Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
mr.white
Huviline
Postitusi: 410
Liitunud: 25 Mär 2013, 15:59
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas mr.white » 05 Nov 2021, 00:04

Tere,

oskab keegi valgust heita, kui kallis ja keeruline võib olla vahetada käigukasti veovõlli sisemise otsa laagrit. (või on mõistlikum otsida uus käigukast)

Täpseid nimetusi ei tea, kuid see osa käigukastist mille külge käib veovõlli sisemine ots - on päris suure ja märkimisväärse lõtkuga (ka sõites on kuulda kerget klõksumist jne)

Esijalgu kahtlustasin veovõlli, kuid peale veovõlli eemaldamist avastasin - et veovõllil endal lõtke pole (tundub mingiaeg vahetatud olevat) Kuid see pöörlev osa käigukasti küljes on võimalik käega ülesse alla liigutada ning teeb metalliset kolksumist (vaid sellel poolel, kus on pikem veovõll - lühemal poolel ei loksu ega kolksu)

Autoks passat b6 2010 1.6tdi bluemotion.

tofetome
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 31 Mai 2011, 15:41
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 121 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas tofetome » 05 Nov 2021, 09:03

Parema tulemuse saamiseks pane kirja kas automaat- või manuaalkast!
Tallinna ümbruses saab minult ka tekstiilipesurit rentida!

nibiru
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 28 Mär 2009, 12:09
Auto: VW tüüpi sõiduauto
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas nibiru » 05 Nov 2021, 10:26

Kahtlustan, et jutt käib diffrilaagritest. Kui kahtlus paika peab siis kast maha, kast pooleks, vanad laagrid välja, uued laagrid sisse ja kokku tagasi.

mr.white
Huviline
Postitusi: 410
Liitunud: 25 Mär 2013, 15:59
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas mr.white » 05 Nov 2021, 11:29

manuaal :)

GTI
Moderaator
Postitusi: 7832
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 05 Nov 2021, 11:44

Kui laager juba loksub radiaalsuunas siis on selle laialilendamine ainult aja küsimus.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 05 Nov 2021, 11:57

GTI kirjutas:
05 Nov 2021, 11:44
Kui laager juba loksub radiaalsuunas siis on selle laialilendamine ainult aja küsimus.
Tõsiselt räägid? 😁

Kui laagripesa ise korras, siis on mõttekam laager vahetada ju.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

GTI
Moderaator
Postitusi: 7832
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 05 Nov 2021, 12:57

JaanusVambola kirjutas:
05 Nov 2021, 11:57
GTI kirjutas:
05 Nov 2021, 11:44
Kui laager juba loksub radiaalsuunas siis on selle laialilendamine ainult aja küsimus.
Tõsiselt räägid? 😁
Kui laagripesa ise korras, siis on mõttekam laager vahetada ju.
Loomulikult laager vahetada, loks on ikka laagri sees mitte laagri ja pesa vahel. :D Piisavalt suure laagrisisese loksu pärast puruneb separaator ja veerekehad lasevad jalga.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 05 Nov 2021, 17:33

Veovõllil on kaks laagrit. Esimene on kuullaager, tagumine koonus rulllaager. Kui rull ja laager on kutu,siis on ka tõenääsus,et muud sisud on ka nahkas,mida esmapilgul ei märka.KAS On olnud käigukasil õli puuduslikus,või teadmine,et käiguõli käigukastis pole kunagi vaja vahetada. Palju läbisõit autol on? On teadmist auto õli vahetustest? Kõik taandub siiski õli vahetusele. Aga ei targuta.

