Siduri õhutamine

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: dellu, GTI, J.Aru

Vasta
Oinas
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 24 Jaan 2015, 20:11
Auto: Volkswagen Passat 1.8T 110kW 1998 Universaal
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas Oinas » 12 Mär 2015, 09:30

Kust sidurit õhutada saab, kus see õhutusnippel asub
Viimati muutis J.Aru, 29 Jaan 2019, 20:12, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Pealkirjale suur algustäht

GTI
Moderaator
Postitusi: 6972
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Puerto Morenos, Cancun
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 58 korda

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas GTI » 12 Mär 2015, 11:21

Oinas kirjutas:Kust sidurit õhutada saab, kus see õhutusnippel asub
Kas all töösilindri küljes pole?
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

Pilk
Huviline
Postitusi: 453
Liitunud: 17 Mär 2010, 10:18
Auto: Ford S-max ST
Asukoht: Rakvere - Tapa - Hulja
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas Pilk » 12 Mär 2015, 22:10

peaks olema käimari koja küljes vasaku poole peal... üksinda tehes oleks hea kui saaks mingi peenema õli süstlaga või pritsiga, seda Dot4 niplist pressida alt ülespoole ja saab kenasti õhu välja..
Tagaveo ja nelikveo vahe on see, et nelikveoga sõidad kraavis kaugemale.

dellu
Moderaator
Postitusi: 3846
Liitunud: 13 Juul 2005, 09:35
Telefon: 5515335
Auto: Corradod (G60, TDI), Golf 4 CNG, Bora TDI, Skoda Octavia TDI, Audi A3 8P facelift TDI
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 33 korda
Kontakt:

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas dellu » 17 Mär 2015, 11:12

Vanakoolimeeste trikk üksi tegemiseks selline, et pudeli põhja tilk pidurivedelikku ja voolik nipli ja pudeli vahele (läbipaistev). Voolik peab otsapidi pudelis vedeliku sisse jääma, siis ta ei saa tagasi õhku tõmmata ja ülevalt peale valades ja sidurit pumbates saab õhu välja, näed kuni enam mulle ei tule. Sama teema pidurite üksi õhutamiseks.
Soodsad puksiiriveod üle Eesti või miks mitte ka Euroopa.
VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) ja Opeli diagnostika, immo probleemid ja spidode vahetus (immo) ja sellega seotud odonäitude korrigeerimine Tallinnas soodsa hinnaga - 55 15 335

GTI
Moderaator
Postitusi: 6972
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Puerto Morenos, Cancun
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 58 korda

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas GTI » 17 Mär 2015, 12:26

dellu kirjutas:Vanakoolimeeste trikk üksi tegemiseks selline, et pudeli põhja tilk pidurivedelikku ja voolik nipli ja pudeli vahele (läbipaistev). Voolik peab otsapidi pudelis vedeliku sisse jääma, siis ta ei saa tagasi õhku tõmmata ja ülevalt peale valades ja sidurit pumbates saab õhu välja, näed kuni enam mulle ei tule. Sama teema pidurite üksi õhutamiseks.
Ma siiani kõik piduri- ja siduriajamid saanud üksi korda nii, et lased niplist voolama, vajadusel kallad ülevalt peale. Kuna nippel asub (vähemalt teoreetiliselt) õhutatava kambri kõige kõrgemas osas, peaks õhk iseenesest eemalduma ja seda ta ka teeb.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

_rein_
Huviline
Postitusi: 364
Liitunud: 20 Sept 2008, 17:20
Telefon: 56565512
Auto: Vento 2.o Cadillac STS
Asukoht: Tartumaa Tõrvandi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas _rein_ » 28 Mär 2015, 11:26

Minu variant üksi tehes on õlipaaki käsipumbaga ~0,5bar rõhku või õhutusnipli juurest vaakumiga tõmmata.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 1927
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Jetta 1.6 TD 51kw, Vento 1.9 TDI 66KW(76kw), Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf VI 1.6 PD TDi77kw.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 8 korda

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 28 Mär 2015, 23:46

Teema algatus oli ju et kus kohast saab siduri TÖÖsilindrit õhuvabaks lasta.Vasta,mis remonti tegid. Või küsid niisama.Õhk töö silindrisse niisama ei tule. Vaata tehnilist lahendust. Piduri õli potsik vr. õli tasapind temal.

