Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: GTI, J.Aru, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7455
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 SEAT LEON FR 1.8TSI MY2018 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 156 korda
Kontakt:

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas R36 » 02 Apr 2019, 12:02

Kuna infot DSG ja sellega seonduva õlivahetusega on internetis, k.a. siin foorumis palju ning hulgaliselt on info väär siis proovin kokkuvõtvalt teha väikse infotabeli.

Järjestan käigukastid ajaliselt ilmumise järgi. DSG tööpõhimõtet selgitama ei hakka.

Kastitüübikood: DQ250
Varuosa prefix: 02E/0D9

Väändetaluvus: 350Nm

Kasutusele tuli 2003
Esimene auto, mis seda kasutas oli VW Golf MK4 R32. Kasutab kahte märgsidurit. Käikude arv 6.
Õli sidurites ja käigukastis ühine.

Hooldus:

Õlivahetus iga 60 000km tagant koos filtriga.
Õli sisestakse altpoolt kasutades erilist adapterit. Temperatuuri saabudes lastakse üleliigsel õlil välja voolata. - Esimestel käigukastidel oli kontrollava. hilisematel kasutakse ülevoolu tehnikat.

Varuosad:

Õli 1L - G 052182A2, vajalik kogus koos ületäitmisega umbes 6L.
Filter - 02E305051C
Filtritihend - N 91084501
Õliava tihend - N 0438092
Õliava polt - N 90215404

Kastitüübikood: DQ200
Varuosa prefix: 0AM/0CW

Väändetaluvus: 250Nm /// Uuendatud 02.04.18 15:00

Aastal 2008 turule tulnud väiksema väändega autodes. Mõnedel autodel piirati ka väänet, et adapteerida antud kast, näiteks 1.8TSI.
Mehhatronika eraldiseisev muust kastist.
Kasutab kahte kuivsidurit. Käikude arv 7.

Hooldus:

Hooldusvälp puudub. Soovitatav samas vahetada vähemalt mehhaanilise poole peal õli iga 100 000km läbimisel.
Kontrollava puudub ja õli tuleb enne täitmist eelmõõta.

Varuosad:

Mehhatroonika õli 1L - G 004000M2, kogus täpsusta remondimanuaalist
Mehhatroonika õli tühjenduspolt - N 90414203
Käigukasti mehhaanika õli 1L - G 052512A2, kogus täpsusta remondimanuaalist
Mehhanilise osa tühjenduspolt - N 10037105
Seib poldile - N 0438092

Kastitüübikood: DQ500
Varuosa prefix: 0BT / 0BH/0DL

Väändetaluvus: 600Nm

Algselt kasutusel 2010 Transporteris/Multivanis, hiljem ka Tiguanis.
Kasutab kahte märgsidurit. Käikude arv 7
Õli sidurites ja käigukastis ühine.

Hooldus:
Õlivahetus iga 60 000km järel, õlifilter on eluaegne.
Õlivahetuse käigus tuleb jälgida erilist protseduuri, et kätte saada kogu vahetusele kuuluv õli. Käigukasti 7,5 liitirist vahetatakse umbes 6 liitrit.

Varuosad:

Õli 1L - G 052182A2, vajalik kogus umbes 6L
Filter - 0BH325183B, pole ettenähtud ametlikus hooldusintervallis.
Filtritihend - N 91084501
Õliava tihend - N 0438092
Õliava polt - N 90215404
Õliava tihend 2 - N 0138132
Õliava polt 2 - N 10637901

Kastitüübikood: DQ380/81
Varuosa prefix: 0GC

Väändetaluvus: 420Nm

Kasutusel uuemates MQB autodes, kus vääne pole piisavalt suur õigustamaks DQ500 käigukasti kasutust.
Kasutab kahte märgsidurit. Käikude arv 7.
Õli sidurites ja käigukastis ühine.

Hooldus:
Õlivahetus iga 120 000km järel, õlifilter on eluaegne.
Õlivahetuse käigus tuleb jälgida erilist protseduuri, et kätte saada kogu vahetusele kuuluv õli. Käigukasti 7,5 liitirist vahetatakse umbes 6 liitrit.

Varuosad:

Õli 1L - G 055529A2, vajalik kogus umbes 6L
Filter - 0GC325183, pole ettenähtud ametlikus hooldusintervallis.
Filtritihend - N 91084501
Õliava tihend - N 0438092
Õliava polt - N 90215404
Õliava polt koos tihendiga 2 - N 90965401

Antud valikust on hetkel puudu käigukastid 0CG, mis on 0AM käigukasti edasiarendus hübriidsõitukites(Jetta Hybrid) ja 0DD(Golf GTE).

