Talverehvid

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

dsimp
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 24 Jaan 2011, 14:37
Auto: Passat , 1.9TDI , 96kw , 2004
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Talverehvid

Lugemata postitus Postitas dsimp » 08 Okt 2013, 15:57

Tere

Ei tea, kas leidsin siit kõige sobivama koha, kuhu postitada oma küsimus, aga küsimus oleks VW Touaregi või üldse maasturite omanikele. Millist talvekummi maasturile soovitate, kas pigem lamelli või naela, ning ehk on kellegil isiklik kogemus konkreetse rehvi firmaga, mida soovitada/mitte soovitada?
Suurus läheb muidu 255/50 R19

Aitäh

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 08 Okt 2013, 16:02

Iga-aastane ja palju leierdatud teema. Kõigepealt räägi oma auto kasutusalast - ainult linnas või satud ka metsavahele (kruusale)? Kui ainult linn, siis sobib ka lamell, kui ka külmunud kruusale, siis soovitaksin naela.

dsimp
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 24 Jaan 2011, 14:37
Auto: Passat , 1.9TDI , 96kw , 2004
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas dsimp » 09 Okt 2013, 10:35

Elan Viljandis, seega 90% kogu sõitudest linnas sees. Korra-kaks kuus käin maantee peal, Tallinnas/Tartus jne
Sellist otsest kinnisõidetud maateed väga tihti ei sõida ja samuti ei plaani autoga minna kuskile müttama/offroadi tegema
Lihtsalt sõiduauto puhul olen eelistanud alati naela, korraliku firma oma (Bridgestone,Nokian jne) Pole varem maasturit omanud, siis mõtlesingi, et ehk räägitakse muud juttu

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas priidu6 » 09 Okt 2013, 11:26

arvan, et naastrehv oleks mõistlikum valik, eriti, kui pole varem maasturit omanud. Kui naelad ära kuluvad, saad neid lamellidena kasutada ning kunagi tulevikus, kui ehk tunnetus juba parem, võid lamelle osta. Aga alguses oleksid naastud küll mõistlikum valik - nii enda kui ka masina tervise seisukohalt.

kase89
Huviline
Postitusi: 682
Liitunud: 27 Juun 2008, 09:07
Auto: T4
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas kase89 » 09 Okt 2013, 13:04

priidu6 kirjutas:arvan, et naastrehv oleks mõistlikum valik, eriti, kui pole varem maasturit omanud. Kui naelad ära kuluvad, saad neid lamellidena kasutada ning kunagi tulevikus, kui ehk tunnetus juba parem, võid lamelle osta. Aga alguses oleksid naastud küll mõistlikum valik - nii enda kui ka masina tervise seisukohalt.
Räägib inimene, kes arvab, et naelteta naelrehv on sama mis lamellrehv. Palun tehke endale selgeks, et naelrehv ei ole lamellrehv, kuhu naelad sisse topitud. Naelrehvi segu on üks ja lamellrehvi segu hoopis teine. Nii ainult arvataksegi et nael on ainuke sobiv talveks ja lamell mitte.
Kes tasa sõuab, sel mädanevad aerud ära!

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas priidu6 » 09 Okt 2013, 13:34

:? oma golfiga ma sõitsin ühe talve pea olematute naeltega ja kraavis ei käinud. Ikkagi soovitaks naelu.

ounou
Huviline
Postitusi: 388
Liitunud: 10 Nov 2008, 11:21
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas ounou » 09 Okt 2013, 14:25

kase89 kirjutas:
priidu6 kirjutas:arvan, et naastrehv oleks mõistlikum valik, eriti, kui pole varem maasturit omanud. Kui naelad ära kuluvad, saad neid lamellidena kasutada ning kunagi tulevikus, kui ehk tunnetus juba parem, võid lamelle osta. Aga alguses oleksid naastud küll mõistlikum valik - nii enda kui ka masina tervise seisukohalt.
Räägib inimene, kes arvab, et naelteta naelrehv on sama mis lamellrehv. Palun tehke endale selgeks, et naelrehv ei ole lamellrehv, kuhu naelad sisse topitud. Naelrehvi segu on üks ja lamellrehvi segu hoopis teine. Nii ainult arvataksegi et nael on ainuke sobiv talveks ja lamell mitte.
loll jutt suhu tagasi

