Polo 6N1 hammasrihma probleem

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Realops
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 24 Mai 2021, 14:13
Asukoht: Tallinn, Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Polo 6N1 hammasrihma probleem

Lugemata postitus Postitas Realops » 17 Apr 2022, 13:35

Tere,

Sai äsja taastatud AEE 1.6 55kw mootor. Otsustasime, et kui juba tegemiseks läks, sai plokilt eemaldatud 1.6mm ning kaanelt 1mm ehk kokku 2.6mm materjali. Lootus oli, et allolevat probleemi ei teki, kuid paraku nüüd sellega jännis oleme.
Nüüd on tekkinud probleem, kus originaalrihm jääb tsipa lõdvaks ning pingutusrull käib lõpus üle ning ei pinguta õigesse positsiooni.

Originaal hammasrihma mõõtmed:
Laius (mm): 19
Hammastehulk: 137
Hammaste jaotus (mm): 8
Pikkus (mm): 1096

Alternatiivne hammasrihm(135) on kaks hammast lühem(16mm), mis on juba antud kombinatsioonile liiga lühike. See on olemas ning proovitud.
Siiani pole suutnud leida sobivat 136 hambaga rihma, mis võiks ideaalis probleemi ka lahendada.

Kas on ehk kellelgi kogemust, mis võiks olla alternatiivlahendus ?
Kas modifitseerida originaal pingutusrulli lisades sinna materjali kihi näol ? Mis oleks parim materjal ning viis antud juhul ?
Uurima erimõõdulise hammasrihma võimalusi ?

Lisan siia ka pingutusrulli pildi (laenatud internetist):
image.png
image.png (71.36 KiB) Vaadatud 1209 korda


Igasugune konstruktiivne tagasiside on enam kui Teretulnud !

Terv,
MV
Viimati muutis Realops, 17 Apr 2022, 13:38, muudetud 2 korda kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Polo 6N1 hammasrihma probleem

Lugemata postitus Postitas GTI » 17 Apr 2022, 14:45

Pingutile treial teeb ekstsentrik-tikkpoldi, mis poldiliimiga plokki kinnitatakse ning pinguti käib mutriga kinni. Ekstsentrilisus kompenseerib pinguti uue asendi, millest piisab pikema rihma korral. Kui rihmamärgid kokku ei lange, on regul.nukaratas vajalik.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3371
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 805 korda
Tänatud: 131 korda

Polo 6N1 hammasrihma probleem

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 17 Apr 2022, 15:17

Plastikutega tegelevast firmast suurema mõõduga plastrull tellida. POM materjal või midagi paremat.
Hetkel peast ei oska öelda mis firmast me tellime selliseid plastdetaile.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Polo 6N1 hammasrihma probleem

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 17 Apr 2022, 18:06

Äkki mõne teise koodiga mootoril on juba rull ise suurem, aga muidu sama.

tegelane5
Huviline
Postitusi: 168
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

Polo 6N1 hammasrihma probleem

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 18 Apr 2022, 17:28

1,6 Golf II pingutusrull näib suurem olevat aga sinna oleks midagi alla vaja panna ning sellel on ka ääre rant mida originaalil pole.
Diisli oma on 26mm laiale rihmale (bensukal 20 mm) vbolla läheb, pole kuigi hinnaline vigur mida kasvõi katseks osta.
https://aeromotors.ee/kataloog/vw/golf- ... 658;s10555

tegelane5
Huviline
Postitusi: 168
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

Polo 6N1 hammasrihma probleem

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 18 Apr 2022, 17:29

1,6 Golf II pingutusrull näib suurem olevat aga sinna oleks midagi alla vaja panna ning sellel on ka ääre rant mida originaalil pole.
Diisli oma on 26mm laiale rihmale (bensukal 20 mm) vbolla läheb, pole kuigi hinnaline vigur mida kasvõi katseks osta.
Pilt

Vasta

Mine “Mootor”