Kui rihm on ühe hamba võrra nihkes...

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Kui rihm on ühe hamba võrra nihkes...

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 09 Dets 2021, 08:26

teet82 kirjutas:
09 Dets 2021, 08:05
VW läkski ju täpselt samasuguse lahendusega CR peale üle, see kolme poldiga rihmaratas. Kui mõnel muul margil tundub jäik ühendus olevat, siis reeglina on see ikka ilma kiiluta ja reguleeritav.
PD on ka ajuga juhitav, pihusti ise on pump ja ajuga avatakse pihustit. Nii PD kui CR juhitakse pihusteid nukkvõllianduri signaali järgi. Kui seal midagi timmida, siis muudetakse nukkvôllianduri signaali väntvõlli suhtes. Aju võib jah seal midagi ümber arvutada ja kuvada ilusamaid kütusekulu numbreid ekraanile, aga need jäävadki ainult arvestuslikuks, mingi pool kraadi ei muuda pool liitrit kütusekulu.

PD on ju ikkagi sõltuv sellest mis hetkel talle nukk pähe lajatab. CR tekitab ju surve latti ja pole üldse oluline mis hetkel see pump siis oma löögi teeb. Või suudab PD pihusti ka seda survet salvestada hetkeni kui seda vaja on? See mõni kraad siia sinna on rohkem käivitumise ja erksuse pärast.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

tokintmash
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 25 Nov 2021, 10:07
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Kui rihm on ühe hamba võrra nihkes...

Lugemata postitus Postitas tokintmash » 09 Dets 2021, 08:37

teet82 kirjutas:
09 Dets 2021, 07:31
Asja mõte ongi see, et mootori raud oleks alati võimalik 100% õigeks panna rakistega, kui muudetakse näiteks plokikaanetihendi paksust.
OK, et muutujaid on lihsalt mitmeid ja regullida saab mitmest kohas ning lõpuks võib olla puder ja kapsad, kui igalt pool natuke keeratud on? Siis on arusaadav, kui ei taheta sellist tööd sisse võtta, sest võibki minna tüliks, kui klient eeldab väikest timmimist, aga lõpuks vaja teha mitu tundi ja tunnitasu on sama, mis progejal.

Aga ideeliselt, kas saan õigesti aru, et põhimõtteliselt saab seda regulli ka ise ja ilma arvutita teha? Kui neid videosid vaadata, siis tundub üsna straigh forward - mootor soojaks, jooned rihmarattale peale, et algne seis oleks märgitud ja nõks ühes suunas ning vaatad, mis ta teeb; kui läheb kehvemaks, siis nõks teises suunas?

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Kui rihm on ühe hamba võrra nihkes...

Lugemata postitus Postitas teet82 » 09 Dets 2021, 08:43

JaanusVambola kirjutas:
09 Dets 2021, 08:26
teet82 kirjutas:
09 Dets 2021, 08:05
VW läkski ju täpselt samasuguse lahendusega CR peale üle, see kolme poldiga rihmaratas. Kui mõnel muul margil tundub jäik ühendus olevat, siis reeglina on see ikka ilma kiiluta ja reguleeritav.
PD on ka ajuga juhitav, pihusti ise on pump ja ajuga avatakse pihustit. Nii PD kui CR juhitakse pihusteid nukkvõllianduri signaali järgi. Kui seal midagi timmida, siis muudetakse nukkvôllianduri signaali väntvõlli suhtes. Aju võib jah seal midagi ümber arvutada ja kuvada ilusamaid kütusekulu numbreid ekraanile, aga need jäävadki ainult arvestuslikuks, mingi pool kraadi ei muuda pool liitrit kütusekulu.

PD on ju ikkagi sõltuv sellest mis hetkel talle nukk pähe lajatab. CR tekitab ju surve latti ja pole üldse oluline mis hetkel see pump siis oma löögi teeb. Või suudab PD pihusti ka seda survet salvestada hetkeni kui seda vaja on? See mõni kraad siia sinna on rohkem käivitumise ja erksuse pärast.
Pumppihusteid reguleerin tavaliselt indikaatorkellaga ja oskan öelda, et väntvõlli saab pöörata umbes 90 kraadi, ilma et osuti grammigi liiguks, ehk siis umbes 45 nukkvõllikraadi on pihusti kokkupressitud asendis. Ei ole nii, et ainult korraks pressib kokku, ikka hoiab seal mingi aja. Iseasi jah, et kuna pihustatakse, kas sella ala keskel või serva peal, seda ei oska öelda.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Kui rihm on ühe hamba võrra nihkes...