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2564
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 11 Nov 2021, 18:50

Aga väljund võlli laagrid (see kuhu kinnitub poolassi flants) on koonus rull laagrid. Kordades odavam vahetada. Kast muidugi pooleks,kuid kast jääb edasi teenima. Ja teadmine,mille tegid autole S I N A.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7832
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 19 Nov 2021, 19:30

Piira nüüd erutust Tõnn. See et teemas sõna ei võeta on hea - ilmselt teemaalgataja sai info mida vajas ning loodetavasti remont juba käib.
Lisa. Palun püsime teemas.
Viimati muutis GTI, 20 Nov 2021, 11:04, muudetud 1 kord kokku.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

mr.white
Huviline
Postitusi: 410
Liitunud: 25 Mär 2013, 15:59
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas mr.white » 23 Nov 2021, 23:34

Asjaga hetkel selliselt, et 2 töökoda saatsid pikalt :D polevat nende teema - põhimõtteliselt soovitasid asja katki jätta kui just pole tahtmist 4 kohalist summat kulutada :D
Hetkel kaalun kas võtta asi ise ette - garaaz ja tööriistad olemas, kuid puudub kogemus :D (vb aitaks kui leiaks mingisuguse õpetuse kuskilt :D )

Küpsemas ka uus plaan, nimelt asendaks praeguse 5 käigulise kasti b7me 6käigulise kastiga. Mootori koodid samad, eks tuleks ka trossid välja vahetada, kuid ka see plaan hetkel alles poolik - pole veel jõudnud piisavalt uurimistööd teha, et mida veel vaja läheks ja vahetada tuleks... (pole minujaoks väga kodune teema - käigukasti olen varem küll vahetanud, kuid vaid samasuguse vastu)
Viimati muutis mr.white, 23 Nov 2021, 23:34, muudetud 1 kord kokku.

mr.white
Huviline
Postitusi: 410
Liitunud: 25 Mär 2013, 15:59
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas mr.white » 23 Nov 2021, 23:43

Vist ikka ise ei hakka seda parandama - kõige lähedasem asi õpetusele mis leidsin :D

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 24 Nov 2021, 07:52

Tead, vaheta parem ise. Hoia asjad puhtana ja kasuta jõu asemel mõistust. Eriti veel kui garaas ja tööriistad olemas. Ma ka kunagi ei osanud ise teha, aga olude sunnil pidin ära õppima sest meie töökojad on enamus ju "tasemel". Ja autodega on tegelikult ju väga lihtne. Sa ei pea ise ühtegi juppi ise mõõtu lõikama või valmis tegema. Võtad lihtsalt vana jupi ära ja paned uue asemele. 😁
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

GTI
Moderaator
Postitusi: 7832
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas GTI » 24 Nov 2021, 08:52

Kasti ja laagerdusega kus vaja midagi ka reguleerida taandub küsimus oskustele lisaks ka kogemustele. Kui antud kastil on diff.laagerduse reguleerimiseks ports reg.seibe siis läheb keeruliseks (etka-s need varuosana ka toodud kui vajalik). Koonuslaagerdusele tuleb jätta õiged lõtkud - muidu soojenemisel võivad laagrid kinni kiiluda. Nii mõnigi laager või hammasratas koostatakse näiteks üldse kuumpressistuga ning kui need lihtsalt külmalt pressiga lahti ja uus asemele suruda võib kahjustada laagrite/koostude aluseid pindu. Samuti oleneb difri laagrite lõtk nii lihtsast asjast nagu kastipoole vahele lisatavast tihendhermeetiku kogusest, mida tehases koostamisel doseerib üldse robot. Videos läheneb djuud asjale lihtsalt - vana maha ja uus asemele. Võib minna õnneks aga võib ka mitte minna. Oluline oleks teada tootjapoolset rem. tehnoloogiat.
Ma soovitaks kast ise maha võtta, varuosad osta ja lasta laagrite vahetus spetsialistil teha.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
JaanusVambola
Huviline
Postitusi: 420
Liitunud: 16 Juun 2018, 14:06
Asukoht:
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 39 korda

Käigukasti veovõlli laagri vahetus

Lugemata postitus Postitas JaanusVambola » 24 Nov 2021, 22:12

Reguleerides on võimalik ju asju mõõta, et oleks õiges vahemikus. Kuumpressi on ka võimalik imiteerida. Paljusid laagreid on sedasi lihtsam vahetada kui lihtsalt pressides. Muidugi oleks õige lasta seda kõike spetsialistil teha, aga seda spetsialisti leida on väga keeruline.
Das auto? 🤣🤣🤣 Nope!

Vasta

Mine “Ülekanne”