Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Indrek21
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 13 Nov 2021, 20:12
Telefon: 53855547
Auto: Vw touareg v8 2012
Asukoht: Palivere
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas Indrek21 » 15 Veebr 2024, 09:54

Tere kes oskab öelda mis firma kette vw touareg kasutab.
Mootor siis 4.2 2012 aasta 250kw
Tahan ära vahetada aga tahan originaale, kogu komplektiga.
Viimati muutis GTI, 15 Veebr 2024, 10:17, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: pealkiri

twist
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
Asukoht:
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 62 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas twist » 15 Veebr 2024, 10:47

Originaal kett on reeglina IWIS. Kui tahad originaali, siis mine esindusse või Forssi ja telli sealt.
Kui eesmärk on leida originaalist odavam ketikomplekt, kust VW koodid on maha freesitud aga kvaliteet OE osaga võrdväärne, siis pöördu nt Differ OÜ poole.
Mees tegeleb sisuliselt igapäevaselt selliste V6-te ja V8-te kettide vahetusega ja kindlasti oskab sind aidata nii soovituste kui remondiga.

Asko
Huviline
Postitusi: 1313
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas Asko » 15 Veebr 2024, 13:19

IWIS on jah originaal tootja.
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 19 Veebr 2024, 15:37

Küsin. Kui hammas rihm,kummist kestab 120.km. Ette nähtud. Küsin uuesti. Miks nukkvõlli ajami kett kestab ca.300t. Supleb ju kett õlis. Saaled ju kannatavad läbisõitu ca.40000 .km Saaled ja mootori kett. Võrrelge nende kulumist. Pole G3 el. probleemi tehniliselt. Phaetonil ,kahjuks nii ta on.

Kasutaja avatar
Elevant
Klubiline
Postitusi: 803
Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
Asukoht: Läänemaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 53 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas Elevant » 19 Veebr 2024, 15:41

Milline kett see õlis supleb? Nii vähe või palju, kui ma mootoriehitusest tean, siis kett asub väljaspool mootoriplokki nagu rihm....

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 19 Veebr 2024, 16:05

t6nis3 kirjutas:
19 Veebr 2024, 15:37
Küsin uuesti. Miks nukkvõlli ajami kett kestab ca.300t.
Kui palju kett peab siis kestma? Pool miljonit, miljon? Ei kesta see kett 300t, kogu keti komplekti mõtlen. Tallad-pingutid lähevad kiiremini õhtale ja kui vahetuseks tuleb mootor maha võtta kas jätad keti vahetamata?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
Elevant
Klubiline
Postitusi: 803
Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
Asukoht: Läänemaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 53 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas Elevant » 19 Veebr 2024, 17:05

No tegelikult kõik sõltub, saaks vabalt teha ketisüsteeme, mis kestaks miljoni, aga autotootjad ei soovi teha autot, mis kestaks hirmsaid kilomeetreid, sest siis kukuks uute autode müük.
Olid ju vanasti kaherealised ketid, mis asendati üherealistega ja peale seda hakkasid ka jamad pihta. Ketid hakkasid rohkem venima, taldade materjale muudeti pehmemaks, et need kiiremini kuluks jne.

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2054
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 166 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas siLc » 19 Veebr 2024, 17:33

Elevant kirjutas:
19 Veebr 2024, 15:41
Milline kett see õlis supleb? Nii vähe või palju, kui ma mootoriehitusest tean, siis kett asub väljaspool mootoriplokki nagu rihm....
Kahjuks mitte. Kõik Audi päritolu V6 diislid alates esimestest 3.0 TDI'dest on kett/ketid sisuliselt mootoriploki sees - et kettidele ligi pääseda, peab eemaldama käigukasti ja siis veel ühe või mitu ketikaant.

Diffri video 4.2 TDI kettide vahetusest. Et siis oleks puust ja punaselt - Teile vaatab otsa mootori käigukasti pool.


Kasutaja avatar
Elevant
Klubiline
Postitusi: 803
Liitunud: 19 Nov 2006, 17:44
Auto: MB W124 E320/Jeep Grand Cherokee WK2/Honda CBR1100XX/VW Polo 9N3/Opel Omega A/VW Beetle 1200/MB S211 E320CDI T/Passat B6/Dodge RAM 1500
Asukoht: Läänemaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 53 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas Elevant » 19 Veebr 2024, 17:41

Hammasrihmale ei pääse ka lihtsalt peale vaadates ligi. See, et kett liigutati eest poolt tahapoole ei tee teda plokisiseseks. Ja endiselt ei uju see kett ka õlisees. Mul oli varem ja on ka praegu üks VAGi isend, millel kett on kastipoolel, vaata, millisest nurgast tahes, ploki sees ta ei asu.
Minu eelmise postituse mõte oli rohkem see, et õliga on nendel kettidel täpselt samapalju kokkupuudet, kui rihmaga mootoritel.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas teet82 » 19 Veebr 2024, 19:59

Osadel autodel on ikka õlipihustid ka pandud keti määrimiseks. Aga nendel TDI mootoritel minu meelest pole ühelgi, päris uutega pole kokku puutunud. Otseselt õli sees pole neil minu meelest ka kõige alumine õlipumba kett, õlitase on madalam. Keskmise keti rattad on "saalede" peal ja õlisurvega määrimisega, äkki sealt siis valgub keti peale ka midagi. Pluss plokikaante pealt tagasi valguv õli.
Viimati muutis teet82, 19 Veebr 2024, 20:00, muudetud 1 kord kokku.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 19 Veebr 2024, 20:12

Elevant.touareg. keti vahetus.. Nimelt ajami kett on küll mootori plokist väljaspool,kuid siiski ploki küljes külje peal. Ketid saavad õli mootori õlitus süsteemist.

