Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Küsimused, probleemid ja arutelud seoses alusvankriga, amortide, velgede ja rehvidega.

Moderaatorid: etnies858, J.Aru, GTI, dellu

Vasta
vw4ever
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 11 Okt 2018, 19:24
Auto: Passat 1.8TDI B6 2010
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas vw4ever » 11 Okt 2018, 19:38

Tere!

Hiljuti märkasin, et peale pikkemat sõitu parkides ~10km on väljast kuulda esimese ratta juures prõpsumis... Metalli jahtumis heli.
Peale pikemat sõitu (100km), kui 1. korda märkasin, siis oli ka ratta südamik kuum ~50 kraadi. Seejuures piduriketas ja support olid külmad.

Häält ei tee ning ratas ei logise autot kergitades.

Hoolduses öeldi, et ei ole rattalaager ning soovitati rohkem sõite :)
Mina aga kardan sõita pikemaid otasid eriti kiirteedel.

Kas minu kartus on põhjendatav? Kas tasub karta? Mida ja kui palju?

Kas see võib olla rattalaagi kulumise esimesi etappe? Mis muu kui rattalaager? Pidurdus detailid on välistatud (kulumismärke ei olnud). Samuti sõites anomaaliaid ei esine.

Täna ette vastuse ja arvamuste eest.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 11 Okt 2018, 21:14

Arvesta, et selline metalli kuumenemine pole ok, ehk see eeldab ikkagi metallide omavahelist liigset hõõrdumist. Ja usu v mitte, siis teinekord ei tee p*rses rattalaager pea mingit, eriti uluvat häält (ehe näide ca. nädal tagasi Scania esiratta laagri näol).
Kes tänasid kasutajat TiitRE selle postituse eest:
vw4ever

t6nis3
Huviline
Postitusi: 2549
Liitunud: 22 Jaan 2012, 20:01
Auto: Golf III 1.9 TDI 81kw(104kw), Golf IV 1.9 TDI 81kw(104kw),
Asukoht: harjumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas t6nis3 » 11 Okt 2018, 21:16

Sellise kirjelduse korral pakuks küll rattalaagri varjanti. Vastuolu on siiski selles,kui ütled,et häält ei tee. Piduri detailid on sellepärast välistatud,kuna mainisid,et need on külmad. Mis autoga tegemist? Profiilis oleva autoga ei saa arvestada. Pead auto marki ise ütlema.

vw4ever
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 11 Okt 2018, 19:24
Auto: Passat 1.8TDI B6 2010
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 0

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas vw4ever » 11 Okt 2018, 21:46

Riite, tänana vast use eest.
Ise olen rääkinud paari kogenuma inimesega ja kõik nentisid, et helis peab olema et oleks põhjuseks rattlaager. Ka service inimised.

Kaua ma sellise laagriga sõita saan? Mis on see oht? NV service ei tööta ning kas 40km x2 on O.K?

Mis on hullim stsenaarium? Kas kellegil seda ka juhunud?

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 11 Okt 2018, 21:59

vw4ever kirjutas:
11 Okt 2018, 21:46
Riite, tänana vast use eest.
Ise olen rääkinud paari kogenuma inimesega ja kõik nentisid, et helis peab olema et oleks põhjuseks rattlaager. Ka service inimised.

Kaua ma sellise laagriga sõita saan? Mis on see oht? NV service ei tööta ning kas 40km x2 on O.K?

