Velgede tsentreerimisrõngad

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: dellu, GTI, J.Aru

Vasta
Lilleke92
Klubiline
Postitusi: 33
Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
Auto: Passat 2.8 v6 4motion manuaal
Asukoht: Kadrina
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas Lilleke92 » 11 Mai 2018, 05:56

Küsimus just nende plastikjunnide kohta, et kui olen võimeline panema velje sirgelt peale, siis mis ingli pärast ette ja taha selgitatakse, et ei- rõngad on vaja ka panna ikka.. ma saan aru, et see teeb velje paigaldamise ikka sitaks palju lihtsamaks, aga kui ma suudan panna velje alla sirgelt, siis milles probleem? Oskab mõbi teadjam härra selgitada?
Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.

dub1
Huviline
Postitusi: 723
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 0
Tänatud: 5 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas dub1 » 11 Mai 2018, 06:29

Äkki selleks, et velg ei toetuks ainult poltidele...
VäikeWürst - VW

Lilleke92
Klubiline
Postitusi: 33
Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
Auto: Passat 2.8 v6 4motion manuaal
Asukoht: Kadrina
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas Lilleke92 » 11 Mai 2018, 06:39

Good point. Selle peale ma ausaltöeldes ei tulnudki.. tuleb ikka siis 2 eurot välja käia nende eest :thumbdown: :D
Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.

GTI
Moderaator
Postitusi: 6662
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 39 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas GTI » 11 Mai 2018, 07:46

Kuidas aru saada et suudad velje sirgelt alla panna? Poldid ei tsentreeri velge vaid hoiavad ainult kinni. Huvi pärast võrdle maanteekiirusel kas igasugused värinad enne ja peale rõngaste külgepanemist muutusid või suisa kadusid ära.
Kes tänasid kasutajat GTI selle postituse eest:
Lilleke92
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

fomoco
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
Telefon: 5I9I26II
Auto: Alhambra
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas fomoco » 11 Mai 2018, 14:13

Kogemus elust enesest -

Lasin autole alla panna veljed, mille sisemõõt on 66mm ning autol on 57mm.
Suruõhu püstoliga plärts kinni ja maanteel hakkas galoppi viskama.
Keerasin poldid uuesti lahti, tõstsin ratta ülesse, kõik poldid keerasin nõrgalt kinni, keerutasin ratast ja vähehaaval pingutasin polte peale kuni sai kõik jõu ja jalaga üle taotud, nii neli ratast.
Jah, see nussimise pooltund tasus end ära, 2 euro eest ei saa rõngast, tervelt 3€ tuleb välja köhida.

:D

Kasutaja avatar
karlj.
Klubiline
Postitusi: 322
Liitunud: 04 Nov 2012, 18:01
Auto: Golf 7 GTI
Asukoht: Tallinn/Kiili
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 16 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas karlj. » 11 Mai 2018, 14:18

kogemus elust enesest -

dünopinki viidi vähe kangemaks ehitatud auto millel polnud tsentreerimisrõngaid. Tulemuseks 4 uut velge.

fomoco
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
Telefon: 5I9I26II
Auto: Alhambra
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas fomoco » 11 Mai 2018, 14:29

karlj. kirjutas:
11 Mai 2018, 14:18
kogemus elust enesest -

dünopinki viidi vähe kangemaks ehitatud auto millel polnud tsentreerimisrõngaid. Tulemuseks 4 uut velge.
äkki seletad täpsemalt, kuidas säärane tulemus saavutati?
Esimene velg pani ajama ning teised jooksid järgi?

Kasutaja avatar
karlj.
Klubiline
Postitusi: 322
Liitunud: 04 Nov 2012, 18:01
Auto: Golf 7 GTI
Asukoht: Tallinn/Kiili
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 16 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas karlj. » 11 Mai 2018, 16:55

fomoco kirjutas:
11 Mai 2018, 14:29
karlj. kirjutas:
11 Mai 2018, 14:18
kogemus elust enesest -

dünopinki viidi vähe kangemaks ehitatud auto millel polnud tsentreerimisrõngaid. Tulemuseks 4 uut velge.
äkki seletad täpsemalt, kuidas säärane tulemus saavutati?
Esimene velg pani ajama ning teised jooksid järgi?
Veljed istusid ka ainult poltide peal kinni ja kui dünomees 500 nelikveolist hobust valla päästis läks asi suht kiirelt hapuks. Veljed alt ära ei jooksnud, aga pikimõrad olid kõigis sees.Seal ei piirdunud asi isegi ainult velgedega vaid muud veermiku osad said ka kahjustada.

fomoco
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
Telefon: 5I9I26II
Auto: Alhambra
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas fomoco » 11 Mai 2018, 18:14

Sellisel juhul peaks ikka kasutama rauast flanse mitte plast rõngaid. Kui velg peaks nõrgalt kinni olema, siis see plast võtaks omale uued mõõtmed.

