Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Tanel » 07 Juul 2011, 02:28

Aeg-ajalt tuleb vist igas auto(klubi)foorumis jutuks erinevate mootorite autole paigaldamine ning see, kas ja kuidas seda seaduslikult teha tohiks. Toon siin välja mõned olulisemad punktid nõuetest, seadustest, eeskirjadest. Kui kellelgi on küsimusi, siis laske tulla, saame kõik targemaks. :)

○ Registriandmete muutmine
(2) Registriandmete muutmiseks peab maastikusõiduki omanik, tema esindaja või muu õigustatud isik esitama Maanteeametile nõuetekohase taotluse viie tööpäeva jooksul arvates andmete muutumisest.
(3) Kui muutuvad sõiduki andmed, peab registriandmete muutmiseks esitama maastikusõiduki kontrollimiseks Maanteeametile.
Seega, kui panna autole teine mootor, mida on samale keretüübile tehasest paigaldatud, tuleb enne Maanteeameti büroosse minekut käia tehnokontrollis (Tallinnas, Mäepealse tänava büroo juures). Seal vaadatakse asi üle, antakse muudatuste kohta dokument, mis tuleb büroos koos registriandmete muutmise taotlusega esitada.

Sisuliselt ei ole see ümberehitus! Minu enda kogemuse põhjal: taotlus "asendusmootori paigaldamiseks" ning vastavalt taotlusele väljastatud luba oli see, millega büroosse dokumentide vahetust vormistama minna.

○ Ümberehitus
§ 10. Nõuded sõiduki ümberehituseks ja selle kinnitus

(1) Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Nõudeid rakendatakse lähtuvalt sõiduki esmaregistreerimise ajast.
(2) Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama ARK-le sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid.
Ümberehituse olemust näitav dokument - (ma ise lisaksin kõikvõimalikud materjalid ja info selle kohta, mida teha tahan) näiteks oluliselt võimsama mootori paigaldamisel peab ka täiustama pidurisüsteemi, siis sobiks avaldusele lisada andmed uute piduriosade kohta (ehk millised uued pidurid on ning ka seda, et just need on ette nähtud tootja poolt sellise mootori kasutamisel). Samas kui on plaanis suuremad muudatused, nt mootorikinnituste muutmine, tuleks lisada uue mootorikinnituse joonised ja tugevusarvutused.
(2) /---/ Pidurisüsteemi või juhtimisseadmete ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema ametlik esindaja, kes peab kinnitama, et tema poolt ümberehitatud sõiduk vastab kehtivatele nõuetele.

(3) ARK või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele. Enne sõiduki ümberehitamist võib ARK nõuda ümberehitajalt sõiduki valmistajatehase sellekohast luba ja ka valmistajatehase firmamärgi kasutamise nõusolekut.
See viimane lause on kindlasti paljude jaoks midagi uut. Samas Maanteeametil on selline õigus ja kui nad peaksid oma õigust kasutama, siis tuleb lihtsalt Volkswagen AG'lt küsida, kas näiteks tohib Golf 2 peale VR6 mootori panna ja seda ka edaspidi ikka Volkswageniks nimetada :)
(4) Kui kontrollimise tulemusena tehakse kindlaks, et ümberehitatud sõiduk vastab nõuetele, vormistatakse § 4 lõike 1 punktis 2 nimetatud sõidukile ümberehitus.
Nõuetele vastavust kontrollib Maanteeamet, kes võib kaasata ka eksperte (asutused/nimed on Maanteeameti kodulehel ka). Minu teada tehakse seda ainult Tallinnas Mäepealse büroo juures olevas tehnokontrollis.
(5) Ümberehituseks ei loeta:
1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
2) sõidukile lisaseadmete ja varustuse lisamist (nt kliimaseade, lisapidurituled, allasõidutõkked), kui sellega ei muutu sõiduki tüübikinnitusega määratud andmed ja kui nende lisamine ei ole vastuolus kehtivate tehnonõuetega.
Tüübikinnituse teemat pole ma veel nii palju uurinud... sellega tekkisid mul endal ka küsimused. Kas näiteks Golf 2'le saaks ise paigaldada Golf 3 (vms) pealt pärit sillaosi ja pidureid, näiteks seoses VR6 mootoriga. Sest seaduse järgi on roolisüsteem ning pidurisüsteem need, mida ise ümber ehitada ei tohi. Ilmselt läheks ka 1:1 vahetatavate ("bolt-on") osade puhul siiski see ümberehituse alla. Oleks ka huvitav teada, kas Saksa Auto AS (ja teised VW edasimüüjad Eestis) on Volkswageni ametlik esindaja või ei... eks seda võib neilt millalgi küsida. Kui on, siis saab vajadusel kasvõi neil lasta pidurite vahetus teha :D

