1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, GTI, dellu, J.Aru

Rob1
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2011, 12:59
Asukoht:

1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Tere. Mure siis selline, et sõidu ajal kaob millegipärast turbo ära. Mis võiks nigu seda põhjustada, kust viga otsida.
Ette tänades.

walkman

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas walkman »

Juhe taha ja vaata mis veateated on.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 35 korda

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Kasuta otsingut:

http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=74&t=52965" onclick="window.open(this.href);return false;

Rob1
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2011, 12:59
Asukoht:

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Tänud. Teab keegi Tartus head kohta soovitada, kuhu sellise probleemiga pöörduda.

Rob1
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2011, 12:59
Asukoht:

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Tervist. Sai siis diagnostikas käidud aga ei näitand mingit viga. (Hommikul minnes ei töötand.) Sai ka proovisõit tehtud, turbo töötas laitmatult. Sai siis õhtul koju sõidetud ja oh üllatust turbo jälle ei tööta. Mis ingel [VW Bot: "Keel korda!"] see olla võib. Andge nõu.
Ette tänades.

tobimarg
Huviline
Postitusi: 1948
Liitunud: 02 Dets 2005, 11:37
Auto: VW Passat B8 Alltrack 2.0TSI 4MOTION Executive
Asukoht: Tallinn-Rakvere
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 35 korda

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas tobimarg »

Veider, et veakoode ei olnud, sest kui aju avariirežiimi läheb (mida ta sul tol hetkel on kui turbo ei tööta) siis peaks kindlasti tekkima veakood kuna aju käsib ju jõu maha võtta. Arvatavasti ta sul turbo juures mingi mehaaniline viga on, kas turbo geomeetria kinni tahmanud, geomeetriat liigutav vaakummembraan puru, vaakumvoolikud vigased, N75 kalpp ei toimi korralikult, MAP andur paneb villast jne. See vajab natuke süvenemist, paljalt veakoodide lugemisest seal abi ei ole. Veakood on ka üldjuhul selline, et laaderõhk on normist väljas ja kogu lugu. Põhjuseid võib olla 1001.

Rob1
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2011, 12:59
Asukoht:

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Seal arvasgi, et paneb segast (ei tea, mis selle klapi nimi on) see klapp, mis tiksub. Selle küljest hargnevad voolikud laiali. Homme lähen poodi ja vaatab mis see maksab ja vahetab ühe vooliku ära, mis tundub pehmevõitu olevat.
Tänud.

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas VWM »

Vag-com peaks igaljuhul viga näitama kui turbo ära kaob või lihtsalt jõud ära kaob.
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

Rob1
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2011, 12:59
Asukoht:

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Et kui küsida tohib, mis see Vag-com on ja kus, kes seda teeb Tartu või Valgamaal.
Ette tänades.

T6nis2
Huviline
Postitusi: 1843
Liitunud: 15 Juun 2008, 11:22
Asukoht: Harjumaa

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas T6nis2 »

VWM-. Kas on raske oma teksti tõlkida (Vag-com.) küsijale Rob1. Eesti keelde ?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7846
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 158 korda

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas GTI »

T6nis2 kirjutas:VWM-. Kas on raske oma teksti tõlkida (Vag-com.) küsijale Rob1. Eesti keelde ?
Vag-com on ülemaailmne ja laialtkasutatav termin VW diagnostikasüsteemi kohta ja selliseid asju ei tõlgita, kuna siis ei saaks keegi enam aru millest jutt käib. Umbes sama teema et mõiste: ''CD-plaat'' asemel hakkame rääkima ''kompaktne ketas''. Ei tasu juuksekarva pooleks ajada mõnede asjadega.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas copilot »