GTI
Moderaator
Postitusi: 6662
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 39 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas GTI » 11 Mai 2018, 19:32

Flantsid vs. tsentreerimisrõngad on natuke erinevad asjad.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

fomoco
Huviline
Postitusi: 167
Liitunud: 02 Jaan 2009, 14:49
Telefon: 5I9I26II
Auto: Alhambra
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas fomoco » 11 Mai 2018, 19:55

Kui mõnel on hobuseid rohkem, kui metall kannatab, siis mis vastupanu see plastik rõngas seal osutada suudab.
Sellest saan veel aru, et polt pole mõeldud risti mõjuvatele pingetele, kuid sellepärast neid ongi sinna varuga pandud.
See rõngas aitab seal vaid tsentreerida ja lihtsustab ratta paigaldust.
Peale paigaldust pole tal mingit kandejõudu ning kui ratas peaks loksuma hakkama, siis on see rõngas ka sodi.

Kasutaja avatar
MustVälk
Veteran
Postitusi: 2260
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Auto: Touareg V6 176kw
Asukoht: Tallinn; Touareg; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 9 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 11 Mai 2018, 21:07

:D Asjalik teema täna. Läksin sugulase käru järgi millel olid talve rattad alles all.
Eks siis tungiga üles ja poldid lahti ja ohh näe imet.
Ei olnud seal ka tsentreerimisest midagi teatud.
Nii suvekad kui ka talvekad puhtalt poltide peal paigas. :D
"Kui tahad maailma parandada, siis tuleb alustada iseendast!"
AS Norma - et teie autoõnnetused oleks turvalised!

Lilleke92
Klubiline
Postitusi: 33
Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
Auto: Passat 2.8 v6 4motion manuaal
Asukoht: Kadrina
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas Lilleke92 » 13 Mai 2018, 14:27

:oops: Niisiis. Panin suvekad alla vanade rõngastega, kuna Rakvere Anomes polnud kohapealt kohe saaada neid, ning tellides oleks läinud mingi nädal. Praegu 300km all, ning pole miskit häda.. Ainult et kliima ei taha külma puhuda.. kuidagi leige on...
Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.

VwBoy
Moderaator
Postitusi: 1613
Liitunud: 24 Apr 2005, 21:49
Telefon: Kellel vaja see küsib!
Auto: Vw Bora
Asukoht: Paide
Tänanud: 0
Tänatud: 4 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas VwBoy » 13 Mai 2018, 21:09

MustVälk kirjutas:
11 Mai 2018, 21:07
:D Asjalik teema täna. Läksin sugulase käru järgi millel olid talve rattad alles all.
Eks siis tungiga üles ja poldid lahti ja ohh näe imet.
Ei olnud seal ka tsentreerimisest midagi teatud.
Nii suvekad kui ka talvekad puhtalt poltide peal paigas. :D
Kärudel ei tohiks ollagi seda ,sest käru velgedel enamustel auk suurem kui rumm!

Kasutaja avatar
MustVälk
Veteran
Postitusi: 2260
Liitunud: 02 Juul 2010, 19:35
Auto: Touareg V6 176kw
Asukoht: Tallinn; Touareg; Haapsalu; Tartu; Võru
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 9 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas MustVälk » 13 Mai 2018, 21:33

VwBoy kirjutas:
13 Mai 2018, 21:09
MustVälk kirjutas:
11 Mai 2018, 21:07
:D Asjalik teema täna. Läksin sugulase käru järgi millel olid talve rattad alles all.
Eks siis tungiga üles ja poldid lahti ja ohh näe imet.
Ei olnud seal ka tsentreerimisest midagi teatud.
Nii suvekad kui ka talvekad puhtalt poltide peal paigas. :D
Kärudel ei tohiks ollagi seda ,sest käru velgedel enamustel auk suurem kui rumm!
Iseeneset on see imelik, aga noh las siis olla imelik.
Ma sain ja olen ennemgi saanud kõik kärutamised tehtud.
Nüüd see käru millega nädala vahetusel kärutasin on 2700 täismassiga
Ja ei olnud midagi erilist tunda koormaga ja ilma. :)
"Kui tahad maailma parandada, siis tuleb alustada iseendast!"
AS Norma - et teie autoõnnetused oleks turvalised!

GTI
Moderaator
Postitusi: 6662
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 Vortech SC
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 39 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas GTI » 14 Mai 2018, 07:35

Ega käru taga konksu otsas saagi eesolevat autot eriti värisema panna. Väga sensitiivne tagumik peab olema et erinevust tunda. :D
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/

Kasutaja avatar
jojoonas
Klubiline
Postitusi: 133
Liitunud: 24 Juul 2017, 15:28
Auto: R Variant
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 14 korda

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas jojoonas » 14 Mai 2018, 09:35

Vägev teema!

Lilleke92
Klubiline
Postitusi: 33
Liitunud: 05 Mär 2018, 08:50
Auto: Passat 2.8 v6 4motion manuaal
Asukoht: Kadrina
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 0

Velgede tsentreerimisrõngad

Lugemata postitus Postitas Lilleke92 » 14 Mai 2018, 09:47

On küll jah :D
Ei ole neiu ega ka hipi. Tundsin vajadust seda siia kirjutada.

Vasta