Esirattalaagri pingutamine

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 08 Jaan 2014, 23:33

Ei ole ju lolle küsimusi
Saan aru, et esiratas ja selle laager?
Seletaks keegi maakeeli lahti
Pilt
Viimati muutis argo, 09 Jaan 2014, 12:02, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Kirjaviga

Riho72
Huviline
Postitusi: 554
Liitunud: 23 Dets 2009, 10:50
Auto: 4x4 Bora Variant, Bora Variant
Asukoht: Tln
Tänanud: 0
Tänatud: 2 korda

Re: Esirattalaagi pingutamine

Lugemata postitus Postitas Riho72 » 09 Jaan 2014, 00:04

Tere,

Esiratta veovõlli ots 2x4/4x4 (esivedu/ nelivedu), tagaratta veovõlli ots- 4x4 (nelivedu)
Kasuta uut mutrit

1)Pinguta kuni 225Nm
2)Vabasta pingest ja keeruta ratast
3)Pinguta 50Nm
4)Pinguta lisaks 60 kraadi
Pinguta rattad maast lahti hoides pidureid peal


Punktis 2 ei ole kindel kas keerata ratast või võtta veovõlli ots välja ja panna ta teises asendis tagasi.
E: punkt 4 parandatud

Terv Riho
Viimati muutis Riho72, 09 Jaan 2014, 08:22, muudetud 1 kord kokku.
Lugupidamisega Riho

Rahulolu on peamine

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Esirattalaagi pingutamine

Lugemata postitus Postitas ivohi » 09 Jaan 2014, 01:14

Hub võiks rumm olla, ehk äkki peab siiski rummu lihtsalt keerutama.
Aga neljandas punktis eksid kindlasti, see pingutamis nurk. Ehk moment võtmega 50nm ja siis keerad 60 kraadi peale veel.

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagi pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 09 Jaan 2014, 11:10

Eks ma tõlkimisega saaks hakkamagi. Tahan maakeeli aru saada.
Kuidas saab pärast 225 veel 50-ga pingutada jne
Ehk siis keegi, kellel praktika asjades, võiks ütelda.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: Esirattalaagi pingutamine

Lugemata postitus Postitas R36 » 09 Jaan 2014, 11:58

Tundub, et Eesti keelest ka aru ei saa rääkimata Inglise keelest.

Pinguta 225, vabasta pingest, ja pinguta 50 pluss 60 kraadi.
Täpselt nii nagu Riho kirjutas, kui see on arusaamatu peaks töökoja poole pöörduma.
Viimati muutis R36, 09 Jaan 2014, 11:59, muudetud 1 kord kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagi pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 09 Jaan 2014, 12:39

golfi_vend kirjutas:Tundub, et Eesti keelest ka aru ei saa rääkimata Inglise keelest.

Pinguta 225, vabasta pingest, ja pinguta 50 pluss 60 kraadi.
Täpselt nii nagu Riho kirjutas, kui see on arusaamatu peaks töökoja poole pöörduma.
Riho ei olnud ju kindel. Kas Sul töökogemus, või lihtsalt tõlgid.
Töökoda ei ole hea soovitus. Lasevad lihtsalt püssiga kinni ja nädala pärast ütlevad "tehase praak". Minu esimese postituse kohta ütlevad nad ps. Esimene paar pidas nädala, teine 8000km.
Seepärast võtan ise asja ette ja tahan teha õigesti.
Viimati muutis kunks, 09 Jaan 2014, 12:43, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas R36 » 09 Jaan 2014, 14:15

Ma olen neid pingutanud nii püssiga kui ettenähtud nõuete järgi. Kõik kestavad.

Igatahes kui tahd nõuete järgi siis jah, pingutad 225Nm, keerad mutri lahti keerutad rattast või rummu, pingutad 50Nm ja lisaks 60 kraadi keerad peale.
Kõike seda teed ratas õhus, vajutades pidureid.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

Boxerdaja
Huviline
Postitusi: 1150
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:19
Telefon: 59031818
Auto: 2x Jetta mk2, 80 b2, A6 C4 TdiQ
Asukoht: Põlva lähistel
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas Boxerdaja » 09 Jaan 2014, 14:31

Millel me laagrit pingutame, põrnikal või?
Viimati muutis Boxerdaja, 09 Jaan 2014, 14:31, muudetud 1 kord kokku.

ivohi
Huviline
Postitusi: 839
Liitunud: 24 Sept 2008, 14:51
Auto: Passat '00 Passat '92 Transporter '86 Polo '78
Asukoht: Tallinn/Põlvamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas ivohi » 09 Jaan 2014, 16:46

Golf 4 nagu oleks kirjas

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 09 Jaan 2014, 17:44

ivohi kirjutas:Golf 4 nagu oleks kirjas
Jep. Tegelt küll Octavaia I, kuid sama asi.

