T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 09 Apr 2023, 11:27

Said siis lõpuks ka minu masina pihusti pesad randid sisse ja tõmbasin masina pulladeks. Kaane saadan tuleval nädalal lätti tegemisse. Ehitavad mingid hülsid asemele ja pidi väga hea saama. Tuttaval kogemus olemas. Klapid, juhtpuksid jne lähevad ka uued siis juba. Nukk ja saaled samuti. Kas on midagi veel millele ma peaksin tähelepanu pöörama?

Üks väike küss ka. Kas kuskil renditakse ajastuse tööriista? Või on keegi nõus laenama mingi summa eest?
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Alhambra
Huviline
Postitusi: 591
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 09 Apr 2023, 12:12

Kui su etteloetud asjad ära tehakse, siis rohkem polegi teha midagi

Kasutaja avatar
Liblikas
Klubiline
Postitusi: 1101
Liitunud: 07 Veebr 2008, 01:16
Telefon: 1+7
Auto: G2 1.9TDI 4Motion - LT28 2.4TD
Asukoht: Paide
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 27 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas Liblikas » 09 Apr 2023, 15:48

Pihusti pesade uuesti kulumise vältimiseks soovitan osta sellise komplekti: https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... gines.html Endal küll 1.9pd mootor millele sai taoline komplekt sisse ja rantidega pesad ei leki.
TDI 4Motion. Mostly Front Wheel Drive. Occasionally All Wheel Drive.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 09 Apr 2023, 17:38

Küsin. Kui mitu tuhat km.need plokikaanes olevad pihustid on sõbralikud ,enne,kui lolli mängima hakkavad? Ei ole need pihustid ju keermega.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 09 Apr 2023, 19:39

t6nis3 kirjutas:
09 Apr 2023, 17:38
Küsin. Kui mitu tuhat km.need plokikaanes olevad pihustid on sõbralikud ,enne,kui lolli mängima hakkavad? Ei ole need pihustid ju keermega.
Need pihustid pole keermega ja pihusti kinnitus on ainult ühel pool. Sellest ka see ühele poole randi sisse kulutamine. Välismaa foorumid väidavad, et kaane eluiga on 100-150k km.
Uued paigaldatavad hülsid on aga messingu laadsest materjalist, mis on tunduvalt kulumiskondlamad.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 10 Apr 2023, 16:37

Jaanus. Tahtmine oligi teada,et kui kaua K M. kestavad need pihusti pesad. No 150000 km. Plokikaanel.? Jummala sel juhul ,sõnnik,, Ehk teadmine. Sinu auto mootoril? Kui palju läbitud? Teema kokkuvõte. Võiks arvata,et tehnika areneb positiivses (vastupidavus) suunas. Tutkit. Mida vähem kestab,seda parem Maailma mafjale. Ainult osta. Aga Jaanus. Pihusti kinnitus on küll kinnitatud ühe M8. poldiga,kuid kahvel vajutab ju pihusti võrtselt pesasse. Tänud lugemise eest.

teet82
Huviline
Postitusi: 618
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas teet82 » 10 Apr 2023, 21:07

Ei ole see asi nüüd nii hull ka, esimese otsa PD mootoritel vast enamusel pool miljonit kellal ja sõidavad edasi originaalkaantega. Ma ei tea kui suured need randid siis olema peaks, et rolli mängima hakkavad, aga tavaliselt piisab korrektsest pihustitihendite vahetusest ja elu läheb edasi.
Rakiseid võib küsida Autoekperdist, täpseid laenutamise tingimusi ei tea, vb ainult ärikliendile. Mul omal on need vist Antehnikast ostetud või ebayst, ei mäletagi. Igal juhul korralik prügi, pidi käiama hakkama, et üldse kasutada saaks.
.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 10 Apr 2023, 21:40

T6nis3, sellel mootoril pole kladsikalises mõttes "kahvlit" vaid on klots mis toetab pihustile ühe külje pealt. Ehk siis Mootorit eest vaadates (nr1 silinder vasakul) on pihusti kinnitatud vasakult küljelt ja kulutab ära parema poole pesast kuna sinna on võimalik liikuda.

Teet82, mootori läbisõit on mul küll üle poole milli kuid kaas on väheke üle 100k vana. Kummitihend ise ei hoia ju kulumist ära. Isegi kui nädalas korra vahetada. Selle mootori pihusti kinnitus on lihtsalt halva disainiga ja thats it. Alumine osa mootorist tundub iseenesest tiptop.
Rakise õpetusi uurisin ka erinevaid ja tundub, et saaks hakkama ka ilma rakiseta kuna visuaalselt saab ka õigsust kontrollida.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

teet82
Huviline
Postitusi: 618
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas teet82 » 10 Apr 2023, 22:03