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 09 Okt 2013, 14:36

dsimp kirjutas:... samuti ei plaani autoga minna kuskile müttama/offroadi tegema
Ega tavanaelikud/lamellid polegi mõeldud offroadimiseks :)

dsimp
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 24 Jaan 2011, 14:37
Auto: Passat , 1.9TDI , 96kw , 2004
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas dsimp » 10 Okt 2013, 15:46

Kurjam...enda arust üritasin võimalikult detailset ja konkreetset küsimust esitada ja juttu ajada. Ikka kisub kuidagi mõtetuks vaidluseks ja targutamiseks

Olen ennem autosid ise ka omanud ning sõiduauto puhul olen alati eelistanud naelrehvi, isegi eelmisel 2007aasta 4veolisel Audi A6el. Mitte ühtegi korda kinni ei jäänud ja mingeid muid äpardusi ei juhtunud. Ei tea kas tuli see siis sõiduoskusest, quattrost või tuttuutest Bridgestone Noranza naeltest.

Sellepärast kuna nüüd on maastur siis küsisingi uuesti selle küsimuse, et ehk sarnaste autode omanikud jagaks kogemust-arvamust. Ise arvan ka nael oleks ikkagi kindlam, kuid kuna ongi esimene dsiip ja ikka olen lugenud ja kuulnud siitsealt et kui on korraliku firma uus lamell, siis see on ka ikka väga hea. Kohe kindlasti ei pea ennast 18aastaseks rullnokaks või algajaks, et kõigi ohutuse nimel tuleks minu sõidustiili puhul 1000% naela kasutada. Sellepärast küsingi nüüd uuesti. Minu sõitmistingimused - kus ja kui palju on juba eelnevalt kirjas

Aitäh

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 10 Okt 2013, 17:40

A mis siin üle mõelda? :) Mina isiklikult eelistan naela (on ju ka samaklassi auto :wink: ) ja lamelli ei uurigi, ega palu seda ka foorumlastel endale soovitada 8) .

Stollu
Huviline
Postitusi: 1970
Liitunud: 09 Mär 2008, 19:54
Auto: Bora AUQ(rip), Golf3 GTI(ex) , Audi A4 ASN
Asukoht: Soome/Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Stollu » 10 Okt 2013, 20:06

palun natuke lugemist , laiendab silmaringi , miks , kuidas ja kas.

http://www.rehviring.ee/rehvidest/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ise vana naastumees , seega tervitaks kõiki lamelliennusid :)
Kogemus on lamelliga olnud ainult negatiivne , maasturi klassi kahjuks kirjeldada ei saa , puudub kogemus.

Jurmola
Huviline
Postitusi: 1493
Liitunud: 05 Juun 2007, 23:05
Auto: Golf 2
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Jurmola » 10 Okt 2013, 21:13

Kuna enamus sõitu toimub linnas, soovitaks kindlasti lamelli! Viljandi teed on praegugi kehvad, kui kõik lasevad oma naeltega kuival asfaldil edasi, ei saagi kunagi normaalseid teid. Samas, ega kui sa ostad uued korralikud lamellid, ei ole suurt vahet sul pidamisel ka. Minema sa saad ikkagi kiiremini ja paremini kui teised (4wd eelis), pidama saamine on ka pmst sama mis naelaga (jah, jääpeal vähe kehvemini, kuid enamasti kompenseerib selle sõidustiil, liikluse ettenägemine).
Isiklikult olin ka 100% naela mees, eelmine talv sai tutikad lamellid ostetud ning maailmavaade muutus sootuks. Kahjuks pole pikemaajalisi kogemusi kaherattaveolise lamelliga, kuid siin teemas sellest kasu niikuinii poleks.

Kokkuvõtteks, reaalselt võttes ei näe mina naelal sinu puhul mõtet, osta korralik ja värske lamell(tootmisajalt) ning naudi talve. Väga palju tuleb meil niikuinii sõita kuival/märjal asfaldil kus on ebameeldiv naelaga sõita müra, naela kulumise ja teede seisukohalt.

