1.8T 110kw CO ja õlileke/käigukast

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kris7o
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 27 Aug 2014, 15:45
Auto: Passat B5 1.6 74kw
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

1.8T 110kw CO ja õlileke/käigukast

Lugemata postitus Postitas Kris7o » 10 Apr 2018, 19:19

Sai üks passat soetatud 1.8T 110 kw automaat kast 1997 ja ÜV-d külastatud.
Probleemiks osutus CO ja õlileke.
Õli oli näha eelkõige kasti juures kunde poolses osas.
Õli oli kollane/rohekas ja vedel nagu roolivõimu õli, lõhn oli ka vastav.
Kas tegu võib olla siis roolivõimu õliga v pigem kasti õli?
Kas antud passatitel on käigukasti õli punane v võib olla ka selline kollane nagu piltidel?
Täna hommikul täheldasin ka, et külma mootoriga vahel sidur libiseb(pöörded 4000 ja auto ei liigu vastavalt), soojalt kõik korras. Kas selline viga võib olla seotud kasti õliga?

CO andmed:
860p/min
CO 2.36%
CH 187ppm

2880p/min
CO 1.33%
CH 107ppm
Lambda:0.987

Co puhul arvas ülevaataja, et miski andur, sest pöörded pidavat üle 2500pöörde juures ise kõikuma, mis anduri viga olla võib?


Mõned pildid lekkest:


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

1.8T 110kw CO ja õlileke/käigukast

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 10 Apr 2018, 19:30

Ega roolilatt ei leki? See asub ka kasti kohal ning võib mööda kasti alla joosta.

Kris7o
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 27 Aug 2014, 15:45
Auto: Passat B5 1.6 74kw
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

1.8T 110kw CO ja õlileke/käigukast

Lugemata postitus Postitas Kris7o » 10 Apr 2018, 21:58

Ise kahtlustasin sama, sest ostes oli roolivõimu paak peaaegu tühi, sai uut õli peale valatud ja pole juskui kaduma hakkanud, kui siis väga vähe. Olen jälginud, aga jälgin ka edasi.
Kas võib olla, et seismisega oli lekkinud ja kogunenud sinna, kasti peale, sest masin seisis augustist lõpust samas kohas ja omanik käis vahepeal käivitamas, ning lasi kohapeal tiksuda. Kui nüüd sõitma hakkasin läks see kõik seal soojaks, laiali ja hakkas maha tilkuma, sest alguses peaaegu nirises seda õli ja nüüd tuleb mõni üksik tilk.
Eks peab ära kuivatama puhastama ja vaatama mis seis tekib ja kust täpselt lekib. Keegi head(mugavat) vahendit selke puhastamiseks oskab soovitada?

Kasti ja CO osas oskab ka keegi midagi prognoosida?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

1.8T 110kw CO ja õlileke/käigukast

Lugemata postitus Postitas GTI » 11 Apr 2018, 11:46

Andurite suhtes mõistlik kaabel külge panna - pöördeid võib kõigutada ka lisaõhk sisselaskesse peale õhumõõturit, vaata sisselase ja tuulutustorud klapikaane juures üle.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kris7o
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 27 Aug 2014, 15:45
Auto: Passat B5 1.6 74kw
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

1.8T 110kw CO ja õlileke/käigukast

Lugemata postitus Postitas Kris7o » 15 Apr 2018, 17:06

Lekke koht sai umbmääraselt tuvastatud. Lekib roolilati parem ots ja leke on korralik pooleteist nädalaga lekkis roolivõimu paak peaaegu tühjaks.
Küsimus selline, et kas sellise lekke puhul on võimalik veel latti päästa või tuleks mõelda uuele latile? :?:

Pöörete kõikumises osas vaatasin õhu voolikud visuaalselt üle ja vigastusi/katkiseid voolikuid ei leidnud, peab veel proovima eetrit pihustades kas õhulekke reaalselt on v mitte. Kaabliga vaatasin ka üle ühtki otsest veakoodi polnud, keegi oskab öelda milliste andurite parameetreid peaks vaatama?

Kasti osas pole ka midagi targemaks saanud, vekoode ei näidanud. Külmalt foori taga seistes hakkab mõnikord ikka libisema. Täheldasin seda, et kui foori all seistes neutrali kasutada, siis libisema ei hakka. Ühesõnaga külmalt kohapel natuke kauem D peal seista siis libiseb.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

1.8T 110kw CO ja õlileke/käigukast

Lugemata postitus Postitas GTI » 15 Apr 2018, 18:04

Kasti õli tase võiks üle kontrollida ja vajadusel lisada, kui on must siis juba ka vahetada. Lati kohapealt selgub tõde kui see lahti võtta -kui tihendite tööpinnad latil on vigased/galvaanika rikutud siis ei saa sellest asja, muidu taastavad neid küll. Võid uurida ka tehasetaastatud lattide hindu, võivad ka taskukohased olla.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kris7o
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 27 Aug 2014, 15:45
Auto: Passat B5 1.6 74kw
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

1.8T 110kw CO ja õlileke/käigukast

Lugemata postitus Postitas Kris7o » 29 Apr 2018, 22:37

Kasti õli tase sai kontrollitud ja natuke õli juurde lisatud juurde läks ca 300-400ml.
Hetkel otsin abi, et keegi vaataks üleandurid, et pöörete kõikumisse ja kõrgesse co-sse selgust saada. Niiet kui keegi on nõus mu anduritele arvutiga pilgu peale heitma siis oleks väga tänulik :thumbup:
Tel:53037753

Vasta

Mine “Mootor”