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 09 Dets 2021, 09:32

tokintmash kirjutas:
09 Dets 2021, 08:37
teet82 kirjutas:
09 Dets 2021, 07:31
Asja mõte ongi see, et mootori raud oleks alati võimalik 100% õigeks panna rakistega, kui muudetakse näiteks plokikaanetihendi paksust.
OK, et muutujaid on lihsalt mitmeid ja regullida saab mitmest kohas ning lõpuks võib olla puder ja kapsad, kui igalt pool natuke keeratud on? Siis on arusaadav, kui ei taheta sellist tööd sisse võtta, sest võibki minna tüliks, kui klient eeldab väikest timmimist, aga lõpuks vaja teha mitu tundi ja tunnitasu on sama, mis progejal.

Aga ideeliselt, kas saan õigesti aru, et põhimõtteliselt saab seda regulli ka ise ja ilma arvutita teha? Kui neid videosid vaadata, siis tundub üsna straigh forward - mootor soojaks, jooned rihmarattale peale, et algne seis oleks märgitud ja nõks ühes suunas ning vaatad, mis ta teeb; kui läheb kehvemaks, siis nõks teises suunas?
Olenevalt autost ja mootorist on ligipääs kas kergem või keerulisem. Tõenäoliselt sellepärast ei tahetagi ette võtta asja. Aga iseenesest on asi väga lihtne ja täpselt selline nagu videodes kirjeldatud. Vähe teravama kuulmisega inimene kuuleb erinevuse juba häälest ära, aga käivitades on erinevus ikka väga hästi tuntav. Eriti siis kui sul on olnud seadistus hiline ja liigud varasema suunas. Liiga varane teeb aga auto uimaseks.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

Kui rihm on ühe hamba võrra nihkes...

Lugemata postitus Postitas twist » 09 Dets 2021, 10:15

PD nookuri reguleerib silma järgi ka ära, kui on vähegi täpne silm. Pole vaja kella karbist väljagi võtta.
Aga nuka ajastuse suhtes on PD iseenesest väga tundlik. 8V PD (AWX) saab ka kõigi tihvtide ja lukkude olemasoluga niivõrd hiliseks keerata, et kohalt minnes peab juba veidi siduriga mängima, et välja ei sureks. 16V PD (BKD) pigem tahab ka torsion value sinna nulli kanti +-0.5, aga vale ajastus pole niivõrd tuntav kui 8V puhul. Olen ka väljalaske nukka keeranud idle consumption järgi, aga mingit tuntavat või rahakotiga mõõdetavat vahet pole näinud.
Kes tänasid kasutajat twist selle postituse eest:
JaanusVambola

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Kui rihm on ühe hamba võrra nihkes...

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 09 Dets 2021, 11:03

twist kirjutas:
09 Dets 2021, 10:15
PD nookuri reguleerib silma järgi ka ära, kui on vähegi täpne silm. Pole vaja kella karbist väljagi võtta.
Aga nuka ajastuse suhtes on PD iseenesest väga tundlik. 8V PD (AWX) saab ka kõigi tihvtide ja lukkude olemasoluga niivõrd hiliseks keerata, et kohalt minnes peab juba veidi siduriga mängima, et välja ei sureks. 16V PD (BKD) pigem tahab ka torsion value sinna nulli kanti +-0.5, aga vale ajastus pole niivõrd tuntav kui 8V puhul. Olen ka väljalaske nukka keeranud idle consumption järgi, aga mingit tuntavat või rahakotiga mõõdetavat vahet pole näinud.
Ahaa... Sina oledki see kutt kes oma lõbuks kuskil garaasis seda peenhäälestust teeb. 😁
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

tokintmash
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 25 Nov 2021, 10:07
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Kui rihm on ühe hamba võrra nihkes...

Lugemata postitus Postitas tokintmash » 12 Dets 2021, 16:21

Korras. Algul nihutasin valele poole. Läks uimasemaks. Siis nõks teisele poole ja masin töötab nagu enne rihma vahetamist.

Superluks. Tänud nõuannete eest! :)
Kes tänasid kasutajat tokintmash selle postituse eest:
MustVälkAttachment

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Kui rihm on ühe hamba võrra nihkes...

Lugemata postitus Postitas GTI » 13 Dets 2021, 08:43

Tänud tagasiside eest! :thumbup:
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Suletud

Mine “Mootor”