1.9TDI muutuva geo. > muutuva geomeetriaga turbo vastu.

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
joss1357
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
Telefon: 55587693
Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 0
Tänatud: 0

1.9TDI muutuva geo. > muutuva geomeetriaga turbo vastu.

Lugemata postitus Postitas joss1357 » 23 Juul 2009, 21:17

kuna sai tehtud plokikaanel kap remont (kõik jupid uued peale nukkvõlli) ja et enam ei peaks turbo pärast laiali lammutama midagi ning see praegune turbo on juba minu info kohaselt yle 100k sõitnud ja nagunii mootor laiali hetkel (kerge teha siis praegu ära kõik).

plaan on panna ca 10k sõitnud peugeot 308 turbo (2006a), mis on muutuva geomeetriaga (praegune on tavaline turbo). kylmkoja vooliku otsad lähevad 1:1 aga väljalaske omad on erinevad. need läksid juba tegemisele nagunii.

kuid kysimus on selles, et kuidas ma saaksin yleliigse rõhu välja?enam vana süsteemiga kokku ei sobi kahjuks. mis välja pakute?

hea nõu oleks teretulnud :thumbup:


vw vento 1.9TDI 66kw 94a.
(vana turbo puhus mõnikord ka 1.4bar hetkeliselt. kuid enamjaolt püsis 1.2bar gaas põhjas sõites).

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 55 korda

Lugemata postitus Postitas tobimarg » 24 Juul 2009, 10:25

Kas ma saan õigesti aru,et praegu on tavaline turbo peal, aga tahad panna muutuva geomeetriaga? Mul jääb mõistatuseks mis seda geomeetriat seal juhtima peaks hakkama. Aju saab ju info, palju on toodetav rõhk ja siis hakkab aju läbi urbo juhtimisklapi N75 geomeetriaga mängima, et rõhk soovitud piirides oleks. Sul ju seda süsteemi ei ole? Või sa ei tahagi, et geomeetria toimima hakkaks? Siis võib ta suht uimane jääda madalamatel pööretel, aga ei tea kah, pole kinni jäänud geomeetriaga autot proovinud. Teine asi on see, et hakkab üle puhuma rõhku ja viskab igal möödasõidul avariireziimi.

joss1357
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
Telefon: 55587693
Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas joss1357 » 24 Juul 2009, 12:19

olekski vaja teada, mismoodi saaks seda geomeeytiat seal juhtima. kuskil välismaalehel oli isegi kunagi õpetus aga enam ei leia yles.

joss1357
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
Telefon: 55587693
Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas joss1357 » 26 Juul 2009, 21:42

kuna ideid ei saanud nii kiiresti, kui lootsin siis viskasin vana systeemi tagasi. puhastasin turbo ja kõik torud ära korralikult.

kuid siiski kui keegi midagi taolist on ette võtnud, siis andke aga teada. plaanis kunagi ymber teha sellegipoolest.

Kasutaja avatar
marco
Huviline
Postitusi: 631
Liitunud: 18 Dets 2006, 21:51
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 19 korda

Lugemata postitus Postitas marco » 27 Juul 2009, 06:04

Kirjuta oma probleemist TURBOCLUB.EE. Ma usun, et seal saad kiirema vastuse!!

joss1357
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
Telefon: 55587693
Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas joss1357 » 27 Juul 2009, 17:17

marco kirjutas:Kirjuta oma probleemist TURBOCLUB.EE. Ma usun, et seal saad kiirema vastuse!!
kirjutasin juba. kahjuks siiamaani pole vastuseid tulnud:(

viiul
Huviline
Postitusi: 74
Liitunud: 13 Veebr 2007, 15:58
Auto: Vento 1,9 td, Golf II 1,9 d
Asukoht: Kose/Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas viiul » 03 Aug 2009, 13:02

http://www.vwdiesel.net/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; selles foorumis on sellest päris hea teema, kuna nad kolinud siis täpset linki pole aga otsing vnt aitab, omal oli sama plaan kuigi mul 55kw moto, ent jäi ka aja nappusesse.
Liikuva tünnisauna teenused: http://www.pesupidu.ee

joss1357
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 22 Dets 2008, 14:00
Telefon: 55587693
Auto: VW vento 1.9TDI 66kw 94a. Volvo C70 2.3T5 ca 200kw
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas joss1357 » 04 Dets 2009, 19:35

