Valuvelje sirgendamine

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

karukusti
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 14 Sept 2011, 11:01
Auto: passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas karukusti » 11 Mai 2016, 17:39

oskab keegi öelda kus Lõuna Eestis velgi sirgeks aetakse ja mis umbkaudne hindvõiks olla! Tänud!
Viimati muutis J.Aru, 18 Sept 2017, 18:13, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: Pealkirjale suur algustäht

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 11 Mai 2016, 18:09

Uuri velgede taastamist kui valdkonda enne, kui hakkad selle peale aega ning raha kulutama. Asi selles, et materjaliteaduse olemuse kohaselt kõik, mis ei ole vastu pidanud sellele antud kuju ning vormi ei hakka seda hoidma ka edaspidi. Teiste sõnadega tähendab see seda, et need on viletsast/pehmest materjalist veljed, kui need on kõveraks läinud. Head asjad maksavad raha ja see käib ka velgede kohta. Odavad asjad ei ole loodud kestma.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

karukusti
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 14 Sept 2011, 11:01
Auto: passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas karukusti » 11 Mai 2016, 19:35

tlauri kirjutas:Uuri velgede taastamist kui valdkonda enne, kui hakkad selle peale aega ning raha kulutama. Asi selles, et materjaliteaduse olemuse kohaselt kõik, mis ei ole vastu pidanud sellele antud kuju ning vormi ei hakka seda hoidma ka edaspidi. Teiste sõnadega tähendab see seda, et need on viletsast/pehmest materjalist veljed, kui need on kõveraks läinud. Head asjad maksavad raha ja see käib ka velgede kohta. Odavad asjad ei ole loodud kestma.
No tere hommikust põllumehed-isegi terasest plekkvelgi sõidetakse kõveraks, mis ei tähenda et need viletsat materjalist on. Valuvelje materjal teadupärast hoopis midagi muud ning teades meie teeolusid( eriti kevadisi löökauke) pole väga raketiteadus velg ära hukata sedavõrd, et enam tasakaalustuses paika ei saa. Iga asi kestab, kui seda sihtotstarbeliselt kasutada ja kust sa üldse võtad, et jutt on odavatest velgedest? Autosid mõlgitakse ka iga jumala päev, si** plekk siis v?

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 11 Mai 2016, 19:43

Tere õhtust. ;)
Sissejuhatuseks niipalju, et heaga soovitan põllumehi mitte mängu tuua ega pilgata.
Teema sisu osas lühidalt: terasvelg ja valuvelg on nagu öö ja päev. Valuvelg, mis on vormist välja löödud = taastamatult kahjustunud materjali valu. Kahjustunud materjali ja sinna tekkinud sisepingeid ei ole võimalik korda saada. See velg on sisuliselt vaja üles sulatada ja uuesti valada.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 11 Mai 2016, 23:28

karukusti kirjutas:oskab keegi öelda kus Lõuna Eestis velgi sirgeks aetakse ja mis umbkaudne hindvõiks olla! Tänud!
Ära seda tlaurit väga kuula, see vaid sulatakski autosi ümber ja sõidaks lendava vaibaga. Igas teemas võtab sõna ja alati on midagi "tarka" öelda.
P.S Kui Tartu kvalifitseerub L-Eesti alla, siis homme võin nr-i sebida, kes mu kangisel 3 velge korralikult sirgeks ajas...ja seda ilma ümber sulatamiseta (veljed olid orig. BBS-id).
Kes tänasid kasutajat TiitRE selle postituse eest:
etnies858

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 12 Mai 2016, 08:38

See on foorumi ilu, võlu ja ka traagika. Argumentide asemel hakkab profiili kottimine.
Teemasse sisse see, et naturaalne näide kuidas TiitRE taolistel tõmmataksegi sellise teenusega müts üle silmade maani nii, et pikalt ei jõua kohale ka muud "targad" asjaolud.
Teemas sees olles ütlen seda, et võtan sõna valdkondades, mida hästi tunnen. See siin on üks nendest.
Sellist teenust on nõus pakkuma paljud ja google abiga leiab iga inimene kõik, mida vaja.
Tartus näiteks: http://www.carbox.ee/valuvelgede-taastamine
Tallinnas: http://www.autohooldus.ee/velgede-taastamine jne.