Poole tiiru ulatuses kulumisrandid PD kaanes on tavaline nähtus ja need ei mängi erilist rolli, ega tihend ei ole ju kulumisrandiga vastamisi.
Mingeid rakiseid tuleb tõenäoliselt ikkagi kasutada, näiteks nukaratta pingutusmoment oli vist 150Nm ja 90 kraadi peale, kuidagi on vaja neid asju paigal hoida pingutamise ajal. See ei mingi R4 PD mootor, kus saab pärast lihtsa vaevaga "süüdet timmida", vaid iga kord tuleb põhimõtteliselt uuesti otsast alustada, et midagi korrigeerida.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 16 Apr 2023, 20:52

Hea küll. Jaanus. Kes teab ,see taipab. Klots või kahvel. mis vahet sellel.aga pihusti ei ole keermega ploki kaanes. On nii. ?

puuraidur
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 28 Veebr 2022, 12:08
Auto: vw transporter t5
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas puuraidur » 27 Apr 2023, 10:10

Keermega ei ole. Mida juba Jaanus ka ütles- et pole ka kahvliga , ega pole ka klotsiga. Lihtsalt ühe kruviga ja ühelt poolt. Kui kasutada eelpool toodud spets raami, siis saab panna toetama mõlemalt poolt.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 06 Mai 2023, 21:23

Pilt

Sai täna siis buss kokku laotud. Ajastuse tööriist sai ostetud intercarist ja on ikka hunnik p.....! Päris palju pidi lihvima ja parendama tööriista. Kaas sai siis täieliku uuenduskuuri ja maksis 430 euri. Sellele lisaks siis pea 1k eest pudinaid. Huvitav oli see, et kolbensmithi nuka saaledel polnud vahet kumb üles või alla läheb. Nukk sai ka uus ja loomulikult ka kõik poldid. Homme ajan hääled sisse ja vaatab, kas saab asja või mitte.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 07 Mai 2023, 16:36

Nii.... Esmapilgul tundub, et sai asja küll, aga nüüd avaldus uus kotermann. Külmalt läheb käima väga hästi, aga nii kui mootor on soe, siis on selline tunne nagu jääks käivitades kütusest puudu. Kas võib olla asi pihusti nookurite reguleerimises? Keerasin kinni kui oli kõige ülemises asendis ja siis 180kraadi tagasi.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

twist
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas twist » 07 Mai 2023, 19:22

Mis oli kõige ülemises asendis? Nukk või pihusti?
Pihusti peab oma käigu lõpus olema ehk nukk kõige üleval.
Seal asendis keerad reguleerkruvi nii palju peale kui saab.
Ja siis 180 kraadi tagasi.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 07 Mai 2023, 19:55

twist kirjutas:
07 Mai 2023, 19:22
Mis oli kõige ülemises asendis? Nukk või pihusti?
Pihusti peab oma käigu lõpus olema ehk nukk kõige üleval.
Seal asendis keerad reguleerkruvi nii palju peale kui saab.
Ja siis 180 kraadi tagasi.
Nukk oli kõige ülemises asendis. Huvitav ongi see, et alguses töötas väga hästi. Lasin tiksuda mõnda aega ja siis hakkas jamama. Õhtul proovisin veel külmalt ka ja teeb sama nalja. Läheb käima küll, aga hästi madalatel pööretel ja siis vailselt kogub. Ei ole ka seda, et mõni silinder ei tööta. Kahtlustasin korra ka tandempumpa, aga vahetasin ringi ja asi ei läinud paremaks. Veakoodidest viskas lõpuks sisse p3101 intake manifold flap, aga see ei tohiks käivitamist mõjutada. Paagi pump on ka suht uus, filter on uus (hengst) ja kuskil lekkeid ei tundu olevat. Täitsa müstika hakkab juba tunduma.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 08 Mai 2023, 08:29

Pange julgelt oma klaaskuulid tööle. Hetkel pole enam sellist asja nagu rumal mõte. Nüüd ma käin juba huvi pärast kõik ideed läbi. Nädalavahetusel võtan veelkord radikad ja pudinad eest ja kontrollin veelkord üle pihusti ja nookuri paigasoleku ja otsin igasugu lekkeid.
Kas keegi on kursis mis kaitse võib olla seotud selle sisselaskes oleva klapiga/siibriga/liblikaga?
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 10 Mai 2023, 12:34

:D Tundub, et kõigil said ideed järsku otsa.
Kes tänasid kasutajat JaanusVambola selle postituse eest:
t6nis3
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

twist
Huviline
Postitusi: 402
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas twist » 10 Mai 2023, 13:10

No kui alguses käis tõesti ilusti ja järsku hakkas kehvalt käima, siis tundub nagu mingi kütuse häda ikka.
Kuskil mingi ummistus või leke on see, mis ma klaaskuulilt öelda oskan. Kui just mõni nookuri kruvi ei ole end lahti kerinud.

teet82
Huviline
Postitusi: 618
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas teet82 » 10 Mai 2023, 17:40

Kas ainult käivitus on halb või üldse ei tööta normaalselt?
Mul kunagi oli drosselklapi viga peale mootorivahetust, olin kaltsu kuskile torusse unustanud ja see jõudis drosseli vahele.
Igaks juhuks võiks vist isegi ajastust kontrollida rakistega, see mootor sellise ehitusega, et nukaanduri viga ei tule.