Lõpuks (hetkel), põhiline asi, miks teema tegin:
Kood 701. Üldnõuded
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
Unustage palun need protsendid ära, kui jutt on mingist "tavalisest sõiduautost" mida tahetakse ümber ehitada, a la Golf 1 ja 2 vms. Kui mingile automudelile on tehase poolt valikus 2 mootorit olnud, näiteks 1.3 40 kW ja 2.0 90kW, siis võib sinna paigaldada ilma ümberehitusloata maksimaalselt 2 liitrise töömahuga ja 90kW võimsusega mootori. Ümberehituse korras jällegi võib olla see mootor ükskõik milline - need protsendid ei piira seaduse järgi siis mitte midagi.

Hetkel vist kõik. Kui leian või keegi räägib siin veel midagi olulist, lisan juurde.

_________________
Osades tekstides on kirjas ARK, mis juba mõnda aega enam selliselt ei eksisteeri, mõelge sinna asemele ise Maanteeamet.
_________________
Allikad:
* Liiklusseadus
* Teede- ja Sideministri määrus "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded"
* Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus "Auto, mootorratta, mopeedi ja nende haagiste tüübikinnituse, üksiksõiduki kinnituse ja ümberehituse tingimused, nõuded ja kord"
Viimati muutis argo, 18 Mai 2012, 06:08, muudetud 2 korda kokku.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

ets27
Huviline
Postitusi: 620
Liitunud: 17 Jaan 2007, 12:37
Telefon: 56218835
Auto: Golf Plus 2006 1,6 FSI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas ets27 » 14 Juul 2011, 17:58

väga kasulik info

siit kohalt üx küsimus
kas golf 3-mele(1,6 55 kw) golf 4-ja(1,8t 110kw) mootor tõsta ja seda ametlikult ajada
on see võimalik ....nagu aru saan on võimalik natuke paberimajandust ja keegi viskab oma pilgu üle uued paberid ja ongi asi tehtud?

suured tänud abi eest 8)

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Tanel » 15 Juul 2011, 21:12

Enne on vaja ümberehitusluba saada selleks. Kuid peaks olema üsna mõistlikult saadav see luba, kuna mootorikinnitused (vist) saab ilma ümber keevitamata/lõikamata sobivad panna ning ka sellele mootorile vastavad sillaosad saab lihtsalt külge panna.

Seda, kas loa saad, ütlevad sulle Maanteeameti tehnokontrolli tegelased. Mine räägi neile, mida sa teha tahad, miks ja kuidas sa seda kavatsed teha. Kui luba olemas, siis hilisem "ekspertiis" on tõenäoliselt üsna lihtne, kui kohe midagi kahtlast silma ei hakka, siis vaatavad su VIN koodi kapoti alt üle ja kõik :D
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

raits777
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 11 Okt 2010, 16:11
Telefon: 53484065
Auto: Golf II, Caddy I
Asukoht: Saue
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas raits777 » 22 Juul 2011, 10:41

Kas ma sain õigesti aru?...

mul on hetkel golfil (golf 2) peal 1,6 l 55kW mootor ja kui ma tahan peale panna 1,8l 85kW GTI mootorit siis ma ei pea mingit luba selleks taotlema, vail lihtsalt teen selle ära ja peale seda käin ja näitan töö arkis üle ja nemad teevad selle ametlikuks ?