kuna vana turbo lendas laiali siis ei hakanud yldse samasugust otsimagi, saigi alguses mainitud turbo peale sätitud. kokku pmst ei sobinud omavahel mitte midagi peale pealetuleva õlitustoru vindi. niisiis sai korralikult vaeva nähtud ja asjad sobitatud omavahel kokku. Tööd teostasin kõik Audi esinduses ja flansid sain metallitöökojast tellimuse peale (puhtalt flantside eest kysiti 4000.- muidugi leidis hiljem odavama koha ka ja lõpptulemusena sponsoreeriti mulle need yldse tasuta nagu ka peaaegu kõik muud vajaminevad jupid).
igatahes uus turbo oli tunduvalt suurem ja ei mahtunudki lõppkokkuvõttes muidu ära, kui et tuli mootorikäpp teissugune teha. ja päris tykk nuputamis kuidas muutuva geomeetriaga turbot korralikult tööle saada. nyyd siinkohal edu saladust ei reedagi ja võin rääkida natuke mõningatest mõõtmisttulemustest peale seadistamist.
1300rpm 0.65bar, 1800rpm 1.3bar, 2000rpm 1.8bar mis pysib lõpuni yhtlaselt ja annab korraliklt ka tunda minekus. need mõõtmised on tehtud mehaanilise kellaga, kuid kui panin arvuti järgi, siis näitas isegi 2,06bar.
loomulikult ei ole ajus olevad asjad originaalid ja mootoris on tehtud korralik remont.
muidu turbo suudaks toota tunduvalt rohkem suruõhku, kuid ei julge lihtsalt rohkemaks tõsta rõhku ja mulle piisab. ning maanteel 100km/h sõites on suht öko loom olenemata kõigest, kuid 115km/h siis tõeseb kytusekulu tunduvalt, kuskil 7l peale.
auto kiirendab normaalselt kiiruseni 145 siis hakkab vaiksemalt edasi koguma hoogu.
siiamaani linnas esialgsest hoogu saanud hasardist korralikult tallates ja rehve vilistades läheb kuskil 6-7l sajale. originaalis olles ja sedasi sõites läks ikka 10 varem.
mootori põõretest niipalju,et seirei lõõb lõpuni välja ikka, ehk siis natukese alla 6000 rpm. põõrded lõppu ("piirajasse" lasta) teeb samat häält nagu bensiinimootorid piirajas.

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas samzik » 04 Dets 2009, 20:42

Mind kusjuures on ennastki huvitanud sama teema mul on transporteri turbo olemas (R5 128kw) Oli mõte see oma 1.9 dislale peale panna sooviks kah geomeetria abil rõhku hoida. Kas oleks võimalik hoida ka ühtlast turbo rõhku geomeetria abli kuni geomeetria lõpuni nö?
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

Asko
Huviline
Postitusi: 1313
Liitunud: 14 Mär 2003, 11:15
Telefon: 5260210
Auto: Skoda Octavia VRS///Golf mkII Rallye G60 syncro
Asukoht: Tallinn//Saku
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Asko » 07 Dets 2009, 01:09

joss1357 kirjutas:kuna vana turbo lendas laiali siis ei hakanud yldse samasugust otsimagi, saigi alguses mainitud turbo peale sätitud. kokku pmst ei sobinud omavahel mitte midagi peale pealetuleva õlitustoru vindi. niisiis sai korralikult vaeva nähtud ja asjad sobitatud omavahel kokku. Tööd teostasin kõik Audi esinduses ja flansid sain metallitöökojast tellimuse peale (puhtalt flantside eest kysiti 4000.- muidugi leidis hiljem odavama koha ka ja lõpptulemusena sponsoreeriti mulle need yldse tasuta nagu ka peaaegu kõik muud vajaminevad jupid).
igatahes uus turbo oli tunduvalt suurem ja ei mahtunudki lõppkokkuvõttes muidu ära, kui et tuli mootorikäpp teissugune teha. ja päris tykk nuputamis kuidas muutuva geomeetriaga turbot korralikult tööle saada. nyyd siinkohal edu saladust ei reedagi ja võin rääkida natuke mõningatest mõõtmisttulemustest peale seadistamist.
1300rpm 0.65bar, 1800rpm 1.3bar, 2000rpm 1.8bar mis pysib lõpuni yhtlaselt ja annab korraliklt ka tunda minekus. need mõõtmised on tehtud mehaanilise kellaga, kuid kui panin arvuti järgi, siis näitas isegi 2,06bar.
loomulikult ei ole ajus olevad asjad originaalid ja mootoris on tehtud korralik remont.
muidu turbo suudaks toota tunduvalt rohkem suruõhku, kuid ei julge lihtsalt rohkemaks tõsta rõhku ja mulle piisab. ning maanteel 100km/h sõites on suht öko loom olenemata kõigest, kuid 115km/h siis tõeseb kytusekulu tunduvalt, kuskil 7l peale.
auto kiirendab normaalselt kiiruseni 145 siis hakkab vaiksemalt edasi koguma hoogu.
siiamaani linnas esialgsest hoogu saanud hasardist korralikult tallates ja rehve vilistades läheb kuskil 6-7l sajale. originaalis olles ja sedasi sõites läks ikka 10 varem.
mootori põõretest niipalju,et seirei lõõb lõpuni välja ikka, ehk siis natukese alla 6000 rpm. põõrded lõppu ("piirajasse" lasta) teeb samat häält nagu bensiinimootorid piirajas.
minumeelest võiks sa just natuke avaldada oma saladusi kuna siis teistel ju lihtsam asju teha või on tõesti nii suur saladus see :)
Mul endal plaanis turbo+pihustid+cooler jne vahetada ja lasta teha aju muudatused soomes kuna siis saadi sellise kompotiga 180heppa ja 400nm väänet :)
https://www.facebook.com/MotorUnioneEst/