Rob1 kirjutas:Seal arvasgi, et paneb segast (ei tea, mis selle klapi nimi on) see klapp, mis tiksub. Selle küljest hargnevad voolikud laiali. Homme lähen poodi ja vaatab mis see maksab ja vahetab ühe vooliku ära, mis tundub pehmevõitu olevat.
Tänud.
N75 on selle solenoidklapi nimi mis turbo geomeetriat pmt juhib.Iseenesest on võimalik selle samuse vag com kaabli abil testida, kas see N75 juhib geomeetriat v mitte, kui geomeetriat ei liigutata v väga vaevaliselt, saab juba edasi ise hakata füüsiliselt kontrollima milles kala on. Kõige pealt võtad selle vooliku otsa mis läheb turboni N75 poole pealt küljest ja kontrollid kas üldse vaakumit tekitab mida on väga hästi tunda kui hakkad voolikut tagasi külge lükkama v siis näppu sellele ühenduskohale ette pannes. Kui vaakum olemas tuleks kontrollida kas geomeetria liigub vabalt täies ulatuses st ei pooks mingi kindla koha pealt(endal kogemus olemas) v üldse sootuks kinni.Kui geomeetria ei taha liikuda saab näiteks ise voolikut imedes vaakumit tekitada ja samal ajal vaadata kas see geomeetria juhtvarras liigub v vähemasti tahaks liikuda, Kui voolik vms oleks pees st vaakum jookseks maha oleks kohe seda tunda ja seega vaja osta uus voolik(kui uus volik küljes uuesti samamoodi kontrollida ega vaakum maha ei jookse). Muidugi kui selgub et voolik on pees võib ka juba geomeetria kinni olla kui seda pole liigutatud pikemat aega. Kui vaakum maha ei jookse on asi geomeetrias st kinni jäänud.Sellel võib olla aga kaks põhjust-liiga kaua liialt madalate pööretega sõitmine ehk ei ole nn torusid puhtaks regulaarselt lastud v on see geomeetria labasid liigutav julla mis turbo küljes(sinna jookseb ka see N75 tulev voolik välja) omadega pees. Viimase asja puhul muidugi on lootus et uue külge pannes saab geomeetria uuesti suurema vaevata liikuma kui ei ole nii pikalt liigutamata et juba labasid ühendav juhtrõngas v kuidas iganes seda nimetada turbo kuumakoja korpusega kokku roostetanud.
Kogu see triangel on korduvalt endal läbi tehtud ja ei ole asi üldse raske kui süsteemi tööst arusaamine on. Muidugi minul andis ka selle nn "limp mode" iga ka veakoodi. Ah jah, üks asi läks meelest, et kui see N75 ei las vaakumit peale, soovitaks selle külge mineva pistiku kah üle kontrollida et kas ikka ühendus hea. Muidugi vag com kaabel on asja juures ääretult hea "tööriist" millega siis veakoode lugeda kui on, output teste teha ja proovisõitugi et näha mis näiteks antud jama puhul turbo rõhud teha. Proovisõit peaks olema muidugi õigesti läbi viidud mitte niisama kuskil töristades, st näiteks kolmandast käigust alates 2000-2500 juurest lapp põhja ja peaaegu punaseni välja ja niiviisi käike ülespoole lapates st anda motole koormust.
Kui aga kõik eelpool nimetatud asjad korras viga mujalt otsida a la MAP andur, mõni lõdvik kuskilt lahti v pragu ehk rõhk pääseb välja jne ehk põhjuseid on üsna palju, ainult et limp mode i puhul peaks jah ikkagi veakood mällu jääma ja kustuma vist ainult siis kui akult juhtme tagant võtad. Muidu lisaks oskaks veel pakkuda EGR klappi mis mingil põhjusel vahest jääb avatud asendisse ajal mil peaks kinni olema...selliseid juhtumeid kah olnud ja sellisel puhul pole samuti veakoodi olnud.

muidu võiks rääkida kuidas see jõuetus ilmneb, st kas kohe algusest sõitma hakates v kaob kiirendusel järsult v a la kiirendus-gaas lahti ja siis kui uuesti lappi annad minekut pole?Ja kas tuleb tagasi kui teed peale jõu kadumist süüde välja-sisse kuni järgmise korrani jälle?