GTI
Moderaator
Postitusi: 6972
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Puerto Morenos, Cancun
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 58 korda

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas GTI » 29 Mär 2015, 08:36

t6nis3 kirjutas:Teema algatus oli ju et kus kohast saab siduri TÖÖsilindrit õhuvabaks lasta.Vasta,mis remonti tegid. Või küsid niisama.Õhk töö silindrisse niisama ei tule. Vaata tehnilist lahendust. Piduri õli potsik vr. õli tasapind temal.
Töösilinder ju alumine ehk kui selle välja vahetad on seal ju poest juba õhk sees? :)
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

t6nis3
Huviline
Postitusi: 1927
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Jetta 1.6 TD 51kw, Vento 1.9 TDI 66KW(76kw), Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf VI 1.6 PD TDi77kw.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 8 korda

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 03 Apr 2015, 20:43

Tehnilsi vastuseid pole 04.kolmas päev. Ootame kõik.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 1927
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Jetta 1.6 TD 51kw, Vento 1.9 TDI 66KW(76kw), Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf VI 1.6 PD TDi77kw.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 8 korda

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 09 Apr 2015, 21:56

oligi tegemist foorumis oinaga.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 1927
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Jetta 1.6 TD 51kw, Vento 1.9 TDI 66KW(76kw), Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf VI 1.6 PD TDi77kw.
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 8 korda

Re: siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 16 Apr 2015, 22:23

Vastus küsimisele tuligi sellest,et ÕHK niisamuti ei satu töösilindrisse. Kui oli remont,õhutab töösilindrit remondimees. Tahtes teada,kus asub õhutus nippel ei anna see teadmine sinule midagi. Ühesõnaga,kui on probleemi kurtke reaalsest probleemidest ,mitte arvutist välja lugedest kuskilt x teemast. Sama mõttetu oli küsimine,kus asub turvavöö eelpinguti. Mingil hetkel TULEB eristada küsija lahmimist vr, tahta abi saada foorumis.

teet82
Huviline
Postitusi: 264
Liitunud: 14 Nov 2013, 16:08
Auto: VAG
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 3 korda

siduri õhutamine

Lugemata postitus Postitas teet82 » 21 Jaan 2019, 19:21

Autoks Passat B6 ja tekkis probleem siduri õhutamisega peale kogu sidurikomplekti ja hooratta vahetust, äkki keegi aitab kaasa mõelda.
Algselt oli sees LUK isereguleeruv ja asemele läks Sachs. Hüdrauliline survelaager on sidurikojas sees, samuti uus pandud koos komplektiga. Sai ära õhutatud alt üles õli pumbates nagu alati tehtud ja toiminud. Proovisõidul läks pedaal järjest pehmemaks ja lõpuks oli nii, et sidur jäi täielikult peale, auto ei liikunud käik sees. Niplit avades pritsib õli välja, on rõhu all. Uuesti ära õhutades toimib mõned korrad ja siis kaob ära jälle, pedaali juures olev silinder ei lase õli tagasi arvatavasti, kolb jääb ette asendisse. Kas uue siduri käik liiga väike, et ei lükka kolbi piisavalt tagasi? Imeb õhu sisse kuskilt ja seetõttu ei lükka tagasi enam? Pedaali all olev silinder läks tuksi lihtsalt? Mõtteid kellelgi?

Edit: Viga hoopis milleski muus, hetkel ei olegi päris selge veel. Lekkima oli hakanud survelaager ja nüüd tagant järele mõeldes läks pedaal mingil hetkel kahtlaselt raskeks, arvatavasti sellel hetkel saigi jõuga õli välja pressitud survelaagrist. Nüüd sai siis uuritud, et sidur on Sachsi Xtend süsteem, välimuselt tavaline korv aga tegelikult ikkagi isereguleeriv. VAG enda juhend mingit spetsiaaltööriista ei käse kasutada paigalsusel, lihtsalt diagonaalis kinni keerata sammude kaupa. Mis valesti läks, seda ei tea, aga arvatavasti keeras see korv ennast järjest peale sõidu ajal, kuni sai lõhki pressitud survelaager.

Vasta