Piduriketaste vahetamise nõuded

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas blade » 18 Juul 2017, 22:50

Tere,

kirjutan seoses küsimusega mis tekkinud pidurikettaid vahetades. Tean seda, et ketta ja rummu vaheline pind peab roostest puhas olema kui ketast vahetada. Edasi aga olen kuulnud naised saunas rääkisid stiilis jutte ja igaüks räägib erinevalt. Nimelt kas peaks mingit määret ka rummu peale laskma? Ala keraamilist määret näiteks? Siiani olen siiski rummud keraamilisega kokku lasknud kuna mulle tundub see haljas metall sinna rumal jätta. Vahelt läheb ikka soolvett sisse ja üks hetk on rummu pind ju roostes taas ja palju vaja pole, et ketas kõver jälle.
Samas näiteks Zimmermanni ketastega kaasas olnud juhendis oli keelatud igasuguseid aineid seal kasutada. Igaksjuhuks mainin ka, et paigaldan alati värvkattega kettaid kui seal peaks mingi vahe olema. Ise muud kahju ei suutnud välja mõelda kui vaid seda, et ehk määre hakkab reageerima ketta kattevärviga ja igaksjuhuks on siis kiri peale pandud, et ei kasutataks mingit määret.

Niipalju veel olen täheldanud, et zimmeri värvkate on tunduvalt nõrgem näiteks kui brembo omadel. Zimmermannil tundub ala aerosoolis hõbedaga tegu olevat mis brake cleaneriga kergelt maha tuleb. Brembol tunduvalt tugevam kate.

EDIT: kui ma nüüd õigesti mäletan siis ka ükski tehase juhend ei ütle muud kui puhasta pind roostest ja mustusest kuid määrdest ei mainita midagi. Samas on meie teed ja kliima veidi teisest puust ka kui VAG grupi autode kodumaal..

Kasutaja avatar
margus000
Huviline
Postitusi: 277
Liitunud: 14 Aug 2014, 18:58
Auto: vw passat b8 rline 4motion.
Asukoht: tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas margus000 » 19 Juul 2017, 08:26

Mina olen alati vasemääret aerosoolis kasutanud . nii rummule kui rattapoltisele.

Kasutaja avatar
kraff
Klubiline
Postitusi: 716
Liitunud: 28 Jaan 2017, 08:13
Auto: Passat B8 / Tiguan Allspace Highline
Asukoht: Tallinn/Võru
Tänanud: 81 korda
Tänatud: 53 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas kraff » 19 Juul 2017, 08:32

margus000 kirjutas:Mina olen alati vasemääret aerosoolis kasutanud . nii rummule kui rattapoltisele.
Sama siin, vasemääre.

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1681
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 19 Juul 2017, 11:24

Aastaid kasutanud vasemääret. Ka klotsi puute pinnad peavad olema korralikud( support, kelk)

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas tlauri » 19 Juul 2017, 11:40

Vales kohas kasutate vasemääret. Rummu ja ketta vahele EI panda mingit määret. Rummu võib värvida aga kindlasti mitte mingi konsistentsi omava ainega katta!
Lastele õpetus:
https://www.youtube.com/watch?v=6RQ9UabOIPg
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas blade » 19 Juul 2017, 12:59

Ok, olen näinud sarnast videot ka. Aga mis selle põhjendus oleks, et mingit ainet seal olla ei või? Värvimist kaalusin ise ka aga üldiselt aega nõudev kuna mingeid aerosool asju ma kasutada ei taha ja kahekomponentsed tahavad pikalt kuivada.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas tlauri » 19 Juul 2017, 14:47

Põhjendus on see, et konsistents kuivab mitte ühtlase paksusega pinnakihiks ning sellest tulenevalt hakkab/võib hakata mingit "oma elu elama".
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

GTI
Moderaator
Postitusi: 7833
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas GTI » 19 Juul 2017, 17:25

margus000 kirjutas:Mina olen alati vasemääret aerosoolis kasutanud . nii rummule kui rattapoltisele.
Rattapolte (keermeid) ei tohi küll millegagi määrida, vanemate autode kasutajajuhendites oli see ka kirjas (uuemate suhtes ei oska öelda).
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Kasutaja avatar
margus000
Huviline
Postitusi: 277
Liitunud: 14 Aug 2014, 18:58
Auto: vw passat b8 rline 4motion.
Asukoht: tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas margus000 » 19 Juul 2017, 21:29

