Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 28 Mär 2023, 14:41

Tervist,

Passat B6 1.9tdi käis veebruaris plokikaane ja nukkvõlli vahetusel. AMC toodangud mõlemad - nukkvõll oli komplektis muude osadega.
Remondis käis kuna plokikaane pihusti pesad olid kulunud. Sügisel vahetati samas kohas rihmad koos rullikutega + pihusti.

Enne remonti oli kütusekulu:
tühikäigul 0,5l/h
maanteel ~5.2l/100km, suvel 4.5-5
linnas 6.5l/100km

Peale remonti:
tühikäigul 0,7l/h
maanteel ~7.5l/100km
linnas 9l/100km

Peale remonti olen remonditöökotta viinud autot tagasi 2 korda. Esimene kord viisin tagasi, sest tühikäigu kütusekulu oli 0.9l/h, kohapeal mootor jõnksutas ja soojamootoriga oli käivitus raske. Kalibreerisid nuka ajastust/syncrot vms peale seda said tühikäigul 0.7l/h.
Sain natuke aega sõita - 30 liitriga 330km. Viisin uuesti tagasi sest ebanormaalne kütusekulu. Võtsid siis uuesti klapikambrikaane maha ja tegid uuesti nookurikruvide timmimise. Näidud ikka sama.
MAF on korras
Termostaadi näidud klapivad - spidokal 90kraadi ja OBD'ga 87 kraadi.
Pihustinäidud normis

Töökojal mõtted otsas, foorumid olen läbi kamminud.
Plaan on viia teise töökotta kes uuesti asjad lahti võtab ja kokku paneb.

On kellegil sarnast kogemust või mure?

Tänan.
Viimati muutis bassatB6, 28 Mär 2023, 14:42, muudetud 1 kord kokku.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas teet82 » 28 Mär 2023, 18:30

Kui kõik on õigesti tehase juhendite järgi kokku pandud, siis mida töökoda seal ikka muuta saab?

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 29 Mär 2023, 06:32

Et enne remonti on öko ja peale remonti on kütusekulu paigast ja kõrge, et siis see on norm ja las jäädagi nii? :D

ErkiJ
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 30 Juun 2012, 12:34
Auto: Vw multivan highline 2.5tdi 4motion 2006
Asukoht: Helsinki
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas ErkiJ » 29 Mär 2023, 10:27

Kõsin äkki rumala küsimuse aga kas pihustid said tagasi ikka õiges järjekorras. ehk siis minu teadmiste järgi peaks igat pihustit ja autole programeerima. nimelt ise üle aasta tagasi vahetasin oma bussil nukasid ja panin pihustid tagasi vales järjekorras ja sammuti oli kohapealne kütuse näit mööda ja külmalt oli tühikäik kõikuv. kui huvi pärast proovisin neid taas vahetada siis probleem lahenes. ma muidugi ei väida et see on 10% sedasi aga minul oli näiteks selline kogemus.
Kes tänasid kasutajat ErkiJ selle postituse eest:
bassatB6
Ära sõida kunagi kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab!!!

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 29 Mär 2023, 11:25

Aitäh, igasugune info on teretulnud. Kas pihustid õiges järjekorras said ei oska vastata aga saan küsida. Ei süüdista ka remonditöökoda aga ehk neil jäi midagi kahesilma vahele - siiani väga asjalik töökoda ja sõbralik/vastutulelik teenindus. Juhul kui töökoda kus lasin asju vahetada tõstab käed üles ja ütleb, et nad ei oska enam aidata siis lasen mingi hetk klapikambrikaane teises kohas maha võtta koos nukaga ja seadistada uuesti üle. Lasen siis ka pihustite järjekorda vaadata - vajadusel ümber tõsta. Kahtlustan, et hetkel autol suurt viga ei olegi sest enne remonti oli kütusekulu normis, ainuke mure oligi pihusti pesade kulumine ja auto mitte käivitumine (käivitus venis pikaks).
Ehk tagasi kokku panemisel jäi mõni üksik asi vahele nt pihustite järjekord.
Vahetatud sai ka pihustite seibid/tihendid - pmst mootori ülemine pool on ''uus'', kvaliteetsete juppidega ja koonerdatud ei ole.

