1,6 AKL sööb õli

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Strand
Huviline
Postitusi: 336
Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

1,6 AKL sööb õli

Lugemata postitus Postitas Strand » 28 Sept 2012, 00:24

Mure selline, et mootor sööb õli palju. Lekkeid ei ole täheldanud ja suitsu ei tundu ka sõidu ajal olevat, kuigi arvan, et pigem ikka põletab seda kuidagi.
Nüüd peale 2 kuud ja 2600km oli õli tase kadunud pulgast alla poole. Ma arvan, et kuskil 1000km peal valasin ka juurde, siis oli alla normi ja panin kenasti peaaegu ülemise piirini. Sõidan põhiliselt lühemaid otsi ca 2-3km, kuhu aegajalt sekka ka pikemad.
Mida peaksin uurima/vaatama/proovima, et viga parandada? Mootori läbisõit peaks olema sinna 280k kanti.



Mootoriks: 1,6 74kW AKL 2000a.

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1,6 AKL sööb õli

Lugemata postitus Postitas Monah » 28 Sept 2012, 08:30

Klappisaare tihendid nt. Kyynlaid valja keerates seda peaks tuvastama sisse vaadates.
Muide oleks pakkuda 1 plokkikaan,taiskapremonditud ( juhtpuksid, saaretihendi) sellisele mootorile ;)

_rein_
Huviline
Postitusi: 391
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: 1,6 AKL sööb õli

Lugemata postitus Postitas _rein_ » 28 Sept 2012, 21:04

Võiks ära mõõta kompresiooni,võibolla on mootori resurss otsakorral.plokikaas [VW Bot: "Keel korda!"] tahab sellise läbisõidu juures kindlasti remonti.

Strand
Huviline
Postitusi: 336
Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1,6 AKL sööb õli

Lugemata postitus Postitas Strand » 28 Sept 2012, 23:25

Saab kompresiooni koduste vahenditega ka mõõta? Samas vaatasin, et klapikambri kaanest alt poolt on plokk õline. Aga kas sealt päris liiter nõnda plehku panema on hakanud?

Monah
Huviline
Postitusi: 343
Liitunud: 20 Jaan 2007, 20:22
Auto: VW Vento VR6
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1,6 AKL sööb õli

Lugemata postitus Postitas Monah » 29 Sept 2012, 09:24

Plokk on oli esimese silindri juures, valjalasekollektori poolt ? Seal on olituskanal, ilmselt tihend surnud ja oli tambib silindisse. Keera kyynlad valja siis naed.

Strand
Huviline
Postitusi: 336
Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1,6 AKL sööb õli

Lugemata postitus Postitas Strand » 29 Sept 2012, 09:40

Plokk on eest terves ulatuses natuke õline, esimese silindri juurest tundub, et on tagant poolt, pole nii hästi pääsenud vaatama. Küünlaid vaadates polnud minu meelest nad küll õlised.

Strand
Huviline
Postitusi: 336
Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1,6 AKL sööb õli

Lugemata postitus Postitas Strand » 29 Sept 2012, 21:54

Üritasin telefoniga tagant poolt natuke pilti teha, sealt on jah päris õline. Aga kuna see õli alla sealt väga ei jõua siis ei teadnudgi lekeid otsida eriti. Kas see probleem peaks kaduma klapikambri kaane tihendi vahetusega?

txx
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 12 Mai 2006, 09:53
Asukoht: Tallinn/Vanalinn/Lasnamägi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 1,6 AKL sööb õli

Lugemata postitus Postitas txx » 11 Okt 2012, 12:20

Minu autol oli samuti mootor tagant poolt õline ja hakkas juba isegi väljalaske kollektori peal olevale heatshieldile lekkima. Samuti õli kulus rohkelt kuna olen raske jalaga. Sai endal see töö käsile võetud - ei midagi keerulist. Aega kulus minul esimest korda tehes 1,5 tundi.

Seda tööd ette võttes tasuks vaadata, et oleks olemas:
1. Momentvõti klapikambrikaane mutrite pingutamiseks (mutrite pingutusmoment oli mälu järgi 10nm)
2. sisselaske kollektori tihendid 4 tk (vaja eemaldada pealmine osa ja vanad tihendid on nagunii oma aja ära elanud)
3. Klapikambrikaane tihend (võtsin originaali, kuna olen kuulnud et b-osa tihendeid on suht saastad)
4. Gaasiklapi tihend (kui jätad gaasiklapi sisselaske kollektori külge ja eemaldad sellelt jahutusvedeliku voolikud, siis vaja jahutusvedelikku pärast peale valada)
5. Korralik komplekt torx ja kuuskant otsikuid. Kasuks tulevad pikendused 2 poldi lahtikeeramisel kollektori alt.
6. Puhastusvahend (kasutasin brake cleanerit)
7. Näpitsad, kullinokad (voolikute klambrite jaoks)
8. Vaakumvoolikut oli vist 3,2mm lühike jupp umbes 5 cm, kuna N75 valvest (oli vist see) kollektori alla minev voolik oli kenasti praguliseks tõmmanud.
9. Vag com kaabel või mõni samalaadne, gaasiklapi seadistamiseks.
10. nr 10 võti aku miinuse klemmi mahavõtmiseks.

Ahjaa enne unustasin lisada, et vana tihend oli väljalaske kollektori poolt muutunud täisplastikuks, ning eemaldades purunes tükkideks nagu plastmassi murdes. Uus tihend seevastu oli väga pehmest kummist. Peale vahetust siiamaani on õlitase paigas.
Viimati muutis txx, 11 Okt 2012, 15:13, muudetud 1 kord kokku.

Strand
Huviline
Postitusi: 336
Liitunud: 30 Apr 2006, 15:36
Auto: VW Passat B6 4motion 2.0TDI
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: 1,6 AKL sööb õli

Lugemata postitus Postitas Strand » 30 Okt 2012, 11:46

Sai endal ka see töö ära tehtud, aga lisaks klapikambrikaane tihendile läks vahetusse ka nukka simmer ja klapisääretihendid. Vanad klapisääretihendid olid päris kõvaks tõmbunud ajaga. Asemele läksid Victor Reinz tihendid. Vana klapkambrikaane tihend oli jah päris nagu plastik juba.

Vasta

Mine “Mootor”