golfi lambda/ülevaatus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
unetu
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 25 Apr 2005, 18:57
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

golfi lambda/ülevaatus

Lugemata postitus Postitas unetu » 26 Jaan 2010, 16:39

Tervist, olles autosi natuke tundja ja omades lambda(tegelt aju) rikkega autot, mida arvata sellisest asjast et ülevaatusel läbi saamiseks tuleb lambdalt juhe ära võtta siis saab läbi? minu ideoloogia ütleb et see on sama mis seegi et lambda ei tööta, aga nii olevat läbi ülevaatuselt saadud?

[Muudetud: 26-1-2010 unetu]

GTI
Moderaator
Postitusi: 7843
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 179 korda

Lugemata postitus Postitas GTI » 26 Jaan 2010, 17:44

Tuksis lambda kui pistik küljes võib ära rikkuda mootori muud seaded nii et mootor töötab longates, pöörded kõiguvad vms. Kui juhe tagant ära võtta jääb mootor tööle avariireziimis ja võib seda teha täiesti korralikult, kütusekulu on vaid tavapärasemast veidi kõrgem aga kui sellega mahuvad 4-gaasi näidud normi piiresse siis miks mitte TÜV-lt läbi saada.

[Muudetud: 27-1-2010 GTI]
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

unetu
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 25 Apr 2005, 18:57
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas unetu » 26 Jaan 2010, 18:03

aga kas too näit Lambda üle lubatu ei näita?

tarmi20
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Veebr 2009, 15:47
Telefon: 5587451
Auto: G4 1,6 2001a; Toyota Avensis 2.0TD 1999a; Nissan Primera 2,2td 2003a; Volkswagen Bora 2.0 85kw 2002a; Volvo S60 2,4 103kw 2002a; Skoda Octavia 1,9 66kw 4WD 2000a.
Asukoht: Rakvere,Vinni.
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas tarmi20 » 26 Jaan 2010, 19:15

väga segane värk:( milleks siis ültse neid lambda andureid,koogime kõik küljest ära ja lähme üv.-d tegema:lol:
5587451

unetu
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 25 Apr 2005, 18:57
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas unetu » 26 Jaan 2010, 19:17

eksole ju, sellest oligi küsimus, et mingi eriti kahtlane ju ^o),

-MarX86-
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 20 Mär 2009, 20:52
Auto: VW Golf IV 1,4l ja 55kw 2000a
Asukoht: Paldiski mnt 96a
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas -MarX86- » 26 Jaan 2010, 19:34

unetu kirjutas:eksole ju, sellest oligi küsimus, et mingi eriti kahtlane ju ^o),
ei tohiks läbi minna, milleks on lambda? peamine ülesanne on hapnikuanduril ju see, et ta ärataks katalüüsmuunduri ellu(piltlikult öeldes). kui lambda järgi pole on väljalaskegaasid paigast ära
Tark ei kiirusta (1,4l ja 55kw)

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7866
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas R36 » 26 Jaan 2010, 21:05

-MarX86- kirjutas:
unetu kirjutas:eksole ju, sellest oligi küsimus, et mingi eriti kahtlane ju ^o),
ei tohiks läbi minna, milleks on lambda? peamine ülesanne on hapnikuanduril ju see, et ta ärataks katalüüsmuunduri ellu(piltlikult öeldes). kui lambda järgi pole on väljalaskegaasid paigast ära
Viimati kui veel lugesin lambda kohta oli siis see,et lamba "loeb" ära hapnikusisalduse väljalaske torustikus ja reguleerib sellele vastavalt kütusesegu rikkamaks või lahjemaks. Kat võib olla ka ilma lambdata autol.

unetu
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 25 Apr 2005, 18:57
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas unetu » 26 Jaan 2010, 21:47

TÜV' l lambda arv arvutatakse välja teiste gaaside põhjal, kui lambda juhe eemaldada(olenemata sellest et lambda ise ka ei tööta) ei reguleerita küttesegu, sellega muutuvad heitgaasid mittesobivaks ja lambda näit ei vasta ka nõuetele, niiet BS kui nii öelda jep?