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas priidu6 » 10 Okt 2013, 21:43

Talviti on teed tihti jäised. Lumi sõidetakse kinni, pealt hakkab sulama ja tekib igale poole korralik liuväli, kus ainult naelad, mis jäässe tungivad, tagavad enamvähem mõistliku juhitavuse. Vahet pole, kas sõidad 4-motioniga või esiveolisega, lamell on jääl sama mis suverehv.

Eelmise talve algul ostsin naelad ja praegu nende seisukorda hinnates ei ütleks küll, et väga kulunud oleks. Iga rehvimaterjal vananedes kuivad ja kaotab oma esialgsed omadused. Olen täiesti rahul, kui naelad 3-4 aastat vastu peavad. Aga noh, võibolla suurel ja raskel Touaregil ongi rehvide (ja naelte) kulumine mitu korda suurem võrreldes Golfiga, et talve lõpuks juba siledad, et naastrehvide pidamine kalliks läheb
► Näita Spoilerit
Viimati muutis priidu6, 10 Okt 2013, 22:05, muudetud 2 korda kokku.

Beluuga
Huviline
Postitusi: 212
Liitunud: 28 Aug 2012, 10:40
Telefon: 58383262
Auto: Golf 4 2001 2,0 85 kw manuaal
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 4 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Beluuga » 10 Okt 2013, 22:03

Kui mingi asi kõlbab kõigeks (siinpuhul siis lamell) , siis tegelikult ei kõlba ta üldse kuhugi. Suveks on ikka suverehv ja talveks on ikka nael.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 10 Okt 2013, 22:24

Miks mul on tunne, et jälle tekib koht kus lamellimehed vs. naeliku austajad üksteist materdama kukuvad? K..rt, iga-aastane ennetalvine teema ja seda igas foorumis muide :D

priidu6
Huviline
Postitusi: 691
Liitunud: 27 Okt 2012, 21:09
Auto: Golf III 1.6 / Golf IV 1.9
Asukoht: Tallinn/Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas priidu6 » 10 Okt 2013, 23:26

ideaalis võiks olla 3 jooksu rehve:
suverehvid kevad-suvi-sügiseks,
lamellrehvid pool-talvisteks ja lumisteks oludeks,
naastrehvid jäisteks oludeks - talve lõpp, kevade algus.

naastusid võiksid asendada spets metallrihmad, mida saaks vajadusel lamellidele paigaldada.

overkill
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 21 Mär 2006, 12:14
Telefon: 56677167
Skype: mtoomik
Auto: Golf Cabriolet, E39 530d
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas overkill » 11 Okt 2013, 09:37

Selle miini otsa astutakse vist iga sügis. Sama teema on esivedu vs tagavedu.

Mina isiklikult eelistan ikka karvaseid (naeltega) rehve, kuid see on puhtalt subjektiivne. Kui lamellid mõttetud oleks, siis neid ju ei toodetaks. Naeltega on ainult selline väike vimka, et osades euroopa riikides ei või naeltega sõita. Kui sa ainult kodulinnas ringi vurad, siis selles pole ilmselt vahet.

Kui väga vaja mingit soovitust saada, siis ma soovitan teha küsitluse (poll-i). Mis rohkem hääli saab, seda vali. Enamus ei saa ju eksida :D
"Don't touch my monkey"

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 11 Okt 2013, 10:17

overkill kirjutas:
Kui väga vaja mingit soovitust saada, siis ma soovitan teha küsitluse (poll-i). Mis rohkem hääli saab, seda vali. Enamus ei saa ju eksida :D
Enamus ei viitsi enam igal aastal selle teemaga kaasagi minna :D

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 11 Okt 2013, 10:44

Endal ka maastur ja läheb seekord ikka naast, kuna lamellid on küll head, aga jääl nad naastrehvile vastu ei saa. Samas pead vaatama, et saaksid hea naastu, kuna keskpärane või odavam naast on juba halvem kui paremad lamellid(vaata TM-i testi). Muidugi kallutab minu puhul valikut see, et soovitud mõõdus(235/60 R18) pole lamelli valik suur, naastu osas aga mitu erinevat mudelit. Mõtlen kas Contid või Michelinid praegu.