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Tanel » 23 Juul 2011, 00:56

Jah. Kui see 85 kW mootor on Golf 2 pealt pärit (ilmselt 82 kW mõtlesid?), siis lähed näitad tehnokontrollis auto ette ja saad paberi, millega lähed büroosse uusi dokumente tegema. Maksab 300 krooni vist, eurodesse arvesta ise, või vaata Maanteeameti kodulehelt.
Viimati muutis Tanel, 23 Juul 2011, 00:56, muudetud 1 kord kokku.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

raits777
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 11 Okt 2010, 16:11
Telefon: 53484065
Auto: Golf II, Caddy I
Asukoht: Saue
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas raits777 » 23 Juul 2011, 13:06

mõtlesin jah 82kW, minu viga :)
aga suured tänud info eest =)

Hekza
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 05 Juun 2004, 02:19
Telefon: 53486737
Auto: VW Passat B3
Asukoht: Valga / Tartu /
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Hekza » 09 Aug 2011, 23:37

mul on golf 2 1.6 mootoriga. kui peaksin tahtma panna 2.0 dohc 100kW kas ma pean ka loa muretsema? kuigi selle mootoriga golf 2-sid on tehtud, kuid ainult ameerika turu jaoks.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Tanel » 10 Aug 2011, 12:40

Üks märkus: luba on igal juhul vaja... ainult et ühel juhul on selle saamine keeruline ja teisel juhul (kui seda mootorit on paigaldatud soovitud kerele tehases) ei saa sellel erilisi takistusi olla.

Paned mootori peale, näitad ette ja ütled, et selline on. Ma ei tea kas nad üldsegi Autodatast vm vaatavadki järgi. Minu puhul ilmselt ei kontrollitud midagi, kuna töömahu ja kW ütlesin talle ette kohe.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

Netman112
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 18 Jaan 2009, 19:13
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Netman112 » 12 Aug 2011, 15:39

omal sa ka mootor ära vahetatud 1,6 bena 1,6 td vastu. Mingeid lubasid ei taodelnud, lihtsalt konsulteerisin ark-iga. enne arki minekut sai ka ülevaatuspunktis heitgaas ära mõõdetud ja saadud lipik arki esitatud.

Versus
Huviline
Postitusi: 139
Liitunud: 09 Jaan 2007, 14:11
Auto: 2xT3, S13, 4xP80 ...
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Versus » 06 Okt 2011, 19:39

Kas on teada, et Golf/Jetta MKII kerele on VR6 paigaldamiseks luba antud ja legaalselt registrisse saadud? Eelpool väljatoodut lugedes tekib tunne, et see on võimalik, kuigi litraažiga minnakse üle +20% ja seda seadus ei luba. Võimsuse +30% ja ilmselt ka kaalu +10%ga saab hakkama.

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas daff » 07 Okt 2011, 08:36

Versus kirjutas:Kas on teada, et Golf/Jetta MKII kerele on VR6 paigaldamiseks luba antud ja legaalselt registrisse saadud? Eelpool väljatoodut lugedes tekib tunne, et see on võimalik, kuigi litraažiga minnakse üle +20% ja seda seadus ei luba. Võimsuse +30% ja ilmselt ka kaalu +10%ga saab hakkama.
See +30, +20, +10 on mõeldud selleks, kui ei ole vastavale autole ette nähtud erinevaid mootoreid. MkII-l oli mootorivalik, seega ei lähe arvesse. Kui mingi ime läbi ei suuda tutvuste jmt kaudu asju aetud, siis legaalselt VR6 mootorit peale panna küll ei saa.

pppp
Veteran
Postitusi: 2242
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas pppp » 07 Okt 2011, 10:51

Tehke parem VR5-g proovi :mrgreen: Selle kubatuur on täpselt piiripealne (oleneb, kui täpselt arvutada), võimsus alla piiri (10-klapiline AGZ). Mass ilmselt pigem sinna VR6 poole, aga sellega pidi hakkama saama...
Teeb kah sellist teismoodi häält ja on muidu huvitav :)

Kui social engineering ülihästi käpas on, siis võib muidugi VR6-ga kah proovi teha - Maanteeameti liiklusregister on teatavasti tänaseni selline asutus, kus inimfaktoril väga oluline osa :mrgreen:
Viimati muutis pppp, 07 Okt 2011, 11:34, muudetud 1 kord kokku.

