B5 5-käiguline 6-käiguliseks

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Kasutaja avatar
NOTFAST
Tunnustatud
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Mär 2010, 15:19
Telefon: 5141947
Skype: kollerimees
Auto: Hunnik erinevaid Volkse, MB ja BMW
Asukoht: Saverna
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

B5 5-käiguline 6-käiguliseks

Lugemata postitus Postitas NOTFAST » 21 Jaan 2018, 11:44

Esiveolisel pead kindlasti tagadiffri vahetama ja tavalise tuhatoosi , sport tuhatoosi vastu. Kui keegi tahab proovida, siis mul on hoovipeal praegu mõlemad variandid. Viiene ja kuune 1,9 96kw, Isiklikult mulle meeldib 5-ne rohkem. Pole see ülekanne nii tuntav, et tahaks kuuest.
Tartu ja Võru vahel. Tel 5141947
VAG autode remont ja enamus autode diagnostika. Sportautod ja nendega seonduv. Autoabi ja lammutus. karol@kolleriauto.ee Küsi kindlustust. Ametlik koostööpartner.

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

B5 5-käiguline 6-käiguliseks

Lugemata postitus Postitas tito » 21 Jaan 2018, 12:54

NOTFAST kirjutas:
21 Jaan 2018, 11:44
Esiveolisel pead kindlasti tagadiffri vahetama ja tavalise tuhatoosi , sport tuhatoosi vastu. Kui keegi tahab proovida, siis mul on hoovipeal praegu mõlemad variandid. Viiene ja kuune 1,9 96kw, Isiklikult mulle meeldib 5-ne rohkem. Pole see ülekanne nii tuntav, et tahaks kuuest.
No arvutuslikult oli kuskil diagrammis, et 120km/h sõites pöörete vahe 400 rpm i so 3200 vs 2800 diisliga sõites on see 400 rpm vahe kütusekulu mõistes ikka päris suur vahe?!?
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

GTI
Moderaator
Postitusi: 7823
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 173 korda

B5 5-käiguline 6-käiguliseks

Lugemata postitus Postitas GTI » 21 Jaan 2018, 15:07

tito kirjutas:
21 Jaan 2018, 12:54
No arvutuslikult oli kuskil diagrammis, et 120km/h sõites pöörete vahe 400 rpm i so 3200 vs 2800 diisliga sõites on see 400 rpm vahe kütusekulu mõistes ikka päris suur vahe?!?
See on natuke keerulisem sõltuvus kui kütusekulu sõltuvus ainult pööretest. Kütusekulu sõltub otseselt sellest, kui palju põlemistsükli jooksul tööd tehakse. Samal kiirusel kasutades 5. käiku vs. 6. käik on esimesel juhul mootoril kergem tööreziim (ei räägi autobahni kiirustest). Hetkelise kulu kontrolli võimalusel saab ju võrrelda kulusid erineva käigu korral, näit. mul tööautoga saaks lubatud linnakiirusel pöörete ja õlirõhu mõistes edukalt ka 5. käiguga sõita aga kütusekulu on 4. sõites ca. 0,8 l/100-le väiksem.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

B5 5-käiguline 6-käiguliseks

Lugemata postitus Postitas tito » 21 Jaan 2018, 19:18

GTI kirjutas:
21 Jaan 2018, 15:07
See on natuke keerulisem sõltuvus kui kütusekulu sõltuvus ainult pööretest. Kütusekulu sõltub otseselt sellest, kui palju põlemistsükli jooksul tööd tehakse. Samal kiirusel kasutades 5. käiku vs. 6. käik on esimesel juhul mootoril kergem tööreziim (ei räägi autobahni kiirustest). Hetkelise kulu kontrolli võimalusel saab ju võrrelda kulusid erineva käigu korral, näit. mul tööautoga saaks lubatud linnakiirusel pöörete ja õlirõhu mõistes edukalt ka 5. käiguga sõita aga kütusekulu on 4. sõites ca. 0,8 l/100-le väiksem.

Kompuutri järgi väiksem!
Ilmselt loomse katse tulemusel oleksid juba ammu rikas, aa tööauto oli :lol:
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

Kasutaja avatar
silverpik
Veteran
Postitusi: 928
Liitunud: 08 Sept 2014, 11:53
Telefon: +372 5335 9600
Auto: VW Passat B5 1.9 TDI 81kW "Traktor" VW Passat B5.5 2001 96kW 4motion
Asukoht: Tartu/Kambja
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

B5 5-käiguline 6-käiguliseks

Lugemata postitus Postitas silverpik » 21 Jaan 2018, 19:22

Suurimad kütusekulu allikad on tegelikult a) õhutakistusest ning b) veeretakistusest üle saamine kuna need kasvavad eksponentsiaalselt kiiruse kasvades. Esimene neist just kõige suurim tegur.
Kas sul on pöörded 2000 või 2200 peal sel kiirusel - see mõjutab vähem. Aga kas sul on (nt linnas viiendaga sõites) 1100 või 2000 rpm - sealt hakkab juba rolli mängima turbo efektiivsus madalamatel pööretel, mootori õlitus jne.
“I have approximate knowledge of many things” - Demon Cat
Veebilehed ja SEO, digiturundus, disainid ja palju muud - aitame leida kuluefektiivsed lahendused paljudele muredele Hundikuu Agentuur

Kasutaja avatar
Markko
Klubiline
Postitusi: 194
Liitunud: 05 Sept 2005, 13:18
Auto: G3 1,9 TD, Golf 2 Syncro, Passat B5 1.8T, Tiguan 2.0 TSI 4Motion R-Line
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 18 korda

B5 5-käiguline 6-käiguliseks

Lugemata postitus Postitas Markko » 09 Veebr 2018, 23:21

Kunagi sai valmis meisterdatud selline arvutus excel käigu ülekannete võrdlemiseks, küll natuke teise eesmärgiga aga ehk on abiks

Excel

Oma auto andmed pead ise otsima ja sisestama, aero takistuse arvutamisel on hetkel 40mm madaldatud Golf mk2 andmed (takistustegur ja lauppind). Käigu ülekanded on mingid suvalised, mootori karakteristikutest on vaja sisestada moment (hetkel peaks olema AGU mootori oma seal), võimsuse arvutab ise. Üldiselt rohelisi lahtreid võib muuta, sinised on lingitud või arvutatakse.
See excel on veidi poolik, aero takistust arvutab käigu ülekannete Pos1 kiiruse järgi, kui seda ei sisesta siis tuleb graafikule mingi mudru ja macro mis arvutab maksimum kiirust kasutab sisendina ainult pos1 5ndat käiku.
You know what conrods are in it? No. Wanna find out? - "Tuning Fork"

Vasta

Mine “Ülekanne”