Kasutaja avatar
HendrikSilm
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 03 Juul 2022, 21:06
Telefon: 58633663
Auto: VW Golf V Kombi
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 0

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas HendrikSilm » 29 Mär 2023, 11:42

Mul oli/on Golfiga (1.9tdi BLS mootor) sarnane kotermann. Nukk sai vahetatud, plokikaas käis maas (lihvimist ei vajanud, sai uus tihend vahele) ja peale neid töid kütusekulu kõrgem kui muidu (suht samad numbrid ka nagu enne teemas välja tõid).

Praeguseks on ise hakanud tagasi loksuma, aga range vaadates on ikkagi numbrid veel valed (vanasti sai täispaagiga 1100km sõita, hetkel ei venita 1000km väljagi). Pihustid mul lahti ei käinud ega maha. Nukka kalibreerisin algul veidi varasemaks aga hetkel on pigem hilisemaks keeratud.

Midagi tarka ma ühesõnaga ei öelnud, aga jagan muret ja hoian pilku peal, et mis nõu keegi veel annab :D
Soodsad varuosad Poolast ja Leedust - https://www.xdalys.lt/en/

Lisaks pakun "mobiilset" sisukoristust/puhastust, kellel soovi siis PM.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 29 Mär 2023, 11:53

Ma sain viimati poole paagiga sõita 330km vms... :D
Esimene päev kui olin kätte saanud siis oli tühikäigul 0.9l/h, linnas 11l ja maanteel 8-9l. Mõned korrad kalibreerimist siis sai tühikäigul 0.7l peale, vähenes ka üldine kütusekulu. Eeldan, et kui nüüd 0.7 pealt tagasi 0.5 peale saaks muutuks jälle ka üldine kütusekulu ja saaks oma õiged näidud tagasi.
Müsteerium igal juhul, inglisekeelsed foorumid ka läbi kammitud. Jään ootama kellegi kokkupuudet antud murega.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 29 Mär 2023, 11:57

UPDATE: Remonditöökoda ütles, et pihustid olid märgitud ja õiges järjekorras peal.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 591
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 29 Mär 2023, 18:11

Äkki on mingi pidur peal. Ise seda seda tühikäigu mingit komakohta eriti ei viitsiks taga ajada. Nii väikest muutumist võib kasvõi ilmastik veidi mõjutada. Miinus kraadid/ plusskraadid, kliima järgi või mitte jne.
Pihustite näidud normis?

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas teet82 » 29 Mär 2023, 18:33

Kui PD mootorile panna uued nukkvõllisaaled, siis alguses isegi need poovad jubedalt. Kui esimest korda seda tööd tehtud sai, siis kartsin, et tõmbab rihma pooleks. Samuti terevam nukk peab klapivedrusid rohkem kokku suruma jne., teoreetiliselt võib kõik see mõjuda.
See tühikäigu kulu on arvestuslik, mitte reaalne, mõttetu vahtida seda üldse, keskmised kulud tegelikult samamoodi. Kui üldse midagi arutada, siis ikka reaalne kulu tangitud koguse ja läbitud kilomeetrite järgi.

Pihustite kodeerimise ja järjekorra jutt on jama selle mootori puhul.
Viimati muutis teet82, 29 Mär 2023, 18:34, muudetud 1 kord kokku.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 29 Mär 2023, 20:38