Teha võib ja tehakse aga kõige selle juures on ja jääb peale füüsika. Kõik, kes selles valdkonnas orienteeruvad teavad, mida tähendab deformatsiooni töötlus ning selle mõjud. Deformeerunud valuvelg ei hakka kunagi omama sellist stabiilsust nagu see oli algselt. Jah neid sirgestatakse ja taastatakse. Samal ajal on aga need veljed sisuliselt kaotanud ka oma väärtuse. See on koht, miks soovitasin valdkonda enne uurida, kui hakata sellist teenust ostma. Nimelt deformatsiooni omava/taastatud velgede müümine korras velgede pähe on sisuliselt ullikese otsimine. Kui see asjaolu müüja poolt jäetakse veel ka varju ehk mainimata siis on tegemist pettusega. See on koht, mida on kõigil hea ning kasulik teada, et mitte TiitREalikult müts maani liikuda ja valdkonna asjaolusid teadmata surmkindlaid seisukohti jagada.
Mis on siin teemaalgataja soov või eesmärk on hetkel teadmata. Velg "korda teha" ja ära müüa või leidis sellise velje ja soovib seda "korda teha" või mida iganes muud. Igaüks teeb nagunii nii nagu hing ihkab aga mütsi soovitan siiski silmadest kõrgemal hoida. Mõelge hästi läbi, mida taastate ja mida ostate. Kui teie autod on muuseumieksponaadid siis valuveljetaastamine on kindlasti hea mõte. Muul juhul kaaluge seda tõsiselt.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 12 Mai 2016, 14:36

tlauri kirjutas: Teemasse sisse see, et naturaalne näide kuidas TiitRE taolistel tõmmataksegi sellise teenusega müts üle silmade maani ...
:clap:

h4rz
Huviline
Postitusi: 1277
Liitunud: 21 Mär 2007, 11:01
Auto: 4.2/1.8T/2.0T
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 4 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas h4rz » 12 Mai 2016, 15:10

See jutt võib osaliselt tõele vastata, kuid oma kogemustele tuginedes on siiani kõik timm olnud. Kokku kuskil 10 velge kindlasti vähemal või rohkemal määral keevitatud ning mõnega mitmeid aastaid probleemivabalt kulgetud. Praegugi on garaažis üks Bbs RS, kuhu müstiliselt mõra tekkinud. Velg ise pidas kenasti õhku.
Roolide nahatamine/polsterdustööd.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 12 Mai 2016, 16:43

Keevitatud?! Põlluralliks võib sellist asja teha ja kasutada. Tänavasõidukile sellist asja alla keerata on meelevaldne, et jätta otseselt mainimata, et absoluutselt ebaseaduslik. Kui veel omakorda takso, mingi ühissõiduki all või üle-üldse reisijaid vedaval sõidukil keevitusega remonditud veljed siis eriti valus litakas on leos või avarii korral tulemas. Lisaks tsiviilhagi garanteeritud neile, kes selliste asjanduste peal inimesi transpordivad. Vastutusele saab võtta sõiduki omaniku vaatamata ka sellisele pisiasjale, et ta polnud teadlik keevitusega remonditud velgedest. See on Eesti ÕR süsteemi eripära, et vastutab see, kes on omanik/vastutav kasutaja mitte see, kes sellist remonti teostab. Seetõttu mõelge eriti hoolikalt, mis sisuga teenuseid te ostate.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
tito
Klubiline
Postitusi: 5170
Liitunud: 25 Mär 2009, 20:00
Asukoht:
Tänanud: 230 korda
Tänatud: 273 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tito » 13 Mai 2016, 17:17

Loe ja imesta, vaadake mida noksi sisse hingamine inimesega teeb :crazy:
Nägin esimest korda elus CC oli tagatuleks olevõiolegLED tuli- mine pekki mida valgus ja värvide mäng!

karukusti
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 14 Sept 2011, 11:01
Auto: passat
Asukoht:
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas karukusti » 14 Mai 2016, 22:28

kogu seda jama siin lugedes tundub et igasugune velgede taastamine on keelatud ja ebaseaduslik, ometi reklaamitakse avalikult ja ka remonditakse.....nüüd oleks asjakohane saada siia üks kommentaar ka mõnelt firma esindajalt kes antud valdkonnas leiba teenivad!

