Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.
Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu
-
Gru
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 25 Apr 2019, 11:40
- Asukoht: Viljandi
-
Tänanud:
0
-
Tänatud:
1 kord
Lugemata postitus
Postitas Gru » 14 Nov 2022, 14:24
Jõudu foorumlased.
Hommikul jäin jalameheks

, sest autol sidurit alla vajutades ei tõusnud enam siduripedaal ülesse. Sidur pole lahutatud kui pedaal all (käigud ei lähe sisse). Kust poolt probleemile läheneda? Mida esimesena kontrollida?
Pidurivedeliku tase on normis.
Autoks VW Sharan 2.0 TDI 130kw 2015 manuaalkast
-
t6nis3
- Huviline
- Postitusi: 2412
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Jetta 1.6 TD 51kw, Vento 1.9 TDI 66KW(76kw), Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf VI 1.6 PD TDi77kw.
- Asukoht:
-
Tänanud:
1 kord
-
Tänatud:
22 korda
Lugemata postitus
Postitas t6nis3 » 14 Nov 2022, 15:27
Ei ole loll jutt. Pane varvas siduri pedaali alla. Tõsta varbaga pikkamööda pedaal ülesse. Tegemist on hüdraulika süsteemiga. Võiks rohkem nõu anda,aga ei tohi.
-
siLc
- Tunnustatud
- Postitusi: 1975
- Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
- Auto: Passat B7 EcoFuel
- Asukoht: Tallinn
-
Tänanud:
2 korda
-
Tänatud:
159 korda
Lugemata postitus
Postitas siLc » 14 Nov 2022, 15:28
Tuleb loota, et siduri peasilinder või selle voolikuühendus andis alla kuna silduri töösilinder on sidurikoja sees, nii et selle vahetamiseks tuleks kast maha võtta. Tuleks aku ja akukast mootoriruumist välja võtta ja vaadata kas peasilindril on kõik vajalik küljes. Samamoodi kas kastipoolne ühendus on küljes.
-
t6nis3
- Huviline
- Postitusi: 2412
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Jetta 1.6 TD 51kw, Vento 1.9 TDI 66KW(76kw), Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf VI 1.6 PD TDi77kw.
- Asukoht:
-
Tänanud:
1 kord
-
Tänatud:
22 korda
Lugemata postitus
Postitas t6nis3 » 14 Nov 2022, 15:42
Ei ole siduri kojas,need on kaks eri asja,. silc.
-
twist
- Huviline
- Postitusi: 332
- Liitunud: 31 Jaan 2010, 10:05
- Asukoht:
-
Tänanud:
48 korda
-
Tänatud:
50 korda
Lugemata postitus
Postitas twist » 14 Nov 2022, 15:59
Vaatab nüüd seda pilti ja küsib enda käest, kuskohas kastist väljapool selline detail asuda võib?
-
Gru
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 25 Apr 2019, 11:40
- Asukoht: Viljandi
-
Tänanud:
0
-
Tänatud:
1 kord
Lugemata postitus
Postitas Gru » 14 Nov 2022, 16:22
Sellest midagi ei muutu kui jalaga või käega siduripedaali alla ja üles liigutada. Vaatasin forss varuosakataloogist, pildi järgi tundub väline silinder olevat, kahjuks kataloog koodi, et kontrollida, pilt võib ka valetada.
forss kataloog
-
siLc
- Tunnustatud
- Postitusi: 1975
- Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
- Auto: Passat B7 EcoFuel
- Asukoht: Tallinn
-
Tänanud:
2 korda
-
Tänatud:
159 korda
Lugemata postitus
Postitas siLc » 14 Nov 2022, 16:35
Kataloogi pilt on geneeriline. Vaata siduri skeemi mootori alajaotusest, sealt leiad õige töösilindri.
Viimati muutis
siLc, 14 Nov 2022, 16:36, muudetud 1 kord kokku.
-
teet82
- Huviline
- Postitusi: 566
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
-
Tänanud:
2 korda
-
Tänatud:
23 korda
Lugemata postitus
Postitas teet82 » 14 Nov 2022, 20:21
Äia Tiguanil oli peasilindri viga, paar aastat vanem, aga arvatavasti sarnane ehitus. Ei mäleta mis seal täpselt oli, aga sai ka lahti võetud see silinder ja mingi kolvi külge vulkaniseeritud kummiosa oli ära pudenenud/mädanenud.