Mis on hullim stsenaarium? Kas kellegil seda ka juhunud?
No, aga siis pead ikkagi oma kogenumaid spetsialiste ja service inimesi edasi kuulama, aga nemad sulle ilmselt teepeale appi ei tõtta? :roll:
Kui küsid kogemust, siis jah, on tulnud vist paar aastat tagasi 1 oma veokas ka öösel puksiiriga koju lasta vedada, kuna mitte mingit häält tegev rattalaager otsustas nii kinni joosta, et hea veel, et auto teele jäi (ok, siin mängivad ka massid natuke rolli). Aga kui küsid, mis seal toimub või mis oht seal on, siis mingil hetkel saavutab metall sellise temp.-i ja paisub selliselt, et ratas (laager rummu sees) jookseb lihtsalt kinni.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas tlauri » 11 Okt 2018, 22:15

Vaevalt, et laager. Ilmselt pidur jääb peale ja kuumutab südamiku. Ketas ja sadul jahtuvad oluliselt kiiremini. Ennustan, et juhtuma hakkab järgmisena see, et pidurdades hakkab rooli vibra tekitama. Vaja on sadul molekulideks lahti võtta ja kõik määrida ja seda õige määrdega.
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 11 Okt 2018, 22:22

tlauri kirjutas:
11 Okt 2018, 22:15
Vaevalt, et laager. Ilmselt pidur jääb peale ja kuumutab südamiku. Ketas ja sadul jahtuvad oluliselt kiiremini. Ennustan, et juhtuma hakkab järgmisena see, et pidurdades hakkab rooli vibra tekitama. Vaja on sadul molekulideks lahti võtta ja kõik määrida ja seda õige määrdega.
Kusjuures Lauri, minu näitel olid pidurid korras, kuigi selline kuumus kõrvetab seal lõpuks kõik pehmeks. Trassil 90 km/h, ei mingit kiskumist ega pidurdamist, kui korraga oli käinud kerge raksatus ja vedas jõuga auto (koos koormaga ca. 40 tonni) kraavipoole.

Siksaator
Huviline
Postitusi: 1040
Liitunud: 24 Nov 2009, 20:58
Auto: Borat
Asukoht: Lõuna-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 5 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas Siksaator » 11 Okt 2018, 22:30

Raskeveokitel pole harv nähe selline seis nagu Tiit eespool kõneles, omalgi ''suurega'' kaks korda nii juhtund. Väiksemate puhul olen eranditult tunksiga auto üles tõstnud auto ratast käega ringi ajanud ning samal ajal vedrust näppudega kinni hoidnud- kui laager on tuksis/hakkab minema, siis on ka vedrus kerget vibra tunda. Päris mitme autoga nõnda õigel ajal jälile saanud :).

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas tlauri » 11 Okt 2018, 23:08

Inimene käis autohoolduses ja kontrolliti laager. Seate kahtluse alla, et seal ei osatud laagrit kontrollida? ;)
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 11 Okt 2018, 23:23

tlauri kirjutas:
11 Okt 2018, 23:08
Inimene käis autohoolduses ja kontrolliti laager. Seate kahtluse alla, et seal ei osatud laagrit kontrollida? ;)
Jah, sean küll, ennegi igasuguseid "hooldajaid" nähtud. Lisaks Lauri su eelmisele jutule, et olen katsunud kinnijäänud piduritega velje (jutt alu veljest, plekkvelge ei tea) keskosa, kannatab kätt küljes olla, mida aga ei saa sama ratta piduriketta kohta öelda...seal võib sõna otseses mõttes peekonit ja muna praadida.

Kasutaja avatar
J.Aru
Moderaator
Postitusi: 5293
Liitunud: 22 Dets 2011, 11:36
Auto: Passat B5 1.9Tdi 81kw '98(vanemate oma), B5 1.9Tdi 81kw '97, B5.5 2.5Tdi 132kw '04
Asukoht: Rahkla
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 66 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas J.Aru » 11 Okt 2018, 23:33