Esimeses postituses kirjas olev kulu ongi saadud tankimise ja palju km läbida sain tangitud kogusega. Spidokal olevad näidud klapivad sellega mis on ka reaalne kulu.
Mul on värske võrdlus teise passat b6ga mis käis samamoodi nuka vahetusel ja kütusekulu on madal, nö mis "peaks" olema õige kulu.
Mul on muud targematki teha kui foorumitest abi otsida ja töökotta autot tagasi tassida. Saan aru kui kütusekulu erineks natukene, et norm keskmise 5.2l asemel on 6l/100km aga hetkel on kütusekulu nagu maasturil, 9-10l/100km.
Kulukas remont vana auto puhul saigi tehtud kuna b6 kohta roostet vähe ja öko pill.
Viimati muutis bassatB6, 29 Mär 2023, 20:46, muudetud 1 kord kokku.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 29 Mär 2023, 20:43

Alhambra kirjutas:
29 Mär 2023, 18:11
Äkki on mingi pidur peal. Ise seda seda tühikäigu mingit komakohta eriti ei viitsiks taga ajada. Nii väikest muutumist võib kasvõi ilmastik veidi mõjutada. Miinus kraadid/ plusskraadid, kliima järgi või mitte jne.
Pihustite näidud normis?
Peale mootori remonti jäi pidur peale? :D Pidurid on korras, kahtlustasin ka alguses pidureid.
Kliima sisse panna siis tõuseb 0.7 pealt 0.9-1.1l/h vahet ei ole kas õues on -10 või +10.
Viimati muutis bassatB6, 29 Mär 2023, 20:47, muudetud 1 kord kokku.

Alhambra
Huviline
Postitusi: 591
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 29 Mär 2023, 20:55

No vanade autode puhul pole üldse midagi erilist, et mingil suva hetkel mingi pidur veitsa peale võib jääda. Ei peagi nii kinni olema, et velg all suitseb koguaeg.
Lihtsalt lihtne asi mida kontrollida ja töökotta ka selle väikse asjaga minna pole vaja.
Targematki teha kui foorumist nõu küsida, aga küsisid ju? :D
Kui töökojas kõik korrektselt tehtud, siis võiks ju eeldada, et viga mujal, kui mootoris.
Pole nii keeruline mootor, et seda mitu korda paika ei saada.
Samamoodi pole seal vaja midagi kodeerida ega leiutada.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 29 Mär 2023, 21:08

Alhambra kirjutas:
29 Mär 2023, 20:55
No vanade autode puhul pole üldse midagi erilist, et mingil suva hetkel mingi pidur veitsa peale võib jääda. Ei peagi nii kinni olema, et velg all suitseb koguaeg.
Lihtsalt lihtne asi mida kontrollida ja töökotta ka selle väikse asjaga minna pole vaja.
Targematki teha kui foorumist nõu küsida, aga küsisid ju? :D
Kui töökojas kõik korrektselt tehtud, siis võiks ju eeldada, et viga mujal, kui mootoris.
Pole nii keeruline mootor, et seda mitu korda paika ei saada.
Samamoodi pole seal vaja midagi kodeerida ega leiutada.
Mu point on rohkem see, et kui töökojas kõik korrektselt tehtud siis kütusekulu peaks olema normi piires ka peale remonti nagu ta oli ka enne remonti.
Nagu ma mainisin siis pidurid on korras.
Kui peale remonti auto "halvemas seisus" ei oleks siis ma ei kurdaks.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas teet82 » 29 Mär 2023, 21:29

Aga vii siis näiteks Forssi või esindusse ja lase üle vaadata. Ka lahti võttes on võimalik juba tuvastada, et kas pihustid õigesti reguleeritud jne.. Kui leitakse viga töökoja töös, siis maksavad esinduse arve kinni. Aga see kiviaegne mootor peaks kõigis töökoja moodi kohtades käpas olema ja seal ei ole eriti midagi valesti teha..
Meil siin ka üks neiu laimas töömeest ja lasi mitu korda üle vaadata oma PD nuka vahetust, vist jättis isegi osa raha maksmata. Võtsin lahti selle mootori, kõik oli ideaalselt paigas, süüdlaseks hoopis neiu enda tellitud ebakvaliteetsed varuosad..
Või on midagi sarnast, nagu see hooratta teema siin kõrval, kuskil teises mootori otsas on kunagi midagi valesti tehtud ja avaldub nüüd..
Lase kusagil üle vaadata, siin foorumis seda ei laheda, lahmitakse suvaliselt pihustite kodeerimisest ja ma ei tea millest.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 30 Mär 2023, 07:04