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 10 Mai 2023, 19:55

teet82 kirjutas:
10 Mai 2023, 17:40
Kas ainult käivitus on halb või üldse ei tööta normaalselt?
Mul kunagi oli drosselklapi viga peale mootorivahetust, olin kaltsu kuskile torusse unustanud ja see jõudis drosseli vahele.
Igaks juhuks võiks vist isegi ajastust kontrollida rakistega, see mootor sellise ehitusega, et nukaanduri viga ei tule.
Õnneks kaltsu või midagi ei saa sattuda isegi kuskile. Nii kui midagi lahti teen, siis käib kohe kummikinnas avale ette. Ja seda oranzi kinnast juba naljalt kuskile ei unusta. :D
Ajastust kontrollisin isegi mitu korda ja on väga täppi. Käivitub siis umbes 300 pöördega(puusalt) ja siis hakkab koguma kuni käib.ja kõik silindrid hakkavad korraga tööle. Sõites tundub madalas otsas jõudu vähe olevat. Ongi täpselt selline tunne, et pihustitesse jõuab võrdne kogus kütust, mida on aga liiga vähe. Tandempumba viga on välistatud. Ise kahtlustan tandemi ja lati vahelist ühendust. Kui kellelgi veel häid ideid, siis andke tulla.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 13 Mai 2023, 08:13

Nii... Masin seisis pea nädala ja nüüd läheb käima nii ideaalselt kui võimalik. Ja kõik veakoodid on ka kadunud. Päeva peale proovin veel, et kas peale soojaks sõitmist ka sama hea on. Ma ei saa enam üldse aru sellest autost. :D
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 13 Mai 2023, 17:21

Nii... Lasin mootori soojaks ja sama teema jälle. Drosselklapi viga viskas juba algusest. Välismaisest foorumist sain aimu, et see võib olla seotud mingi kaitsmega või siis juhtmete irdumisega. Teab keegi miskit?
Homme kisun eest otsa lahti uuesti ja panen uued kütusetorud. Lihtsalt igaksjuhuks. Mõtlesin lõdvemaks lasta ka seda reguleeritavat hammakat. Ka lihtsalt igaksjuhuks kuna 5ncm on väga raske mõõta ja ma võisin selle natuke liiga pingule panna. Lisaks siis kontrollin veel pihustite seadistuse üle.
Kas midagi veel?

Lisaks veel küsimus, et mis peab hoidma kütust tagasi voolamast? Kas klapp on tandempumbas või paagipumbas?
Viimati muutis JaanusVambola, 13 Mai 2023, 17:25, muudetud 1 kord kokku.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 11 Juun 2023, 07:34

Sain siis lõpuks oma laiskusest üle ja sättisin siis ajastuse täpselt õpetuse järgi paika. Regullitav hammasratas sai 50ncm ja peale seda tuleb nuka ratast suruda 80nm päripäeva ja samal ajal polt kinni keerata. Tulemus on nüüd siis selline, et käima läheb ülihästi ja jõudu on juba madalamast otsast kui varem. Drosselklapi viga kadus ka ära. Lätlaste kaane tegemisega olen ikka ülirahul. Isegi peale mitut nädalat seismist läks plaksust käima. Tundub, et mehed teavad mis teevad.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Alhambra
Huviline
Postitusi: 591
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 11 Juun 2023, 11:14

Mul 2001 aasta küna seisnud juba eelmise suve lõpust.
Eelmine nädal sai siis välja aetud ja käivitus poolest pöördest nagu poleks seisma jäetudki.
Ei saa sellest teemast aru, et oh kui vinge värk, et seisis paar nädalat ja läks ikka käima jumala hästi :D
Korras auto käivitubki nii nagu peab ;)
Kes tänasid kasutajat Alhambra selle postituse eest:
MustVälk

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

T5 (BNZ) 2,5 96kw kaane taastamine

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 11 Juun 2023, 12:28

Alhambra kirjutas:
11 Juun 2023, 11:14
Mul 2001 aasta küna seisnud juba eelmise suve lõpust.
Eelmine nädal sai siis välja aetud ja käivitus poolest pöördest nagu poleks seisma jäetudki.
Ei saa sellest teemast aru, et oh kui vinge värk, et seisis paar nädalat ja läks ikka käima jumala hästi :D
Korras auto käivitubki nii nagu peab ;)
Ma just seda tahtsingi öelda, et mehed kuuevarbalised said oma tööga hästi hakkama. Ennem mul ju ei käivitunud sedasi.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Vasta

Mine “Mootor”