Vast said ühtteist aru mis seletasin. :wink:
Viimati muutis copilot, 12 Nov 2011, 01:15, muudetud 2 korda kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Rob1
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2011, 12:59
Asukoht:

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Lihtsalt maantesõidul kaob ära. Vahest ka peale käivitamist kergelt gaasi anda on tunda, et ei ole aga sõitma hakates on ja siis kaob mingi aja pärast.

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas VWM »

Tõnn ole vait parem. Kui on midagi selgusetut siis tuleb natukene ise ka uurida, kõike ei tooda kandikul kätte.
Aga Rob1, küsi siin foorumis, et äkki keegi tartu tegelane kellel see olemas on , tuleb ja teeb väikse diagnosti sul ära. http://foorum.vwklubi.ee/viewforum.php?f=96" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja Tõnn,nimelt inglise keelne sulle: http://en.wikipedia.org/wiki/VAG-COM" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis VWM, 12 Nov 2011, 10:55, muudetud 1 kord kokku.
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

romeoD

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas romeoD »

Rob1 kirjutas:Et kui küsida tohib, mis see Vag-com on ja kus, kes seda teeb Tartu või Valgamaal.
Ette tänades.

Valgamaal olen kaabliga näiteks mina.

walkman

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas walkman »

Veakoodiks andis:

00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

Ja sõidu ajal:

00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference

Väike pilt kah sõiduajast:

Pilt
Viimati muutis walkman, 13 Nov 2011, 10:55, muudetud 1 kord kokku.

romeoD

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas romeoD »

00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms

Reduced Power

Possible Causes

Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

Possible Solutions

Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas copilot »

walkman kirjutas:Veakoodiks andis:

00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

Ja sõidu ajal:

00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference

Väike pilt kah sõiduajast:

Pilt

Kahjuks sellest graafikust ei saa eriti midagi tarka välja lugeda, sest kuvab ainult MAF i andmeid, muidugi on näha et teatud ajal on tegelik MAF kõvasti suurem kui aju eeldab ja seda isegi päris pikka aega ja ust kui motole koormust anda v siis kiirenduste ajal, mis paneb mõtlema sellele et mingil põhjusel imetakse motosse rohkem õhku kui aju seda eeldab mis võib olla seotud küll kuidagi turbo tööga. Hea oleks olnud kui oleks graafikusse v siis exeli tabelis MAP anduri näidud. Veakoodist aga ise, et siis kontrollida N75 toimimist ja muidugi see voolik mis sellest turoni jookseb v siis on kuskil turbo lõdvikutest leke.

Muidu võiksid teinekord mainida ära ka mis masinaga tegu. Golf 4 de puhul vähemasti saab N75 ja EGR i juhtiva solenoidklapid omavehel ära vahetada sest pmt identsed, asuvad kah suht kõrvuti üleval tulemüüri peal rohkem juhi pool. ja vaadata kuidas siis toimib et kas on jamasid v mitte. Ja muidugi see juhe ja pistik mis selle klapini tuleb kah üle vaadata et vb klemmid korrudeerunud vms.
Viimati muutis copilot, 13 Nov 2011, 17:41, muudetud 1 kord kokku.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Kasutaja avatar
VWM
Huviline
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juul 2009, 08:02
Auto: VW Passat B7 / 2.0 TDI 103kw /
Asukoht: Internet
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas VWM »

vaheta need vaakumvoolikud välja...vahel lihtsalt on nad kuskilt läbi või õhukeseks kulunud vastu teisi asju. Mul kunagi turbo ka jamas, ka miskit taolis viga vist lõi..täpselt ei mäleta...ka miskit lekkimise kohta seletas veateates ja siis esimese asjana vahetasin voolikud välja ja viga kadus. paljudel oli see riide osa maha kulunud ja õhuke kummikest veel oli järel. Poes ei maksa ka need voolikud palju. Ma pääsesin lihtsalt :D .
VWM / Mairo / Calm down about the CEL, embrace it, it adds more color to the instrument cluster /

walkman

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas walkman »

Ehk oli škoda octavia 98a ? 66kw-ne isend. N75 ja egr klapid olid silmaga vaadates erinevad.