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas Tannu19 » 14 Mai 2016, 22:50

karukusti kirjutas:kogu seda jama siin lugedes tundub et igasugune velgede taastamine on keelatud ja ebaseaduslik, ometi reklaamitakse avalikult ja ka remonditakse.....nüüd oleks asjakohane saada siia üks kommentaar ka mõnelt firma esindajalt kes antud valdkonnas leiba teenivad!
Ahh, ära seda eelnevat teksti üldse loe. Mõni garaažimehaanik saab aeg- ajalt oma urkast välja ja siis tulevad siia pessimisti mängima ja kriitikanooli laskma :D
Oled küll lõuna poolt, aga Tallinna ringil teeb head tööd üks ettevõte. http://www.rehvivahetus.planet.ee/valuv ... emont.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ise enda velgede taastamisel küsisin nõu ja sain ka. Kahjuks sinna sirgendama ei jõudnud, kuna veljed rändasid ennem järgmisele isikule.

Edu !

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 15 Mai 2016, 09:26

Kood 508. Üldnõuded veljele
Nõuded: 1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud ja ETRTO nõuetele
vastavaid velgi;
2) veljel ei tohi olla vigastusi. Keelatud on kasutada keevitamisega remonditud või
ümberehitatud (laiendatud, kitsendatud, vahetatud sisekilbiga jms) velge;
...
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/13 ... lisem.pdf#
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Markko_
Huviline
Postitusi: 442
Liitunud: 08 Nov 2012, 08:13
Auto: Skoda Superb 1.4TSI Elegance Plus DSG
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas Markko_ » 27 Mai 2016, 09:15

Milleks seda iba lugeda, mida tlauri siin ajab? Nagu TiitRe ütles, siis see vend ajab mingit kelbast igas teemas.

Aga omast kogemusest võin soovitada Tartus Aalux Rehvid, Võru tn-s, Stereo&Alarm´i juures. Mõni aasta tagasi oli vaja ühe Audi 17" velg sirgeks saada. Jõhvis laiutati käsi vaid ja soovitati Kuusakoski viia see velg, viisin siis Tartusse ja üllatavalt mõistliku hinna eest tehti asi paari päevaga korda. Väga hea sai, ei visanud ega midagi. Niiet soovitan. https://aalux.ee/veljeremont" onclick="window.open(this.href);return false;

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 27 Mai 2016, 09:37

Uus profiiliründaja? Kelbast? Lubage küsida, mitu klassi haridust on teil? Millest selline kibestumine? .... ega ometi Honda paadimootori vargus viimast mõistust röövinud või midagi veel sügavama psühholoogilise sisuga elus juhtunud?

Materjaliteadus ja füüsika. Valuvelg jääb kahjustatud nendest kohtadest, mida on manipuleeritud. See ei ole kunagi enam stabiilne ning väiksemgi surve samale hahjustatud kohale viib selle velje uuesti tasakaalust välja. Selliste "sirgendatud" velgede müük korras velgede pähe on pettus või vargus. Kes varastab ja kellelt varastatakse? Edu!
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
R36
Tunnustatud
Postitusi: 7855
Liitunud: 02 Mär 2009, 15:53
Skype: magnake
Auto: VW GOLF MKV 2.0TDI 4Motion MY07 VW CADDY 1.6TDI MY2013
Asukoht: Võru-TARTU
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 227 korda
Kontakt:

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas R36 » 27 Mai 2016, 10:27

Ma arvan, et inimene, kes müüb varastatud tarkvara ei tohiks võtta sõna varguse väärusest.
Viimati muutis R36, 27 Mai 2016, 10:28, muudetud 1 kord kokku.
levwfreaks.eu - Hobiprojekt - VW/AUDI/SKODA/SEAT ODIS/Immobilisaatorid/Komponendikaitse/SVM jne...... Magnus

