VW T5 2.5PD torsion value

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, dellu, J.Aru, GTI

Vasta
ivorturb12
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 22 Mär 2015, 19:52
Asukoht:
Tänatud: 2 korda

VW T5 2.5PD torsion value

Lugemata postitus Postitas ivorturb12 »

Mure VW T5 2.5 128kw AXE mootoriga.

Autol sai vahetatud plokikaas. Peale sai uus nukkvõll koos tõukuritega. Ostetud selle mootori jaoks eraldi rakise komplekt (küll mingi hiinakas, aga see ilmselt ei mängi rolli).
Väntvõll rakisega lukus, nukkvõll rakisega lukus, hammasratas pandud otsa nii, et märk hammasrattal oleks plokikaane servaga tasa (nii nagu manuaal ette näeb). Nukkvõlli otsa sälk peale vaadates kaanega täpselt paigas. Sai käima pandud ning vaadatud torsion value näitu külma mootoriga ning see -8 kandis.
Samas käima läheb väga ilusti. Enne lahti võtmist sai vaadatud poolsooja mootoriga, siis oli -6.10.
Teistel sama mootoritega autodel olnud alati 0 lähedal ikkagi.
Kas on kellegil kogemust, millest selline -8kraadine hälve tuleb, kui asi on reaalselt rakistega paika pandud ?

Alhambra
Huviline
Postitusi: 604
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänatud: 35 korda

VW T5 2.5PD torsion value

Lugemata postitus Postitas Alhambra »

-8 tundub ikka väga hiline. Ma seda mootorit ise pole näppinud, aga 1,9 olen tavaliselt katsunud nulli ikka keerata enam-vähem. Normi piires oli mälujärgi vist +- 3 kraadi äkki

teet82
Huviline
Postitusi: 651
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 28 korda

VW T5 2.5PD torsion value

Lugemata postitus Postitas teet82 »

Neil ei saa reguleerida seda, sest impulssratas on hammasrattaga ühes tükis ja on see näit kujunebki selle järgi, kuidas hammasrattad hambuvad.
Olen nãinud nukkvõllianduri veaga neid mootoreid ja see tuleneb sellest, et hammasrattad on valesti koostatud otsakaane taga.
Äkki lihtsalt kulunud mootor, lõtkud suured jne.. Kui nuka veakoodi pole, siis vast pole vahet.

ivorturb12
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 22 Mär 2015, 19:52
Asukoht:
Tänatud: 2 korda

VW T5 2.5PD torsion value

Lugemata postitus Postitas ivorturb12 »

Alhambra kirjutas: 23 Sept 2024, 23:32 -8 tundub ikka väga hiline. Ma seda mootorit ise pole näppinud, aga 1,9 olen tavaliselt katsunud nulli ikka keerata enam-vähem. Normi piires oli mälujärgi vist +- 3 kraadi äkki
See mootor on teisest puust niiöelda, siin ei ole niisama miskit reguleerida, erinevalt 1.9PD :D

ivorturb12
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 22 Mär 2015, 19:52
Asukoht:
Tänatud: 2 korda

VW T5 2.5PD torsion value

Lugemata postitus Postitas ivorturb12 »

teet82 kirjutas: 24 Sept 2024, 06:13 Neil ei saa reguleerida seda, sest impulssratas on hammasrattaga ühes tükis ja on see näit kujunebki selle järgi, kuidas hammasrattad hambuvad.
Olen nãinud nukkvõllianduri veaga neid mootoreid ja see tuleneb sellest, et hammasrattad on valesti koostatud otsakaane taga.
Äkki lihtsalt kulunud mootor, lõtkud suured jne.. Kui nuka veakoodi pole, siis vast pole vahet.
Olen ka kunagi kokku puutunud nukkvõlli asendi anduri veaga peale seda, kui kuskil oli mootor pilbasteks käinud ning hammasrattad ei olnud õieti tagasi pandud.
Sellel autol ei ole teadaolevalt 10a jooksul mootorit näpitud. Enne lahti võtmist oli näit poolsooja mootoriga natukene üle -6kraadi, siis ei olnud vähemalt ühtegi veakoodi sees. Hetkel külmalt -8 kraadi kandis ning veakoodi samuti sisse ei jäta- kuna pole lõpuni kokku pandud, ei ole töösoojaks lastud mootorit veel peale kaane vahetust.
Lihtsalt tekkiski huvi ja küsimus, et millest see näit tuleneb. Nukkvõll ei ole küll hammasratta otsas kiiluga ning seda saaks iseenesest reguleerida, kui hammasratta otsapolt lahti lasta, kuid siis ei istuks enam rakis paika ning ainult nukkvõlli keeramine seda näitu ei tohiks kuidagi muuta, sest hammasratas oma märkidega istub paigas. Pigem mingil vähesel määral muudab seda võibolla hammasrataste eksentriku muutmine.

teet82
Huviline
Postitusi: 651
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 28 korda

VW T5 2.5PD torsion value

Lugemata postitus Postitas teet82 »

See ekstsentrik tundub jah ainuke asi, mis võiks midagi muuta, midagi muud seal muuta ei saa.
Ja kordan mitmes kord juba, et tegelikult pole kusagil remondijuhendis kirjas, et see näit peab nullis olema. Kui kõik toimib, siis pole mõtet pead vaevata sellega.

ivorturb12
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 22 Mär 2015, 19:52
Asukoht:
Tänatud: 2 korda

VW T5 2.5PD torsion value

Lugemata postitus Postitas ivorturb12 »

teet82 kirjutas: 24 Sept 2024, 11:02 See ekstsentrik tundub jah ainuke asi, mis võiks midagi muuta, midagi muud seal muuta ei saa.
Ja kordan mitmes kord juba, et tegelikult pole kusagil remondijuhendis kirjas, et see näit peab nullis olema. Kui kõik toimib, siis pole mõtet pead vaevata sellega.
teet82 kirjutas: 24 Sept 2024, 11:02 See ekstsentrik tundub jah ainuke asi, mis võiks midagi muuta, midagi muud seal muuta ei saa.
Ja kordan mitmes kord juba, et tegelikult pole kusagil remondijuhendis kirjas, et see näit peab nullis olema. Kui kõik toimib, siis pole mõtet pead vaevata sellega.
Täiesti arusaadav, et reaalsuses seda kirjas ei ole. Tekkis lihtsalt sportlik huvi pigem selle väärtuse kohta, ehk kohati endale lisa peavalu tekitamine :D Enamjaolt kõigil T5 mootoritel olnud see 0 lähedal ja sellest ka see küsimus tekkis.

Vasta

Mine “Mootor”