Kusjuures tühikäigul oli ka maf-i näidud umbes poole võrra aju tahetust suuremad . Kahjuks see logi unustasin salvestada, niiet pole midagi exceli konvertida.


Ise soovitaks ka kõik vaakum voolikud välja vahetada, enne kui midagi kallimat välja vahetada.
Viimati muutis walkman, 13 Nov 2011, 20:54, muudetud 1 kord kokku.

Rob1
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2011, 12:59
Asukoht:

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Autoks siis jah Skoda Oktavia 1,9 TDI 66kw 98a. VW tehnika, ainult nimi teine.
Viimati muutis Rob1, 14 Nov 2011, 06:58, muudetud 1 kord kokku.

Rob1
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2011, 12:59
Asukoht:

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Homme läheb siis voolikute vahetuseks ja vaatab siis kas oli kasu.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas copilot »

Rob1 kirjutas:Homme läheb siis voolikute vahetuseks ja vaatab siis kas oli kasu.
kui sa voolikut vahetad juba, pane masin käima ja kui nüüd selle N75 kylest vooliku ära võtad, proovi näpuga kas N75 imeb v mitte st kas vaakum olemas v mitte, saad nii ühtlasi ka üle kontrollida kas see N75 ikka toimib. Minu 81 kw masin, mis kah muutuva geomeetriaga, sellel tühipööretel vaakum N75 est kogu aeg peal.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Rob1
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 22 Jaan 2011, 12:59
Asukoht:

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas Rob1 »

Tere. Sai siis voolikuid vahetatud, päris kõiki ei saanud kuna ei jätkund. Sai ka N75 proovitud, minu arust ei teinud midagi. Järelikult on siis see läbi ma arvan, või eksin?
Tänud.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänatud: 1 kord

Re: 1,9 TDI 98a. turboga mingi jama.

Lugemata postitus Postitas copilot »

Rob1 kirjutas:Tere. Sai siis voolikuid vahetatud, päris kõiki ei saanud kuna ei jätkund. Sai ka N75 proovitud, minu arust ei teinud midagi. Järelikult on siis see läbi ma arvan, või eksin?
Tänud.
miski pärast arvan küll jah et see läbi. Pmt on nii et kui moto on tühipööretel, siis peaks N75 andma kogu aeg vaakumit peale.pmt on nii et kui sa tühipööretel võtad selle vaakumvooliku N75 küljest lahti, mis läheb turboni,ja siis paned tagasi, peaksid nägema kuidas siis vastavalt see VNT actuator geomeetria labasid liigutab ehk siis kui võtad vooliku N75 küljest lahti kaob vaakum ja VNT actuatoris olev varras liigub väljapoole sellest, kui paned vooliku tagasi on olemas ka vaakum ja see varras tõmmatakse sisse tagasi hoolimata vedru vastupingest. ehk siis vaakum katkestatakse siis kui aju soovib et turbo toodetav rõhk alla läheks mille läbi lükkab VNT actuatoris olev vedru geomeetria labad sellise nurga alla et väljalaske gaasid liiguksid turbiini labadele sellise nurga alla mis ei paneks turbiini kiiremini pöörlema ja seega ka langeks rõhk...õieti niiviisi isegi pidurdatakse turbiini pöörlemise kiirust ja seega ka rõhku.
Vast said asjast aru...aga jah pmt peaks olema tühipööretel vaakum kogu aeg peal ja muide, kui sa said kellegagi kokku kel oli vag com kaabel, oleks saanud sellega saanud teha output testi, millega oleks siis seda geomeetriat nii 10 seciste vahedega hakanud aju liigutama vastavalt siis vaakum peale-vaakum maha ja oleks saanud ise vaadata kas see VNT actuatori varras liigub v mitte.
Diesel Power KEEPS ME GOING

Vasta

Mine “Mootor”