Muidu kui ikkagi lamelli peale lähed siis soovitan Michelini X-ice, võitsid testi ka sel aastal ning mul endal isa ostis need eelmine talv ning tema kui põline naastumees, ütles, et pole elus paremat, vaiksemat ja mugavamat rehvi olnud, et lärmi osas tegi isegi suvekatele silmad ette, mis olid ka tutikad Michelin Energy saverid. Sõitis erinevatel pinnastel, rohkem maanteel ja väiksematel teedel ning pool aega oli käru taga. Ning vältides edasisi kommentaare, et oleneb naastust, siis ta ostab alati testivõitjad, et selles osas on võrdlusmoment hea.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas R36 » 11 Okt 2013, 11:37

Panen kirja ka oma arvamuse kõigile kindlameelsetele.

Olen ka sõitnud erinevate rehvidega ja sõiduautole (enda omale siis) ei leia põhjust naastrehvi panna, sest on kallim ja müra suurem, lisaks on lamellid igati õigustanud ennast, sest ei sõida jääteedel ja sõidangi, siis loomust võtan hoo maha, sest lihtsalt nii on õpetatud. Lisaks ei leia mingit põhjendust inimesele, kes vannub oma naastu kuid 90% sõidab linnas, kus enamus kordadel on tee lumest puhas ja naastu ostu pealt on tehtud lihtsalt raha kulutamine.
Endal olid eelmine talv all Bridgesstone Blizziak WS-70 ja oma hinda õigustasid igati( kuigi polnud väga kallid), seeaasta lähevad alla teisele autole ning arvan, et teenivad edukalt ka seal.

Muidugi puudub kogemus dsiibidega ning pean oma suu siin kinni, sest pole õrna aimugi kuidas käitub selline mass lamellrehvil.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

enzo
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 17 Apr 2004, 02:26
Auto: Seat Leon ST Cupra 300 4drive
Asukoht: Eesti
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas enzo » 11 Okt 2013, 12:23

http://www.rehvidpluss.com/EST/sisu/LAM ... EELISTADA/ - veel vähe lugemist lamell vs. naast teemal.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7861
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 228 korda
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas R36 » 11 Okt 2013, 12:26

enzo kirjutas:http://www.rehvidpluss.com/EST/sisu/LAM ... EELISTADA/ - veel vähe lugemist lamell vs. naast teemal.
Miks ma ei usu.
Viimati muutis R36, 11 Okt 2013, 12:27, muudetud 1 kord kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

enzo
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 17 Apr 2004, 02:26
Auto: Seat Leon ST Cupra 300 4drive
Asukoht: Eesti
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 0

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas enzo » 11 Okt 2013, 12:29

golfi_vend kirjutas:
enzo kirjutas:http://www.rehvidpluss.com/EST/sisu/LAM ... EELISTADA/ - veel vähe lugemist lamell vs. naast teemal.
Miks ma ei usu.
Ega keegi ei sunnigi, eks igaüks ise teab, mis teeb.

corbe
Huviline
Postitusi: 1203
Liitunud: 16 Juul 2005, 00:38
Auto: A5
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas corbe » 11 Okt 2013, 12:46

Iga-aastane vaidlus erinevates foorumites. Lõppude lõpuks oleneb see otsus sellest, milline on olnud varasem kogemus ning oleme ausad, ka rahakott mängib siin omajagu otsustamisel rolli. Ise olen sõitnud 90% naastrehviga ja jätkan seda "traditsiooni" ka see aasta. Mind ei häiri see naelte krõbin, küll aga ma hindan naastu eelist lamellrehvi ees erinevates olukordades, kus kandvaks pinnaseks on kas kiilasjää või lumekirme all olev sissesõidetud tugev ja libe lumemass.

KuldarA
Huviline
Postitusi: 1426
Liitunud: 08 Veebr 2007, 17:25
Telefon: 56248247
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 98 korda
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas KuldarA » 11 Okt 2013, 13:11

enzo kirjutas:http://www.rehvidpluss.com/EST/sisu/LAM ... EELISTADA/ - veel vähe lugemist lamell vs. naast teemal.

See on küll vananenud ja kallutatud info seal. Võtke reaalsel mõni uuem test ette ja näete, et head lamellid teevad päris paljudele naastudele silmad ette ja naastude suurem eelis tuleb esile jääl.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Vasta

Mine “Veermik”