Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas rako » 05 Jaan 2017, 23:35

Ahoi kaaskannatajad!

Minul nimelt selline mure millega ma olen veidi jännis. Üks roolivõim on hommikuti ( mida külmem hommik ) või peale pikemat seismist raske. Natuke aega auto kohapeal käib või keerata rool korra põhja ( vahet pole kummale poole ) muutub kergeks. Millest selline jama võib tulla?
Õli on värskelt 1-2 kuud tagasi vahetatud koos RV pumbaga. Sisse läks roheline mineraal õli nagu VAG ette näeb ( kui mu mälu nüüd ei eksi ). Aga see selleks töö teeb ära ka mistahes teine õli pidi väidetavalt vaid tihendite kallale minema. Sooja ilmaga seda probleemi pole. Sooja all pean silmas +10 ja ülesse.

Olen kuulnud varem ka sama muret aga lahendust ei tea, kuna see konkreetne auto müüdi enne maha.

Samas bussil mul oli selline mure, et vahepeal nagu oli võim järel ja siis teine hetk kanguta end kollaseks. Seal ka vahetatud pump ja õli.

Või on seal kuskil mingi ilgelt salakaval klapp või sellelaadne asi mis võib ajusid nöökida sellisel kombel. Tean, et RV pumba küljes peaks olema mingi reduktsiooni klapp või midagi sellist. samas kui pump on vahetatud ja see pumba küljes siis ei saa vist viga selles olla.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

aht
Huviline
Postitusi: 518
Liitunud: 12 Veebr 2006, 12:52
Auto: VW Transporter TDI, VW Amarok
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas aht » 06 Jaan 2017, 09:43

Jutt käib Passatist?
Passatil on roolivõimu vooliku küljes klapp. See võib jebida.

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas rako » 06 Jaan 2017, 10:09

Jutt on MK4 golf/bora aga kuidas ja miks see klapp just jebib külma õliga?
T4 on samasugune klapp kuskil?
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2561
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 12 Jaan 2017, 23:33

Rooli võimendis on reduktsioon klapp. Miitte kuskil karu voolikus. Viga on mujal.Mis klappi te otsite?

GTI
Moderaator
Postitusi: 7831
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 175 korda

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas GTI » 13 Jaan 2017, 18:43

t6nis3 kirjutas:Rooli võimendis on reduktsioon klapp. Miitte kuskil karu voolikus. Viga on mujal.Mis klappi te otsite?
Misasi on roolivõimendi? Antud teemas saab rääkida kas pumbast või latist. Kui tsiteerida klassikuid - oleme tehnilistes teemades terminites täpsed. :thumbup:
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

dub1
Huviline
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas dub1 » 22 Jaan 2017, 20:12

Oskab keegi rääkida mis värk nende vanemate t4 roolivõimudega on? 99 aasta multivanil keera rooli kasvõi ühe näpuga peaaegu.. samas 93 aasta transporteril keera vahepeal rooli 2 käega ja vahepeal saab normaalselt hakkama :D parkida on si.... vahest lihtsalt. pump või latt... hr rako äkki oskab rääkida? vist vahetasid kunagi omal ühe lati välja? mis karul kõhus oli?
VäikeWürst - VW

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2561
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 26 Jaan 2017, 21:55

Tehniliselt täpne. Rooli võimendi pumbas on reduktsiooni klapp.

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas rako » 26 Jaan 2017, 21:58

dub1 kirjutas:Oskab keegi rääkida mis värk nende vanemate t4 roolivõimudega on? 99 aasta multivanil keera rooli kasvõi ühe näpuga peaaegu.. samas 93 aasta transporteril keera vahepeal rooli 2 käega ja vahepeal saab normaalselt hakkama :D parkida on si.... vahest lihtsalt. pump või latt... hr rako äkki oskab rääkida? vist vahetasid kunagi omal ühe lati välja? mis karul kõhus oli?
Ma võitlen siiani selle probleemiga. Hetkel on kolmas latt küljes mis jookseb. Võtsin pumbal rihma maha ja sõitsin mingid väikesed otsad ilma võimendita.

Aga see algne mure on ikka kummaline. Kuidas on nii, et külma mootoriga/õliga on rool raske kui natuke kohapeal käin või rool paarkoda mõlemale poole lõppu keerata on asi korras.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1681
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 27 Jaan 2017, 06:43

Pump kulunud pole? Torud lömmis pole? latt on ikka korras?

dub1
Huviline
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas dub1 » 27 Jaan 2017, 19:53

Mul latt ei jookse, aga ma nii huvist homme proovin pumpa vahetada.
VäikeWürst - VW

Kasutaja avatar
rako
Huviline
Postitusi: 5765
Liitunud: 10 Aug 2011, 08:49
Auto: 1 Kolhv 1
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas rako » 27 Jaan 2017, 20:06

dub1 kirjutas:Mul latt ei jookse, aga ma nii huvist homme proovin pumpa vahetada.
Mul oli enne mind tutikas pump peale pandud ja see asja ei muutnud. Sa võid proovida. Anna teada ehk oli mingi kala kohe pumbas.
Päikesepaneelide müük ja paigaldus - Kaevetööd 2,7T - 25T igasugune transport ja tõstetööd kraanaga kuni 27m

dub1
Huviline
Postitusi: 1378
Liitunud: 10 Okt 2010, 17:33
Telefon: 5 8257569
Auto: Passat b6.. 07a ja T5 multivan 2004
Asukoht: Viljandimaa, Järvamaa
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Roolivõimu õli ja tööpõhimõte

Lugemata postitus Postitas dub1 » 28 Jaan 2017, 14:38

Ei see pumba vahetus ei toimi jah. Äkki siis taastatud latt vaadata kusagilt tulevikus
VäikeWürst - VW

Vasta

Mine “Veermik”