Ega see ülemise silindri vahetus pole eriti lihtsam kui kasti maha võtmine..
viewtopic.php?style=9&f=146&t=158588
Viimati muutis
teet82, 14 Nov 2022, 20:25, muudetud 1 kord kokku.
-
murkamarko
- Klubiline
- Postitusi: 1649
- Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
- Telefon: 53542362
- Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
- Asukoht: Raplamaa
-
Tänanud:
125 korda
-
Tänatud:
52 korda
Lugemata postitus
Postitas murkamarko » 14 Nov 2022, 20:56
Enda passatil 2014a. Lasin selle veaga ära vahetada mõlemad silindrid. Üks on metall korpusega teine plastik. Mul läks nii et sidur lahutas aga ülesse ei tulnud. Varbaga aitasin kaasa siis tuli.
-
Gru
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 25 Apr 2019, 11:40
- Asukoht: Viljandi
-
Tänanud:
0
-
Tänatud:
1 kord
Lugemata postitus
Postitas Gru » 16 Nov 2022, 08:37
Võtsin õhupuhasti ja aku koos alusega eest ära, et silindrile ligemale saada, aga ees on veel jämedad juhtmepunutised, mida liigutada eriti ei anna.
Pedaali käega üles-alla liigutada, siis õhutusniplist õli tuleb, sellest võiks järeldada, et peasilinder on korras. Üllatuseks hakkas sidur tööle peale mitut korda õhutamist (pedaal tuleb ise tagasi). Võimalik, et vaatasin õlitaset valesti ja oligi õli vähe, aga samas reedel toimetas sidur ilusti.
Õlitaseme kontroll ja õli lisamine paras väljakutse, kui õhu sisselaksetoru ja aku on omal kohal
Kui sidur tööle jääb, saab vähemalt töökotta ära sõita, ehku peale jätta ei saa, muidu jään jälle ühel päeval jalameheks...
-
GTI
- Moderaator
- Postitusi: 7763
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
-
Tänanud:
66 korda
-
Tänatud:
168 korda
Lugemata postitus
Postitas GTI » 16 Nov 2022, 10:51
Gru kirjutas: ↑16 Nov 2022, 08:37
Õlitaseme kontroll ja õli lisamine paras väljakutse, kui õhu sisselaksetoru ja aku on omal kohal
Kuhu sa seda õli lisada tahad - alla töösilindrisse? Teadmata antud mudeli eripärasid aga üldiselt peasilinder võtab õli ikka kuskilt reservuaarist (kas eraldi või pidurianumaga ühine), sinna lisa õli ja jälgi et tase oleks normi piires. Üldjuhul on selliste reservuaaride õlitaseme kontroll visuaalne ja lihtne.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
Alhambra
- Huviline
- Postitusi: 540
- Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
- Auto: Seat alhambra
- Asukoht: Raplamaa
-
Tänanud:
0
-
Tänatud:
30 korda
Lugemata postitus
Postitas Alhambra » 16 Nov 2022, 16:19
Endal oli sama juhus aastaid tagasi. Samasugune survelaager oli otsa saanud nagu eespool pildipeal.
Kui sul süsteem sama ja juhuslikult see otsa on saanud, siis ikka kast maha jah.
Mäletamist mööda kui alhambral eelmine suvi sai sidurit vahetatud, siis vähemalt meeles on, et paras tripper oli seda õhutada.
Aga võimalik et minu auto eripära ja ei pääsenud hästi ligi vms
-
teet82
- Huviline
- Postitusi: 566
- Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
- Auto: VAG
- Asukoht: Võrumaa
-
Tänanud:
2 korda
-
Tänatud:
23 korda
Lugemata postitus
Postitas teet82 » 16 Nov 2022, 21:32
Asi ei olene õlikogusest paagis, sidur ei kao ära kui paak näiteks katkise piduritoru tõttu tühjaks jookseb, viga on ikka sidurisüsteemis endas.
Üks variant testimiseks on pedaali pikalt all hoida. Kui jääbki alla, siis tõenäoliselt jookseb õli läbi vigase peasilindri tagasi paaki.
-
R36
- Tunnustatud
- Postitusi: 7787
- Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
- Skype: magnake
- Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
- Asukoht: Võru-TARTU
-
Tänanud:
46 korda
-
Tänatud:
219 korda
-
Kontakt:
Lugemata postitus
Postitas R36 » 16 Nov 2022, 22:51
teet82 kirjutas: ↑16 Nov 2022, 21:32
Asi ei olene õlikogusest paagis, sidur ei kao ära kui paak näiteks katkise piduritoru tõttu tühjaks jookseb, viga on ikka sidurisüsteemis endas.