teet82 kirjutas:
29 Mär 2023, 21:29
Aga vii siis näiteks Forssi või esindusse ja lase üle vaadata. Ka lahti võttes on võimalik juba tuvastada, et kas pihustid õigesti reguleeritud jne.. Kui leitakse viga töökoja töös, siis maksavad esinduse arve kinni. Aga see kiviaegne mootor peaks kõigis töökoja moodi kohtades käpas olema ja seal ei ole eriti midagi valesti teha..
Meil siin ka üks neiu laimas töömeest ja lasi mitu korda üle vaadata oma PD nuka vahetust, vist jättis isegi osa raha maksmata. Võtsin lahti selle mootori, kõik oli ideaalselt paigas, süüdlaseks hoopis neiu enda tellitud ebakvaliteetsed varuosad..
Või on midagi sarnast, nagu see hooratta teema siin kõrval, kuskil teises mootori otsas on kunagi midagi valesti tehtud ja avaldub nüüd..
Lase kusagil üle vaadata, siin foorumis seda ei laheda, lahmitakse suvaliselt pihustite kodeerimisest ja ma ei tea millest.
Forss või esindust planeerin mingi hetk - pigem vast Forss. Nagu ka eelnevas postituses mainisin siis töökoda ei laima ja töömehi ka mitte, seni olen nende tööga rahul olnud - nende juures vahetatud sidur ja hooratas, roolilatt, rihmad/rullikud ja pihusti. Töökoda pakkus Diislimeister OÜ poole pöörduda mis on ka variant iseenesest. Plokikaane ja nuka komplekti ostsin ise kuid rääkisin läbi ka töökojaga enne osade tellimist, et kas varuosad sobivad - odavaid varuosasi ei ostnud, pigem olid kallid ja kvaliteetsed osad, mootori remondis kokku hoidnud ja koonerdanud ei ole. Kõik varuosad tellin Aeromotorsist (k.a plokikaas ja nuka komplekt) ja koodid saan Forssi kataloogist VIN koodi järgi. Foorumi postituse tegin, et saada arvamust ka teistel inimestel, ehk on keegi sama murega ja leidnud lahenduse.
Kes tänasid kasutajat bassatB6 selle postituse eest:
MustVälk

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas teet82 » 30 Mär 2023, 17:54

Tegelesin täna ühe sarnase probleemiga, panen siia lihtsalt näiteks:
1.9TDI 96kW, põhimõtteliselt sama mootor.
Üks hea klient ammu kurdab juba, et kütust võtab palju, ta sõbra samasugune auto pidi kõvasti vähem võtma. Sõber tal olevat nukkvõlli vahetanud ja kontrolligu ma tema autol ka nukkvõlli. Nii palju kui paistab, tundus ok, reguleerisin uuesti pihustid, umbes 90 kraadi sai peale keerata. Torsiooninurk oli -1 umbes, panin selle ka nulli, et poleks jauramist pärast sellega. Ehk siis polnud erilist probleemi kusagil.
Küll aga jäi silma, et tühikäik on kõrge ja mootor jahtub kohapeal maha, termostaat on hiljuti vahetatud. Jõudsin selleni, et kliimakompressor ja elektriventilaator on pidevalt taga, ainult ECON nupust saab vait need. Põhjuseid praegu ei tea, aga arvatavasti sealt see kõrgem kulu tuleb. Lisaks on tal seal mingi chip ka veel.
Jutu mõte on, et põhjus pole alati seal kus arvatakse.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3372
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 807 korda
Tänatud: 131 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 30 Mär 2023, 18:19