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Tanel » 07 Okt 2011, 16:32

daff kirjutas:See +30, +20, +10 on mõeldud selleks, kui ei ole vastavale autole ette nähtud erinevaid mootoreid. MkII-l oli mootorivalik, seega ei lähe arvesse. Kui mingi ime läbi ei suuda tutvuste jmt kaudu asju aetud, siis legaalselt VR6 mootorit peale panna küll ei saa.
Vähemalt keegi on aru saanud lõpuks nendest protsentidest... neid arvestatakse vaid siis, kui tehase poolt on autole paigaldatud ainult ühte mootorit (mina igaljuhul ei tea peast ühtegi sellist autot).

Legaalselt saab kindlasti VR6 ka paigaldada mk2 kerele. Kes ütleb, et ei saa, see lihtsalt ei viitsi ja ei taha. Selle teema peale ma ikka mõtlen, et kui vaid finantsi ja võimalusi jaguks mk2 vr6 tegemiseks... teeksin puhtalt nende "ei saa" ütlejate tõttu selle legaalselt ära. :D Kuid jah, see eeldab põhjalikku tööd ka teoreetiliselt/paberil, mitte ainult auto valmis ehitamist. Ajakulu mis lisaks ehitamisele juurde tuleks oleks ka vähemalt sama palju ma usun.

Veel mainiks seda, et ümberehitusluba on tavaliste (samale kerele tehase poolt pakutavate mootorite) vahetuste puhul vajalik vaid selleks, et uusi dokumente vormistades Maanteeameti klienditeenindaja teaks õiged numbrid kubatuuri ja võimsuse juurde passi kirjutada, muud midagi.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

GTI
Moderaator
Postitusi: 7822
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas GTI » 07 Okt 2011, 17:52

Räägiks siis teisest ümberehitajate Pühast Graalist - kui standardautole paigaldatakse turbo või ülelaadur, kas see käib lubatava ümberehituse alla ja kuidas auto legaalseks saada? Kas läheb ekspertide kätte uurimiseks ja katsetamiseks, kas on vajalik ka veermik järele aidata (rool, pidurid, vedrustus)?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas daff » 07 Okt 2011, 19:02

GTI kirjutas:Räägiks siis teisest ümberehitajate Pühast Graalist - kui standardautole paigaldatakse turbo või ülelaadur, kas see käib lubatava ümberehituse alla ja kuidas auto legaalseks saada? Kas läheb ekspertide kätte uurimiseks ja katsetamiseks, kas on vajalik ka veermik järele aidata (rool, pidurid, vedrustus)?
Sellega on sama lugu nagu MkII ja VR6 asjaga, et niisama on auto sisse- ja väljalaske ümberehitamine keelatud, võimalik, et saab samasuguse x-valemiga legaalselt teha nagu MkII-le VR6 mootori paigaldamise puhul. Mõlema puhul ma meie banaanivabariigis kahtlen, et kerge saab olema. Kusjuures kui auto ja haagise tehnonõudeid lugeda, siis mina loen sealt muuseas välja, et tegelikult oleks nagu keelatud ka autole ise sumpa ehitamine, seda isegi siis kui kõik on normide piires. Järeldus lihtne - võimalikult palju on keelatud, et keegi ei saaks autot huvitavamaks teha. Kusjuures politsei, ülevaatuspunktid ja seadusandja tõlgendavad seadusi kõik erinevalt, isegi lihtsalt ja üheselt mõistetavaid punkte.

qan3p
Uustulnuk
Postitusi: 2
Liitunud: 26 Sept 2011, 08:59
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas qan3p » 07 Okt 2011, 21:08

aga kuidas katalüsaatoriga on? kui vana mootor on katiga ja uus peale minev mootor on ilma katita?