GTI kirjutas:
margus000 kirjutas:Mina olen alati vasemääret aerosoolis kasutanud . nii rummule kui rattapoltisele.
Rattapolte (keermeid) ei tohi küll millegagi määrida, vanemate autode kasutajajuhendites oli see ka kirjas (uuemate suhtes ei oska öelda).
Isegi esinduses pannakse rattapoltidele vasemääret . on mingi põhjus kah miks panna ei tohi.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas tlauri » 19 Juul 2017, 22:14

Vasemääre on mõeldud liikuvate osade vahele. Rattapoltide vasemäärdega libestamine ei ole kuritegu aga kindlasti ka mitte tark tegu!
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

blade
Huviline
Postitusi: 87
Liitunud: 22 Aug 2003, 15:54
Auto: Audi A7 3.0TFSI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas blade » 20 Juul 2017, 07:49

Mmhmh, see põhjendus sobib küll :) Rattapolte jah tegelikult määrida ei või, seda räägiti koolis keretehniku eriala õpilastele ka. Põhjendust kahjuks päris täpselt ei mäleta aga minujaoks kõige loogilisem on see, et rattapoldi määrimisel ei ole hoia keere enam nii tugevalt kinni kui peaks

Järgmine kord tuleb kergesti lahti küll (mis näiteks keredetailide poltidel on väga hea omadus) aga kas see rattapoldil nii olema peaks? Pigem mitte.

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1681
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 20 Juul 2017, 16:24

Poldi koonusle ei tohi määret lasta. Et mis ikka et puhasta brake cleaneriga kõik pinnad ära nii ketas kui rumm, ja ka klotsid ja mutrid ja kelgud. MIs ikka. Polegi muud nõudeid. Vaata et igast mustust ja terasid ja määret kuhugi ei jää ega miskit ja pane kõik ilusti kokku. Või lase teha seda kusagil remondi kohas siis kindel et on olemas garantii.

blade kirjutas:Mmhmh, see põhjendus sobib küll :) Rattapolte jah tegelikult määrida ei või, seda räägiti koolis keretehniku eriala õpilastele ka. Põhjendust kahjuks päris täpselt ei mäleta aga minujaoks kõige loogilisem on see, et rattapoldi määrimisel ei ole hoia keere enam nii tugevalt kinni kui peaks

Järgmine kord tuleb kergesti lahti küll (mis näiteks keredetailide poltidel on väga hea omadus) aga kas see rattapoldil nii olema peaks? Pigem mitte.

Kasutaja avatar
margus000
Huviline
Postitusi: 277
Liitunud: 14 Aug 2014, 18:58
Auto: vw passat b8 rline 4motion.
Asukoht: tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas margus000 » 20 Juul 2017, 16:57

Mujal maailmas ei kasutata igasugust p*ska talvel lume sulatamiseks . Küll näinud rehvivahetuses kuidas rattapoldid on kinni oksüdeerunud . Olen ka korra peale sattunud kuidas valuvelg oli rummu otsas bmw nii kinni et ei saadudki alt ära . Tuttav kes töötab vw esinduses pikka aega ja on kõiki mu autosi remontinud paneb vasemääret vahele ja sealt on see mulle kah külge jäänud . Siiamaani pole ükski ratas alt ära tulnud.

GTI
Moderaator
Postitusi: 7833
Liitunud: 18 Mär 2003, 19:17
Auto: G3 3.0 VR6 N/A
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Piduriketaste vahetamise nõuded

Lugemata postitus Postitas GTI » 20 Juul 2017, 19:32

margus000 kirjutas:
GTI kirjutas:
margus000 kirjutas:Mina olen alati vasemääret aerosoolis kasutanud . nii rummule kui rattapoltisele.
Rattapolte (keermeid) ei tohi küll millegagi määrida, vanemate autode kasutajajuhendites oli see ka kirjas (uuemate suhtes ei oska öelda).
Isegi esinduses pannakse rattapoltidele vasemääret . on mingi põhjus kah miks panna ei tohi.
No lahti tulevad ehk liigagi lihtsalt ja siis kui seda teps vaja ei ole :) ehk probleem siis kui keerad rattapoldid nõutava Nm-ga kinni (eks seepärast autotootjad ka ei luba määrida). Kui lased suvalise püstoliga niipalju kinni kui torust tuleb ja nii, et lahti pead keerama kahemeetrise õlaga siis probleemi pole, pane vahele mida tahad.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad su oma tasemele ja lajatavad siis kogemusega. /Iid-Tõstamaa/
Tõre vanamehenäss foorumis oma võimeid välja elamas..

Vasta

Mine “Veermik”