab süütevoolult.
See juhe mis sinna õhuklapi automaatika korpusse läheb, on ainukesena küljes... Kui seal korpuse sees olev küttespiraal on elus ja läbi vastava anduri toidet saab, aitab see peale külmkäivitust õhuklapil kiiremini avaneda.
Andurid on plokikaanest radika poole minevas flantsis. Üks kelladele, üks sisselaskes paikneva küttesiili relee juhtimiseks ja üks siis sellele spiraalile.
Sellest puuduvast klapist vasakul olev klapp peaks hoolitsema selle eest et mootoripidurduse aeg segusiiber kinni lastaks(kütte kokkuhoid esmaselt). Selleks on veel omaette relee kaitsmeplokis, mis vastavalt mootori pööretele toimetab. Kui klapp voolu ka ei saa, ei ole sõit häiritud.
Osadel karpadel on veel esimeses küljes üks küttekeha tühikäigukanali soojenduseks, kui mälu ei peta.
Esimeses küljes olev vahaelement on küljes? Vaakumvoolikud pulldowni ja mujale jõuavad?
Kui ülalmainitud klappi pole, tuleb vaakumvoolikud nii ühendada, nagu oleks klapp suletud.
Vähe lugemist(võibolla google translate abiga ) - http://www.ruddies-berlin.de/2E2Wirkungsweise.htm
Materjale leiab netist kindlasti veel, kui otsida.

Kui soojana muret pole, aga soojenedes on, siis ise panustaks esimese asjana kas sellele tooreklapi automaatikale(vale asend või ei toimi), pulldownile, või vaakumilekkele.
Külmkäivitus toimib ilusti ilma gaasipedaaliga pumpamatta?
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

puskar
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 28 Aug 2013, 22:05
Telefon: 56922419
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas puskar » 10 Dets 2017, 00:11

Pilt

Kui nüüd selle skeemi põhjal teha, siis põhimõtteliselt jätan selle termoklapi välja.
Nüüd see roheline vaakumsüsteem, tollel klapil on kaks sisendit A,B. Selle skeemi järgi saan ma aru nii, et ühte pessa(A) tuleb voolik selle kickdowni klapist aga teist ei oska kuhugi toppida.

Lisaks pole mul tollelt solenoidklapil mingit juhet taga.

Külma mootoriga jah muidu läks paugust käima ja polnud probleem. Kuna tolle vedrumehhanismi vahelt lekkis tosooli siis pidin selle uuesti ära tihendama, polegi nüüd kindel kas antud vedru sai piisava pinge alla keerates tagasi pandud.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas 100avant » 10 Dets 2017, 01:44

Ülemisel pildil kolmikuid ei kasuta, kaks voolikut lihtsalt ühenduste vahele(klapi juurde hargnemisi ei tee).
Sinna ülemise pildi punase ringiga otsa läheb see vaakumvoolik mis läheb õhufiltri termostaadi külge.
Alumisel pildil ühendus nii- http://www.cyanic.co.uk/vw.jpg
Selline kleeps oli tehasest iga karpaga vw kapoti all.
Siin hooldusjuhend ingliskeelne- http://vwa1.dadoghouse.com/wp-content/u ... uction.pdf
Seal olemas nii vaakumskeemid kui palju muud huvitavat.
Näiteks pildil nr 6 näitab automaattoore paigalduse märke.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

puskar
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 28 Aug 2013, 22:05
Telefon: 56922419
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas puskar » 11 Dets 2017, 19:22

Nii, kuna see vedrumehhanism oli kah ära mädanenud ja ühendust enam ei andnud, siis otsustasin, et võtan kogu vaakumisüsteemi küljest ja lähen käsitoorele üle. Homme saan täpselt proovida kas ja kuidas ma ta jooksma saan.
"Süsteem" ise selline
Pilt

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas 100avant » 11 Dets 2017, 20:26

Kui vahaelement toimetab, siis võiks see osa suhteliselt toimida küll. Kui vahaelement ei toimeta, võib teist trossi veel vaja minna...
Kindlasti ei suuda sa trossiga nii täpselt opereerida kui tehasemeeste bimetall/vaakum/elekter süsteem. :thumbup:
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

puskar
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 28 Aug 2013, 22:05
Telefon: 56922419
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas puskar » 11 Dets 2017, 20:39

Seda kindlasti jah aga no neid vajalikke vaakumosasid eraldi ostma oleks hakanud, siis läheks liiga kalliks. Kui see variant ka ei toimi, siis peab mingeid muid variante kaaluma.
Mis selle vahaelemendi eesmärk on üldse
Mida sa selle teise trossi all mõtled?

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas 100avant » 11 Dets 2017, 21:34

Vahaelement reguleerib karpa segusiibri tühikäigu asendit vastavalt mootori soojenemisele.
Külm mootor- õhuklapi kinni- segusiibri rohkem lahti ja vastupidi. Vahaelemendis olev vaha lükkab paisudes tühikäigumehhanismuses olevat vedrut pingesse ja pööret maha.

Kui ära surema hakkab vahaelement, siis hakkavad tühikäigupöörded tõusma. Soojast peast võib käia päris kõrgete pööretega siis.
Teise trossi all mõtlesin tühikäigul pöörete reguleerimiseks nö käsigaasi tekitamist, nagu vanematel nõukaaegsetel masinatel.
Loodame et asi nii hull ikka pole.

Selline kogemus puudub.
Ise ei teinud omal ajal neid värke niimoodi ringi, kuigi hullatud sai nendega omajagu . Sai juppe vahetatud ja manuaali järgi paika aetud.
Sama karpaga masinaid oli endal kolm vähemalt pluss veel tuttavate omad. Praeguseks liigub ainult üks siin piirkonnas.
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

puskar
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 28 Aug 2013, 22:05
Telefon: 56922419
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas puskar » 11 Dets 2017, 21:39

Enne selle käsitoore tegemist jah oli ainult probleem kui käivitasin ja gaasi andsin(suri kohe ära). Tühikäigul käis ilusti normaalsetel pööretel ja mingit häda ei olnud. Gaasi sain vajutada alles siis kui mootor soojaks oli käinud. sellegipoolest kui gaas järsult põhja lüüa siis tahtis ära surra.
Homme hakkan katsetama ja vaaatama mis teha annab.
Hetkel reguleerida saangi ainult tühikäigu kruvist ja gaasihooba asendist. Muud mul vist teha ei anna seal.

100avant
Huviline
Postitusi: 1300
Liitunud: 23 Nov 2006, 09:40
Telefon: 56682276
Auto: Mk 2 Jetta & Seat Alhambra 1,9TDI 81kW & Skoda Octavia 1,6 TDI 85kW
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Pierburg 2e2 probleem

Lugemata postitus Postitas 100avant » 11 Dets 2017, 22:24

Sooja mootori tühikäigu regull käib paremal pool oleva vaakumkambri salongipoolses otsas olevast, vist 13mm võtmega keeratavast südamikust. See töötab aga alles siis kui vahaelement on ennast teatava asendini lükanud. Vahaelemendi hoovastikust reguleerida ei tasu, kui just muud üle ei jää.
Ega ei tea ju, kui perfektselt sul need muud asjad seal paigas on.
Jõudu katsetamisel!
Ei ole mõtet küsida, mis mind neis vanades ja kandilistes masinates võlub...

Vasta

Mine “Mootor”