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 27 Mai 2016, 10:33

Veel parem. Kontrollige, mida ostate ja mille pähe, sh ärge ostke varastatud tarkvara ega asju.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Tannu19
Huviline
Postitusi: 907
Liitunud: 28 Sept 2013, 11:48
Auto: Buumer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas Tannu19 » 27 Mai 2016, 10:44

tlauri kirjutas:Materjaliteadus ja füüsika. Valuvelg jääb kahjustatud nendest kohtadest, mida on manipuleeritud. See ei ole kunagi enam stabiilne ning väiksemgi surve samale hahjustatud kohale viib selle velje uuesti tasakaalust välja. Selliste "sirgendatud" velgede müük korras velgede pähe on pettus või vargus. Kes varastab ja kellelt varastatakse? Edu!
Selge see, et originaalilähedast tugevust enam ei pruugi olla, aga mis see lahendus siis on ? Ei parandagi asju. Nahjui, siis kui sõiduautol tuleb väike kriips-kraaps peale kanname ka kohe maha. Eeldan, et professioon on ikka sul autode vallas, siis per*e mullas ju. :)

Selle jutu peale ei tohiks üldse kasutatud valuvelgi osta või siis laskma mingi tootekvaliteedi põhjaliku uuringu teha. Teooria on sul hea, aga kui pisutki mõistlik olla, siis ilmselgelt nii ei saa.
Viimati muutis Tannu19, 27 Mai 2016, 10:48, muudetud 1 kord kokku.

Markko_
Huviline
Postitusi: 442
Liitunud: 08 Nov 2012, 08:13
Auto: Skoda Superb 1.4TSI Elegance Plus DSG
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas Markko_ » 27 Mai 2016, 11:16

tlauri kirjutas:Uus profiiliründaja? Kelbast? Lubage küsida, mitu klassi haridust on teil? Millest selline kibestumine? .... ega ometi Honda paadimootori vargus viimast mõistust röövinud või midagi veel sügavama psühholoogilise sisuga elus juhtunud?

Materjaliteadus ja füüsika. Valuvelg jääb kahjustatud nendest kohtadest, mida on manipuleeritud. See ei ole kunagi enam stabiilne ning väiksemgi surve samale hahjustatud kohale viib selle velje uuesti tasakaalust välja. Selliste "sirgendatud" velgede müük korras velgede pähe on pettus või vargus. Kes varastab ja kellelt varastatakse? Edu!

Profiiliründaja? Mis imeloom see on? Midagi sarnast nagu staarjuuksur või staarmeikar?
Kui just väga oluline info on, siis oman kõrgharidust. Oled rahul? Aga absoluutselt mingit kibestumist pole, paadimootorite vargus on minu tööalane mure, mitte eraeluline. Psühholoogiline arutelu ilmselgelt ei ole asjakohane, ei oma sellekohast kraadi või paberit, mis annaks aluse kellegi psühholoogilist seisukorda hinnata.
Aga kui mõistusega nüüd asja võtta, siis väiksema vigastuse korral pole ju mõtet kohe iga asja prügimäele loopida, vaid proovida seda parandada. On iseenesest mõistetav, et pooleks lennanud velge ei ürita keegi parandada. Siin aga on jutt kõvera velje sirgendamisest.
Viimati muutis Markko_, 27 Mai 2016, 11:18, muudetud 2 korda kokku.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 27 Mai 2016, 11:22

