VW 2.0 103kw. mootoriga Journey mootoriprobleem

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
SXT
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 05 Okt 2023, 09:05
Asukoht: Paide
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW 2.0 103kw. mootoriga Journey mootoriprobleem

Lugemata postitus Postitas SXT » 05 Okt 2023, 10:52

Tulin siis foorumisse Dodgega, millel volkari mootor. Loodetavasti keegi ei pahanda ja ehk saan siit mingitki abi. Mure on mul niisiis Dodge Journey peal oleva VW 2.0 103kw. mootoriga. Auto 2009 aasta ja 137000 km. sõitnud. Alustan algusest, muster on alati sama. Sõitu alustades külma mootoriga ja alla 15-kilomeetriliste sõitude puhul on kõik ok. Probleem hakkab umbkaudu vähemalt 15 kilomeetrilise sõidu järel madalamatel käikudel ja madalamatel pööretel, ehk siis ainult linnasõidul. Maanteel gaasipedaali vabastades ei ole tõrkeid olnud kunagi. Probleem ise on siis umbes/täpselt selline, et kas kohe linnapiiridesse jõudmisel või mingi aeg linnas sõitmise järel hakkab mootor gaasipedaali järgi laskmisel või peene gaasiga sõites vahele jätma. Vahelejättude ajal kostub mootoriruumist salongi gaasibedaal järgi andes 1-4 korda kiuksuvat heli. See heli tuleb turbo ja õhufilrti vahel olevast lõdvikust. Samal ajal pressib ka kusagilt väljalaskegaase mootorirumi. Hais on mingil määral salongis tunda. Mõnikord on vahelejätud ja salongi kostuv kiuksumine väiksem, mõnikord nii tugev, et mootor on ka välja surnud. Pika käivitamise peale olen mootori tööle saanud. Kui aga anda korralikult gaasi ja näiteks maanteele edasi sõitma minna, siis on see probleem kohe kadunud. Muidugi läheb ka põlema mootorituli, aga samas, avariireziimi ei lähe kunagi. Arvuti annab veakoodiks: P2563 Turbocharger Boost Control Position Sensor "A" Circuit/Performance või P2563 Turbocharger boost control position sensor circuit -Permanent
Mulle tundub, et justkui oleks probleem turbo juhtimisega, mis mingil põhjusel põhjustab ka mootori vahelejätmist. Ise olen lasknud kontrollida turbo aktuaatorit, mis on mehaaniline. Vaakumit peab ja takistused pidavat olema korras. Puhastasin ka näiteks EGR-i, mis tegelikult oli suhteliselt viisakas ja klapp liikus hästi. Viimati teeninduses käies reguleeriti pisut aktuaatori varda pikkust, mis olukorda pisut parandas - mootorituli enam ei sütti, aga puterdama ja kiuksuma hakkab ikka. Küll vähem, aga hakkab. Näidud pidid head olema.
Kui on kellelgi ideid või oleks nõus ise asja uurima, oleksin tänulik.

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

VW 2.0 103kw. mootoriga Journey mootoriprobleem

Lugemata postitus Postitas twist » 05 Okt 2023, 11:07

Turbot ennast on ka kontrollitud?
On juhuseid, kus turbo lõtk on läinud nii suureks, et tiivik jookseb koja vastu kinni ja siis mingi hetk pääseb uuesti liikuma.
Selline käitumine põhjustab ka kriuksuvat heli.

SXT
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 05 Okt 2023, 09:05
Asukoht: Paide
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW 2.0 103kw. mootoriga Journey mootoriprobleem

Lugemata postitus Postitas SXT » 05 Okt 2023, 11:10

Turbo edasi-tagasi lõtk puudub. Üles-alla on kerge normaalne lõtk.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5296
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 66 korda

VW 2.0 103kw. mootoriga Journey mootoriprobleem

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 05 Okt 2023, 12:42

Kui välja sureb siis uuesti käivitades tundub kõrva järgi kõik normaalne, mitte mootor ei käi väga kergesti ringi või muud sellist?

SXT
Uustulnuk
Postitusi: 3
Liitunud: 05 Okt 2023, 09:05
Asukoht: Paide
Tänanud: 0
Tänatud: 0

VW 2.0 103kw. mootoriga Journey mootoriprobleem

Lugemata postitus Postitas SXT » 05 Okt 2023, 14:18

Mootor käib normaalselt ringi, kõrva ja tunde järgi kõik nii, nagu peab. Niisugused sümptomid, nagu ei saaks kütet peale ja siis tõmbab üles ja läheb käima. Filter on uus. Välistada ei saa, et ongi kütte kätte saamine takistatud, aga väga ei usu ka, sest see jama kordub väga kindla mustri järgi, mis justkui ummistusele või muule takistusele kütusetorustikus siiski ei viita. Mõjutavad seda asja mootori temperaruur, mootori pöörded ja gaasipedaali asend.

Vasta

Mine “Mootor”