abi ja n?u vaja 16v nuka valikul.

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses mootoriga.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

abi ja n?u vaja 16v nuka valikul.

Lugemata postitus Postitas samzik » 06 Aug 2005, 13:05

niih oleks sisi vaja abi, et valida omale sobivatel parameetritele sobivad nukkad. Soov on, et nukkad oleks sellised, millega s?ites parim moment tekiks vabalt hingavana vahemikus 1500-3500 p??ret. Samas vist on m?tetu loota et kompressoriga puhudes t??taks ta h?sti p??retel 3000-6000 (primaarne ongi t??reziim vabalt hingavana)? Kas tava 16v kaane nukad sobivad selleks v?i oleks soovitav vaadata natuke modifitseeritud nukka. Mis firma nukkv?lle rahvas ?ldse soovitab v?i kellega sel teemal r??kida et teha ?ige nukkv?llide valik oma setupile.

http://www.vwklubi.org/forum/viewthread" onclick="window.open(this.href);return false; ... 9#pid65531

http://www.vwklubi.org/forum/viewthread" onclick="window.open(this.href);return false; ... 1#pid91814
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

SEN
Huviline
Postitusi: 442
Liitunud: 26 Jaan 2004, 15:43
Telefon: 56930622
Auto: Passat B7 4motion, Audi B5 TQ
Asukoht: Eesti, Jüri
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas SEN » 08 Aug 2005, 12:19

Mind huvitaks ka see teema ?kki keegi r??giks l?hemalt.

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas samzik » 12 Aug 2005, 19:24

pole kellegil isu m?nda head linki v?i asja pritsida! Kas rinka meestest keegi ei tea neid asju?
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

M-Tech
Veteran
Postitusi: 1349
Liitunud: 01 Mär 2003, 15:45
Auto: 3x G4, 1x Arosa
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas M-Tech » 14 Aug 2005, 00:45

?lelaadimisega autodel kasutatakse minuteada a-s?meetrilisi nukkv?lle (?he nukv?lliga).
Ehk siis sisse ja v?ljalaske klapp ei ole korraga avatud, kuna muidu tekiks olukord, kus ?hk puhutakse lihtsalt otse v?ljalaskesse.
16v-l peab siis j?lgima, et sama silindri klappidel ei tekiks overlap-i.

Sellist varianti et nii vabalthingavana kui ?lelaadimisega asi hea oleks sa ilmselt ei leia.

Lembit oskab muidugi t?psemalt kommenteerida seda nukkade asja.
G4 2.8 VR6T 4MOTION '01 | G2 R30 VR6T 4MOTION '91 | AROSA 1.8T '04 | PASSAT B5.5 6.0 W12 '01 |
SHARAN 2.0TDI '12 | Q5 3.0TDI OFF-ROAD PACKAGE '09 (daily)
ECUMASTER juhtajud http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://m-tuning.ee

Lembit
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 17 Juun 2003, 08:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Lembit » 15 Aug 2005, 22:34

Sinu soov on ebareaalne.
Kui sa soovid saada vabalthingavalt head momenti 1500 p??rde juures ja ?lelaadimisega head momenti 6000 p??rde juures, siis sa pead tegema 2 mootorit. ?he vabalthingava, praktiliselt ilma overlapita ja kitsaste faasidega nukkadega, imepehmete klapivedrudega, jne, jne-
Teise ?lelaadimisega, normaalsete klapivedrudega ja k?llaltki laia faasiga nukkadega. Overlap ?sna v?ike, aga suurem, kui esimesel meetodil.

Teoreetiliselt peaks olema asi lahendatav, kui sa oled valmis tegema uue plokikaane, uued nukad, klapifaaside muutmises?steemi ja ?ht-teist nipet n?pet veel. Usun, et eelarve j??ks alla $1M ;), mitte k?ll palju, aga ikkagi.