Mul on olnud kogemust 1.9 96kw avf mootoriga. Et peale rihma vahetust on kütusekulu kõrge ja lonkab. Juhtumisi andis üks pihusti alune seib järgi samal ajal. Tegin arvutiga logid ja sõitsin mitu päeva ringi ning siis kurtsin oma muret Karla autos. Juba mu hea jälgimise peale osati öelda, et pihusti alused seibid kulunud ja remont heal juhul 200 midagi. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 31 Mär 2023, 08:48

teet82 kirjutas:
30 Mär 2023, 17:54
Tegelesin täna ühe sarnase probleemiga, panen siia lihtsalt näiteks:
1.9TDI 96kW, põhimõtteliselt sama mootor.
Üks hea klient ammu kurdab juba, et kütust võtab palju, ta sõbra samasugune auto pidi kõvasti vähem võtma. Sõber tal olevat nukkvõlli vahetanud ja kontrolligu ma tema autol ka nukkvõlli. Nii palju kui paistab, tundus ok, reguleerisin uuesti pihustid, umbes 90 kraadi sai peale keerata. Torsiooninurk oli -1 umbes, panin selle ka nulli, et poleks jauramist pärast sellega. Ehk siis polnud erilist probleemi kusagil.
Küll aga jäi silma, et tühikäik on kõrge ja mootor jahtub kohapeal maha, termostaat on hiljuti vahetatud. Jõudsin selleni, et kliimakompressor ja elektriventilaator on pidevalt taga, ainult ECON nupust saab vait need. Põhjuseid praegu ei tea, aga arvatavasti sealt see kõrgem kulu tuleb. Lisaks on tal seal mingi chip ka veel.
Jutu mõte on, et põhjus pole alati seal kus arvatakse.
Täheldasin peale remonti ka seda, et kui kliima panna sooja puhuma siis näidud tõusevad 0.7l/h pealt 1.1l/h, enne remonti seda ei pannud tähele sest kütusekulu oli meeletult väike, enne remonti tõusis 0.5/h pealt 0.6l/h peale kui huugama panna - see 0.2 - 0.4 tõusu vahe annab tunda ka maanteel püsikaga kui kliima sisse panna siis tuleb kena 0.7-1l kütusekulule juurde. Peale remonti hakkasin kasutama ka ECON variant, et kütusekulu natukenegi alla saada. Kuid iseenesest loogiline, et kui kliima taga siis kütusekulu ka veidike tõuseb kuid kas nii drastiliselt peaks - et mis peale remonti nüüd teisiti on, enne oli korras.
Kuid ploki ja nuka vahetusel vist ju kliima asju väga ei näpita?
Minu teadmised on täpselt sellised kui palju ma olen pidanud mõne aasta jooksul Forssi katalooge ja mootori jooniseid läbi kammima, et autole varuosi tellida ja endale asju selgeks tegema miks mingi asi töötab nii, mis ta eesmärk on , mida ta mõjutab, kus ta asub jne. Et päris võhik ei ole kuigi mingeid pisi asju tean, kas ka õigesti tean.. kindlasti ei pea ennast targemaks kui töökojas töötav inimene. :D
Viimati muutis bassatB6, 31 Mär 2023, 09:19, muudetud 2 korda kokku.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 31 Mär 2023, 08:52

MustVälk kirjutas:
30 Mär 2023, 18:19
Mul on olnud kogemust 1.9 96kw avf mootoriga. Et peale rihma vahetust on kütusekulu kõrge ja lonkab. Juhtumisi andis üks pihusti alune seib järgi samal ajal. Tegin arvutiga logid ja sõitsin mitu päeva ringi ning siis kurtsin oma muret Karla autos. Juba mu hea jälgimise peale osati öelda, et pihusti alused seibid kulunud ja remont heal juhul 200 midagi. :)
Rihmad, rullikud, veepump + üks pihusti vahetati sügisel. Kõik oli korras peale seda. Nüüd kus veebruaris uue ploki ja nuka sai siis vahetati ka kõikide pihustite seibid. Vanal plokikaanel olid pihusti pesades rõnga randid sisse kulunud ja auto hommikune esimene käivitus venis väga pikaks enne kui tööle puterdas ennast, sellepärast ka uus plokikaas.
Viimati muutis bassatB6, 31 Mär 2023, 09:15, muudetud 1 kord kokku.
Kes tänasid kasutajat bassatB6 selle postituse eest:
MustVälk