Sellisel juhul on sul põhjust korralikult kaaluda, et kooliraha tagasi küsida.
Kõver velg ei ole kunagi "väike vigastus".
Lühivastus on see, et kui on eksitud ehk rumalusega on hakkama saadud siis on hilja.
Suurim eksimus tehakse selles, et valitakse sõidukile aladimenseeritud massiindeksiga ehk tugevusega veljed. Selle füüsika seaduse eiramine on fataalne ja ei olegi muud midagi teha, kui oma vea eest maksta kooliraha. Loomulikult on sellise velje lõppkoht taaskäitlus ehk sulatus.
Olgu öeldud, et hea ning õige valuvelg EI LÄHE ka korraliku rehvipurustuse matsuga lõppenud juhtumil niisama lihtsalt kõveraks. Kui see juhtub siis see velg on oma töö teinud. Ta on ühes tükis ehk päästis inimeste elud. Autotootjad katsetavad kõiki oma originaalvelgi selliste fataalsete juhtumite jaoks.
Suurim häda on igasuguste järelturuvelgedega, millel reeglina puuduvad sisuliselt automargi kohased katselabori tehniliste mõõtmiste sertifikaadid. Jah, ka neid inimesed ostavad ja sellised on teie enda ümber, kes teie ees ning vastu sõidavad.
Järelturuvelgede kvaliteet on nigel või väga nigel võrreldes originaali või väga tuntud brändi velgedega. Eesti teed ei anna armu ja siin on tõsine võitlusväli, kus kvaliteediomadused esile tulevad. Sellised odavad veljed võivad Saksamaal või Itaalias kaua kasutusel olla. Siin on oluliselt karmimad olud. Kõik need asjaolud mängivad rolli: velje valik sõidukile, velje kvaliteet ning selle kasutuskeskkond. Autotootjad ei ole niisama seadnud piiranguid kasutatavatele velgedele ning rehvidele. See kõik on argumenteeritud otsus ja sellest tulenevad piirangud. Edevusest või teadmatusest mingite läbikaalutlemata tilu-lilude alla keeramine on ettemääratud fataalse lõpuga tegevus. Velg peab omama kindlaksmääratud tugevusklassi ja seda ei ole võimeline mitte keegi niisama velje üldise mõõdu või aukude arvu järgi määrama. Selle jaoks on vaja lauale panna terve hulk füüsikalisi parameetreid. Seetõttu kõigest sellest siin ka räägin, et mõelda on vaja enne mitte pärast ehk duubeldada valet valikut mingi remondiga, või absurdse keevitustööga!
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Markko_
Huviline
Postitusi: 442
Liitunud: 08 Nov 2012, 08:13
Auto: Skoda Superb 1.4TSI Elegance Plus DSG
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas Markko_ » 27 Mai 2016, 11:24

tlauri kirjutas:Sellisel juhul on sul põhjust korralikult kaaluda, et kooliraha tagasi küsida.
Kõver velg ei ole kunagi "väike vigastus".
Lühivastus on see, et kui on eksitud ehk rumalusega on hakkama saadud siis on hilja.
Suurim eksimus tehakse selles, et valitakse sõidukile aladimenseeritud massiindeksiga ehk tugevusega veljed. Selle füüsika seaduse eiramine on fataalne ja ei olegi muud midagi teha, kui oma vea eest maksta kooliraha. Loomulikult on sellise velje lõppkoht taaskäitlus ehk sulatus.
Olgu öeldud, et hea ning õige valuvelg EI LÄHE ka korraliku rehvipurustuse matsuga lõppenud juhtumil niisama lihtsalt kõveraks. Kui see juhtub siis see velg on oma töö teinud. Ta on ühes tükis ehk päästis inimeste elud. Autotootjad katsetavad kõiki oma originaalvelgi selliste fataalsete juhtumite jaoks.
Suurim häda on igasuguste järelturuvelgedega, millel reeglina puuduvad sisuliselt automargi kohased katselabori tehniliste mõõtmiste sertifikaadid. Jah, ka neid inimesed ostavad ja sellised on teie enda ümber, kes teie ees ning vastu sõidavad.
Järelturuvelgede kvaliteet on nigel või väga nigel võrreldes originaali või väga tuntud brändi velgedega. Eesti teed ei anna armu ja siin on tõsine võitlusväli, kus kvaliteediomadused esile tulevad. Sellised odavad veljed võivad Saksamaal või Itaalias kaua kasutusel olla. Siin on oluliselt karmimad olud. Kõik need asjaolud mängivad rolli: velje valik sõidukile, velje kvaliteet ning selle kasutuskeskkond. Autotootjad ei ole niisama seadnud piiranguid kasutatavatele velgedele ning rehvidele. See kõik on argumenteeritud otsus ja sellest tulenevad piirangud. Edevusest või teadmatusest mingite läbikaalutlemata tilu-lilude alla keeramine on ettemääratud fataalse lõpuga tegevus. Velg peab omama kindlaksmääratud tugevusklassi ja seda ei ole võimeline mitte keegi niisama velje üldise mõõdu või aukude arvu järgi määrama. Selle jaoks on vaja lauale panna terve hulk füüsikalisi parameetreid. Seetõttu kõigest sellest siin ka räägin, et mõelda on vaja enne mitte pärast ehk duubeldada valet valikut mingi remondiga, või absurdse keevitustööga!