woody
Veteran
Postitusi: 1692
Liitunud: 04 Apr 2008, 21:16
Auto: Bora 2.0, B6 103 cbab
Asukoht: Uhtna
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas woody » 26 Jaan 2010, 22:01

Mis on katalüsaator (katalüüsneutralisaator)?
Katalüsaator on kõikide kaasaegsete autode heitgaasisüsteemi kuuluv seadis. See on oluliseks osaks heitgaasidega keskkonna saastamise vähendamisel, alandades mootorsõiduki mootoris toimuva põlemisprotsessi kõrvalsaadustest põhjustatud keskkonnakahjulike saasteainete hulka heitgaasides. Katalüsaatori ülesanne on muuta selliste kahjulike saasteainete keemilist koostist, mis tekivad mootori põlemiskambris auto erinevatel käivitus- ja sõidutingimustel, mootori töötamisel kõrgetel ja tühikäigupööretel.

Mis on saasteained?
Saasteaineteks on süsinikoksiid, süsivesinikud, dilämmastikoksiidid jne. Katalüsaator muudab need ained keemiliselt sellisteks kahjututeks aineteks nagu süsihappegaas, lämmastik ja veeaur.

Kuidas kahjulikud saasteained kõrvaldatakse?
Katalüsaatori sisemise struktuuri, substraadi, abil. See on keraamiline või roostevabast terasest monoliitplokk, mis on kaetud väärismetallidega – plaatina, pallaadiumi ja roodiumiga. Monoliitplokk koosneb mitmetest peenikestest kanalitest, mis on kaetud jämedateralise oksiidikihiga, mille peale omakorda on kantud katalüütiliselt tõhusa väärismetalli kiht. Need elemendid põhjustavad keemilisi muutusi.

Kui pikk on katalüsaatori vastupidavus?
Katalüsaatori normaalseks tõrgeteta tööks on oluline, et sõiduki mootor, selle süüte- ja kütuse- ning heitgaasisüsteem töötavad kogu aeg vastavalt tootja tehnilistele andmetele õigesti, ühtlaselt, tõhusalt ja korralikult. Kui katalüsaator, mille Te olete välja vahetanud või kavatsete asendada, on keraamilise monoliitstruktuuri või metallsubstraadi sulamise tõttu kahjustunud või purunenud, tähendab see, et katalüsaatori substraadile on sattunud liiga palju vedelkütuse osakesi. Sel juhul selle temperatuur tõuseb, põhjustades substraadi sulamistemperatuuri (umbes 815 ºC) ületamise, mis kahjustab substraati.

Sellistel juhtudel PEAB PAIGALDAJA enne katalüsaatori asendamist või uuendamist KÕIGEPEALT OTSIMA ÜLES JA KÕRVALDAMA MONOLIIDI VÕI SUBSTRAADI SULAMISE PÕHJUSE JA KONTROLLIMA, ET KÕIK MOOTORI, SÜÜTE-, KÜTUSE- JA HEITGAASISÜSTEEMI OSAD TÖÖTAVAD korralikult.

Ja lambda andur mõõdab heitgaasides olevat hapniku hulka, kui andur ei tööta, siis aju hapniku hulka ei tea ja kas rikastab kütusega üle või muudab segu lahjemaks.

Kui ülevaatusel juhe tagant võtta, siis kõigi eelduste kohaselt peaks selle kohe aparaat ära näitama, et lambda ei tööta.
Lahtise juhtmega ülevaatuselt läbisaamine on võimalik sellega siis, kui tukrikuid lisandub tavalisele ülevaatuse maksele rohkem :)
EI ole aega, üldse ei ole aega!!

unetu
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 25 Apr 2005, 18:57
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas unetu » 29 Jaan 2010, 12:39

tänan vastuste eest:smilegrin:

Vasta

Mine “Mootor”