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Garfield » 16 Aug 2005, 08:44

Algselt postitas: Lembit
Kui sa soovid saada vabalthingavalt head momenti 1500 p??rde juures ja ?lelaadimisega head momenti 6000 p??rde juures, siis sa pead tegema 2 mootorit.
Kas midagi samalaadset 2in1 ei olnud Saab-il katsetuses? Aasta-paari tagusest TM-ist lugesin, et Saab katsetab mootorit, mis muudab t??mahtu. Vaikselt s?ites on a'la 1500cc, turbo ei rakendu ja v??ne on spetsiaalselt allapoole toodud. Kui tallama hakkad, siis keeratakse silindrigruppi v?nda suhtes, suureneb t??maht (oli vist 1900cc-ni) , surveaste langeb ja turbo hakkab ka puhuma. Kes viitsib, otsib artikli ?les ja loeb t?psemalt.

Edit: Muidugi 1500cc reziimis ei saa mingit "head v??net" ollagi - tegelikult oli vist peaeesm?rk v?ike k?tusekulu.

[Muudetud: 16-8-2005 Garfield]

Lembit
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 17 Juun 2003, 08:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Lembit » 16 Aug 2005, 09:31

Algselt postitas: GarfieldKas midagi samalaadset 2in1 ei olnud Saab-il katsetuses? Aasta-paari tagusest TM-ist lugesin, et Saab katsetab mootorit, mis muudab t??mahtu.
T??mahtu ei muudetud. Ainult surveastet.
Osakoormustel oli suur surveaste ja vabalthingav. T?iskoormusel oli ?lelaetud ja mootor v?hendas surveastet, et asi detoneerima ei l?heks.
Lahe s?steem iseenesest, aga ilmselt kallis/ebat??kindel vms, et siiamaale ei ole seeriaautodele ilmunud.
Erinevatest VCR s?steemidest saab lugeda ka siit

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas samzik » 16 Aug 2005, 10:38

Nojah siis tuleb ?ra oodata kuni kaob aegade h?marusse nukkv?ll ja tuleb asemel klappi ajam elektriliselt. Sellest oli kah lugu mingis tmis et j?rgmine aasta loodetakse asi bochi poolt tootmisk?pseks saada.

Aga tagasi minu teema juurde, pmst te ytlete, et tahan yhe m?ndi kahte poolt korraga. Seega pean valima enam v?hem keskmise nukka, millega v?ga edukal ei t??ta kummaski reziimis (aga t??tab rahuldavalt m?lemas) :( kuna ma siiski olen suht hall selle mootori ehituse teemal siis loll k?simus, miks peab olema vabalt hingavana klapi avanemine l?hike?
Kas sellep?rast et siis kui klap lahti l?heb ja kolb liigub alla/ v?i on poolel teel all, siis l?hikese klapi avanemisega t?mmatakse paremini segu sisse? V?i milles se konks on ?
Yle laadimise puhul saan aru, et mida pikemalt klapp on lahti seda rohkem suudetakse sinna sisse suruda segu.
Samas ju saab pihustite aegu reguleerida nagunii plaan on panna standalone fuel mangement. Kas siis pihusti aega s?ttides ei anna saavutada ligil?hedast efekti. Kui k?tus pihustatakse hiljem(viimasel hetkel) ja j?meda pihusti puhul l?hema aja jooksul?

Igatahes t?nan m?istliku suhtumise eest, Rain.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

zod
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 13 Apr 2004, 12:34
Asukoht: Tallinna lähistel
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas zod » 16 Aug 2005, 14:42

Algselt postitas: Garfield
Aasta-paari tagusest TM-ist lugesin, et Saab katsetab mootorit, mis muudab t??mahtu.
http://www.autozine.org/technical_schoo" onclick="window.open(this.href);return false; ... _4.htm#SVC
seal lehtedel veel muudki ?petlikku.

Lembit
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 17 Juun 2003, 08:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Lembit » 16 Aug 2005, 14:46

Tee endale 2 autot:
1. VW polo SDI, 3l sajale - punktist A punkti B liikumiseks
2. VW Golf 16V kompressor - kihutamiseks.

Saad odavamalt ja parema tulemuse.