Huvist küsiks, et kes oled sina, et tuled ütlema, mida keegi tegema peaks ning arvustama kellegi haridustaste või psühholoogilisi teemasid? Oma arust mingi jube arvamusliider? Ole hea mees, mine võta lõunased rohud ära, ilmselgelt sul katus juba sõidab...

Aga no ilmselgelt on sellise "know-it-all-wannabe" tüübiga vaidlus ääretult mõttetu tegevus (EDIT: muie tuli suule miskipärast...). Loodan, et teemaalgataja (hoolimata sellest kohutavast mölast, mis siin tekkinud on) leiab enda murele lahenduse ning saab velje korda. :thumbup:
Viimati muutis Markko_, 27 Mai 2016, 11:33, muudetud 2 korda kokku.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 27 Mai 2016, 11:33

Admin: Teie kord sekkuda.
Markko_ kirjutas:
Huvist küsiks, et kes oled sina, et tuled ütlema, mida keegi tegema peaks ning arvustama kellegi haridustaste või psühholoogilisi teemasid? Oma arust mingi jube arvamusliider? Ole hea mees, mine võta lõunased rohud ära, ilmselgelt sul katus juba sõidab...

Aga no ilmselgelt on sellise "know-it-all-wannabe" tüübiga vaidlus ääretult mõttetu tegevus. Loodan, et teemaalgataja (hoolimata sellest kohutavast mölast, mis siin tekkinud on) leiab enda murele lahenduse ning saab velje korda. :thumbup:
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas tlauri » 27 Mai 2016, 12:19

Mulle tuli samuti muie suule, et oma postitusi muudad. Tore, et kõver velg ei ole ka sinu meelest "väike vigastus".
Ühtlasi soovin edu, et paadimootori tagasi saate ning ühtlasi informeerid tulevikus ka selle "korras" velje ostjat, millega on tegu. Edu!
Markko_ kirjutas:EDIT: muie tuli suule miskipärast...).
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Markko_
Huviline
Postitusi: 442
Liitunud: 08 Nov 2012, 08:13
Auto: Skoda Superb 1.4TSI Elegance Plus DSG
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas Markko_ » 27 Mai 2016, 12:40

tlauri kirjutas:Mulle tuli samuti muie suule, et oma postitusi muudad. Tore, et kõver velg ei ole ka sinu meelest "väike vigastus".
Ühtlasi soovin edu, et paadimootori tagasi saate ning ühtlasi informeerid tulevikus ka selle "korras" velje ostjat, millega on tegu. Edu!
Markko_ kirjutas:EDIT: muie tuli suule miskipärast...).

Ma tänan hea soovi eest. Informeerimine käis ilmselt teemaalgataja kohta.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Re: valuvelje sirgendamine

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 27 Mai 2016, 13:58

Markko_ kirjutas:Milleks seda iba lugeda, mida tlauri siin ajab? Nagu TiitRe ütles, siis see vend ajab mingit kelbast igas teemas.

Aga omast kogemusest võin soovitada Tartus Aalux Rehvid, Võru tn-s, Stereo&Alarm´i juures. Mõni aasta tagasi oli vaja ühe Audi 17" velg sirgeks saada. Jõhvis laiutati käsi vaid ja soovitati Kuusakoski viia see velg, viisin siis Tartusse ja üllatavalt mõistliku hinna eest tehti asi paari päevaga korda. Väga hea sai, ei visanud ega midagi. Niiet soovitan. https://aalux.ee/veljeremont" onclick="window.open(this.href);return false;
Sealset numbrit oleksi jaganud muide :wink:

Vasta

Mine “Veermik”