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 192
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 24 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 19 Veebr 2024, 21:20

Elevant kirjutas:
19 Veebr 2024, 15:41
Milline kett see õlis supleb? Nii vähe või palju, kui ma mootoriehitusest tean, siis kett asub väljaspool mootoriplokki nagu rihm....
Ford Mondeo mingil mootoril käib hammasrihm minu teada läbi õlivannist. Aga see pigem erand.

Kasutaja avatar
kaupo51
Huviline
Postitusi: 192
Liitunud: 20 Nov 2021, 17:16
Auto: VW Golf 4 cabrio, Mercedes Benz W123, ja üks Peugeot
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 24 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas kaupo51 » 19 Veebr 2024, 21:22

GTI kirjutas:
19 Veebr 2024, 16:05
t6nis3 kirjutas:
19 Veebr 2024, 15:37
Küsin uuesti. Miks nukkvõlli ajami kett kestab ca.300t.
Kui palju kett peab siis kestma? Pool miljonit, miljon? Ei kesta see kett 300t, kogu keti komplekti mõtlen. Tallad-pingutid lähevad kiiremini õhtale ja kui vahetuseks tuleb mootor maha võtta kas jätad keti vahetamata?
Vana kooli Mercedes W124 kett kestis 300 000 km nagu naksti. Aga vanasti olidki ketid kaherealised ja tugevamad. Kettide venimisest hakati rääkima mingite Nissani mootoritega seoses. Need olid vist ühed esimesed, pärast muidugi tulid teised autotootjad riburadapidi järele.
Viimati muutis kaupo51, 19 Veebr 2024, 21:26, muudetud 1 kord kokku.

teet82
Huviline
Postitusi: 619
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 25 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas teet82 » 19 Veebr 2024, 22:44

kaupo51 kirjutas:
19 Veebr 2024, 21:20
Elevant kirjutas:
19 Veebr 2024, 15:41
Milline kett see õlis supleb? Nii vähe või palju, kui ma mootoriehitusest tean, siis kett asub väljaspool mootoriplokki nagu rihm....
Ford Mondeo mingil mootoril käib hammasrihm minu teada läbi õlivannist. Aga see pigem erand.

Ford Ecoblue 2.0 mootoritel on hammasrihm õli sees. Pingutiks on lihtsalt mingi kumer raudklots, mis vedruga vastu rihma surub. Teoorias pidi see kestma 10 aastat, aga reaalsuses tõmbab varem hambad maha mõnikord.
Aga peab ikka hea õlitus olema sellel rihmal seal, et vastu raudklotsi nühkida kannatab, õli seest otseselt läbi ei käi vist.

MustVälk
Veteran
Postitusi: 3375
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Asukoht: Tallinn; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 811 korda
Tänatud: 131 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 19 Veebr 2024, 23:33

Elevant kirjutas:
19 Veebr 2024, 17:05
No tegelikult kõik sõltub, saaks vabalt teha ketisüsteeme, mis kestaks miljoni, aga autotootjad ei soovi teha autot, mis kestaks hirmsaid kilomeetreid, sest siis kukuks uute autode müük.
Olid ju vanasti kaherealised ketid, mis asendati üherealistega ja peale seda hakkasid ka jamad pihta. Ketid hakkasid rohkem venima, taldade materjale muudeti pehmemaks, et need kiiremini kuluks jne.
Pigem juhtus see, et teised sõlmed mootoril vajasid juba 200000 juures välja vahetamist. Tõenäoliselt tehas nägi ette täielikku remonti.
Egas niisama ei räägita nüüd, et 200000 ongi mootori eluea lõpp. :(
Lihtsalt keegi suurelt seda välja ei ütle. Ja üritatakse ikkagi maha vaikida. Või teine variant, et teavad, et klient ei suudaks nii kallist hooldust lubada.

Henri Ford tegi samuti kui alustas masstootmist. Kontrollis kõik üle, et teha auto mis ühtlaselt kuluks.

Paluks teha vahet ühtlasel kulumisel ja ühtlasel lagunemisel.

Aga palun arutlege edasi. Mind ka hakkas kuiva keti ja märja keti teema huvitama. :) Huvitav mis mul on. Ma peast enam ei mäleta. :(
Viimati muutis MustVälk, 19 Veebr 2024, 23:35, muudetud 1 kord kokku.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2570
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Vw touareg 4.2 2012 kettide vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 25 Veebr 2024, 18:33

Kuiv kett määrdeta ei ole keti ehitusest loogiline. Eespool ka mainiti,et kui ei suple õlis siis kuskilt ikka õli tilgub. Liikuvad metall osad ilma määrdeta , ahhaa,oeh seda poleks küll arvata seda enam,et tegemist on masstoodanguga mis peab olema ka odav. Ja keti lülidel on ka koormus taga. Aga las olla,kui nii on.

Vasta

Mine “Mootor”