Üks variant testimiseks on pedaali pikalt all hoida. Kui jääbki alla, siis tõenäoliselt jookseb õli läbi vigase peasilindri tagasi paaki.
Või töösilindrist tagasi.
Minu kogemus mitme sarnsse kirjeldusega on ikkagi töösilinder.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus
-
Gru
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 25 Apr 2019, 11:40
- Asukoht: Viljandi
-
Tänanud:
0
-
Tänatud:
1 kord
Lugemata postitus
Postitas Gru » 17 Nov 2022, 09:31
Kui siduripedaali mitukorda sõtkuda siis on näha, et kuskilt hakkab piduriõli tilkuma. Õli jõuab karteri kaitsme peale ja sealt põrndale. Käega katsudes on peasilinder kuiv (silmaga peasilindrit ei näe), Siit võiks järeldada, et töösilinder lekib.
Mis firma sidurikomplekti eelistada? Vahetaks juba sidurikomplekti koos hoorattaga ka välja kui juba käigukasti mahavõtmine on
Viimati muutis
Gru, 17 Nov 2022, 10:24, muudetud 1 kord kokku.
-
GTI
- Moderaator
- Postitusi: 7763
- Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
- Auto: G3 3.0 VR6 N/A
- Asukoht: Tallinn Nõmme
-
Tänanud:
66 korda
-
Tänatud:
168 korda
Lugemata postitus
Postitas GTI » 17 Nov 2022, 10:10
Sachs, LuK, Valeo.. isiklik eelistuspingerida oleks selline.
- Kes tänasid kasutajat GTI selle postituse eest:
- R36
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..
-
romeoD
- Klubiline
- Postitusi: 922
- Liitunud: 03 Dets 2013, 17:55
- Auto: VW golf TDI
- Asukoht: Valga
-
Tänanud:
19 korda
-
Tänatud:
31 korda
Lugemata postitus
Postitas romeoD » 17 Nov 2022, 12:45
LuK-i pigem ei. Omal oli juhus ja palju kuulnud ka, kuidas neil ketta sydamik lahti tuleb.
Ma ei vastuta foorumis tehtud postituste sisu eest.
-
Alhambra
- Huviline
- Postitusi: 540
- Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
- Auto: Seat alhambra
- Asukoht: Raplamaa
-
Tänanud:
0
-
Tänatud:
30 korda
Lugemata postitus
Postitas Alhambra » 17 Nov 2022, 14:16
Kõik kolm eespool pakutud on korralikud tootjad.
Ise valisin valeo just sellepärast, et tuli nõks odavamalt kätte.
Pole siiamaani millegiüle kurta ca. 40 tuhat hiljem.
Vean suvel haagissuvilat tihti ja saab vatti päris korralikult.
-
Gru
- Huviline
- Postitusi: 30
- Liitunud: 25 Apr 2019, 11:40
- Asukoht: Viljandi
-
Tänanud:
0
-
Tänatud:
1 kord
Lugemata postitus
Postitas Gru » 25 Nov 2022, 14:51
Sai remont tehtud. Vahetusse läks siduri töösilinder, sidurikomplekt koos hoorattaga (LUK-i toodang). Ei saanudki teada, kas töösilinder lekkis või mitte, sest vända otsasimmer lekkis ja mootoriõli oli igalpool.
Järgmise remondini saab autoga taas sõita

Viimati muutis
Gru, 25 Nov 2022, 14:51, muudetud 1 kord kokku.
-
t6nis3
- Huviline
- Postitusi: 2412
- Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
- Auto: Jetta 1.6 TD 51kw, Vento 1.9 TDI 66KW(76kw), Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf VI 1.6 PD TDi77kw.
- Asukoht:
-
Tänanud:
1 kord
-
Tänatud:
22 korda
Lugemata postitus
Postitas t6nis3 » 25 Jaan 2023, 18:47
Sidur ja pidur , õli on ju ühes anumas. Peaks siiski olemas ju ohutuse pärast ,et samas potsikus on sidurisse voolav lõdvik KÕRGEMAL kui piduri potsiku põhi. Mõte selles ,et kui on mistahes leke pidurites ,et sina ei ,,aevasta,, oh jolkinpalki. Pidureid pole autol.Et pidurdamiste kohapealt poleks üllatusi. Selleks võetakse enne õli kadu välja õli sidurist. No jah. Vaheta käiku ilma sidurita.Jutu mõte. Kuskilt oli õli kadu.