sepprait
Huviline
Postitusi: 225
Liitunud: 30 Nov 2008, 17:57
Auto: VW golf 2
Asukoht: Valga
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas sepprait » 09 Jaan 2014, 18:51

kõik lihtne ja loogiline ju :D
esimese hooga keerad 225 peale
vabastad liigsest pingest laagri
peale keeratud jõud peaks vajuma alla 50 Nm
nüüd uuesti pingutades saad ilusti taas keerata 50 Nm ja siis veel lisaks 60 kraadi ;)
ehk siis esimene suur pingtaus on selleks et kõik juppid ja asjad läheksid omale kohale et saaksid teise tõmbega õigele pingsusele.
Viimati muutis sepprait, 09 Jaan 2014, 18:51, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7865
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas R36 » 09 Jaan 2014, 19:33

Ratast ka keerutada, et laager ka ringi käiks. ;)
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 09 Jaan 2014, 22:05

Ok! Nagu aru saan, pole meist keegi praktikas sedapidi pingutanud.
Pole küll esimene kord laagrit vahetada, kuid viimased lühikeseks jäänud sõidud panid asja uurima. Seni niisama isegi püssiga kinni lasknud ja pole jamasid olnud.
Eks teengi nii, kuis viimastes postitustes...

tanelll
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 18 Veebr 2006, 13:00
Asukoht:
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas tanelll » 09 Jaan 2014, 22:25

Rattaflants korralik? Või läheb lobedalt otsa?

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 10 Jaan 2014, 14:49

tanelll kirjutas:Rattaflants korralik? Või läheb lobedalt otsa?
Ei tea. Eks näeb järgmine nädal. Täna juba reede :) Lihtsast asjast saab kosmos netis tuulamise peale. Varasemal ajal niisama kahe jalaga kinni hüpatud neid laagreid.
Spets pasta pannakse vahele
http://www.skf.com/ee/products/vehicle- ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Liitri hind Black Labeli klassis. Lõpuks ongi odavam esinduses...
Kommertsi kah. HumPartsist sain kristliku hinnaga suure kastitäie kola.

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 29 Jaan 2014, 17:19

tanelll kirjutas:Rattaflants korralik? Või läheb lobedalt otsa?
Noniih. Jõudsin tööni ka lõpuks.
Käändmikusse läks poole kilose haamriga koputades. Pressi alla polnud põhjust panna. Natuke nõutuks teeb küll see asi. Või mida sa flantsi all mõtlesid?
Viimati muutis kunks, 29 Jaan 2014, 17:48, muudetud 1 kord kokku.

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Jaan 2014, 17:51

Noh, Boraga kogemus, pmt peaaegu kõige odavam B osa esirattalaager. Tööd aitas teha inimene, kes remondiga omal ajal leiba teeninud ning nutti tal jagub lapsest saati, kui hakkas võrride putitamisest pihta. Püstolit ei kasutanud(kuigi oli olemas), kuid keeras tunde järgi ning laager all olnud praeguseks umbes 30tkm jagu ning pole häda midagi. Eks tuleb asja mõistusega ilmselt võtta, kui puuduvad momentvõtmed.
Diesel Power KEEPS ME GOING

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas GTI » 29 Jaan 2014, 18:14

copilot kirjutas:Püstolit ei kasutanud(kuigi oli olemas), kuid keeras tunde järgi ning laager all olnud praeguseks umbes 30tkm jagu ning pole häda midagi. Eks tuleb asja mõistusega ilmselt võtta, kui puuduvad momentvõtmed.
Praktikas käib tunde järgi rattalaagri / pooltelje otsa pingutamine u. meetrise õlaga (e. padrunisabaga millel torujupp pikenduseks taga) ja nii kõvasti kui jõuad - on alati toiminud ja toimib ka edaspidi! Kellel seda vaba raha on momentvõtmete peale kulutada. :mrgreen:
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

copilot
Huviline
Postitusi: 4355
Liitunud: 22 Okt 2007, 16:33
Auto: VW Bora Highline 1,9 TDI 81kw AHF 99.a. / VW Bora 1,9 TDI PD 96kw ASZ 03.a.
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas copilot » 29 Jaan 2014, 20:18

GTI, kusjuures mälu järgi ta kasutaski mingit pikendust, kuid päris nii see ikka ei käinud, et täia rammuga peale tallata :D Viimane vahetus oli tagumine rattalaager paar aastat tagasi, seal muidugi asi lihtsam.
Diesel Power KEEPS ME GOING

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 29 Jaan 2014, 22:04

Laenasin dünovõtme ja küll ta kinni saab nii nagu peab. Pigem ebakindlus liiga lihtsalt paika läinud uue laagri pärast. Ei teagi, kas minna uue käändmiku järgi või jätta vana paika ja loota...Eelmine laager kestis mõne kuu. Ei tea ju kas valesti pandud või siis ehk liiga lobe pesa.

