T5 käigukast

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses käigukastide ja siduritega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Svenson1
Uustulnuk
Postitusi: 1
Liitunud: 29 Juun 2022, 15:04
Telefon: 5586547
Asukoht: Keila
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 0

T5 käigukast

Lugemata postitus Postitas Svenson1 » 29 Juun 2022, 15:15

Jõudu foorumi rahvas, mure selline, et oman T5-te 2011 aasta ja mootoriks 2,0 85kw bensiin ja CNG, ja probleem või mure seisneb käigukastis et tal ainult 5 käiku mistõttu sõitmine maanteel on suht tülikas kuna kiirusel 100-110 on pöörded umbes 4000 kanti, nüüd küsimus kas keegi on kursis või teab kas on võimalik asendada see viiene käigukast kuuese käigukastiga? 😊 Igatahes jutt sai nüüd pikk aga äkki leidub keegigi kes on asjaga natukenegi kursis ja saab nõu anda. 😊
Mina tänan 😊!

Kasutaja avatar
etnies858
Moderaator
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Nov 2014, 17:22
Auto: Passat B6 1.4 Ecofuel Skoda Karoq Sportline
Asukoht: Tartu
Tänanud: 401 korda
Tänatud: 194 korda

T5 käigukast

Lugemata postitus Postitas etnies858 » 29 Juun 2022, 16:03

90% kindlusega võin väita, et plug n play lahendus puudub ja eriti sellisele haruldasele kombole ehk cng buss. T5 kasti asend ja võllid suuremad kui passatil jne ehk sinna midagi asemele aretada päris keeruline.
Kes tänasid kasutajat etnies858 selle postituse eest:
Svenson1

dub1
Huviline
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 30 korda

T5 käigukast

Lugemata postitus Postitas dub1 » 29 Juun 2022, 19:37

etnies858 kirjutas:
29 Juun 2022, 16:03
90% kindlusega võin väita, et plug n play lahendus puudub ja eriti sellisele haruldasele kombole ehk cng buss. T5 kasti asend ja võllid suuremad kui passatil jne ehk sinna midagi asemele aretada päris keeruline.
Vb istub mõni r4 diisli t5 kast sinna?
Eeldusel et see bensukas on r4 mootor
Kes tänasid kasutajat dub1 selle postituse eest:
Svenson1
VäikeWürst - VW

Kasutaja avatar
siLc
Tunnustatud
Postitusi: 2045
Liitunud: 20 Juun 2010, 07:07
Auto: Passat B7 EcoFuel
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 164 korda

T5 käigukast

Lugemata postitus Postitas siLc » 29 Juun 2022, 19:52

Aga kas olete mõelnud, et sellel kõrgel pöördel võib olla põhjus? T5-e 2.0 85kW CNG baseerub ürgvanal 2.0 85kW bensukal, millel on väiksematel autodel maanteekiirustel samuti kõrged pöörded 3000-4000rpm. Jõuab see väike bensukas rasket T5-e vedada madalamal pöördel? Mu kogemus 20km maanteesõiduga ütleks, et pigem mitte.

T5 1.9 ja 2.0 TDI kasutavad sama tüüpi 5-käigulist käigukasti kui see gaasikas, erinevate ülekannetega.
Kes tänasid kasutajat siLc selle postituse eest:
Svenson1

tegelane5
Huviline
Postitusi: 168
Liitunud: 28 Dets 2005, 22:56
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 10 korda

T5 käigukast

Lugemata postitus Postitas tegelane5 » 04 Juul 2022, 12:02

siLc kirjutas:
29 Juun 2022, 19:52
Aga kas olete mõelnud, et sellel kõrgel pöördel võib olla põhjus? T5-e 2.0 85kW CNG baseerub ürgvanal 2.0 85kW bensukal, millel on väiksematel autodel maanteekiirustel samuti kõrged pöörded 3000-4000rpm. Jõuab see väike bensukas rasket T5-e vedada madalamal pöördel? Mu kogemus 20km maanteesõiduga ütleks, et pigem mitte.

T5 1.9 ja 2.0 TDI kasutavad sama tüüpi 5-käigulist käigukasti kui see gaasikas, erinevate ülekannetega.
3000-4000 pööret@ 110 km/h on 1,6 Golf4 (jne sõidukas) mitte 2,0. Kõige väiksem T5 tühja kuudiga ei pruugi õhutakistuselt farmar reelingutega Golfist palju hullem olla?
Autoweekis T5e ülekandeid pole aga kui eeldada et nad on midagi sarnast nagu sõidukatel(diisel vs bensukas) siis parima variandi saaks kui panna olemasolevasse kasti diisli viienda käigu hammakad. (Tavaautol on diisli kastil aeglasem nii peaülekanne kui ka viimane käik)
Iseasi kes selle valmis teeb ning vbolla selgub et selle bussi kast on samade ülekannetega nagu diislil, ainult peaülekanne kiirem.
Kes tänasid kasutajat tegelane5 selle postituse eest:
Svenson1

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

T5 käigukast

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 04 Juul 2022, 16:12

Arvatavasti pole sellel erilist mõtet, kui just tõesti kümme aastat sellega sõita ei kavatse.
Ei oska sind kohe puusalt aidata, aga ilmselt odavam on natuke rohkem tankida selle kõrge pöörde arvelt ja lihtsalt mitte välja teha :D
Aga kui tõesti mingi muu teema või väärtus asjal, siis arvatavasti on olemas mingid kompunnid või kastid, mis sobivad. Või saab panna lihtsa/mõistliku hinnaga sobima
Kes tänasid kasutajat Alhambra selle postituse eest:
Svenson1

Alhambra
Huviline
Postitusi: 590
Liitunud: 14 Veebr 2021, 18:54
Auto: Seat alhambra
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 33 korda

T5 käigukast

Lugemata postitus Postitas Alhambra » 04 Juul 2022, 16:17

Aga see pea 4000 rpm. Pööre tundub küll ulme siiski. Kast ikka vahetab käigud lõpuni ilusti?
Mul on suve tripikas 1,9 disla ja trassil sõites on 120 ja 2000 pööret.
Äkki sul seal kastipoolel üldse mingi jama?
Edit:kiiruga lugesin/mõtlesin, et automaat.
Mul oli golf 5 sõidukas 1,4 bensukas manuaal kastiga. Sellel oli maanteesõit 90-100 seal umbes 3500rpm.
Oli tõesti suht häiriv, aga reaalselt oli ikka suht lahja ka ja vaevalt, et muu ülekandega normaalselt minnagi jõudnud oleks.
Linnavahel käras küll, aga trassil ikkaa uimane mis uimane
Ilmselt sellepärast nii ta tehtud ongi
Viimati muutis Alhambra, 04 Juul 2022, 16:22, muudetud 1 kord kokku.
Kes tänasid kasutajat Alhambra selle postituse eest:
Svenson1

Vasta

Mine “Ülekanne”