2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
jmpolo
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 30 Mai 2019, 23:28
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas jmpolo » 25 Mär 2023, 15:40

2009 2.0 TDI (CBAB), manuaal

Enne hooratta vahetust käis ideaalselt, tühikäik ~750RPM, kütusekulu tühikäigul ~0.5L/h, sõitis sujuvalt jne.

Kohe peale hooratta vahetust tekkisid probleemid:
  • tühikäik esialgu normis, peale sõitmist (ükskõik kui lühike või pikk sõit) tühikäik jääb ~950RPM peale, kütusekulu 0.7-0.9L/h. Normaalsele tasemele langeb ainult mootori taaskäivitamisel.
  • Mootor rappub tühikäigul üsna tuntavalt, väristab ka autot jne. Samas pöörded ei kõigu nähtavalt.
  • Ühtlasel pöördel sõites nagu jätaks vahele, jõnksutab, aga mitte alati.
Muidu sõidab normaalselt, jõudu sama palju kui varem, ei tossa. Veakoode pole.

Ainuke viga mille leidsin oli kerge susin MAFist turbo otsa minevast lõdvikust (või selle lähedusest), see sai üle vaadatud ja ühtki mõra ei paistnud. Samuti sinna piirkonda brakecleaneri pihustamine pöördeid ei mõjutanud ja seebiveega mulle ei tekkinud.

twist
Huviline
Postitusi: 390
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 62 korda

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas twist » 25 Mär 2023, 17:35

Hoorattaga koos vahetasid väntvõlli tagumise simmerlingi ka?

jmpolo
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 30 Mai 2019, 23:28
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas jmpolo » 25 Mär 2023, 18:37

Jah. Ma ise ei vahetanud, lasin töökojas teha kõik. 1. kord peale kokkuladumist oligi selle simmerlingi küljes oleva hammasvööga/anduriga probleem - ei läinud käima. 2. kord samamoodi, kolmandal korral läks käima. Ehk siis paigaldati vales asendis, ma eeldan?
Viimati muutis jmpolo, 26 Mär 2023, 00:56, muudetud 1 kord kokku.

jmpolo
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 30 Mai 2019, 23:28
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas jmpolo » 25 Mär 2023, 20:47

Ok, leidsin foorumist sellise teema: https://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=74&t=143353
Ilmselt sama probleem? Torsion value näitab mul tühikäigul -4.50 ja liikuma hakates hüppab -4.95 peale, muid väärtusi ei näita.

twist
Huviline
Postitusi: 390
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 62 korda

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas twist » 26 Mär 2023, 08:34

Kahju, et sellise töökoja otsa sattusid. Ainuõige lahendus oleks, et võtavad veel neljandat korda kasti alt ja paigaldavad T10134 tööriistaga uue tihendi.

jmpolo
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 30 Mai 2019, 23:28
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas jmpolo » 26 Mär 2023, 16:33

twist kirjutas:
26 Mär 2023, 08:34
Kahju, et sellise töökoja otsa sattusid. Ainuõige lahendus oleks, et võtavad veel neljandat korda kasti alt ja paigaldavad T10134 tööriistaga uue tihendi.
Kas rakisega on võimalik ka seda hammasvööd valesti paigaldada? Olevat siiski seda tööriista kasutanud, ise polnud küll kõrval, aga tuttav töökoda ja usun.

Kas võib olla, et enne oli mul see vöö natuke paigast, aga torsion value oli sätitud nukaratastest õigeks ja nüüd rakisega paigaldades läks see valeks?
Viimati muutis jmpolo, 26 Mär 2023, 16:50, muudetud 1 kord kokku.

teet82
Huviline
Postitusi: 616
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas teet82 » 26 Mär 2023, 16:55

Esialgu pole see torsion value üldse oluline, alustuseks on vaja mootor füüsiliselt õigesti kokku panna. Ehk siis väntvõll ja nukkvõll rakistega lukku ja rihm peale. Kui nüüd ei tööta ja torsion value on nullist oluliselt erinev, on simmer järelikult valesti. Asja lihtsalt nulli reguleerimine ei ole õige lahendus!
Simmeri paigaldusel peab väntvõll lukus olema. Olen PD mootoritel pannud selle plastikust fiksaatori järgi ja pole probleemi olnud, on jäänud nulli lähedale.

jmpolo
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 30 Mai 2019, 23:28
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas jmpolo » 26 Mär 2023, 21:11

teet82 kirjutas:
26 Mär 2023, 16:55
Esialgu pole see torsion value üldse oluline, alustuseks on vaja mootor füüsiliselt õigesti kokku panna. Ehk siis väntvõll ja nukkvõll rakistega lukku ja rihm peale. Kui nüüd ei tööta ja torsion value on nullist oluliselt erinev, on simmer järelikult valesti. Asja lihtsalt nulli reguleerimine ei ole õige lahendus!
Simmeri paigaldusel peab väntvõll lukus olema. Olen PD mootoritel pannud selle plastikust fiksaatori järgi ja pole probleemi olnud, on jäänud nulli lähedale.
Okei. Ta vist nukkasi lukku ei pannud, vänt oli lukus olnud.

teet82
Huviline
Postitusi: 616
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas teet82 » 26 Mär 2023, 21:40

Ma ei mõelnud, et simmeri paigalduseks peab nukkvõll lukus olema. Lihtsalt pange rakised peale ja kontrollige rihmamärke. Siis on kohe selge, et kas on simmer valesti või mitte, sest rakistega pannes jääb torsion value nulli lähedale.
Pigem vist on valesti pandud, sest kui oleks asjast midagi kuuldud ja juhendeid vaadatud, siis vaevalt oleks 3x kasti maha võetud. Peab ikka eriline udu olema, et suvalises asendis paigaldada see impulssratas. Selgelt on ju näha, et hambad pole kõik ühesugused ja see loeb vända asendit, mitte ainult pöördeid

jmpolo
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 30 Mai 2019, 23:28
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas jmpolo » 07 Apr 2023, 16:19

Viga kadus ära kohe peale pikemat maanteesõitu, mille ajal DPF tegi põletuse. ~650km jooksul (peamiselt pikad otsad) toimis kõik hästi, nüüd peale linnas lühikeste sõitu tegemist viga tagasi. Ilmselt oleks mõistlik DPF lasta läbi pesta? Autol ls ca 430k ja diagnostiga vaadates DPF oil ash volume on 279ml.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 55 korda

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 08 Apr 2023, 10:49

No see filter on ikka pungil täis numbrite järgi.

jmpolo
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 30 Mai 2019, 23:28
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2009 B6 Passat jõnksutab/kõrgem kütusekulu peale hooratta vahetust

Lugemata postitus Postitas jmpolo » 08 Apr 2023, 15:49

Üks küsimus veel, kas need näidud on normaalsed?
Particle filter differential pressure tühikäigul ~-120 mbar (negatiivne), ca 2k rpm peal läheb postiivseks
Particle filter offset pressure -77mbar (ei muutu)

Muidu ühtki veakoodi ega märgutuld ei ole, liigub normaalselt, ei tahma. Carbon mass peale dpf põletust oli 0.

Edit: EGR duty cycle on alati 100%.
Viimati muutis jmpolo, 08 Apr 2023, 21:37, muudetud 2 korda kokku.

Vasta

Mine “Mootor”