Priidik333
Tunnustatud
Postitusi: 627
Liitunud: 30 Aug 2009, 15:09
Telefon: 53644681
Auto: VW Touareg 2005 2,5TDI, Partner Tepee 2013, VW Passat B4 VR6 man.Opel Frontera 2,5 TD.Nordkapp 17 120 Hp 87a.
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas Priidik333 » 29 Jaan 2014, 23:53

Laagreid ikka vahetatakse pressi kasutades.Kui laager käändmikusse lüüa ja seda sisemist saalet kasutades siis see 8000 km isegi hästi vastu pidanud. Ise kasutan ainult SKF laagreid ja käändmikusse läheb ikka pressiga ja välist saalet pidi.Rumm ka alati pressiga sisse. Kinni alati autodata järgi ja pole probleeme olnud.Püssiga võid ainult veovõlli mutri vastu rummu lasta, ülejäänud ikka juhendi järgi.Samuti veljepoldid võid lasta vastu velge aga edasine toimub momentvõtmega ja 110nm.
www.autoravi.eu Diagnostika enamus autodele,Püsikiirushoidjate paigaldus,Hammasrihmade vahetus. Autode remont ja hooldus(Fuchs ja Mobil 1 õlid) , Karpide vahetus ja plekitööd,3D sillastend 53644681

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 30 Jaan 2014, 08:24

Aed ja aiaauk.
Ei usu, et siin foorumis keegi vastu sisemist saalet laagrit sisse lööb. Kirjutasin, et läks lobedalt (poole kilose haamriga koputatades) käändmikusse. Küsimus nüüd selles-mis edasi. Kas panna kohe uus käändmik või mitte.

raiku
Huviline
Postitusi: 1676
Liitunud: 18 Juul 2007, 19:07
Telefon: 5214714
Auto: G3, Sooda Oct (traktoore)
Asukoht: viljandi
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas raiku » 30 Jaan 2014, 11:51

Esiteks, maailm on kirju ja ära iial ütle iial, et siin foorumis keegi laagrit sisemist saaletpidi sisse ei löö:D
Ei ole mina veel kohanud ühtegi esiratta laagrit, mis ilma pressita oma kohale hüppab.Kas pesasa kulumise jälgi ei olnud ?
Ja nii palju kui mina olen laagreid keeranud pole kordagi jõuvõtiti kasutanud, ikka ainult jõuvõtteid.

Aga et laager tehase praak, siis tekib mitu küsimust.
Millises töökojas vahetati ?
Kas siis oled oma laagriga sinna läinud?
või on nende poolne laager, ehk siis kui laager ka nende poolt siis see läheb samuti garantii alla, ehk nemad peavad tegelema edasi laagri maaletoojaga, igaljuhul pead sina saama tasuta uue laagri ja ka paigalduse, kes kumma toimingu kinni maksab pole sinu asi , kas tootja paigalduse, või paigaldaja tootmise.

Kui aga toiming teostati kusagil küla jaani töökojas, siis pole kellegagi võidelda.
viljandi mölamies

kunks
Huviline
Postitusi: 98
Liitunud: 04 Apr 2007, 21:58
Auto: Beetle 1965, vahele mõned VAG-id ja hetkel B5.5 4x4
Asukoht: Kilulinn, Kalamaja
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas kunks » 30 Jaan 2014, 13:47

Kätte sai napilt 5t pressiga. Pesa nagu pesa ikka. Mis seal kuluda saab, või kuidas seda vaadata?
Kuid tagasi läks, nagu ütlesin, poole kilose haamriga koputades. Panen paika ära ja kui asja ei saanud, siis panen uued käändmikud. Talvel aega laialt ja garage koos vajalikuga ka enda oma.
Uut infot saan jagada niisiis paari nädala pärast :( Või siis paari aasta :D
Paar nädalat siis saigi. Panen uue käändmiku. Ei usu enam, et paigaldusviga. Kaks laagrit lühikese ajaga samal telejell.
Viimati muutis kunks, 20 Veebr 2014, 10:45, muudetud 4 korda kokku.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7840
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 179 korda

Re: Esirattalaagri pingutamine

Lugemata postitus Postitas GTI » 30 Jaan 2014, 14:57

kunks kirjutas:Kätte sai napilt 5t pressiga. Pesa nagu pesa ikka. Mis seal kuluda saab, või kuidas seda vaadata?
Kuid tagasi läks, nagu ütlesin, poole kilose haamriga koputades.
Uue laagri välismõõt siis teise tolerantsiga. Seda on ennegi juhtunud, samas ei lähe keegi poodi mikromeetriga laagreid valima :D . Kui liiga kergelt läheb käänmikusse võiks paigaldada laagripaigaldus liimiga (nb! mitte segi ajada poldiliimiga!). Samas pole kuulnud, et sellest midagi halba oleks (kui just laager juba käsitsi pessa ei lähe - siis hakkab ringi käima). Teoorias laagrisõlmedel, millel välimine saale ei käi ringi, peakski see saale olema siirdeistuga pesas nii, et ühtlase kulumise huvides oma eluea jooksul teeks välimine saale paar ringi (see on täiesti reaalne saavutada kui oleks valida erineva tolerantsiga laagreid). Niipalju siis teooriast, praktikas tulevad tõesti laagrid pesast välja pressi all ja jõuga, mida mõõdetakse tonnides. Samas kodustes tingimustes on laagreid ilma pressita ka nii paigaldatud, et laager mõneks ajaks sügavkülma, käänmik pitsiga kuumaks ja siis võid kasvõi käega selle laagri paika panna - jahtub maha on ilusti pesas kinni.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Vasta

Mine “Veermik”