Antud infot peaks arvesatama informatiivsena ning võib sisaldada vigu. Alati konsulteeri oma autot remontiva kohaga ning kasuta remondijuhendeid ning varuosi vastavalt VIN koodile.
Viimati muutis R36, 02 Apr 2019, 13:55, muudetud 5 korda kokku.
Kes tänasid kasutajat R36 selle postituse eest:
etnies858anonymous2MindfreakJaanuseonuxen0nMustVälkTikkertitoausTaKu8

Kasutaja avatar
Jaanuseonu
Klubiline
Postitusi: 94
Liitunud: 26 Juul 2018, 09:49
Telefon: 5201449
Skype: jaanuseonu
Auto: Passat Variant B8 Highline GTS 4Motion MY16 Bi-Turbo ja Opel Insignia MY16 Bi-Turbo
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas Jaanuseonu » 02 Apr 2019, 12:37

DQ500 peaks olema suht pommikindel kast, mis on kasutuses ka Passat B8 176kw biturbos :) Väikeste modifikatsioonidega kannatab kuuldavasti kuni 1000Nm.

vamps
Klubiline
Postitusi: 188
Liitunud: 30 Mai 2004, 20:26
Telefon: 51982593
Auto: ŠKO O3 / VW G7.5
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 0

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas vamps » 02 Apr 2019, 12:50

Mingitel andmetel võiks DQ200 ka vabalt 250NM taluda. Vähemalt minu masin on tehasest sellises kombinatsioonis tulnud.
psiiaaaooooo

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7455
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 SEAT LEON FR 1.8TSI MY2018 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 156 korda
Kontakt:

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas R36 » 02 Apr 2019, 13:18

vamps kirjutas:
02 Apr 2019, 12:50
Mingitel andmetel võiks DQ200 ka vabalt 250NM taluda. Vähemalt minu masin on tehasest sellises kombinatsioonis tulnud.
Mis masin, mis mootor, mis käigukasti kood?

Kasutaja avatar
vredestein
EVWK juhatus
Postitusi: 1175
Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
Telefon: 5045339
Auto: Derby Mk1 1980
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 45 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas vredestein » 02 Apr 2019, 13:24

Kõige lihtsam on ikkagi küsida järgi esindusest kas peab või ei pea?
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339

vamps
Klubiline
Postitusi: 188
Liitunud: 30 Mai 2004, 20:26
Telefon: 51982593
Auto: ŠKO O3 / VW G7.5
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 0

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas vamps » 02 Apr 2019, 13:36

R36 kirjutas:
02 Apr 2019, 13:18
vamps kirjutas:
02 Apr 2019, 12:50
Mingitel andmetel võiks DQ200 ka vabalt 250NM taluda. Vähemalt minu masin on tehasest sellises kombinatsioonis tulnud.
Mis masin, mis mootor, mis käigukasti kood?
Octavia, mootor CJSA, kast DQ200.
psiiaaaooooo

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7455
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 SEAT LEON FR 1.8TSI MY2018 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 156 korda
Kontakt:

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas R36 » 02 Apr 2019, 13:45

vamps kirjutas:
02 Apr 2019, 13:36
R36 kirjutas:
02 Apr 2019, 13:18
vamps kirjutas:
02 Apr 2019, 12:50
Mingitel andmetel võiks DQ200 ka vabalt 250NM taluda. Vähemalt minu masin on tehasest sellises kombinatsioonis tulnud.
Mis masin, mis mootor, mis käigukasti kood?
Octavia, mootor CJSA, kast DQ200.

Mootoril CJSA on vääne piiratud 250 peale. Mootoril CJSB, mis on sama mootor kuid tarkvaraliselt suurendatud väändega, on väänet 280Nm.
{Ilmselt on tegu uuendatud 0GW väändetaluvusega.}

///
Uuendasin infot. Siiski kannatab 0AM 250Nm.
Viimati muutis R36, 02 Apr 2019, 14:00, muudetud 5 korda kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7455
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 SEAT LEON FR 1.8TSI MY2018 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 156 korda
Kontakt:

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas R36 » 02 Apr 2019, 13:47

vredestein kirjutas:
02 Apr 2019, 13:24
Kõige lihtsam on ikkagi küsida järgi esindusest kas peab või ei pea?
See sobib lihtkasutajale. Entusiast siiski tahab teada spetsifikatsioone ja reaalset kasutuskogemust.
► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
vredestein
EVWK juhatus
Postitusi: 1175
Liitunud: 09 Okt 2003, 16:36
Telefon: 5045339
Auto: Derby Mk1 1980
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 45 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas vredestein » 02 Apr 2019, 16:53

4Gen haldex oli viimane millel filtrit vahetada. ja ütleme nii, et 4g on suht vana kaa juba
Viimati muutis vredestein, 02 Apr 2019, 16:54, muudetud 1 kord kokku.
miks ma siis närvi ei pea minema kui niisugune jant siin käib
Vanakooli volkarid looduskaitse alla!!! Kui midagi vaja siis helista 5045339

Kasutaja avatar
ViljarKaurla
Klubiline
Postitusi: 115
Liitunud: 12 Aug 2018, 22:20
Telefon: 57401859
Auto: VW Passat B7; B3; Tiguan
Asukoht: Puhja
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 12 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas ViljarKaurla » 02 Apr 2019, 18:21

R36 kirjutas:
02 Apr 2019, 13:47
vredestein kirjutas:
02 Apr 2019, 13:24
Kõige lihtsam on ikkagi küsida järgi esindusest kas peab või ei pea?
See sobib lihtkasutajale. Entusiast siiski tahab teada spetsifikatsioone ja reaalset kasutuskogemust.
► Näita Spoilerit

Lisasin illustreeriva pildikese minu auto ummistunud haldexi filtrist
IMG_20181207_195829.jpg
IMG_20181207_195829.jpg (82.16 KiB) Vaadatud 7994 korda
Jah sain ka uue pumba osta

Kasutaja avatar
evald112
Klubiline
Postitusi: 289
Liitunud: 18 Apr 2012, 13:49
Auto: B8 Passat 2.0TSI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 34 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas evald112 » 02 Apr 2019, 22:45

Lõpuks ometi kõik müüdid murtud.

Lilleke92
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
Auto: B5.5 2.8 v6 4motion manuaal-Müüdud, B6 dsg 2,0tdi cbab
Asukoht: Kadrina
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 6 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas Lilleke92 » 03 Apr 2019, 07:53

Väga hea list ja puha, aga kui DQ250 kasti Väändetaluvus on ca 350NM, siis kuidas nendel Chippidega vendadel kastid koos püsivad veel? :D ..
Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.
Kui panen Su postitusele "pöidla", siis oli see vastus kas väärt info või minu jaoks naljakas.
Peugeot 306 1.6 ----> Passat b5.5 2.8 v6 4m ----> Passat b6 2.0 CBAB DSG.

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 2082
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora, Fabia
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 94 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas alkeemik » 03 Apr 2019, 08:46

Lilleke92 kirjutas:
03 Apr 2019, 07:53
Väga hea list ja puha, aga kui DQ250 kasti Väändetaluvus on ca 350NM, siis kuidas nendel Chippidega vendadel kastid koos püsivad veel? :D ..
Sest vääne on piiratud tarkvaraliselt. Softiga saab selle väände limiteerija eemaldada. DQ250 originaal sidurid peavad ~500-600Nm välja enne kui libisema hakkavad.

Kasutaja avatar
evald112
Klubiline
Postitusi: 289
Liitunud: 18 Apr 2012, 13:49
Auto: B8 Passat 2.0TSI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 34 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas evald112 » 03 Apr 2019, 08:52

Lilleke92 kirjutas:
03 Apr 2019, 07:53
Väga hea list ja puha, aga kui DQ250 kasti Väändetaluvus on ca 350NM, siis kuidas nendel Chippidega vendadel kastid koos püsivad veel? :D ..
Mul sama küsimus. Stockis juba 350Nm. Ja väändepiiraja käigukastis peaks olema 399Nm peal stockis.

alkeemik
Klubiline
Postitusi: 2082
Liitunud: 29 Juun 2003, 14:26
Auto: Bora, Fabia
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 94 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas alkeemik » 03 Apr 2019, 08:57

evald112 kirjutas:
03 Apr 2019, 08:52
Mul sama küsimus. Stockis juba 350Nm. Ja väändepiiraja käigukastis peaks olema 399Nm peal stockis.
Uuematel need tõstetud juba jah 400 peale. Aga vaata vastust mu eelnevast postitusest.