daff
Huviline
Postitusi: 601
Liitunud: 06 Dets 2006, 00:25
Auto: GMC Suburban 5.7, Golf III 1.8
Asukoht: Rakvere-Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas daff » 07 Okt 2011, 21:54

qan3p kirjutas:aga kuidas katalüsaatoriga on? kui vana mootor on katiga ja uus peale minev mootor on ilma katita?
Minu teada oleneb see sellest, kas mootori algsel "elupaigal" oli katt või mitte. Kui ei olnud ja vahetus oli legaalne, siis ei ole vaja. Isegi kui uuel kerel oli algselt katt, siis asi käib ikka mootori järgi. Diislite puhul tihti piisab, et kati kohal oleks midagi katti meenutavat, sest meie ülevaatuspunktides ei tehta eriti vahet ja diislitel on kati mõju ülevaatuspunktis väike.

pppp
Veteran
Postitusi: 2242
Liitunud: 04 Juun 2004, 11:44
Telefon: viis kuus kuus üheksa O I null üks
Auto: T***a P***s+
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas pppp » 10 Okt 2011, 19:17

daff kirjutas:Järeldus lihtne - võimalikult palju on keelatud, et keegi ei saaks autot huvitavamaks teha.
Võimalikult palju on keelatud, et ei peaks oma peakest vaevama ühe või teise modifikatsiooni ohutuse jne teemal ning modifikatsiooni lubades vastutama, et modifitseeritud masina kasutaja endale sellega häda ei tee. Palka ju juurde ei saa, miks endale lisatööd võtta...

ets27
Huviline
Postitusi: 620
Liitunud: 17 Jaan 2007, 12:37
Telefon: 56218835
Auto: Golf Plus 2006 1,6 FSI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas ets27 » 06 Dets 2011, 00:03

Tanel kirjutas:Enne on vaja ümberehitusluba saada selleks. Kuid peaks olema üsna mõistlikult saadav see luba, kuna mootorikinnitused (vist) saab ilma ümber keevitamata/lõikamata sobivad panna ning ka sellele mootorile vastavad sillaosad saab lihtsalt külge panna.

Seda, kas loa saad, ütlevad sulle Maanteeameti tehnokontrolli tegelased. Mine räägi neile, mida sa teha tahad, miks ja kuidas sa seda kavatsed teha. Kui luba olemas, siis hilisem "ekspertiis" on tõenäoliselt üsna lihtne, kui kohe midagi kahtlast silma ei hakka, siis vaatavad su VIN koodi kapoti alt üle ja kõik :D


Ega keegi tark ei oska jooniseid või pilte tuua mk3 ja mk4 mootori kinnitustest
kas sobiks 1:1 või peab seal midagi keevitama ka ...sillad poolteljed käigukasti kinnitused olex ka väha hea kui keegi oskab sel teemal aidata

plaan siis see mootori swap ika ära teha tulevikus kui kasulik info olex väga hea
sest kui mk2 vr6 peale tõsta siis seal ju peab nagunii kinnitusi muutma ?
ei tohiks olla probleem ka 1,8 T peale tõstmine sest see 110 kw vr6 128 kw see peaks olema palju suurem kw vahe

kõik viited lingid ning info olex väga kasulik
suured tänud 8)

dellu
Moderaator
Postitusi: 4429
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora 1.8T, Passat B7 CNG, Audi A3 8P facelift TDI, Skoda Octavia CNG 2020
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 75 korda
Kontakt:

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas dellu » 06 Dets 2011, 09:52

mk3 ja mk4 on väga erinevad. mk4 kinnitused on külgedel suured padjad (istuvad niiöelda raami peale). Kolmas on ainult pisike tulemüüri keskel niiöelda stabiliseerimiseks. Mk3 seevastu on üks padi kõrvalistuja jalge juures tulemüüris, teine kinnitub juhi poolt tulemüüri juurest käigukasti külge ja kolmas on ees tala peal. Lisaks MK4 üks pool on veel selle tala peal kõrgendusega. Samuti on elektrisüsteem üks suur kimp MK4-jal. Oluliselt lihtsam on ikka MK3-le paigaldada miskit samast ajastust, kus saad kaitsme/releeploki taga ainult paar pistikut ringi vahetada.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

ets27
Huviline
Postitusi: 620
Liitunud: 17 Jaan 2007, 12:37
Telefon: 56218835
Auto: Golf Plus 2006 1,6 FSI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas ets27 » 06 Dets 2011, 20:43