TiitRE kirjutas:
11 Okt 2018, 23:23
tlauri kirjutas:
11 Okt 2018, 23:08
Inimene käis autohoolduses ja kontrolliti laager. Seate kahtluse alla, et seal ei osatud laagrit kontrollida? ;)
Jah, sean küll, ennegi igasuguseid "hooldajaid" nähtud. Lisaks Lauri su eelmisele jutule, et olen katsunud kinnijäänud piduritega velje (jutt alu veljest, plekkvelge ei tea) keskosa, kannatab kätt küljes olla, mida aga ei saa sama ratta piduriketta kohta öelda...seal võib sõna otseses mõttes peekonit ja muna praadida.
See küll natuke teemast välja aga kui pidur ikka korralikult peal on (kusjuures tundus, et isegi vast väga hullu pole, sai käidud ühte doonorit toomas) siis on valuvelg ka nii kuum, et kätt ei taha isegi lähedale panna.
Meetri kaugusel rattast juba õhkas korralikult.
Pekkis ratalaagrit alati ei tuvasta vedrust kinni hoidmise teel, Passatil undas uus laager peale 30 000km ja vedrust kinni hoides mitte midagi ei tundnud. Peale uuesti laagri vahetust jälle vaikne ja juba pikemat aega.
Ehk siis kui ratta rumm kuumaks läheb ja piduriketas külm on, siis pigem vahetaks laagri ära.

Kasutaja avatar
TiitRE
Huviline
Postitusi: 5373
Liitunud: 25 Aug 2012, 15:24
Auto: VW Passat B7 2.0 TDI DSG 2011; BMW E70 xDrive 30d M-pakett 2009; VAZ 21063 1985; Suzuki KingQuad LTA-700 2007; Škoda Octavia 2.0tdi DSG 2005
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Tänanud: 117 korda
Tänatud: 149 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas TiitRE » 11 Okt 2018, 23:37

J.Aru kirjutas:
11 Okt 2018, 23:33

See küll natuke teemast välja aga kui pidur ikka korralikult peal on (kusjuures tundus, et isegi vast väga hullu pole, sai käidud ühte doonorit toomas) siis on valuvelg ka nii kuum, et kätt ei taha isegi lähedale panna.
Meetri kaugusel rattast juba õhkas korralikult.
Kui juba korralikult pidur kinni, siis on seda ka sõites tunda, kuid mul Volvol oli täpselt niipalju, et ei kiskunud ega poonud vms, kuid koju jõudes oli kärskakas üleval ja siis saigi velge katsutud...näpuga korra ketast puutudes, oli vill garanteeritud.

tlauri
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 03 Juul 2011, 11:48
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 24 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas tlauri » 11 Okt 2018, 23:47

Kus hoolduses seda kontrolliti?
Ma ei tea, kus teie oma sõidukeid hooldate, aga sellise elementaarse asja sõiduautol suudab kontrollida iga paberitega lukksepp. Kui palju teist siin on paberitega lukkseppad? Vaatate ehk siis ise reaalselt üle mitte üle internettuse. ;)
51905398 - diagnostikaseadmed ja töövahendid- VAS/VAG, AUTEL, AUTOCOM, LAUNCH jne- viewtopic.php?f=159&t=77012

murkamarko
Klubiline
Postitusi: 1677
Liitunud: 27 Aug 2012, 19:02
Telefon: 53542362
Auto: Volkswagen Passat Variant 2014 1.6 TDI
Asukoht: Raplamaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 55 korda

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas murkamarko » 12 Okt 2018, 19:03

Täna näiteks Pärnu maantel linnas väljuval suunal järvel nägin kus ühel uuemal Vw polol esimene pidur lausa suitses. Tollel oli savi ja lasi edasi.
Mina juhtisin tähelepanu aga kahju et ollakse nii kinni oma telo ekraanis. Ja see hais. See on ju teada. Kuidas sellest aru ei saada.

woltz
Huviline
Postitusi: 54
Liitunud: 07 Juul 2007, 13:46
Asukoht: tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Ratta südamik kuumeneb peale pikemat sõitu

Lugemata postitus Postitas woltz » 06 Dets 2018, 13:46

Rattalaagril on 4 erinevat osa+ tihendid , alati ei aita see üles tõstetud ratta keerutamine viga tuvastada.

Vasta

Mine “Veermik”