Vvariant
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 28 Veebr 2016, 14:23
Asukoht: Tln
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 26 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas Vvariant » 03 Apr 2019, 21:36

Huvitav kas see masin on oma DQ200 kastiga juba varuosadeks?
CC.JPG
CC.JPG (50.62 KiB) Vaadatud 7774 korda

MartenL
Huviline
Postitusi: 400
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:43
Asukoht:
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 28 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas MartenL » 07 Apr 2019, 21:38

Jaanuseonu kirjutas:
02 Apr 2019, 12:37
DQ500 peaks olema suht pommikindel kast, mis on kasutuses ka Passat B8 176kw biturbos :) Väikeste modifikatsioonidega kannatab kuuldavasti kuni 1000Nm.
Kui palju sealt mootorist reaalselt kätte saab et dsg ja haldex vastu peaksid?

tsaar100
Huviline
Postitusi: 64
Liitunud: 12 Mär 2012, 21:56
Auto: vw passat 1.8 TSI 2012
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas tsaar100 » 13 Veebr 2020, 23:09

Kas on reaalselt olemas ka hooldusvabasid DSG kaste? Möller ütles, et minu B8 kast on hooldusvaba? Tasub seda reaalselt uskuda?? Kus seda käigukasti koodi üldse leiab? Mis targemad foorumlased selle hooldusvaba kohta ütlevad ?
Pilt hooldusraamatust, äkki siin mingi kood?:
Pilt

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7455
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 SEAT LEON FR 1.8TSI MY2018 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 156 korda
Kontakt:

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas R36 » 13 Veebr 2020, 23:38

tsaar100 kirjutas:
13 Veebr 2020, 23:09
Kas on reaalselt olemas ka hooldusvabasid DSG kaste? Möller ütles, et minu B8 kast on hooldusvaba? Tasub seda reaalselt uskuda?? Kus seda käigukasti koodi üldse leiab? Mis targemad foorumlased selle hooldusvaba kohta ütlevad ?
Pilt hooldusraamatust, äkki siin mingi kood?:
► Näita Spoilerit
Kast on DQ200, lugeda saab ülevaltpootl.
Sisuliselt on tegu manuaal käigukastiga, ega sellel ju ei vahetatagi õli enne kui mured tekivad. :)
Viimati muutis R36, 13 Veebr 2020, 23:39, muudetud 1 kord kokku.

MartenL
Huviline
Postitusi: 400
Liitunud: 08 Sept 2014, 09:43
Asukoht:
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 28 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas MartenL » 14 Veebr 2020, 17:43

Kui soovid, siis Möller vahetab ikka. Olen DQ200 metallipurust 240k sõitnud kasti parandanud, praegusel vahetasin 160k pealt profülaktika mõttes. Võibolla on kasu, võibolla mitte, eks tulevik näitab.

ziilike-uduz
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 05 Mär 2003, 21:48
Telefon: 5282357
Auto: Passat B8 Alltrack BiTDI
Asukoht: Haabneeme
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 7 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas ziilike-uduz » 10 Mär 2020, 09:08

Kas DSG kastid (eriti huvitab DQ500) tahavad peale õlivahetust ka mingisugust adaptsiooni või selgitust, et uus õli sisse läks?
elu on nautimiseks

Kasutaja avatar
renxx9
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 14 Mär 2013, 12:57
Auto: Passat B8 1,4 TSI DSG, Üherattavedu
Asukoht: Pealinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas renxx9 » 04 Juun 2020, 20:06

Hei!

Kuidas ma teda saaksin, mis kast autol küljes on?
150 000 kellal ees, äkki oleks mõistlik probleeme ennetada ja õli ära vahetada?

DNA
Klubiline
Postitusi: 234
Liitunud: 10 Sept 2019, 16:38
Auto: VW CC R-line 4-Motion 2.0 130kW 2014
Asukoht: ...
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 17 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas DNA » 05 Juun 2020, 05:17

VIN-kood ja teha päring. Või paned aasta, mudeli, mootoritüübi enda küsimusele juurde ja mõni tulistab sulle puusalt, mis kast sul autol on.

Kasutaja avatar
siLc
Klubiline
Postitusi: 1561
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 60 korda

Volkswagen DSG-d ja õlivahetus.

Lugemata postitus Postitas siLc » 05 Juun 2020, 05:50

Lihtsuse mõttes võib üldistada, et kõik ajakohased VAG mootorid litraažiga kuni 1.8 on 7se kuivsiduriga ja sealt edasi märgsiduriga, millele iga 60k tagant pakutakse hoolduse ajal õlivahetust nii kui nii.

Vasta

Mine “Ülekanne”