dellu kirjutas:mk3 ja mk4 on väga erinevad. mk4 kinnitused on külgedel suured padjad (istuvad niiöelda raami peale). Kolmas on ainult pisike tulemüüri keskel niiöelda stabiliseerimiseks. Mk3 seevastu on üks padi kõrvalistuja jalge juures tulemüüris, teine kinnitub juhi poolt tulemüüri juurest käigukasti külge ja kolmas on ees tala peal. Lisaks MK4 üks pool on veel selle tala peal kõrgendusega. Samuti on elektrisüsteem üks suur kimp MK4-jal. Oluliselt lihtsam on ikka MK3-le paigaldada miskit samast ajastust, kus saad kaitsme/releeploki taga ainult paar pistikut ringi vahetada.
ex ta selline peavalu on see swap
aga kas ARK kiidaks sellise asja heaks ?
peab seal palju lõikuma lõhkuma poolraame jne
kas selline asi on ültse võimalik ? 8)

Tanel
Veteran
Postitusi: 896
Liitunud: 19 Dets 2008, 19:47
Telefon: 56902793
Auto: '88 JETTA
Asukoht: Hellfield
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas Tanel » 07 Dets 2011, 01:15

MK IV tehnikat on isegi MK I kerele pandud, muidugi on võimalik. Seda kas sa võid sellise mootorivahetuse teha, teab ainult Maanteeamet. Eelduseks muidugi see, et ise enne põhjalikult teemat uurid (foorumis küsimine ei aita, pead näiteks mk3 ja mk4 kõrvuti panema ja siis mõõdulindi ja kalkulaatoriga tegutsema) ja tead mismoodi vaja kõik ära teha.
"kunagi arvasin et Rako normulks vend a nüüd tuleb välja et selline lamelli enn et ohohohohhhoooo." -tito

ets27
Huviline
Postitusi: 620
Liitunud: 17 Jaan 2007, 12:37
Telefon: 56218835
Auto: Golf Plus 2006 1,6 FSI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas ets27 » 08 Dets 2011, 00:21

Tanel kirjutas:MK IV tehnikat on isegi MK I kerele pandud, muidugi on võimalik. Seda kas sa võid sellise mootorivahetuse teha, teab ainult Maanteeamet. Eelduseks muidugi see, et ise enne põhjalikult teemat uurid (foorumis küsimine ei aita, pead näiteks mk3 ja mk4 kõrvuti panema ja siis mõõdulindi ja kalkulaatoriga tegutsema) ja tead mismoodi vaja kõik ära teha.

seda kindlasti aga enne toonori soetamst olex vaja ju ika infi kas saaks ka ametlikult sellist asja teha

muidu ostad toonori ja siis vajub asi ära nagu enamus pojekte :|

ets27
Huviline
Postitusi: 620
Liitunud: 17 Jaan 2007, 12:37
Telefon: 56218835
Auto: Golf Plus 2006 1,6 FSI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas ets27 » 29 Dets 2011, 14:05

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 5-1.8t-mk3" onclick="window.open(this.href);return false;

üx näide kuidas 1,8t peale tõsta
nagu ma aru sain ei pidanud ta seal palju ümber lõikama keevitama ..
et corri sild ja g 4 1,8t peale ?

et ARK sellist asja pooldaks ?

keegi targem oskab äkki midagi rääkida...soovitada
tänan 8)
Viimati muutis ets27, 03 Jaan 2012, 15:34, muudetud 1 kord kokku.

ets27
Huviline
Postitusi: 620
Liitunud: 17 Jaan 2007, 12:37
Telefon: 56218835
Auto: Golf Plus 2006 1,6 FSI
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mootorivahetus, ümberehitus jms (ametlikult)

Lugemata postitus Postitas ets27 » 12 Jaan 2012, 17:33

ets27 kirjutas:http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 5-1.8t-mk3

üx näide kuidas 1,8t peale tõsta
nagu ma aru sain ei pidanud ta seal palju ümber lõikama keevitama ..
et corri sild ja g 4 1,8t peale ?

et ARK sellist asja pooldaks ?

keegi targem oskab äkki midagi rääkida...soovitada
tänan 8)


ika küsimus õhtus :P

Vasta

Mine “Mootor”