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 01 Apr 2023, 19:14

Ei kiru (minul pole selleks sõna õigust /) Pihusti seib kulub. Kas tegemist on detailiga ,mis on pinge all poldi all ,ja kulub. Liikuvad detailid kuluvad. Pihusti on plokikaanes koguaeg mistahes kogu aeg kas keermega või klambriga. Aga pihusti seibid. 00t. Mõtte aine.
Viimati muutis HawkHill, 01 Apr 2023, 21:10, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Käevärin kõrvaldatud postitusest

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas teet82 » 01 Apr 2023, 21:18

Vasest pihustiseib põleb ära aja jooksul. PD mootoril pole ausalt öeldes kohanud, küll aga on see tavaline CR mootoritel.
Kulumisrantidega plokikaanes on nii, et tegelikult on need igal sellisel autol seal. Otseselt kaant küll ei pea vahetama nende tõttu, randid on ikka pihusti metallosaga vastakuti, mitte O-rõngaste poolt tekitatud ja nendega vastakuti. Teravad servad tuleb peene liivapaberiga maha lihvida, et need pihustit sisse pannes O-rõngaid ei vigastaks ja peaks toimima.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 02 Apr 2023, 15:40

teet82 kirjutas:
01 Apr 2023, 21:18
Vasest pihustiseib põleb ära aja jooksul. PD mootoril pole ausalt öeldes kohanud, küll aga on see tavaline CR mootoritel.
Kulumisrantidega plokikaanes on nii, et tegelikult on need igal sellisel autol seal. Otseselt kaant küll ei pea vahetama nende tõttu, randid on ikka pihusti metallosaga vastakuti, mitte O-rõngaste poolt tekitatud ja nendega vastakuti. Teravad servad tuleb peene liivapaberiga maha lihvida, et need pihustit sisse pannes O-rõngaid ei vigastaks ja peaks toimima.
Sai võrreldud vana plokikaant ja uut plokikaant. Vanal olid ebaühtlaselt randid sisse kulunud, pihusti oli mingi nurga alla ära vajunud ja veidi ka pihusti korpust kulutanud, olemas ka pilt vanast kaanest kus näha sisse kulunud rante. Uuel plokikaanel olid pihusti pesad täiesti siledad ja ilusad.
Viimati muutis bassatB6, 02 Apr 2023, 15:41, muudetud 1 kord kokku.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 02 Apr 2023, 15:46

t6nis3 kirjutas:
01 Apr 2023, 19:14
Ei kiru (minul pole selleks sõna õigust /) Pihusti seib kulub. Kas tegemist on detailiga ,mis on pinge all poldi all ,ja kulub. Liikuvad detailid kuluvad. Pihusti on plokikaanes koguaeg mistahes kogu aeg kas keermega või klambriga. Aga pihusti seibid. 00t. Mõtte aine.
Eeldan, et te tahate öelda, et kuna pihusti istub pesas kinni siis seibid ei tohiks kuluda ega kulutada pesa seinu. Kõlab loogiliselt..
Kuid minu B6 oli selline juhus kus kõik 4 pihustipesa olid kulunud pihusti seibide tõttu, millest selline vibratsioon tekkis, et pihusti pesad seibide tõttu ära kulusid on raske öelda.
Viimati muutis bassatB6, 02 Apr 2023, 15:47, muudetud 1 kord kokku.

bassatB6
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Mär 2023, 13:52
Auto: Passat B6 1.9tdi 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Peale nukkvõlli ja plokikaane vahetust kütusekulu kõrgem.

Lugemata postitus Postitas bassatB6 » 02 Apr 2023, 16:01

..
Viimati muutis bassatB6, 25 Mai 2023, 14:13, muudetud 2 korda kokku.

Vasta

Mine “Mootor”