Poleerimis, keraamika, autoremont jne pakkumised küsi minult

Kristjan
Huviline
Postitusi: 612
Liitunud: 18 Aug 2003, 17:32
Telefon: 53 333 807
Auto: Madallennuagregaat
Asukoht: Tallinn/Rapla
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kristjan » 08 Dets 2009, 12:20

joss1357 kirjutas:kuna vana turbo lendas laiali siis ei hakanud yldse samasugust otsimagi, saigi alguses mainitud turbo peale sätitud. kokku pmst ei sobinud omavahel mitte midagi peale pealetuleva õlitustoru vindi. niisiis sai korralikult vaeva nähtud ja asjad sobitatud omavahel kokku. Tööd teostasin kõik Audi esinduses ja flansid sain metallitöökojast tellimuse peale (puhtalt flantside eest kysiti 4000.- muidugi leidis hiljem odavama koha ka ja lõpptulemusena sponsoreeriti mulle need yldse tasuta nagu ka peaaegu kõik muud vajaminevad jupid).
igatahes uus turbo oli tunduvalt suurem ja ei mahtunudki lõppkokkuvõttes muidu ära, kui et tuli mootorikäpp teissugune teha. ja päris tykk nuputamis kuidas muutuva geomeetriaga turbot korralikult tööle saada. nyyd siinkohal edu saladust ei reedagi ja võin rääkida natuke mõningatest mõõtmisttulemustest peale seadistamist.
1300rpm 0.65bar, 1800rpm 1.3bar, 2000rpm 1.8bar mis pysib lõpuni yhtlaselt ja annab korraliklt ka tunda minekus. need mõõtmised on tehtud mehaanilise kellaga, kuid kui panin arvuti järgi, siis näitas isegi 2,06bar.
loomulikult ei ole ajus olevad asjad originaalid ja mootoris on tehtud korralik remont.
muidu turbo suudaks toota tunduvalt rohkem suruõhku, kuid ei julge lihtsalt rohkemaks tõsta rõhku ja mulle piisab. ning maanteel 100km/h sõites on suht öko loom olenemata kõigest, kuid 115km/h siis tõeseb kytusekulu tunduvalt, kuskil 7l peale.
auto kiirendab normaalselt kiiruseni 145 siis hakkab vaiksemalt edasi koguma hoogu.
siiamaani linnas esialgsest hoogu saanud hasardist korralikult tallates ja rehve vilistades läheb kuskil 6-7l sajale. originaalis olles ja sedasi sõites läks ikka 10 varem.
mootori põõretest niipalju,et seirei lõõb lõpuni välja ikka, ehk siis natukese alla 6000 rpm. põõrded lõppu ("piirajasse" lasta) teeb samat häält nagu bensiinimootorid piirajas.
Kas tegu on absoluutse või ülerõhuga? Julgen kahelda, et on mõtet seda diislit 6k'ni ajada. Mootori raudvara ei ole selleks mõeldud ja ilmselt kuskil 4k juures kukub juba momendi kõver märgatavalt. Aga huvitav oleks lugeda küll, kuidas see süsteem toimima saadi. Üks võimalus oleks pöörete pealt solenoidklappi kuidagi juhtida, samas võiks asi ka koormust arvestada :)

Kristjan

[Muudetud: 8-12-2009 Kristjan]

Vasta

Mine “Mootor”