Sorry, aga nukkv?lliteooria alast alg?pet ei viitsi kirjutada. Kui juba p?hi all on, siis ?kki spetsiifilisemate k?simustega k?ll.

samzik
Klubiline
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Jaan 2004, 17:21
Telefon: 55558855
Auto: Passat tdi 4M 96kw 04/ Audi 90 tq 134kw/ Bully Syncro 2.1 82kw
Asukoht: Harjumaa, uuemõisa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas samzik » 17 Aug 2005, 10:55

seal on ju juttu et muutb ka t??maht ! 1.5-1.9.
Palun helistada tööpäeviti 17:00-22:00 nädalavahetusel 10-22 ni, Tänu. Tel 55 558 855 Rain.

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Garfield » 17 Aug 2005, 12:29

Algselt postitas: samzik
seal on ju juttu et muutb ka t??maht ! 1.5-1.9.
Ei, minu pl?kk (halb m?lu), t??mahtu ei muudeta. Lembitul selles osas ?igus. T??maht on ju silindri maht kolvi ?SS ja ASS vahel. T??mahtu saaks muuta n?iteks kepsu pikendades&l?hendades. Aga surveastet muudeti sellel Saabi VCR mootoril, ehk siis p?lemiskambri mahtu.

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Garfield » 19 Aug 2005, 08:30

Algselt postitas: tuumik
???.Aga t??mahu juurde arvestatakse ju ka p?lemiskamber?V?i eksin?
Sa astud samasse ?mbrisse ;) P?lemiskambri mahtu ei arvestata t??mahu sisse. Mu v?idus?idu autol on ju t??mahtu tehnilises kontrollis m??detud. Kolb ?SS-i ja siis valatakse p?lemiskamber ?li t?is, kolb ASS-i ja niipalju kui ?li juurde l?heb, on silidri t??maht. M??tmist?psus piisav, et vahet teha 1800cc ja 1600cc mootoril. 1600cc ja 1620cc vahet ?liga v?lja ei m??da h?sti, selleks peab plokikaane maha v?tma ja silindrit&kolvik?iku m??tma. Seda on ka tehtud...

Mike
Huviline
Postitusi: 130
Liitunud: 20 Jaan 2004, 23:16
Asukoht: 51 68 582
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mike » 19 Aug 2005, 08:34

v?hem informeeritumatele siis selgituseks, et ?SS - ?lemine surnud seis ja ASS - alumine surnud seis. lihtsalt igaks juhuks...
A2 Racing www.a2.ee
www.audruring.ee

Lembit
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 17 Juun 2003, 08:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Lugemata postitus Postitas Lembit » 19 Aug 2005, 08:56

Veel v?hem informeeritutele t??mahu arvutamise valem:D
Silindri raadius ruudus korda PI korda kolvik?ik korda silindrite arv.

Garfield
Huviline
Postitusi: 306
Liitunud: 17 Juun 2004, 13:43
Auto: (oli) Golf IV TDI 2003
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Garfield » 19 Aug 2005, 13:22

Algselt postitas: Lembit
Veel v?hem informeeritutele t??mahu arvutamise valem:D
Silindri raadius ruudus korda PI korda kolvik?ik korda silindrite arv.
Ei saa kohe kirjutamata j?tta ... Lembit, pane siis "piii" arvutamise valem ka k?ige v?hem informeeritutele... ;););)
Edit: Tuumikule - kui Lembit piii arvutamise valemi paneb, siis saad oma t??mahu asjale ka ?kki selgituse, muidu pead Scully ja Mulderi kutsuma :cool:

[Muudetud: 19-8-2005 Garfield]

Mike
Huviline
Postitusi: 130
Liitunud: 20 Jaan 2004, 23:16
Asukoht: 51 68 582
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mike » 19 Aug 2005, 15:02

Originally posted by Lembit
Veel v?hem informeeritutele t??mahu arvutamise valem:D
Silindri raadius ruudus korda PI korda kolvik?ik korda silindrite arv.
ja raadiuse saab leida diameetri jagamisel kahega. PI v??rtus on ca 3,14... :)
A2 Racing www.a2.ee
www.audruring.ee

Vasta

Mine “Mootor”